Kristiansund kommune – Rektor, Dale barneskole (søknadsfrist 10.02.2025)

Kristiansund kommune

 

Rektor

 

 

Kristiansund kommune søker ny rektor til per tiden Dale barneskole i 100 % fast stilling.

Dale barneskole er en 1-7 skole og har rundt 340 elever og 55 ansatte. I tillegg til det ordinære skoletilbudet har skolen også et forsterket skoletilbud, med plass til åtte elever fra hele kommunen. I tillegg til rektor har skolen to avdelingsledere, SFO-leder og en skolesekretær. 

Til å lede Dale barneskole søker vi en strukturert, synlig, varm og inkluderende rektor som sammen med elever og ansatte skal videreutvikle et faglig sterkt, trygt og godt skole- og læringsmiljø for alle. Vi ser etter deg som ønsker å lede en engasjert og høyt kompetent personalgruppe til å møte fremtidens muligheter og utfordringer, som er ambisiøs på elevenes vegne, god på relasjoner og nyskapende i tråd med ny opplæringslov. 

Som rektor må du være opptatt av elevenes læringsresultater og skolemiljø. Du jobber for at skolen skal fungere godt som organisasjon, og ser egen skole som en del av kristiansundsskolen og bidrar til å utvikle denne. Du er oppmerksom på endringer i samfunnet, læreplanene, elevgrunnlaget, teknologi, tverrfaglighet og tilpasser skoledriften i tråd med disse endringene. Du vet at de ansatte er skolens viktigste ressurs, og er opptatt av å rekruttere, utvikle og beholde nødvendig og tverrfaglig kompetanse. 

I Kristiansund kommune er det i dag åtte barneskoler, tre ungdomsskoler og en skole for voksenopplæring. Skolene er en del av et stort omstillingsarbeid i oppvekstsektoren: «Vi skal være der barna er», som forutsetter samarbeid med barnehager, forebyggende helsetjenester, kultur og barnevern med flere. Vi jobber også regionalt i Oppvekstnettverk Nordmøre. 

Gjennom delegert myndighet fra kommunalsjef, har du som rektor ansvar for skolens overordnede ansvarsområde: tjenestetilbud, økonomi og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har søkelys på de tre overnevnte ansvarsområdene når en planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet. 

 

Kvalifikasjonskrav

  • pedagogisk utdanning fra høgskole eller universitet
  • erfaring fra arbeid som lærer i grunnskolen
  • erfaring fra skoleledelse
  • god digital kompetanse og forståelse
  • gode norskferdigheter, skriftlig og muntlig

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • lederutdanning. Om du ikke lederutdanning må du være villig til å ta slik utdanning
  • kjennskap til relevante lovverk, herunder læreplanverket
  • kunne vise til resultater fra tidligere ledelse av utviklingsprosesser

 

For å lykkes som vår nye rektor må du:

  • arbeide målrettet, systematisk og ha god rolle- og økonomiforståelse
  • være god til å bygge relasjoner og til å skape tillit
  • ha gode evner til strategisk ledelse og ledelse av utviklings- og endringsprosesser
  • nytenkende, undersøker og iverksetter tiltak for å løse oppgaver bedre
  • evne å samarbeide og samhandle med alle parter i skolesamfunnet, nærmiljøet og oppvekstsektoren
  • ha gode evner til å styrke og lede profesjonsfellesskap, tverrfaglig samarbeid og kulturbygging

 

Vi tilbyr

  • en hverdag preget av både utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • deltakelse i et offensivt og godt fagmiljø
  • muligheter for kompetanseutvikling
  • et stort nettverk i organisasjonen Kristiansund kommune – Rektor og andre enhetsledere 
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: SPK 

 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

 

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i søknadsprosessen er det viktig at du sjekker e-posten du har oppgitt i søknaden din, inkludert søppelposten.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

 

Søk her

 

 

 Referansenummer: 25/539
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 10.02.2025
Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

www.kristiansund.kommune.no

 

Adresse:

Vågeveien 4 6501 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker.

Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

Tilgjengelighetserklæring for Kristiansund kommune

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Olaug Haugen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 97505266
  • Vibece Alvheim
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 93807990

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Februar 10, 2025

Vang kommune – Sommarvikarar innan Helse og omsorg 2025 (Søknadsfrist 30.04.2025)

Vang

 

Sommarvikarar innan Helse og omsorg 2025

 

 

Vang kommune ynskjer sommarvikarar ved avdelingane langtid, korttid, heimebasert omsorg og tilrettelagte tenester.

Me søkjer etter sjukepleiarar, sjukepleiarstudentar, vernepleierar, vernepleiarstudentar, helsefagarbeidarar og assistentar i inntil 100 % stilling.

I tillegg treng me avlastarar til born/unge, og yngre støttekontaktar innan miljøteneste.

Skriv gjerne kort om din motivasjon og interesse for å vere sommarvikar innan helse og omsorg, og også kvar du helst ynskjer å arbeide i prioritert rekkefølgje!

Me vil vurdere søknadar fortløpande og tar kontakt med aktuelle kandidatar!

 

Søknadsfrist: 30.04.2025
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Sommarvikarar innan Helse og omsorg 2025
Stillingar: 6
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Sommarjobb
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4904324997

 

Arbeidsoppgåver

  • Utøve helsehjelp i tråd med gjeldande krav og lovverk
  • Praktisk bistand og rettleiing til brukarar
  • Bidra til positivt samarbeid med pårørande
  • Bidra til samarbeid på tvers av einingar i etaten  
  • Dokumentere i fagsystemet Profil

 

Kvalifikasjonar

  • Autoriserte sjukepleiarar, vernepleiarar og helsefagarbeidarar
  • Studentar innan helsefag og ufaglærte assistentar/støttekontaktar/avlastarar kan også søkje
  • Interesse og engasjement for fagfeltet 
  • Gode norskkunnskapar både skriftleg og munnleg
  • Førarkort kl. B (gjeld for korttidsavdeling,heimebasert omsorg og miljøteneste)
  • Gjerne erfaring frå kommunal pleie- og omsorgsteneste
  • Kunnskap om bruk av IKT som verktøy, gjerne erfaring frå Profil    

 

Personlege eigenskapar

  • Ha evne til å gje omsorg og tryggleik
  • Vera fleksibel og ha tilpassingsevne
  • Vera motivert, engasjert og strukturert
  • Ha gode evner til samarbeid
  • Sjølvstendig og ha evne til å ta ansvar, til å ta initiativ og til å sette seg raskt inn i nye arbeidsoppgåver
  • Evne til å sjå, tenkje og arbeide heilskapleg

 

Vi tilbyr

  • Eit godt og spanande fagmiljø med varierte arbeidsoppgåver
  • Eit positivt og triveleg arbeidsmiljø saman med dyktige kollegaer
  • Opplæring og rettleiing
  • Lønn etter tariff i hht hovudtariffavtala, gode pensjonsvilkår og forsikringsavtalar. 
  • Kommunen kan hjelpe til med å skaffe bustad   

 

Stillinga krev politiattest jf. helsepersonell-loven § 5-4. Attesten må leggjast fram før tiltreding.

Tilsetting skjer på vilkår som gjeld til ei kvar tid i kommunal sektor. 

Meir informasjon om stillingen kan du få ved å vende deg til aktuell avdeling. 

 

Tyinvegen 5161, 2975 Vang i Valdres, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Stine Solemsli
Leiar VHT
 Telefon:90896012
E-post:[email protected]

Elisabeth Hålien
Leiar Tilrettelagte tenester
 Telefon:99090013
E-post:[email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!
  • Vang kommune har nynorsk som skriftspråk.

 

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres.
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det. 

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Elisabeth Hålien
  • Tittel: Leiar Tilrettelagte tenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 99090013

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

April 30, 2025

Leka kommune – Fagarbeider, teknisk avdeling (søknadsfrist 14.02.2025)

 

FAGARBEIDER TEKNISK – LEKA KOMMUNE

 

 

For å styrke vår stab innen teknisk uteavdeling, har vi ledig heltidsstilling som fagarbeider fra 1. mai 2025.

Stillingen er en faststilling med ansvar for vedlikehold av bygg og anlegg. Fokus vil være på ettersyn, drift og vedlikehold av bygg og tekniske anlegg, samt andre tjenester opp mot drift av offentlige bygg, og bygge- og vedlikeholdsprosjekter.

 

Fagarbeiderne er en del av et team som har kommunalsjef strategi og samfunn som sin nærmeste leder.

 

Ansvar og oppgaver

Vedlikehold, kontroll og driftsoppgaver ved kommunale bygninger og anlegg, uteområder og veier, samt deltakelse i bygge- og anleggsprosjekter som kjøres i egenregi.

 

Ønskede kvalifikasjoner

Utdanning og praksis innenfor et eller flere relevante fagområder som: tømrer-/snekkerfag, elektriske installasjoner, ventilasjonsanlegg, vann- og avløpsanlegg, maskinførerfaget, reparatør og/eller tilsvarende, er å foretrekke. Snekker-kompetanse vil være er en stor fordel ved utvelgelsen. Sertifikat klasse B er et minstekrav, mens kandidater med kompetansebevis for anleggsmaskiner, sertifikat klasse BECE og/eller T, samt ADK- bevis, stiller styrket i den videre utvelgelsen.

 

Personlige egenskaper

Vi ser etter en allsidig, samarbeidende og selvstendig kollega.

Du må være ansvarsbevisst og ansvarsfull.

Du må arbeide systematisk, nøyaktig og effektivt.

Du må være serviceinnstilt, ryddig og løsningsorientert.

Du må kunne arbeide like godt i team som alene.

 

Du får

En variert arbeidsdag sammen med gode kollegaer.

Mulighet til å påvirke innhold og utforming av egen stilling og arbeidsplass.

Være en del av en organisasjon i utvikling.

God pensjonsordning og personforsikring gjennom KLP.

Mulighet for flyttetilskudd i henhold til kommunale bestemmelser.

6 mnd. prøvetid.

Lønn i henhold til tariff.

 

Spørsmål angående stillingene kan rettes til kommunalsjef Kristin Floa telefon 950 31415

 

Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

 

OBS!

Se kommunens hjemmeside for andre ledige stillinger – Ledige stillinger Leka kommune

Vi lyser nå ut følgende stillinger, alle med søknadsfrist 14.02.2025:

Psykiatrisk vernepleier/sykepleier

Sykepleier

Fagarbeider teknisk

Lærer

Avdelingsleder pleie og omsorg

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Kristin Floa
  • Tittel: Kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 950 31415

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – Ferievikarer sommeren 2025 (søknadsfrist 14.02.2025)

 

FERIEVIKARER LEKA SYKESTUE, HJEMMETJENESTEN OG LEGEKONTORET SOMMEREN 2025

 

 

Vi trenger personell til Leka sykestue, hjemmeboende brukere, kjøkken og vaskeri, samt vikar for legesekretær.

 

Vi søker

Legesekretær/helsesekretær, sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider (hjelpepleier, omsorgsarbeider), pleiemedhjelper, hjemmehjelper, personlig assistent, støttekontakt, samt vaskeri- og kjøkkenpersonell. Vi ønsker også søkere som er under opplæring eller utdanning!

 

Vilkår

Du må være fylt 17 år.

Du må kunne snakke og forstå norsk godt ved arbeid med brukere.

Det settes krav om å disponere egen bil/moped for stillinger i hjemmetjenesten.

Det settes krav om førerkort klasse B for de som søker arbeid i hjemmesykepleien.

Med unntak av stillingene ved vaskeriet og kjøkkenet, er det krav om politiattest for alle stillinger.

 

Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale.

For beregning av riktig lønnsansiennitet må du legge ved tjenesteattester.

 

Søknad

Skriv når du har mulighet til å jobbe, samt hvor stor stilling du kan tenke deg.

Søkere som kan jobbe hele perioden, vil ved ellers like forhold få førsteprioritet.

 

Spørsmål angående stillingene kan rettes til avdelingsleder Aina Hege Haug,

telefon 915 73 553 eller [email protected]

 

Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – 50% stilling for psykiatrisk vernepleier eller sykepleier (søknadsfrist 14.02.2025)

 

PSYKIATRISK VERNEPLEIER/SYKEPLEIER I LEKA KOMMUNE

 

 

Vi har 50 % stilling for psykiatrisk vernepleier eller sykepleier, som er ledig for tiltredelse 01.07.2025.

Stillingen er organisert under kommunalsjef for området helse og velferd.

Stillingen er i stor grad selvstendig, men tverrfaglig samarbeid utgjør en viktig del av jobben.

Hovedoppgavene i stillingen er knyttet til psykisk helse og rus, samt kognitiv svikt og demens.

Arbeidstiden er primært kl.08:00-15:30, men det kan påregnes noen timer på ettermiddag ved behov.

 

Arbeidsoppgaver som ligger til stillingen er bl.a.

Individuelle støttesamtaler

Individuelle behandlingssamtaler

Miljøterapeutisk arbeid i og utenfor hjemmet

Kartlegging av kognitiv funksjon

Deltakelse i psykososialt kriseteam

Koordinering av ansvarsgruppemøter

 

Kvalifikasjoner

Autorisasjon som sykepleier/vernepleier

Det kan åpnes opp for søkere med relevant treårig høgskoleutdanning; samt for   helsefagarbeidere

Videreutdanning i psykisk helsearbeid eller demensomsorg vil bli vektlagt ved valg av kandidat

Erfaring fra psykisk helsearbeid/rusbehandling er en fordel

Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner med løsningsorientert holdning og positivitet

Evne til å arbeide systematisk

Gjennomføringsevne og beslutningsevne

Fleksibilitet

Lærevillighet

Robusthet i utfordrende situasjoner

Styrke til å stå i vanskelige valg/etiske problemstillinger

 

Vi tilbyr

Godt arbeidsmiljø med løsningsorienterte og samarbeidsvillige kollegaer

Spennende arbeidsoppgaver – ingen dag er lik

Mulighet for faglig og personlig utvikling

Lønn etter tariff

6 års antesipert lønnsansiennitet

Gode pensjons- og forsikringsordninger

Tilflyttertilskudd

Personlig egnethet vil vektlegges når søkerne vurderes. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.

Spørsmål om stillingen kan rettes til kommunalsjef for helse og velferd; Helga Bogen Størseth, telefon 936 92 634

 

Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

 

OBS!

Se kommunens hjemmeside for andre ledige stillinger – Ledige stillinger Leka kommune

Vi lyser nå ut følgende stillinger, alle med søknadsfrist 14.02.2025:

Psykiatrisk vernepleier/sykepleier

Sykepleier

Fagarbeider teknisk

Lærer

Avdelingsleder pleie og omsorg

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Helga Bogen Størseth
  • Tittel: Kommunalsjef for helse og velferd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 936 92 634

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – Avdelingsleder 100% fast Leka sykestue (søknadsfrist 14.02.2025)

 

AVDELINGSLEDER FOR PLEIE OG OMSORG I LEKA KOMMUNE

 

100 % fast stilling som avdelingsleder er ledig for snarlig tiltredelse, eller etter nærmere avtale.

Pleie- og omsorgsområdet i Leka kommune gir helse- og omsorgstjenester til eldre, syke og funksjonshemmede i Leka kommune. Tjenestene gis som helsehjelp, praktisk bistand, støttekontakt og brukerstyrt personlig assistent. Vi drifter Leka sykestue med langtids- og korttidsplasser, rehabilitering, kommunal ø-hjelp og avlastningsplasser. Sykestua har eget vaskeri og kjøkken. Pleie- og omsorgstjenesten er i utvikling på mange plan, og har et spennende fagmiljø bestående av sykepleiere med spesialkompetanse, sykepleiere, hjelpepleiere, helsefagarbeidere og assistenter. Det er lege og fysioterapeut på stedet, og det er regelmessig tilgang på tjenester fra kommunepsykolog og ergoterapeut.

 

Avdelingsleder har faglig, økonomisk og personalmessige ansvar.

Avdelingsleder for institusjonsbaserte og hjemmebaserte tjenester er direkte underlagt kommunalsjef for helse og velferd.

 

Kompetansekrav

Autorisasjon som sykepleier

Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Politiattest uten anmerkninger

Erfaring med relevante digitale fagsystemer

Videreutdanning innen ledelse

Erfaring med arbeidsmiljøutvikling

Kunnskap om turnus

 

Vi søker deg som

Er tydelig og trygg i lederrollen

Er god på relasjonsledelse, og evner å involvere, motivere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og bygge team

Evner å motivere, veilede, ansvarliggjøre og utvikle medarbeidere

Arbeide selvstendig, være beslutningsdyktig og vise handlingskraft

Er fleksibel, har stor arbeidskapasitet og er initiativrik

Har evne  til å jobbe analytisk, systematisk og selvstendig

Har god system-, organisasjons- og økonomisk forståelse

Har gode kommunikasjonsevner og gode samarbeidsevner

Er en god rollemodell, og innehar gode holdninger for samarbeid på tvers i virksomheten

Er omstillingsdyktig og interessert i utvikling av en fremtidsrettet helsetjeneste

 

Som avdelingsleder hos oss får du

En spennende arbeidshverdag

Delta i et godt og kreativt arbeidsmiljø

Jobbe i et inspirerende og bredt fagmiljø

Mulighet til å bidra til utvikling av tjenester og organisasjon

Lønn etter avtale, pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP

Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement

 

Personlig egnethet vil vektlegges når søkerne vurderes. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.

Spørsmål om stillingen kan rettes til kommunalsjef for helse og velferd; Helga Bogen Størseth, telefon 936 92 634

 Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

 

OBS!

Se kommunens hjemmeside for andre ledige stillinger – Ledige stillinger Leka kommune

Vi lyser nå ut følgende stillinger, alle med søknadsfrist 14.02.2025:

Psykiatrisk vernepleier/sykepleier

Sykepleier

Fagarbeider teknisk

Lærer

Avdelingsleder pleie og omsorg

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Helga Bogen Størseth
  • Tittel: Kommunalsjef for helse og velferd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 936 92 634

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – Lærerstillinger ved Leka barne- og undomsskole (søknadsfrist 14.02.2025)

 

LEDIGE LÆRERSTILLINGER

 

 

Søknadsfrist 10. januar 2025

Vi søker lærere til stillinger ved Leka barne- og ungdomsskole:

80 % stilling – dette er et vikariat med ett års varighet, og oppstart i januar 2025.

100 % stilling  – vikariat fra januar til august

100 % stilling – fast stilling med oppstart i august 2025

 

Kompetanse:

Vi søker fortrinnsvis lærer, men kan også vurdere søkere som er under utdanning til lærer,

eller som har en annen egnet kombinasjon av real- og formalkompetanse. 

 

Oppgaver og ansvar:

80 %-stillingen:

Undervisning i norsk, matematikk og spesped på småtrinnet, og det kan være aktuelt med spesped på høyere trinn

100 %-stillingen:

Undervisning i tysk valgfag, norsk på ungdomstrinnet, samt mulighet for noe undervisning på mellomtrinnet

For begge stillingene gjelder:

Forberede, gjennomføre og evaluere undervisning etter skolens verdigrunnlag og læreplanene for fagene.

Engasjement i elevenes skolehverdag, faglig og sosialt.

Samarbeid med kollegaer, leder og andre ansatte ved skolen.

Samarbeid med foresatte.

 

Personlige egenskaper:

Som lærer er det viktig at du liker å jobbe med mennesker og takler at arbeidshverdagen er litt uforutsigbar.

Du må ha evnen til å se elevene som en gruppe som skal fungere godt sammen, og styrke hverandre. Samtidig må du klare å se hver enkelt elev sine evner, interesser og behov.

Det er også viktig å holde seg oppdatert på ny tilgjengelig kunnskap og forskning på området.

Det legges vekt på personlig egnethet.

Det stilles krav om godkjent politiattest for alle som jobber i skolen.

 

Vi tilbyr:

Du blir en del av et jobbfellesskap med godt arbeidsmiljø og god faglig kompetanse.

Gode pensjons- og forsikringsordninger.

Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale.

 

Søknad:

Send oss søknad vedlagt CV og referanser.

 

Søknadsfrist 10. januar 2025.

Søknad sendes til [email protected]

 

Spørsmål rettes til rektor Jon Einar Kristensen

[email protected]

Telefon 947 89 169

 

Leka barne- og ungdomsskole er en firedelt 1-10 skole. 

Skolen har fokus på positiv adferd, støttende læringsmiljø og samhandling, og styrking av elevens skolefaglige og sosiale kunnskap. 

  • Skolelunsj serveres i kantina med variert mat tre dager i uken.
  • ITs Learning og Visma Flyt Skole  brukes som hhv. læringsplattform og informasjonskanal til elever og foresatte.
  • Skolen har et helhetlig syn på samarbeid med foresatte og tverrfaglig samarbeid etter behov med helsesykepleier, pedagogisk psykologisk tjeneste og barnevern.
  • Vi har svømmebasseng og idrettshall som brukes aktivt til kroppsøving, kulturelle aktiviteter og svømmeopplæring. Her finner du mer informasjon: Oppvekst og familie

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Jon Einar Kristensen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon 947 89 169

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – Sykepleiere i pleie- og omsorgstjenesten i Leka (søknadsfrist 14.02.2025)

 

SYKEPLEIERE LEKA KOMMUNE

 

Vi ansetter nå sykepleiere i den kommunale pleie- og omsorgstjenesten.

Ansvar og oppgaver     

Selvstendig, direkte pasientrettet arbeid, enten på institusjon eller hjemme hos brukere

Medikamenthåndtering i tråd med forskrifter og vedtatte rutiner

Iverksetting og oppfølging av medisinsk ordinert behandling

Sørge for faglig forsvarlighet i sykepleiertjenesten

Dokumentasjon og rapportering

 

Kvalifikasjonskrav          

Autorisert sykepleier

Relevant erfaring

Må kunne jobbe selvstendig, og være ansvars- og kvalitetsbevisst

Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Førerkort klasse B

Merknadsfri politiattest

Ved utvelgelse av kandidater til stillingen(e) kommer personlig egnethet til å bli vektlagt

 

Vi tilbyr

En spennende og meningsfylt arbeidshverdag

Godt arbeidsmiljø, og inspirerende og bredt fagmiljø

Mulighet til å bidra til utvikling av tjenester og organisasjon

Lønn etter tariff, samt gode pensjons- og forsikringsavtaler

Det gis 6 års antesipert lønnsansiennitet.

Sykepleier i tredelt turnus får et årlig nattarbeidstillegg på kr 18 000 i tillegg til sentrale tillegg for ubekvem arbeidstid

Dekning av flytteutgifter med inntil kr 12 000

Ved fast ansettelse tilbys kr 100 000 etter bindingstid på to år, samt nedskriving av studielån med inntil kr 100 000

Personlig egnethet vil vektlegges når søkerne vurderes.

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til avdelingsleder Aina Hege Haug,

telefon 915 73 553 eller [email protected]

 

Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

 

OBS!

Se kommunens hjemmeside for andre ledige stillinger – Ledige stillinger Leka kommune

Vi lyser nå ut følgende stillinger, alle med søknadsfrist 14.02.2025:

Psykiatrisk vernepleier/sykepleier

Sykepleier

Fagarbeider teknisk

Lærer

Avdelingsleder pleie og omsorg

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Kirkelig fellesråd i Trondheim – Ferievikar på kirkegård / gravlund i Trondheim (Søknadsfrist 28.02.2025)

Gravplassleder

Har du lyst til å jobbe hos oss i sommer?

Kirkelig fellesråd i Trondheim

Gravplassleder

 

Er du på utkikk etter sommerjobb?

Vi kan tilby deg en utfordrende og spennende jobb.

Vi søker deg som er fylt 16 år, og som ønsker å jobbe ved en av byens flotteste parkanlegg. Du må kunne jobbe i minimum 4 uker sammenhengende.

Angi i søknaden hvilken dato du kan starte og til hvilken dato du kan jobbe til. Eventuell ferie må avtales før oppstart.

Høres dette interessant ut? Send oss en søknad.

Søknaden blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at du gjennom din søknad tydelig viser din motivasjon, ferdigheter og erfaringer.

Arbeidsoppgaver

Arbeidstid: Mandag til fredag kl 07:30 til 15:00.

Av arbeidsoppgaver kan nevnes: Grasklipping, ugrasluking, stell av busker, blomster, hekker og annet vedlikeholdsarbeid på våre gravplasser.

Er det noe som er uklart, kan du sende epost til Runar eller Gunnar, eller ringe sentralbordet i vår åpningstid.

Kvalifikasjoner

  • Entusiasme og motivasjon
  • Du må minimum vær fylt 16 år. Søkere over 18 vil bli foretrukket
  • Oppgi om du har førerkort av klasse B og/eller T (traktor)
  • Du må beherske norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Vi forventer at du er lærevillig, pliktoppfyllende, selvstendig og god til å organisere deg selv
  • Gode samarbeidsevner er en forutsetning
  • Serviceinnstilt overfor innbyggere og kollegaer
  • Du må være forberedt på at arbeidet er utendørs og i godt og ekte trøndersk sommervær

Vi tilbyr

  • Trivelig arbeidsmiljø i flotte omgivelser og med god opplæring, arbeidsveiledning og oppfølging.
  • Gode personalfasiliteter. Lønn etter tariff.
  • Dersom du har ønske om et bestemt arbeidssted/bydel, så angi det i søknaden.
  • Arbeidsklær og nødvendig verneutstyr utdeles ved oppstart.
  • Vi har behov for arbeidskraft fra tidlig juni til midten av august.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 28.02.2025
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Ferievikar på kirkegård/gravlund i Trondheim
Stillinger: 40
Ansettelsesform: Sommerjobb
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4909917137

 

Søk på stillingene her.

 

Kontaktinformasjon

Runar Holm, Gravplassleder
Telefon:  994 36 000

Gunnar Hansen, Avdelingsleder Gravplass
Telefon:  994 36 000
E-post:  [email protected]

 

Adresse:  Munkegata 6, 7013 Trondheim, Norge

Kirkelig fellesråd i Trondheim har 170 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

 

Fellesrådet skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdi måte. Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Gunnar Hansen
  • Tittel: Avdelingsleder Gravplass
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 91566365

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Februar 28, 2025

Troms fylkeskommune – Leder universitetstannklinikken (søknadsfrist 16.02.2025)

 

Leder for Universitetstannklinikken

 

Universitetstannklinikken i Tromsø søker en engasjert leder som kan bidra til å drifte, organisere og utvikle klinikken som en læringsarena for tannlege- og tannpleierstudenter. Stillingen innebærer ansvar for klinisk praktisk opplæring i samarbeid med institutt for klinisk odontologi.

Klinikken har cirka 45 ansatte, inkludert kliniske odontologiske veiledere, tannhelsesekretærer, administrasjon og annet støttepersonell. Som leder får du et helhetlig ansvar for den daglige driften og videreutviklingen av klinikken, med særlig fokus på å skape et godt faglig læringsmiljø av høy kvalitet for våre studenter.

Det forventes at du som leder samarbeider tett med Institutt for klinisk odontologi (IKO) ved Universitetet i Tromsø. Kontorstedet for stillingen vil derfor være delt mellom Universitetstannklinikken og IKO, som begge er lokalisert i samme bygg, noe som gir gode muligheter for effektiv kommunikasjon og samarbeid på tvers av enhetene.

Leder for Universitetstannklinikken vil inngå som eksternt medlem i programstyret for Master i odontologi og Bachelor i tannpleie ved Institutt for klinisk odontologi, og vil også være en del av fylkestannhelsesjefens ledergruppe.

Personlig egnethet vil blir vektlagt ved tilsetting.

Arbeidsoppgaver

Lede og videreutvikle Universitetstannklinikken som en læringsarena for tannlege- og tannpleierstudenter.
Leder skal sikre at drift, organisering og utvikling av klinikken er i samsvar med fastsatte læringsmål og læringsutbytter, samt sikre effektiv drift og koordinering av klinikkens daglige virksomhet
Motivere og lede tverrfaglig team
Utvikle og implementere faglige og pedagogiske retningslinjer for et godt læringsmiljø
Ivareta klinikkens administrative og organisatoriske oppgaver i samsvar med gjeldende lover og avtaleverk
Samarbeide tett med universitetet og andre eksterne aktører

Personlige egenskaper

Vi søker en tydelig, utviklingsorientert og løsningsfokusert leder med stor arbeidskapasitet som kan håndtere både de daglige utfordringene og de langsiktige målene for Universitetstannklinikken. Du bør ha evnen til å skape en kultur for samarbeid og kontinuerlig faglig utvikling, samtidig som du opprettholder høy kvalitet i klinikkens arbeid.

Ønskede kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som tannlege. Tilleggsutdanning innen administrasjon, organisasjon og ledelse, eller lover og avtaleverk, er ønskelig
Bred klinisk bakgrunn og med erfaring fra klinikk drift
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, med evne til å etablere og vedlikeholde gode relasjoner både internt og eksternt
Ønskelig med tidligere ledererfaring
Beherske norsk språk tilfredsstillende både muntlig og skriftlig

Vi tilbyr

En spennende og utviklende lederstilling i et dynamisk fagmiljø
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Gode pensjons- og forsikringsordninger som medlem av KLP
Lønn etter avtale
Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %
Tiltredelse etter avtale

Søknaden skal inneholde

Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal leveres i elektronisk i Jobbnorge.

Søknadsfrist og andre opplysninger

Søknadsfrist: 16. februar 2025

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.

Troms fylkeskommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering.

Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler. 
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

Om oss

Tannlege- og tannpleierstudenter i Tromsø får sin praktiske og kliniske opplæring ved Universitetstannklinikken, samt ved eksterne tannklinikker. Vår pasientklinikk består av 67 behandlingsenheter, samt en simuleringsklinikk.

Universitetstannklinikken skal være en god og fremtidsrettet læringsarena for tannlege og tannpleierstudenter.

Klinikken vår er samlokalisert med Tannhelsetjenestens kompetansesenter for Nord-Norge (TkNN) og Institutt for klinisk odontologi (IKO).

Troms fylkeskommune

Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 

Søk på stillingen her.

 

Spørsmål om stillingen

Per Ove Uglehus, Fylketannhelsesjef

+47 928 17 743

[email protected]

 

Søknadsfrist 16. februar 2025

 

Arbeidsgiver Troms fylkeskommune (TFK)

Kommune Tromsø – Romsa

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Hansine Hansens veg 86, 9019 Tromsø

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Per Ove Uglehus
  • Tittel: Fylkestannhelsesjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 928 17 743

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

Februar 16, 2025