Lierne kommune – Ledig 100 % fast stilling i driftsteamet (søknadsfrist 04.05.2025)

Nettskolen i Finnmark – Norsklærere og programfaglærere / prossveiledere (søknadsfrist 27.04.2025)

Nettskolen Finnmark søker etter studierektor - Radio Nordkapp

 

Klikk på aktuell stilling under:

 

Finnmark fylkeskommune (FFK)

Programfagslærer/prosessveileder i Nettskolen Finnmark undervisningssted Alta
1x 100% fast stilling som programfagslærer/prosessveileder i Helse og oppvekstfaget i VOV og Prepp. 1x 50% fast stilling som …

Heltid 27.04.2025

Finnmark fylkeskommune (FFK)

Programfagslærer/prosessveileder i Nettskolen Finnmark undervisningssted Kirkenes
1x 100% fast stilling som programfagslærer/prosessveileder i Helse og oppvekstfaget i VOV og Prepp. Om VOV: VOV står for Videregående …

Heltid 27.04.2025

Finnmark fylkeskommune (FFK)

Programfagslærer/prosessveileder i Nettskolen Finnmark undervisningssted Hammerfest
1x 100% fast stilling som programfagslærer/prosessveileder i Helse og oppvekstfaget i VOV og Prepp. Om VOV: VOV står for Videregående …

Heltid 27.04.2025

 

Finnmark fylkeskommune (FFK)

Norsklærere Nettskolen undervisningssted Alta
Nettskolen Finnmark søker norsklærere for stedlig undervisning og oppfølging av deltakere i Videregående opplæring for voksne (VOV) og …

Flere Heltid 27.04.2025

Finnmark fylkeskommune (FFK)

Norsklærer Nettskolen undervisningssted Kirkenes
1 x 100% fast stilling som norsklærer i videregående opplæring for voksne/Prepp Om VOV: VOV står for Videregående opplæring for voksne. I …

Heltid 27.04.2025

 

Finnmark fylkeskommune (FFK)

Norsklærer Nettskolen undervisningssted Hammerfest
1x 100% fast stilling som norsklærer i videregående opplæring for voksne/Prepp Om VOV: VOV står for Videregående opplæring for voksne. I …

Heltid 27.04.2025

 

Del stillingen

Selskap

Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Veronica Johansen
  • Tittel: Studierektor Nettskolen Finnmark
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 952 46 147

Lokasjon

  • Honningsvåg
  • Kirkenes
  • Alta

Søknadsfrist

April 27, 2025

Nettskolen i Finnmark – Fylkeskoordinator videregående opplæring (VOV) (søknadsfrist 27.04.2025)

 

Fylkeskoordinator for videregående opplæring for voksne (VOV) Nettskolen Finnmark

Fylkeskoordinator skal koordinere arbeidet i Videregående opplæring for voksne i Finnmark, mellom skoler og mellom deltaker/skole/praksis.

Om VOV:

VOV står for Videregående opplæring for voksne. I Nettskolen Finnmark tilbyr vi Videregående opplæring for voksne innen utvalgte moduliserte læreplaner som skal føre til fagbrev. Fra høsten 2025 tilbys Videregående opplæring for voksne med modulstrukturerte læreplaner innen helsefagarbeiderfaget, renholdsoperatørfaget og salgsfaget. Opplæringen skal være bedre tilpasset voksnes behov, utgangspunkt og livssituasjon, slik at det blir enklere å veksle mellom opplæring, arbeid og andre forpliktelser. Du finner mer informasjon om VOV og moduliserte læreplaner her: https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/modulstrukturert/#a213183

Om PREPP:

PREPP er et tilbud for søkere med innvandrerbakgrunn som ønsker å ta fagbrev innen moduliserte læreplaner i VOV og som trenger ekstra oppfølging og opplæring på grunn av lavt språknivå. Opplæringen er nivåtilpasset og deltakerne får forsterket norskopplæring. De får også ekstra opplæring innen digitale ferdigheter og yrkesspråk. Det meste av opplæringen foregår stedlig i klasserom og i bedrift. PREPP er et prosjekt med utviklingsarbeid, der vi har hyppige evalueringer.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver vil være å koordinere undervisning og praksis for våre deltakere i VOV og Prepp, samt være bindeledd mellom kommuner/næringsliv og fylkeskommunen.
Reisevirksomhet må påregnes

Vårbilde2 Nordkapp vgs

Kvalifikasjonskrav

Fullført og bestått utdanning på min. bachelornivå, gjerne med pedagogikk i fagkretsen.
Digital kompetanse
Praksiserfaring fra en av programområdene som tilbys i VOV
Gode samarbeidsevner
Erfaring fra arbeid med minoritetsspråklige

Ønskede kvalifikasjoner

Ledererfaring
Erfaring og kompetanse fra undervisning av minoritetsspråklige
Personlige egenskaper
Inkluderende, engasjert, samarbeidsvillig og initiativrik.
Ha gode evner og vilje til profesjonsfaglig samarbeid
Interesse og engasjement for å jobbe med voksne med innvandrerbakgrunn

Vi tilbyr

Gode pensjons- og forsikringsordninger
Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

Søknaden skal inneholde

Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

Før eventuell tilsetting i Finnmarks fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.  

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

Nordkapp videregående skole

Nordkapp videregående skole og Fagskolen i Finnmark, avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no

Søk på stillingen her.

 

Spørsmål om stillingen

Veronica Johansen

Studierektor Nettskolen Finnmark

+4795246147

[email protected]

Søknadsfrist 27. april 2025

Arbeidsgiver Finnmark fylkeskommune (FFK)

Kommune Nordkapp Alta Sør-Varanger

Omfang Fast prosent (50%)

Varighet Fast

Arbeidssted

Nordkapp Videregående skole, 9750 Honningsvåg

Alta Videregående skole, 9510 Alta

Kirkenes videregående skole, 9912 Hesseng

 

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Veronica Johansen
  • Tittel: Studierektor Nettskolen Finnmark
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 952 46 147

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

April 27, 2025

Krødsherad kommune – Fagstyrer for barnehagene i Krødsherad (søknadsfrist 04.05.2025)

Krødsherad kommune

Krødsherad kommune Oppvekst – Er du opptatt av å gi barn en trygg, sunn og utviklende hverdag?

 

Fagstyrer for barnehagene i Krødsherad

 

Barn og unge er et viktig satsingsområde i kommuneplanen, og vi er opptatt av tverrfaglig og helhetlig innsats for barn og unge. I den forbindelse ønsker vi å finne en organisering som vil forsterke kvalitetsarbeidet i barnehagene våre, og vi ønsker oss en fagstyrer som vil ha hovedansvar for den daglige driften av Krøderen barnehage og fagutviklingen i begge barnehagene våre. Dette er et toårig prosjekt som kan reverseres til tradisjonell organisering etter prosjektslutt. Vi ser derfor etter en person som kan jobbe strategisk og målrettet med å videreutvikle barnehagenes satsingsområder og gode praksiser, og kombinerer dette med evidensbasert forskning på barnehageområdet.

Arbeidsoppgaver:

Lede og koordinere den daglige driften av Krøderen barnehage.
Sikre at barnehagen drives i tråd med gjeldende lover og forskrifter.
Kartlegge, lede og koordinere det pedagogiske arbeidet i begge barnehagene i kommunen i samarbeid med virksomhetsleder.
Bidra til utvikling og implementering av strategiske planer i barnehagene.
Veilede og støtte personalet i deres daglige arbeid.
Samarbeide med foreldre og andre aktører for å sikre et godt oppvekstmiljø for barna.
Bidra til et inkluderende og trygt miljø for både barn og medarbeidere.

Kvalifikasjoner:

Utdanning som barnehagelærer og gjerne med fordypning i utefag.
Gjerne erfaring fra arbeid i ulike barnehager.
Det er ønskelig med lederutdanning for styrere i barnehage og styrer-erfaring.
Behersker kvalitets- og kartleggingsverktøy.
God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk.
Evne til å arbeide strategisk og målrettet.
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.

Personlige egenskaper:

Du har en tydelig og relasjonell lederstil.
Du er trygg i rollen som fagperson.
Du er nytenkende, utviklings- og løsningsorientert.
Du praktiserer tidlig, tverrfaglig og helhetlig innsats.
Du er en relasjonsbygger og kommuniserer godt med både barn, foreldre og medarbeidere.
Du ser viktigheten av godt humør i arbeidet for å dra andre med deg.
Du har gode evner til å samarbeide med andre og du liker å jobbe i team og evner å fremme lagånd.
Du håndterer høyt tempo og trives med flere baller i luften samtidig.
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Krødsherad kommune er en arbeidsgiver som investerer i ansatte og både gir tillit, trygghet og mulighet for utvikling, og som legger til rette for at du skal lykkes i jobben som både fagperson og leder.

Vi tilbyr:

En spennende, krevende og utviklende jobb i et fagmiljø med bred og god kompetanse i et livsløpsperspektiv.
Et godt, trygt og inkluderende arbeidsmiljø.
Deltakelse i nettverkssamarbeid.
God pensjons- og forsikringsordning.
Lønn etter avtale.
Politiattest må fremvises før tilsetting.

Elektronisk søknad skal benyttes.

 

Søk på stillingen her.

 

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 04.05.2025

Tiltredelse: August 2025

Arbeidssted: Krøderen barnehage

 

Kontaktpersoner:

Birte Elén Sætrang

mob: +47 48293565

 

Hjemmeside:
www.krodsherad.kommune.no
Adresse: Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune

Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.

 

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Birte Elén Sætrang
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 48293565

Lokasjon

  • Noresund
  • Krøderen

Søknadsfrist

Mai 4, 2025

Avdelingsleder for Rostadheimen Bofellesskap (søknadsfrist 02.05.2025)

 

Avdelingsleder for Rostadheimen Bofellesskap

 

  • Stiftelsen Rostadheimen Bofellesskap
  • Garnesveien 166, 5264 Garnes, Hjemmekontor ikke mulig

Om jobben

Rostadheimen bofellesskap er en privat stiftelse som tilbyr heldøgn omsorgstilbud til mennesker med utviklingshemming. Bofellesskapet er lokalisert i Arna- i naturskjønne omgivelser på Garnes. Vi består av 2 bofellesskap og gir tilbud til 8 beboere.

Stillingstittel: Avdelingsleder
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk:Norsk
Antall stillinger: 1

Søk på jobben

Søk senest fredag 2. mai

Send søknad til: [email protected]

 

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Formalkompetanse som sykepleier eller vernepleier

  • Lederegenskaper

  • Faglig dyktighet

  • Gode kommunikasjons – og samarbeidsevner

  • Gode norsk kunnskaper, både muntlig og skriftlig

  • Er fleksibel og har god arbeidskapasitet

  • Turnuskompetanse

  • Ha god kunnskap om personaladministrasjon

  • Gode datakunnskaper i forhold til dokumentering

  • Du har kunnskap og erfaring med utarbeidelse av vedtak iht Helse – og omsorgstjenesteloven kapittel 9, samt Pasient og bruker rettighetsloven kapittel 4A

  • Erfaring fra sosial pedagogiske virksomheter eller kommunale bofellesskap er en fordel

  • Personlig egnethet

 

I samarbeid med den øvrige ledelsen og ansatte skal avdelingsleder bidra til at virksomheten driver i samsvar med Rostadheimen Bofellesskaps formål og verdier, virksomhetens målsetting og gjeldende lovgivning.

Avdelingsleders oppgave ved Rostadheimen Bofellesskap er svært variete. I tillegg til rent faglige oppgaver er følgende oppgaver viktig:

  • Personalansvar

  • Organisere det daglige arbeidet i bofellesskapet i samarbeid med Daglig Leder

  • Lede og organisere pleie og behandling av beboere

  • Følge opp nødvendige sikkerhetstiltak ved Rostadheimen Bofellesskap

  • Bidra aktivt til å skape et godt arbeids – og samarbeidsmiljø

  • Delta i møter med samarbeidspartnere

  • Bidra aktivt i utvikling av virksomheten

  • Vere disponibel for andre oppgaver etter anvisning fra Daglig Leder

 

  • Kompetanseutvikling og spennende faglige utfordringer

  • Kulturliv

  • Et miljø der menneskers potensiale og verdi står i sentrum

  • Interessante samarbeidspartnere og nettverk lokalt og nasjonalt

  • Gode forsikrings – og pensjonsordninger i KLP

  • Lønn etter avtale

  • Virksomheten er tilknyttet arbeidsgiverorganisasjonen VIRKE

 

Om bedriften

Rostadheimen Bofellesskap er en privat stiftelse som arbeider utfra et menneskebilde impulsert av Rudolf Steiners pedagogikk og sosialterapi. Stiftelsen tilbyr bo – og aktivitetstilbud til mennesker med utviklingshemming og har driftsavtale med Bergen Kommune.

Driftsansvaret dekker to bofellesskap med til sammen 8 beboere og dagtilbud med verksted og et lite hagebruk. Virksomheten holder til i naturskjønne omgivelser på Garnes, med ca 100 m strandlinje, kai og naust. Fra Bergen sentrum tar det ca 25 min med tog og buss.

Arbeidssted vil være på Garens. vi ser etter deg som er verdiorientert, glad i kulturliv og som har tro på menneskers utviklingspotensialer. Du vil arbeide i tett samarbeid med den øvrige medarbeider gruppen og få anledning til å være en del av et pulserende og spennende miljø, der sosial innovasjon har vært en rød trå gjennom virksomhetens 60- årige historie.

 

Del stillingen

Selskap

Rostadheimen Bofellesskap

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Garnes

Søknadsfrist

Mai 2, 2025

Sotra vgs – Lærar i automasjon, Fast (Søknadsfrist 25.04.2025)

 

Lærar i automasjon

Sotra vidaregåande skule er ein kombinert skule med ni ulike programområde innan yrkesfag og studiespesialising. Vi har i dag to skulestadar, ein på Bildøy og ein i Skogsvåg, med 800 elevar og 150 tilsette. I tillegg er vi vaksenopplæringssenter for Askøy og Øygarden, med ca. 150 vaksne elevar på ulike program.

Skulen legg vekt på å vere nyskapande og berekraftig. Vi har som mål at alle elevane fullfører skulegangen med eit høgt læringsutbytte. Skulen er eit inkluderande fellesskap der alle medverkar til fagleg og sosial utvikling. Vi har eit godt læringsmiljø der elevar og tilsette samarbeider om å skape ein læringsarena basert på tillit og respekt for kvarandre.

Vi søkjer etter ein lærar i automasjon og som gjerne har kunnskap om elektronikk og svakstrøm.

 

Søknadsfrist: 25.04.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Straume
Stillingstittel: Lærar i automasjon
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4949367581
Startdato: 01.08.2025

 

Arbeidsoppgåver

  • Undervisning innan fagområdet elektro med hovudvekt på vg2 og vg3 automasjon.
  • Praktisk og teoretisk undervisning innan generell automasjon i bygg og industri, reguleringsteknikk, signalbehandling, robot, hydraulikk, pneumatikk.
  • Tett oppfølging av einskilde elevar og opplæringsbedrifter.
  • Skape og utvikle opplæringa i samarbeide med elevar, kollega, og skuleleiing.
  • Halde seg informert om utvikling i bransjen.
  • Halde god kontakt med bedrifter og samarbeide med arbeidsliv om å skaffe læreplassar.
  • Arbeide systematisk for at elevane skal lære, fagleg og sosialt òg for at elevane skal få læreplass.
  • Delta i arbeid med fagprøvestasjon for Automasjon.

 

Kvalifikasjonar

  • Fagbrev og arbeidserfaring i automasjons faget.
  • Kunnskap om elektronikk og svakstrøm vil være ein fordel.
  • Erfaring med oppfølging av lærlingar vil være ein fordel.
  • 2-årig fagleg teoretisk utdanning utover fagbrev og praktisk pedagogisk utdanning eller godkjent yrkesfaglærarutdanning.
  • Ønskeleg med undervisningserfaring, men ikkje eit krav.
  • Gode IKT kunnskapar generelt og fagleg.
  • Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse. Dersom formell undervisningskompetanse manglar, kan skulen legge til rette for å ta manglande teoretisk utdanning. Tilsetting kan skje på vilkår av at dette.

 

Personlege eigenskapar

  • Vi ønskjer søkjarar med eit positivt syn på elevar, som er tydeleg vaksen og som er ein god rollemodell for ungdom.
  • Du har stort engasjement for faget.
  • Du bidrar til elevane sin faglege og sosiale utvikling.
  • Du er fleksibel og ser moglegheiter.
  • Du kan kombinere praktisk og teoretisk undervisning.
  • Du kan bruke digitale hjelpemiddel i undervisninga.
  • Å vere eigna for arbeid med ungdom vil bli tillagt stor vekt.
  • Du har gode ferdigheter i kommunikasjon og relasjonsbygging, både overfor elevar og andre samarbeidsparter.
  • Du kommuniserar godt på norsk munnleg og skriftleg.
  • Personlege eigenskapar vert vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Løn etter kvalifikasjonar.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
  • Inkluderande og godt arbeidsmiljø.
  • Gode moglegheit til eigen læring og utvikling.
  • Du blir ein del av ein ambisiøs, nyskapande og berekraftig arbeidsplass.
  • Trimgrupper for tilsette.

 

Andre opplysningar

For undervisningsstillingar på yrkesfag er det krav til praktisk- pedagogisk utdanning og to års yrkesteoretisk utdanning utover fagbrevnivå eller bachelor som yrkesfaglærar. Søkjarar som ikkje har godkjent utdanning kan tilsetjast på vilkår.

 

Branndalsmyra 61, 5353 Straume, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Line Therese Gaska
avdelingsleiar
 Telefon:91363756

Erik Henneli
Assisterande rektor
 Telefon:95826077

Olav Lee
rektor
 Telefon:93034370

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Erik Henneli
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 958 26 077
  • Olav Lee
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 930 34 370
  • Line Therese Gaska
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91363756

Lokasjon

  • Skogsvåg

Søknadsfrist

April 25, 2025

Alvdal kommune – Fast stilling som økonomisjef (søknadsfrist 09.05.2025)

Alvdal kommune Kommunalteknikk

 

Fast stilling som økonomisjef

 

 

Ønsker du en nøkkelrolle i Alvdal kommunes økonomiske styring ?

Vi ser etter deg som har solid økonomifaglig kompetanse, erfaring med kommunal økonomistyring og som trives med både strategisk arbeid og praktisk gjennomføring. 

Som økonomisjef får du en nøkkelrolle i kommunens ledelse og ansvar for at økonomiforvaltningen er bærekraftig, ryddig og i tråd med gjeldende lover og politiske vedtak. Du blir en del av den strategiske ledergruppen i Alvdal kommune og får påvirkningskraft på utviklingen av kommunens tjenester.

Stillingen er plassert i kommunedirektørens stab, som består av ni ansatte fordelt på servicetorg, lønn, personal og økonomi. I økonomiavdelingen vil du være én av to medarbeidere, og du har støtte fra kolleger i de øvrige stabstjenestene.

For å lykkes og trives i rollen bør du håndtere perioder med høyt tempo og tydelige frister. Det er en fordel om du har gode formidlingsevner – du må kunne gjøre økonomi forståelig for både ledere og politikere, og forklare hvordan ulike deler av budsjettet henger sammen.

 

Dine viktigste arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide og følge opp kommunens budsjett og økonomiplan, inkludert økonomiske analyser, risikovurderinger og beslutningsstøtte for ledelse og politiske organ.
  • Regnskapsrapportering, utarbeidelse av årsberetning og ledelse av arbeidet med årsoppgjøret.
  • Ansvar for kommunens likviditetsstyring, finansforvaltning og internkontroll.
  • Ivareta kommunens innkjøpsarbeid og følge opp avtaler.
  • Saksforberedelse og utredning av økonomisaker til politisk behandling.
  • Videreutvikle Framsikt som rapporteringsverktøy.

 

Vi ser etter deg som har:

  • Høyere utdanning innen økonomi, evt. annen relevant formell kompetanse
  • God kjennskap til eller ønsker å bli godt kjent med relevante lover og forskrifter og relevant regelverk
  • Analytisk tilnærming og gode samarbeidsevner
  • Erfaring med Visma økonomi og Framsikt (en fordel, men ikke et krav)

 

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og nøyaktig
  • Samarbeidsorientert og tydelig i kommunikasjonen
  • Strategisk tenkende og løsningsorientert
  • Høy integritet og evne til å arbeide selvstendig.

 

Vi tilbyr:

  • Arbeid i en veldreven kommune med gode og stabile rammevilkår.
  • En sentral og meningsfull lederstilling med varierte og utfordrende oppgaver
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Gode utviklingsmuligheter og støtte til kompetanseheving
  • Redusert pris på treningsabonnement hos Alvdal Friskliv
  • Inkluderende arbeidsmiljø. Et støttende og raust arbeidsmiljø der samarbeid, respekt og trivsel står i sentrum. 
  • Lønn etter avtale.
  • Tiltredelse etter avtale.

Det er 6 måneders prøvetid i stillinger i Alvdal kommune. Intervju gjennomføres. Søkere som vil reservere seg fra offentlig søkerliste, må begrunne dette. Opplysninger kan likevel offentliggjøres iht. offentlighetsloven § 25. Søkeren varsles dersom reservasjon ikke innvilges.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype:vFast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 09.05.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Alvdal

 

Kontaktpersoner:

www.alvdal.kommune.no

 

Adresse:

Gjelen 3 2560 Alvdal

 

Alvdal kommune

Midt mellom Oslo og Trondheim, langs Riksvei 3 og Rørosbanen, finner du Alvdal – en kommune i hjertet av Nord-Østerdalen. Her møter du et aktivt og inkluderende lokalsamfunn, storslått natur og en kommune med ambisjoner for framtida. Alvdal er kjent for sitt allsidige næringsliv, sterke kulturtradisjoner og ikke minst Kjell Aukrusts univers, der Solan, Ludvig og resten av Flåklypa-gjengen har satt bygda på kartet.

Drømmer du om en jobb med mening, frisk fjelluft og kort vei til både ski, sykkelstier og gode kollegaer? Da er Alvdal stedet for deg! Med Jutulhogget, Tronfjell, Alvdal Vestfjell og Savalen som nærmeste naboer, ligger alt til rette for et aktivt friluftsliv året rundt. I tillegg er vi hjem til tradisjonsrike bedrifter som Synnøve Finden og andre viktige industrivirksomheter.

I dag jobber rundt 300 dyktige og engasjerte medarbeidere i Alvdal kommune, og vi ser etter flere som vil være med å utvikle bygda videre. Vi tilbyr et raust arbeidsmiljø og gode muligheter for faglig utvikling. Vi er en arbeidsplass der mangfold og inkludering er en styrke, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke – uansett bakgrunn eller livssituasjon. Om du er en Solan som alltid ser løsninger, eller en Ludvig som liker orden og system, så har vi plass til deg!

Del stillingen

Selskap

Alvdal kommune

Kontaktinfo

  • Janne Kjeldsen
  • Tittel: Stabs- og organisasjonsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90764055
  • Per Arne Aaen
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91308112

Lokasjon

  • Alvdal

Søknadsfrist

Mai 9, 2025

Forsvarsbygg Region nord – Leder reklamasjons – håndtering (søknadsfrist 27.04.2025)

WEBCRUITER 1170x300_Beredskap - vi trenger menneskene5

 

Til nyopprettet stilling søker vi Leder prosjektkoordinering og reklamasjonshåndtering

 

 

Forsvarsbygg er her for å sikre at Forsvaret har de eiendommene, byggene og anleggene de trenger – i både fred, krise og når det virkelig gjelder. Til nyopprettet stilling ser vi nå etter en dyktig leder for reklamasjonshåndtering som ønsker spennende og meningsfulle utfordringer i en viktig rolle.

Som leder reklamasjonshåndtering i region nord får du en sentral rolle med overordnet og operativt ansvar for å ha en totaloversikt over alle prosjekter som pågår fra tidligfase til gjennomføring, samt oversikt over alle kontrakter som har oppfølging i reklamasjonstiden, oppfølging av kontraktspartnere og samhandling med involverte i Forsvarsbygg. Du vil etter hvert som du ansetter til avdelingen få personalansvar og du vil være en nøkkelperson for faglig utvikling av medarbeidere i tråd med regionens behov.

Nord-Norge er satsingsområder for Forsvaret, og Forsvarsbygg skal understøtte med å bygge forsvarsevne både for nasjonale og allierte styrker. I hele nord er det betydelige endringer tilknyttet Forsvarets tilstedeværelse, og det krever at vi er tett på for å sikre nødvendig understøttelse og prioriteringer.

Vi satser på digitalisering for å styrke fremtidens forsvarsevne, og hos oss får du en spennende mulighet til å påvirke denne utviklingen – samtidig som du gjør en forskjell for samfunnet.

Stillingen rapporterer til Leder operasjonell støtte. Arbeidssted vil være Setermoen, Trondenes eller Evenes. En del reisevirksomhet innenfor regionen må regnes med.

Les mer om Forsvarsbygg på www.forsvarsbygg.no/jobb

 

Søknadsfrist: 27.04.2025
Arbeidsgiver: Forsvarsbygg
Stillingstittel: Leder reklamasjonshåndtering
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4933006102

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for totaloversikt over alle kontrakter som har oppfølging i reklamasjonstiden (reklamasjoner, garantier), status og utfall på alle saker i sin region
  • Personal- og resultatansvar
  • Ansvar for å følge opp kontraktspart ved reklamasjon der drift har behov for bistand​
  • Sikre god samhandling mellom de involverte fra Forsvarsbygg i reklamasjonsoppfølgingen
  • Ha ansvar for å eskalere reklamasjonssaker til juridisk
  • Ha ansvar for at periodisk befaring blir gjennomført der man anser et behov, og kaller inn berørte parter​
  • Rollen skal sammen med tilsvarende roller i de andre regionene bygge felles beste praksis

 

Hvem ser vi etter

Vi ser etter en strukturert, systematisk og planmessig leder med evne til å utvikle og jobbe tett med sine medarbeidere. Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og jobber godt både internt og eksternt. Du er også analytisk, forstår kompleksitet og har god problemløsningsevne. Du har god gjennomføringsevne, er resultatorientert og har evne til å tenke helhetlig og et strategisk for å bidra til regionens utvikling. 

 

Kvalifikasjoner

  • Du har relevant bachelor i ingeniørfag, juridiske fag, eller økonomi. Teknisk fagskole i tillegg til relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Du har erfaring fra prosjektledelse innenfor bygg og anlegg
  • Du har Førerkort klasse B
  • Du må kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig/Nato Secret. Du kan lese mer om sikkerhetsklarering her

 

Det er ønskelig at du har:

  • Ledererfaring
  • Erfaring med bruk av kontraktsstandarder som eksempel NS 8405, 8406, 8407 og 6450
  • Erfaring med ettermarked hos entreprenør eller reklamasjon fra byggherre

 

Vi tilbyr

I Forsvarsbygg vil du få en spennende og variert arbeidshverdag med et meningsfullt samfunnsoppdrag hvor du vil bidra til å bygge forsvarsevne hver dag. Vi satser på medarbeiderne våre, vi tilbyr kursing, etter- og videreutdanning og har etablert vår egen prosjektlederutdanning. Vi har en familievennlig og fleksibel personalpolitikk med gode arbeidstidsordninger. Du vil også få tilgang til treningsrom og bedriftsidrettslag med varierte aktiviteter. Som ansatt hos oss får du medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med mulighet for boliglån og gode forsikringsordninger.

 

Andre opplysninger

  • Stillingen lønnes som avdelingsleder (avdelingsleder, kode 1407) fra kr. 830.000,- til kr. 900.000,- 
  • Vi ber om at du laster opp vitnemål og karakterutskrifter i søknaden din
  • Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge

 

Infanteriveien 3, 9360 Bardu, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Svein-Tore Skogstad
Leder operasjonell støtte
 Telefon:970 48 740

 

Helt siden festningenes tid har operative og funksjonsdyktige bygg og anlegg vært avgjørende for Norges forsvarsevne. Det er Forsvarsbyggs ansvar å bygge denne forsvarsevnen, vi utvikler, bygger, drifter og avhender bygg, anlegg og eiendom for forsvarssektoren. Forsvarsbygg er en beredskapsetat, og vi skal levere på vårt oppdrag for Forsvaret i fred, krise og krig. Vi er Norges største offentlige eiendomsaktør, en attraktiv arbeidsgiver med ledende fagkompetanse innen bygg og eiendom og en rekke tilknyttede fagområder.

Forsvarsbygg har ansvaret for over 12 000 bygg og anlegg over hele landet, og har til enhver tid ansvaret for cirka 300 aktive investeringsprosjekter. Eiendomsporteføljen vi forvalter inneholder mange av de mest særegne og krevende bygg i landet, fra de 15 festningene som er tilgjengelige for allmenheten, til militærleirer, skyte- og øvingsfelt og flystasjoner for Forsvaret. Forsvarsbygg har hovedkontor i Oslo med lokasjoner over hele landet.

Forsvarsbygg er en etat i forsvarssektoren og underlagt Forsvarsdepartementet. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner og arbeidsoppgaver.

Del stillingen

Selskap

Forsvarsbygg

Kontaktinfo

  • Svein-Tore Skogstad
  • Tittel: Leder operasjonell støtte
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 970 48 740

Lokasjon

  • Evenes

Søknadsfrist

April 24, 2025

Ringebu kommune: Flere stillinger ved Ringebu helsesenter (04.05.2025)

 

Klikk på aktuell stillinger under:

 
 
 

 

 
 
 
Søknadsfrist 04.04.2025
 

Del stillingen

Selskap

Ringebu kommune

Kontaktinfo

  • Berit Aarnes
  • Tittel: Tjenesteleder for Helse og mestring
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 93402311

Lokasjon

  • Ringebu

Søknadsfrist

Mai 4, 2025

Klepp kommune, Orstad skule – Barne – og ungdomsarbeidar (Søknadsfrist 05.05.2025)

 

 

Barne- og ungdomsarbeider/ medarbeider

 

 

  • Kunne du tenke deg å bidra til at verdens beste barnehagebarn får en inkluderende, lærende og kjekk hverdag?
  • Er du positiv og løsningsorientert og trives med at ingen arbeidsdager er like?
  • Synes du at det å jobbe i barnehage er spennende og kjekt, eller du har lyst til å lære mer om det å jobbe i barnehage? Da kan dette være jobben for deg!

 

På grunn av permisjoner trenger Orre barnehage en eller to personer i vikariater opptil 100% stilling frem til 28.02.26- med mulighet for forlengelse. Det kan også bli behov for kortere vikariater.

 

Søknadsfrist: 30.04.2025
Arbeidsgivar: Klepp kommune
Stad: Orre
Stillingstittel: Barne- og ungdomsarbeider/ medarbeider
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4952471859
Startdato: 01.08.2025
Sluttdato: 28.02.2026

 

Arbeidsoppgåver

Som medarbeider i Orre barnehage er du en del av barnehagen sitt team, og vil arbeide tett sammen med andre kollegaer med lang erfaring. Du skal bidra til at barnehagebarna har en trygg og lærerik hverdag her i barnehagen vår og at hverdagen til barnehagebarna er i tråd med barnehageloven og Rammeplan, men dette kan du få lære mer om ved ansettelser.  

 

Kvalifikasjonar

  • Hvis du har fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, så er det en fordel, men ikke en nødvendighet. 

Gode norskkunnskaper (muntlig og skriftlig) er en forutsetning for stillinga. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B1. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål. Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Før tiltredelse må det, om nødvendig, legges fram tilfredsstillende tuberkulinstatus i tråd med bestemmelsen i forskrift om tuberkulose kontroll, samt politiattest i tråd med opplæringsloven § 10-9 / barnehageloven § 19. 

 

Personlege eigenskapar

  • Du må kunne samarbeide med både kollegaer, barn og foreldre og skape en god atmosfære 
  • Du må være aktivt tilstedeværende som skaper god tilknytning og gode relasjoner. 
  • Være mottakelig for ny kompetanse og villig til å utvikle deg.  
  • Du må også ta barn på alvor, og kunne lede barn på en god måte 
  • Du må ha helse som er forenelig med det å jobbe i barnehage.  

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons -og forsikringsordninger 
  • Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer 

For mer informasjon om stillingene kan følgende kontaktes:  

Styrer i Orre barnehage: Trine Vika Tengesdal, tlf 93021953

 

Theavegen 9, 4343 Orre, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Trine Vika Tengesdal
Styrar
 Telefon:+47 93021953

 

Klepp er den største av kommunane på Jæren, med over 20 000 innbyggarar og om lag 1700 tilsette. Me ligg ein kort køyretur frå Stavanger og Sandnes.
Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.

Visjonen vår er «Med blikk for alle». Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt.

Del stillingen

Selskap

Klepp kommune

Kontaktinfo

  • Trine Vika Tengesdal
  • Tittel: Styrar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 93021953

Lokasjon

  • Klepp Stasjon

Søknadsfrist

Mai 5, 2025