Vi trenger sommervikarer som fengselsbetjent i Mandal
Om sommerjobb/vikarjobb i Agder fengsel, Mandal avdeling
Vil du ha en jobb som er alt annet enn kjedelig? Vi trenger deg som fengselsvikar og sommervikar 2025!
En fengselsvikar må evne å sette grenser, men samtidig vise omsorg for mennesker i en krevende livssituasjon. Gjennom å være en samtalepartner, veileder, konfliktløser samtidig som sikkerheten er i fokus, vil du bidra til at dagens innsatte kan bli morgendagens gode naboer.
Høres dette ut som en spennende jobb for deg? Så ikke vent med å søke.
Hva kan vi så tilby deg?
- ungt og sosialt arbeidsmiljø
- moderne lokaler med høy grad av teknologiske løsninger
- kantine
- flott treningsrom
- aktivt idrettslag som har jevnlige arrangementer
- gode pensjon – og forsikringsvilkår i Statens pensjonskasse
- gratis parkering
- meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
- mulighet for å være vikar i helger og ferier i flere perioder/år for de som får tilbud om stilling
Stillingen lønnes som betjent stillingskode 1078 (uten fengselsskolen) fra kr. 376 800 – 416 800,- pr. år pluss tillegg, avhengig av ansiennitet. Ved lang relevant erfaring kan høyere lønn vurderes. Dersom du er ferdig utdannet fengselsbetjent lønnes stillingen som 0264 fengselsbetjent fra kr. 458 000 – 573 000,- pr. år, avhengig av ansiennitet og kvalifikasjoner. Det blir trukket 2% innskudd til Statens pensjonskasse.
Sommervikarene vil få minimum 6 ukers sommerjobb i 80-100% turnus. Det er gjennomsnittlig 3 oppmøtedager i uken av 12 timers-vakter på sommeren. Det er også muligheter for bytte av vakter slik at du kan styre turnusen noe selv.
Det er også behov for tilkallingsvikarer fortløpende, dersom dette er aktuelt for deg, bes du presisere dette i søknadsteksten.
Du kan lese mer om yrket på www.krus.no
Agder fengsel Mandal avdeling har plass til 100 mannlige innsatte. Vi er med andre ord et stort fengsel med høyt tempo, men ikke minst er vi et fengsel med muligheter for en innholdsrik og lærerik arbeidshverdag.
Arbeidsoppgaver
- bistå og veilede innsatte
- ivareta ro, orden og sikkerhet i fengselet
- utføre daglige gjøremål på avdelingen knyttet til sikkerhetsarbeid og miljøarbeid
- følge opp dagsplanen og rutiner for innsatte
Dersom du ikke er utdannet fengselsbetjent må du gjennomføre 9 dagers intern modulbasert HMS opplæring på dagtid i sikkerhet. Opplæringen består i både øvelser, teknikker og teori. Du får lønn under opplæringen. Opplæringen vil foregå vår 2025.
Etter gjennomført og bestått opplæring vil du få minimum tre opplæringsvakter sammen med en annen betjent i turnus. Du kan så påregne å få vikarjobb fra uke 25 til og med uke 32, med mulighet for mer.
Utdanning og erfaring
Du må ha
- dersom du ikke er utdannet fengselsbetjent må du må oppfylle kravene til opptak ved Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS som er:
- 20 år eller eldre
- generell studiekompetanse
søkere som er 25 år eller eldre kan søke om å bli realkompetansevurdert. Minimumskrav for disse søkerne er bestått skriftlig eksamen i norsk hovedmål (393 timer) og relevant yrkespraksis - førerkort klasse B
- vandel det ikke er noe å utsette på. En uttømmende politiattest vil bli etterspurt før du kan starte i sommerjobben
- god helse, både fysisk og psykisk
- god kunnskap og erfaring i bruk av IKT – systemer eller verktøy
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Du finner utdypende informasjon her: www.krus.no/opptakskrav
Personlige egenskaper
- gode samarbeidsferdigheter og evner å ta selvstendige avgjørelser
- åpen, inkluderende, initiativrik og fleksibel
- evne til refleksjon og kritisk tenkning
- evne til sikkerhetstenkning og grensesetting
- evne til å veilede og motivere mennesker i en vanskelig situasjon
Generell informasjon
Ansattes holdninger og verdier skal være i tråd med kriminalomsorgens verdisyn. Våre verdier er: Åpenhet, trygghet og nytenkende.
Det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Kriminalomsorgen jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’n.
Vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen dersom det er behov for det. Det gjøres oppmerksom på at dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller «hull i CV’en», kan opplysningen brukes til registreringsformål.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til fengselsinspektær, Frode Bergene tlf: 466 36 798, eller HR rådgiver Kjersti Aukland Hansen på tlf 934 80 401
Vi ber alle kandidater laste opp nødvendig dokumentasjon (sertifikat og generell studiekompetanse). Ved manglende dokumentasjon kan søknad utebli fra vurdering. Det tas forbehold om endring i antall stillinger.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.
Om kriminalomsorgen
Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv.
Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her.
Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høyskole og utdanningssenter (KRUS) og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.
Region sørvest omfatter fengsler og friomsorgskontor i Rogaland og Agder. Regionadministrasjonen ligger i Sandnes.
Agder fengsel, Mandal avdeling, er en enhet med høyt sikkerhetsnivå for menn. Fengselet har ordinær kapasitet på 100 plasser. I tillegg til avdelingen i Mandal består Agder fengsel av avdelinger i Froland, Evje og Kristiansand (Solholmen overgangsbolig).
Agder fengsel er det første fengslet i Norge bygget etter standardiseringen og skal tilby innsatte og ansatte moderne digitale hjelpemidler i hverdagen. Enheten drives etter normalitetsprinsippet og har aktivitetsplass for samtlige innsatte. Fengselsundervisningen skal ha det bredeste utdannings tilbudet i landet.
Agder fengsel sin visjon er «Med fokus på fremtiden», og våre verdier er; åpenhet, trygghet og nytenking.
Søknadsfrist: Løpende
Arbeidsgiver: Kriminalomsorgen
Kommune: Lindesnes
Omfang: Deltid (15 stillinger)
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Kvitmyrveien 141, 4516 Mandal
Steinerskolen i Vestfold – Steinerskolen i Vestfold søker engasjerte lærere fra 1. august 2025 (søknadsfrist 10.03.2025)
Lærer
Steinerskolen i Vestfold
- Frist10.3.2025
- AnsettelsesformFast
- Årslønn512 878 – 645 747 krLønnen kan diskuteres dersom det er en kvalifisert kandidat
Steinerskolen i Vestfold søker engasjerte lærere fra 1. august 2025
Fra høsten har vi 4-5 ledige stillinger på skolen. Vi trenger lærere som kan være kontaktlærer/klasselærer og/eller undervise i matematikk og/eller har spesialpedagogisk kompetanse.
Stillingen kan være full stilling som kombinasjon av disse oppgavene, eller deltidsstilling knyttet til enkeltfag.
Vi trenger også noen som kan spille piano til skolens eurytmiundervisning. Det lyses også ut vikariat for lærer med spesialpedagogisk kompetanse.
Personlige egenskaper som selvstendighet, faglig trygghet, allsidighet og fleksibilitet vektlegges.
Det er en forutsetning at du har interesse for steinerskolens idé og praksis.
Stillingsstørrelse 100% eller deltid. Vi tilbyr lønn etter skolens tariff og tett samarbeid med skolens spesialpedagoger.
Det kan være mulig etter avtale å tiltre stilling i løpet av våren 2025.
Stillingstype: Fast stilling
Kvalifikasjoner
- Godkjent pedagogisk utdanning (60SP PPU eller lærerhøgskole)
- Ønskelig med utdanning i eller erfaring med steinerpedagogikk
- Ønskelig med studiepoeng eller erfaring med undervisning matematikk
- Interesse for steinerskolens idé og praksis
- Personlig egnethet
Vi kan tilby arbeid i en skole med:
- fokus på elevenes personlige vekst
- nært samarbeid mellom skole og hjem
- gode tradisjoner
- stor mulighet for å påvirke skolens retningsvalg og egen arbeidssituasjon
- stor mulighet for å utforme egen undervisning
- Medlemskap i Statens Pensjonskase
Om arbeidsgiveren
Steinerskolen i Vestfold ble etablert i 1973. Skolen har til sammen ca 60 ansatte og 240 elever fordelt på alle trinn fra 1.til 10.klasse med jevn søkning over flere år.
Skolen har en klasse per klassetrinn. 1. trinn er lokalisert i den lokale steinerbarnehagen som vi har et godt samarbeid med.
Vi benytter ikke digitale hjelpemidler som allment læreverktøy i småskolen.
Ungdomstrinnet er lokalisert i eget bygg, men vi legger vekt på møtepunkter mellom de eldste og de yngste elevene.
Samarbeid om undervisningen er viktig og som ansatt hos oss vil du har utstrakt mulighet til å påvirke din egen arbeidssituasjon og utforme undervisningen.
Sektor: Privat
Antall stillinger: 5
Sted: Furumoveien 2, 3142 Vestskogen
Bransje: Barn, skole og undervisning, Ideelle organisasjoner, Musikk
Stillingsfunksjon: Allmennlærer/kontaktlærer, Lærer/Lektor, Spesialpedagog
Arbeidsspråk: Norsk
Spørsmål om stillingen
Nes kommune – Hjemmetjenesten: Sykepleier, helsefagarbeider og ufaglærte – sommer (søknadsfrist fortløpende)
Sykepleier, helsefagarbeider og ufaglærte – sommer
Sommervikariat i avdeling 1 og avdeling 2 i hjemmetjenesten
Vi ønsker både sykepleiere, helsefagarbeidere og pleiemedarbeidere/ufaglærte velkommen til å søke sommervikariat hos oss. Vi ønsker deg som er engasjert, faglig interessert og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humør. Passer denne beskrivelsen til deg? Da er hjemmetjenesten i Nes kommune plassen for deg!
I hjemmetjenesten er vi med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til pasienter og brukere i deres eget hjem. I takt med utviklingen i samfunnet, øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggerne våre og det gir en unik mulighet til å bruke fagkompetanse og tilegne seg god erfaring. Oppgavene du tildeles tilpasses etter erfaring og kompetanse slik at vi hele tiden sikrer at vi ivaretar pasientsikkerheten og at du som arbeidstaker får arbeidsoppgaver som du behersker godt. Vi ivaretar basale pleiebehov og utfører prosedyrer, vi følger opp pasientene i en stabil hverdag og vi fanger opp akuttsituasjoner og endringer i tilstander.
Vi har et godt arbeidsmiljø hvor latteren sitter løst og vi hjelper hverandre. Arbeidsoppgavene varierer og vi har tverrfaglig samarbeid både internt og eksternt. Du vil få tilpasset opplæring etter behov og tildeles en fadder som følger deg opp i startperioden. Hos oss jobber vi i team og selv om de fleste oppdrag utføres selvstendig, er det alltid en erfaren ansvarsvakt eller sykepleiekoordinator som kan trygge deg og veilede deg mens du blir kjent i jobben.
Hos oss har vi todelt turnus, dag og kveldsvakter, da vi har egne nattevakter. Helgearbeid må påregnes. Vi har fokus på helsefremmende turnus der alle får medvirke til egen turnus ved å komme med ønsker før hver turnusperiode, samt at vi har lite sein-tidlig-vakter.
I tillegg til at hjemmetjenesten er en spennende og god arbeidsplass med varierte oppgaver, kan vi friste med gåavstand fra Årnes togstasjon for de som bruker offentlig transport og gratis parkeringsplasser rett utenfor bygget vårt for de som kjører egen bil.
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke er eldre enn tre måneder.
Intervjuer vil tas fortløpende og vi ønsker to referanser der minst en av dem er lederreferanse.
Aktuelle kandidater vil tilsettes i enten avdeling 1 eller avdeling 2 etter behov og ønske.
Avdelingene Tilsettingsdato, varighet av stillingen og stillingsprosent kan avtales individuelt.
Det er ønskelig at du har anledning til å jobbe hele eller store deler av perioden mens faste ansatte avvikler ferie, hhv uke 25-34.
- Ivareta hygiene og ernæring
- Medisinhåndtering
- Jobbe med mestring for pasienten
- Kliniske observasjoner og vurderinger
- Dokumentasjon i CosDoc, vårt journalsystem
- Utføre sykepleiefaglige oppgaver som iverksetting av tiltak, prosedyrer, palliasjon i hjemmet og oppfølging på medisinrom (etter kompetanse).
- Samarbeid med team
- For stilling som sykepleier: Gyldig autorisasjon som sykepleier. Dersom du er ferdigutdannet sommeren 2025, vil man ansettes med forutsetning om at autorisasjon fremvises når den er godkjent. Man kan likevel starte i stillingen før den er klar, da med stillingstittel student, i påvente av autorisasjon. Stillingstittel og lønn endres etter gyldig autorisasjon er fremlagt.
- For stilling som helsefagarbeider: Gyldig autorisasjon som helsefagarbeider/hjelpepleier.
- For stilling som pleiemedarbeider/ufaglært: se øvrige kvalifikasjoner og personlige egenskaper nedenfor:
- Beherske norsk skriftlig og muntlig.
- Førerkort klasse B.
- Det er ønskelig at du har erfaring med pleie og omsorg, gjerne eldreomsorg.
- Beherske bruk av dataverktøy, gjerne kjennskap til CosDoc.
Politiattest som ikke er eldre enn tre måneder.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Strukturert, pliktoppfyllende, engasjert og faglig interessert
- Opptatt av kvalitet i tjenesten
- Fleksibel og læredyktig
- Positiv bidragsyter til arbeidsmiljø
- Kreativ og løsningsorientert
- Ansvarsfull og initiativrik
- Selvstendig
- En givende hverdag sammen med gode kollegaer
- Organisert opplæring og oppfølging
- Egenutvikling og erfaring med mange ulike aspekter av helsetjenestene i kommunen
- Variert arbeidshverdag
- Lønn etter gjeldende tariff
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Mulighet for avtale videre som ekstravakt eller eventuelt tilbud om lengre vikariat/midlertidig stilling
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Fylke: Akershus
Jobbtype: Sesong
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: fortløpende
Tiltredelse: 02.06.2025
Arbeidssted: Nes kommune
Kontaktpersoner:
Anita Grindvoll, Fagleder avd. 2
mob: +47 99641554
Katrine Lie Nilsen, Fagleder avd. 1
mob: +47 99633727
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune Hjemmetjenesten
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Utekontakt – inntil 100% stilling (søknadsfrist 20.02.2025)
Prosjektleder – samisk språksenter (søknadsfrist 03.03.2025)
Gjerdrum kommune – Fagleder barnevern (søknadsfrist 23.02.2025)
Fast stilling som fagleder
Beskrivelse av stilling:
Kjenner du et brennende engasjement for barnevern? Trives du med gode kolleger rundt deg og en arbeidsgiver som satser på sine ansatte? Er du løsningsorientert, fleksibel, og trives med høyt tempo? Da er du akkurat den vi ønsker oss med på laget i Gjerdrum barneverntjeneste.
Vi søker nå etter fagleder med ansvar for fag og kvalitet, i fast 100% stilling. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i en virksomhet som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.
Som fag- og kvalitetsutvikler vil du ha en sentral rolle i tjenestens planlegging og daglige arbeid med kvalitets- og forbedringsarbeid. Du skal være en pådriver for å styrke og videreutvikle fag- og kvalitetsarbeidet i alle team, og sammen med lederteam skape et godt og sterkt faglig miljø som skal gi tjenestemottaker trygghet og forsvarlige tjenester. Dette oppnår vi ved å jobbe med kontinuerlig forbedring og kompetanseutvikling hos våre medarbeidere.
Stillingen innebærer oppgaver som krever svært god struktur, systemforståelse, planleggingsevne og selvledelse. Vi leter etter deg som kan barnevern, og som finner gode løsninger på komplekse oppgaver. Du har evnen til å drive tjenesteutvikling i praksis, der nytenking, samarbeid og stabilitet er viktige aspekter. Du kommuniserer tydelig, er inkluderende, målrettet, beslutningsdyktig og utstyrt med evnen til å gjennomføre både korte og lange utviklingsprosesser.
Arbeidsoppgaver:
Bidra til organisasjonslæring, herunder kvalitets- og forbedringsarbeid og utarbeide, kommunisere og forvalte tjenestens prosedyrer, samt svare ut høringer.
- Ansvar for internkontroll, statistikk og kvalitet.
- Sikre at fagutvikling er i samsvar med tjenestens strategiplan og overordnede styringssignal.
- Bistå avdelingene med kvalitetsutvikling og implementering av faglige standarder.
- Planlegge, lede og gjennomføre faste internkontrollperioder, herunder gjennomføre stikkprøver og presentere funn.
- Bidra til strategisk kompetanseutvikling og være pådriver i prosesser for digital tjenesteinnovasjon.
- Ha oversikt over og koordinere informasjons- og samhandlingsstrukturer med aktuelle samarbeidspartnere, sikre tilbakemeldinger til/fra samarbeidspartnere.
- Behandle innsynsbegjæringer.
- Ansvar for brukerundersøkelser, systematisk arbeid med å sikre tilbakemeldinger.
- Faglig rådgivning og støtte til virksomhetsleder, fagleder og øvrige medarbeidere.
- Hovedansvar for opplæring av nyansatte.
- Bistå virksomhetsleder i arbeidet med tjenestens kompetanse- og rekrutteringsstrategi.
- Lederstøtte, f. eks koordinere og bistå i rapporteringsarbeid, tilsynssaker, revisjon o.l.
- Noe saksbehandling etter Lov om barnevern kan forekomme.
Kvalifikasjoner:
Utdanning som barnevernspedagog/sosionom
- Minimum fem års erfaring fra kommunal barnevernstjeneste og med god kjennskap til barnevernsfaglig analyse- og beslutningsarbeid
- Det er ønskelig med master i ledelse /barnevern
- Det er ønskelig med både erfaring fra og formell kompetanse i endrings- og systematisk kvalitetsarbeid
- Grunnleggende IKT kunnskaper
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Ønskelig med god økonomiforståelse
- Gode språkkunnskaper, skriftlig og muntlig
- Førerkort klasse B
Egenskaper:
Personlig egnethet vektlegges høyt i vurderingen av kandidater. Det vil særlig legges vekt på gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og sterke mellommenneskelige relasjonskvaliteter. Det er viktig for oss å finne en trygg og tydelig fagleder som har god innsikt og erfaring med barneverntjenestens oppgaver. Vi har også et ønske om at du både er tydelig, lyttende og samvittighetsfull, samt med evne til å motivere, engasjere og løfte frem andres gode prestasjoner.
- Har en systematisk og målrettet arbeidsstil
- Er engasjert og initiativrik
- Er handlings- og løsningsorientert
- Har stor arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne
- Er analytisk- og helhetsorientert
- Har høy faglig og personlig integritet
- God juridisk forståelse
- Trives med å formidle komplekse tema i plenum, både internt og eksternt
Vi tilbyr:
- Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
- Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
- Individuell utviklings- og kompetansehevingsplan
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Godt, innkluderende og spennende arbeidsmiljø
- Fleksitid
- Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
- Lønn etter gjeldende tariff
Vi planlegger å gjennomføre intervjuer 3. og 5.mars 2025
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 23.02.2025
Tiltredelse: snarlig
Arbeidssted: Gjerdrum barneverntjeneste
Kontaktpersoner:
Helene Emilie Ringvall
tlf: +47 91770580
Hjemmeside:
Adresse:
Herredshuset, Gjerivegen 1 2022 Gjerdrum
Gjerdrum kommune Barnevern
Sektor oppvekst skal ha et helhetlig grep om barn og unges oppvekst, innbyggerens utvikling og mestring også ut over virksomhetenes tilbud. Flerfaglig samarbeid, fellesskap, samhandling, og tidlig innsats er førende i tråd med aktiv medvirkning, forskning og erfaring. Vi er sammen om å gi tilpassede tjenester av god kvalitet.
Vi ønsker oss flere trygge, modige, rause, robuste, innovative, faglige sterke og godt samhandlende medarbeidere som ønsker å bidra inn i sektor oppvekst.
Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!
Eidskog kommune – Rektor Skotterud skole (Søknadsfrist 02.03.2025)
Rektor Skotterud skole
Vil du være med å utvikle den gode skolen i Eidskog? Vi har ledig stilling som rektor på Skotterud skole. Vi søker deg som kan bidra til å videreføre og videreutvikle skolens arbeid med å skape en god skole for alle. Du er opptatt av et inkluderende felleskap og det å skape et godt læringsmiljø. Som rektor vil du lede utvikling av skolens profesjonsfellesskap, slik at alle tar et kollektivt ansvar for elevenes læring. Vi er på jakt etter en modig, endringsvillig og raus rektor som kan bidra til økt læringsutbytte og trivsel for alle elevene på skolen.
Skotterud skole ligger i kommunesentret i Eidskog og har for tiden 197 elever og 40 ansatte.
I tillegg til Skotterud skole har kommunen en ungdomsskole og ytterligere to barneskoler, Magnor skole og Eidskog montessoriskole.
Som rektor ved Skotterud skole vil du arbeide tett sammen med alle avdelingene i oppvekst og kultur for å oppnå kommunens målsetting om at alle barn og unge skal oppleve en god livsmestring nå og i framtid.
Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle skolen i tråd med lover og forskrifter, herunder læreplanverket og satsningsområdene for Eidskog kommune.
- Delta i tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
- Lede og utvikle det pedagogiske arbeidet for å sikre den enkelte elevs læringsutbytte og et godt læringsmiljø.
- Lede og utvikle et systematisk arbeid for å legge til rette for å sikre et godt arbeidsmiljø
- Forvaltning og kvalitetsutvikling
- Ansvar for personal, økonomi og fag.
- Forvalte skolens budsjett og øvrige ressurser på en måte som sikrer handlingsrom for god undervisning og læring.
- Utvikle et samarbeid med elevenes foresatte
- Sikre ivaretakelsen av godt partssamarbeid og medvirkning på enheten
- Inngå i virksomhetens ledergruppe
- Bidra til helhetlig tenkning i hele organisasjonen i tillegg til eget ansvarsområde
- Lede og utvikle en inkluderende praksis ved skolen
Kvalifikasjoner
Det forutsettes at du:
- har pedagogisk (lærer) grunnutdanning, med minimum tre års erfaring fra undervisning
- har rektorskolen, eller er villig til å ta den
- har kompetanse på og erfaring fra ledelse og endringsarbeid.
- har erfaring fra skoleutvikling og planarbeid.
- har kunnskap om budsjett, regnskap og økonomistyring
- er fleksibel og har utpreget evne til samhandling og teambygging.
Politiattest kreves ved ansettelse
Personlige egenskaper
Stillingen ønskes besatt av en som:
- er initiativrik, strukturert, samhandlingsorientert, kreativ, glad i folk og utfordringer
- har gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig
- arbeider målrettet for å oppnå gode resultater faglig og økonomisk
- har et positivt elevsyn og utvikler en kultur som gjør at alle elever opplever trygghet og tilhørighet
- har elevenes trivsel og læring i fokus
- har samarbeidsevner – også på tvers av fagområder.
- har lyst til å lede en ambisiøs og kompleks organisasjon med alt det innebærer
- bidrar engasjert og har god samhandling med skolens elever, foresatte og ansatte
- sikrer ivaretakelse av et godt partssamarbeid og medvirkning
- har evnen til å forbli samlet under press og i et høyt arbeidstempo
Vi tilbyr
Du blir en del av en utviklings- og samhandlingsorientert kultur i virksomheten Oppvekst og kultur. Samtidig får du et stort handlingsrom til å utvikle egen avdeling innenfor lov- og avtaleverk og kommunens målsetting.
Vi legger til rette for faglig utvikling
Lønn etter avtale
God pensjonsordning i KLP
EKlogo 250×100
Søknadsfrist: 02.03.2025
Arbeidsgiver: Eidskog kommune
Sted: Skotterud
Stillingstittel: Rektor Skotterud skole
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4888703393
Kontaktinformasjon
Ragnhild Hegerberg Fagerheim
Leder
Telefon:+47 472 34 760
E-post:[email protected]
Ilagsvegen 13, 2230 Skotterud, Norge
Eidskog er en kommune i Innlandet – omgitt av store og grønne skogsområder.
Her bor ca. 6000 personer som er fordelt på de to tettstedene Magnor og Skotterud, mens resten bor i ulike grendesamfunn fordelt over hele kommunen. Skotterud er kommunesenteret. Vi har et rikt og variert kultur- og idrettsmiljø.
Vi har god kompetanse i skoler og barnehager og et godt helsevesen.
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.
Kommunen er preget av tre, aluminium og glassindustri. Nyeste tilskudd på industrifronten er storsatsingen til møbelprodusenten Vestre AS.
Eidskog kommune er en moderne og fremoverlent kommune som sysselsetter rundt 650 personer. Det satses på digitale og fremtidsrettede tiltak i alle deler av organisasjonen.
Meløy kommune – Jordmor (søknadsfrist 26.02.2025)
Jordmor
Vil du bli vår nye jordmor, da er du velkommen til oss og vår vakre kommune på Helgelandskysten.
Vi søker 1 x 100 % fast stilling som jordmor.
Helsestasjon i Meløy består av 4 helsestasjoner. Vi har ansatt jordmødre, helsesykepleiere, psykisk helserådgiver, familieveileder og sekretær.
Om stillingen:
Meløy kommune søker en engasjert jordmor i 100 % fast stilling med tiltredelse etter avtale. Dersom det er ønskelig med mindre stillingsprosent kan det vurderes.
Meløy kommune har 3 jordmorstillinger. Jordmødrene deler på beredskapsvakt som også innebærer vurderings- og følgetjeneste etter behov, til nærmeste sykehus som er i Bodø. De siste årene har det vært ca. 50-60 fødsler i Meløy kommune pr. år.
Arbeidstid: Kombinasjon av dagtid og beredskapsvakt enkelte ukedager og helg, dermed en del fridager. Vakt inngår som en del av arbeidstiden på 37,5 timers uke, med omregningsfaktor 1:3. Det vil være være mulig å utarbeide arbeidsplan med lengre friperioder.
Arbeidssted: Jordmor har hovedkontoret ved Ørnes helsestasjon som er betjent hver dag.
Søknadsfrist: 26.02.2025
Arbeidsgiver: Meløy kommune
Sted: Ørnes
Stillingstittel: Jordmor Meløy kommune
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4917326730
Arbeidsoppgaver
- Svangerskapsomsorg
- Foreldre- og fødselsforberedelse
- Hjemmebesøk nyfødte/barselomsorg
- Familieplanlegging
- Beredskapsvakt/følgetjeneste
- Helsestasjon for ungdom
- Tverrfaglig samarbeid
Kvalifikasjoner
- Autorisert jordmor. Autorisasjonsnummer må oppgis i søknaden.
- God kompetanse innen bruk av digitale verktøy.
- Du må ha førerkort for bil.
- Krav om god muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Dersom du kommer fra land utenfor Skandinavia må du dokumentere at du har bestått norskprøve nivå B2.
Personlige egenskaper
- Du har god arbeidskapasitet, er ansvarsbevisst, jobber selvstendig og strukturert.
- Du har gode samarbeidsferdigheter.
- Du er bevisst på egne holdninger og verdier.
- Du er tålmodig, fleksibel og har evne til å håndtere uforutsette hendelser.
- Du har lyst til å jobbe i team og å være en aktiv deltaker i utviklingen av tjenesten vår.
- Du bidrar til å opprettholde et godt og humørfylt arbeidsmiljø.
- Personlig egnethet og tidligere referanser vektlegges sterkt.
Vi tilbyr
- Bedriftshelsetjeneste
- Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte
- Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde
- I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
- Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter.
- Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.
- Vi kan tilby deg en interessant jobb med dyktige kollegaer i en tjeneste med godt arbeidsmiljø.
- Du får god innføring i viktige oppgaver for ditt arbeid.
- Et positivt og humørfylt arbeidsmiljø som vi sammen har ansvar for å skape.
- Lønn etter avtale/ kvalifikasjon.
- Gode kollegaer som deler kompetanse og erfaringer.
- Etablert tverrfaglig samarbeid og godt fagmiljø.
- Vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass ved tilgjengelighet/ ledighet.
Annet:
- Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
- Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.
- Helseattest for tuberkulose og MRSA skal fremlegges før tiltredelse.
- Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.
Chr. Tidemanns vei 20, 8150 Ørnes, Norge
Kontaktinformasjon
Gerd Anne Jørgensen
Avdelingsleder for helsestasjon og skolehelsetjenesten
Telefon:+47 94382550
Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.
Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?
Senja kommune – Stillinger ved hjemmetjenesten i Senja (forskjellige søknadsfrister)
Klikk på aktuell utlysing under:
Hareid kyrkjelege fellesråd – Kyrkjeverje/dagleg leiar Hareid sokn (søknadsfrist 04.03.2025)
Kyrkjeverje/dagleg leiar Hareid sokn
- Hareid Sokn
- Bedehusgata 17, 6060 Hareid, Hybridkontor
Om jobben
Vår kyrkjeverje går vidare til nye utfordringar, og vi lyser no ut stillinga. Ønskjer du ein sentral og spennande leiarjobb i kyrkja? Vi søkjer ein person med erfaring og engasjement til å leie og vidareutvikle arbeidet til kyrkja i Hareid sokn.
Stillingstittel: Kirkeverge
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 4. mars
Send søknad til:[email protected]
Kvalifikasjonar:
-leiarerfaring, samt interesse og forståing for kyrkja sitt arbeid
-relevant høgare utdanning er ønskjeleg, gjerne innan leiing, administrasjon og økonomi
-personleg egnethet vil bli vektlagt
-erfaring og kompetanse som vil bli vektlagt:
-erfaring med personalleiing
-kompetanse på strategi-, plan- og utredningsarbeid
-erfaring med organisasjonsutvikling og endringsprosessar
-samfunnsengasjement og kjennskap til politiske prosesser
-økonomiforståing
-digital kompetanse
-evne til å prioritere i ein travel kvardag
Personlege eigenskapar:
Vi søkjer etter ein initiativtakar og relasjonsbyggjar som saman med tilsette og frivillige kan vere med å vidareutvikle kyrkja sitt arbeid i Hareid sokn. Du må kunne planleggje, løyse utfordringar som dukkar opp undervegs og ha innverknad slik at du kan sette retning og skape resultat. Videre må du forstå kyrkja si rolle både som trussamfunn og samfunnsaktør.
Vi ser for oss at du er:
-ein tydeleg og trygg leiar
-opptatt av kvalitet og skape best mogleg resultat
-imøtekomande med tilsette og frivillige
-god til å lytte og open for andre sine synspunkt
-god til å uttrykke deg på norsk, munnleg og skriftleg
Kvifor Hareid kyrkje?
Du får interessante og utfordrande ansvarsområde.
Du får høve til å vidareutvikle og prege eit kyrkjeleg arbeid som er i godt driv.
Du får leie og jobbe ilag med kompetente og engasjerte tilsette og folkevalte.
Du møter hyggelege og engasjerte frivillige i ein aktiv kyrkjelyd.
Du og resten av staben har kontorfellesskap i nye og moderne lokaler.
Du får vidareutvikle det gode samarbeidet med Hareid kommune.
Du får gode pensjons- og personalforsikringar i Kommunal landspensjonskasse (KLP).
Arbeidsoppgaver
Som kyrkjeverje er du øvste leiar, med ansvar for personale, økonomi, administrasjon, gravplassmyndigheit og gravplassforvaltning, drift av bygg og anlegg. Kyrkjeverja rapporterer til fellesrådet. Arbeidsstad er på Hareid kyrkjekontor med adresse Bedehusgata 17 (vis-à-vis Hareid rådhus).
Sentrale ansvarsområde og arbeidsoppgåver:
-arbeide langsiktig ut frå vedtekne mål og strategiar
-førebu saker til fellesråd/sokneråd og følge opp vedtaka
-leie dei tilsette og bidra til eit godt arbeidsmiljø
-skape engasjement og bidra til vidareutvikling av det lokale kyrkjelydsarbeidet
-sørge for effektiv organisering og tenester av god kvalitet
-ha god økonomistyring og sjå til at tildelte økonomiske midlar forvaltast effektivt
-ivareta soknet sine interesser i møte med kommunen og andre samarbeidspartnarar
-vidareutvikle dialog med politisk og administrativ leiing i kommunen
-leggje til rette for godt samarbeid både internt i kyrkja og med eksterne aktørar
-forvalte gravplassen
Vi tilbyr
Tett samarbeid med kollegaer i eit godt og kreativt arbeidsmiljø
Å vere ein del av ein aktiv kyrkjelyd med mange engasjerte frivillige
Gode utarbeidde og utprøvde planar for kyrkjeleg undervisning og læring
Nytt, lyst og moderne kontorlokale
Løn- og arbeidsvilkår etter avtale
Pensjonsordning i KLP
Kontaktperson for stillingen
Bente Andreassen Pilskog
kyrkjeverje/dagleg leiar
97612086
[email protected]
Om bedriften
Hareid sokn ligg i Hareid kommune på øya Hareidlandet i Møre og Romsdal. Kommunen har 5300 innbyggjarar like sør for Ålesund i eit maritimt miljø med godt utbygde handels- og servicetilbod. Her er eit levande kulturliv, særleg innan song og musikk, og nærleiken til sjø, vatn og fjell gir gode høve til friluftsliv.
Vi har ei kyrkje og ein gravplass, og er ein aktiv kyrkjelyd der kyrkja er rotfesta i folket. Den verneverdige trekyrkja vår vart vigsla som kyrkje i 1877 og er eit kjært signalbygg i bygda vår.
Hareid kyrkjelyd har 3731 medlemmer, og har tilsett sokneprest, kantor, kyrkjelydspedagogar, kontormedarbeidar, kyrkjetenar/gardsarbeidar og kyrkjeverje/dagleg leiar, med arbeidsstad i nye, lyse kontorfasilitetar knytt til kyrkjelydshuset i sentrum av Hareid. Hareid sokn eig og driv også Hareid Frivilligsentral med sitt sosiale entreprenørskap.
Vi bygg rundt Den norske kyrkja sin visjon*»Meir himmel på jorda»*
Sektor: Offentlig
Nettsted: https://www.kyrkja.no/hareid
LinkedIn: https://linkedin.com/in/hareidkyrkje
Facebook: https://facebook.com/hareidkyrkje
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS