Avdelingsleder – Enhet tilrettelagte tjenester (Søknadsfrist 04.12.2024)

 

Avdelingsleder – vi søker deg som vil være med å videreutvikle våre tjenester!

 

 

Enhet tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune er fordelt på 14 tjenestesteder som gir praktisk bistand og opplæring til mennesker med psykisk utviklingshemming, funksjonsnedsettelser og mennesker med behov for tjenester i forbindelse med rus og psykiatri. Tjenestestedene er lokalisert sentralt på Jessheim, med et nærområde som byr på fine turmuligheter og god offentlig kommunikasjon.

Vi har godt utviklede fagadministrative systemer som skal bidra til informasjonsflyt, som grunnlag for lik praksis og kvalitetssikring av tjenester. Det arbeides etter prinsipper i anvendt atferdsanalyse og målrettet miljøarbeid, for å oppnå utvikling og gode resultater. Det legges stor vekt på kompetansehevende tiltak og veiledning. Vi er særlig opptatt av at den enkelte bruker skal ha et individuelt tilpasset tjenestetilbud, og at ansatte skal ha et trygt, godt og utviklende arbeidsmiljø. Vi har de siste årene jobbet mye med fag- og kvalitetsutvikling, gjennom oppbygning av internkontroll, utvikling av prosedyrer og etablering av fagadministrative systemer. Vi jobber etter målrettet miljøarbeid og lik praksis.

Her vil du få unike muligheter til å være med å påvirke fremtidens tjenester. Vi er i gang med kontinuerlig forbedring på både enhets- og avdelingsnivå.

Vi jobber etter Ullensaker kommunes verdier; Modig, Endringsdyktig og Raus – Sammen skaper vi kraft for vekst og utvikling, sammen vil vi MER.

Enheten har to ledige avdelingslederstillinger. En avdelingslederstilling med ansvar for dagtilbud for personer med utviklingshemming og tjenesten privat avlastning og en med ansvar for avdeling med punkt- og heldøgnstjenester i eget hjem til brukere med rop-lidelser. Skriv hvilken av stillingene du søker på om du søker på èn av de.

 

Søknadsfrist: 04.12.2024
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Stillingstittel: Avdelingsleder – vi søker deg som vil være med å videreutvikle våre tjenester!
Stillinger: 2
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4886670362

 

Arbeidsoppgaver

  • Avdelingsleder har fag-, økonomi- og personalansvar for sin avdeling
  • Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder
  • Avdelingsleder inngår i enhetens lederteam og har medansvar for å finne gode driftsmessige løsninger for hele enheten
  • Videreutvikle tjenestetilbudet ved avdelingen gjennom kontinuerlig forbedringsarbeid
  • Tilrettelegge for at den individuelle oppfølgingen av tjenestemottakere skal være basert på kunnskapsbaserte metoder og føre til at brukerne er mest mulig selvhjulpne
  • Samarbeide med ulike interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Samarbeid med pårørende
  • Sikre at kommunens verdier etterleves i egen og ansattes praksis
  • Avdelingsleder må være involvert i de faglige prosessene rundt hver enkelt tjenestemottaker og veilede ansatte i den utstrekning det er nødvendig

 

Kvalifikasjoner

  • Du er offentlig godkjent vernepleier eller sykepleier med autorisasjon og har lederutdanning, evt. relevant ledererfaring fra offentlig/privat sektor, med dokumentert utviklings-, helhets- og resultatorientering. Annen grunnutdanning kan vurderes.
  • Relevant erfaring fra tjenesteområdet
  • Du har erfaring fra arbeid med mennesker med varierende bistandsbehov og å lede endringsprosesser
  • Du har god økonomisk innsikt og erfaring i bruk av dataverktøy
  • Du har erfaring med utforming og oppfølging av turnus, gjelder for én av stillingene
  • Du har evnen til tidvis å jobbe med høyt press på arbeidsoppgaver og evner å gjøre gode prioriteringer

 

Personlige egenskaper

  • Du har gode samarbeidsevner, evne til å motivere andre og skape vekst og utvikling hos medarbeiderne
  • Du er utviklingsorientert og modig, med evne til å tenke nytt
  • Du er strukturert og kan følge opp og igangsette nødvendige endringsprosesser innenfor egen avdeling
  • Du er en god bidragsyter i enhetens lederteam

 

Vi tilbyr

  • Du blir en del av enhetens ledergruppe som har høy grad av delingskultuDu vil samarbeide med dyktige ledere og medarbeidere som har fokus på fag – og bygger forbedringskultur

 

Lønn etter avtale

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd, fremvises.

Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene som vaktmester og renholder vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

 

Ullensaker kommune, Furusethgata 12, 2050 Jessheim, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Brit F Larsen
Rådgiver stab
 Telefon:46449064

Anita Nordstrand
Enhetsleder
 Telefon:95303706
E-post:[email protected]

 

Ullensaker – mulighetslandet

Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.

Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.

I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.

Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune

Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.

Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».

Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.

Velkommen til oss!

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kommune

Kontaktinfo

  • Brit F Larsen
  • Tittel: Rådgiver stab
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 46449064

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Desember 4, 2024

100% stilling som ingeniør – Byggesak og arealforvaltning (søknadsfrist 06.12.2024)

 

100% stilling som ingeniør – Byggesak og arealforvaltning

 

 

Vi søker etter en engasjert medarbeider til et 100% fast stilling som ingeniør i avdeling for Næring- og tekniske tjenester i Hattfjelldal kommune for snarlig tiltredelse.

 

Ansvars- og arbeidsoppgaver

· Saksbehandling av byggesaker og arealforvaltning.

· Matrikkel

· Enklere plan- og prosjektarbeid innenfor ansvarsområdet.

Personer med utdanning innenfor bygg og oppmåling oppfordres til å søke. Tverrfaglig arbeid innenfor tjenesteområdet og sektoren må påregnes.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

· Primært 3-årig utdannelse innenfor arbeidsfeltet på universitet og/eller høgskole nivå, sekundert
utdanning på fagskolenivå innen en eller flere av oppgavene

· Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling er en fordel.

· God skriftlig og muntlig framstillingsevne.

· God serviceholdning og godt humør.

· Initiativrik, strukturert og fleksibel.

· Gode IKT-ferdigheter.

· Fleksibel og med evne til å arbeide selvstendig og i team.

· Førerkort kl. B

 

Vi kan tilby:

· Interessante og varierte arbeidsoppgaver.

· Stor grad av selvstendighet i et godt kollegialt og tverrfaglig miljø.

· Gode arbeidstidsordninger, herunder fleksibel arbeidstid.

· Lønn etter avtale.

 

Vi er behjelpelig med å skaffe:

· Kommunal bolig

· Barnehageplass

Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse. Vi oppfordrer personer med kompetanse i sørsamisk (muntlig) om å søke.

Ansettelse skjer på ordinære kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig pensjonsordning.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3, jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra offentlig søkerliste må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

For nærmere opplysninger om kommunen og avdelingen, besøk oss på vår hjemmeside www.hattfjelldal.kommune.no

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til kommunalsjef Karl Olav Bostad, 75 18 48 31, mobil 41518200, eller e-post [email protected] eller personalrådgiver Pål Tvildal, 75 18 48 95, mobil  975 18 132, eller e-post  [email protected]

 

 

Søknadsfrist: 06.12.2024.

 

 

Søknad m/CV sendes elektronisk via vår søknadsportal

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kontaktinfo

  • Karl Olav Bostad
  • Tittel: Tjïelten Jieleme jïh Teknihkeles dïenesjen-åvtehke/Kommunalsjef for Næring- og tekniske tjenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 75 18 48 31 Mobil: 41 51 82 00
  • Pål Tvildal
  • Tittel: Barkijh raeriestæjja/Personalrådgiver
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 75 18 48 95 Mobil: 97 51 81 32

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Desember 6, 2024

100% stilling som ingeniør – Vann og avløp (søknadsfrist 06.12.2024)

 

100% stilling som ingeniør – Vann og avløp

 

 

Vi søker etter en engasjert medarbeider til 100 % fast stilling som ingeniør i avdeling for Næring- og tekniske tjenester i Hattfjelldal kommune for snarlig tiltredelse.

 

Ansvars- og arbeidsoppgaver

Som ingeniør får du hovedansvaret for:

Drift, vedlikehold og oppgraderinger innenfor vann og avløp.
Prosjektering, prosjektledelse og byggeledelse innenfor tekniske områder.
Anbud, tilbudsforespørsler og innkjøp innenfor tekniske områder.
Planarbeid innenfor kommunale områder.

Personer med utdanning innenfor vann og avløp, bygg og anlegg, prosjekt, plan eller brann faglig utdannelse oppfordres til å søke. Tverrfaglig arbeid innenfor tjenesteområdet og sektoren må påregnes.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

· Relevant 3-årig utdannelse innenfor arbeidsfeltet på universitet og/eller høgskole nivå.

· Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling er en fordel.

· God skriftlig og muntlig framstillingsevne.

· God serviceholdning og godt humør.

· Initiativrik, strukturert og fleksibel.

· Gode IKT-ferdigheter.

· Fleksibel og med evne til å arbeide selvstendig og i team.

· Førerkort kl. B

 

Vi kan tilby:

· Interessante og varierte arbeidsoppgaver.

· Muligheter for etter og videreutdanning.

· Stor grad av selvstendighet i et godt kollegialt og tverrfaglig miljø.

· Gode arbeidstidsordninger, herunder fleksibel arbeidstid.

· Lønn etter avtale.

 

Vi er behjelpelig med å skaffe:

· Kommunal bolig

· Barnehageplass

Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse. Vi oppfordrer personer med kompetanse i sørsamisk (muntlig) om å søke.

Ansettelse skjer på ordinære kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig pensjonsordning.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3, jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra offentlig søkerliste må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

For nærmere opplysninger om kommunen og avdelingen, besøk oss på vår hjemmeside WWW.hattfjelldal.kommune.no

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til kommunalsjef Karl Olav Bostad, 75 18 48 31, mobil 415 18 200, eller e-post [email protected]

eller personalrådgiver Pål Tvildal, 75 18 48 95, mobil 975 18 132 eller e-post [email protected] 

 

Søknadsfrist: Søknader vurderes fortløpende.

 

 

Søknad m/CV sendes elektronisk via vår søknadsportal

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kontaktinfo

  • Karl Olav Bostad
  • Tittel: Tjïelten Jieleme jïh Teknihkeles dïenesjen-åvtehke/Kommunalsjef for Næring- og tekniske tjenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 75 18 48 31 Mobil: 41 51 82 00
  • Pål Tvildal
  • Tittel: Barkijh raeriestæjja/Personalrådgiver
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 75 18 48 95 Mobil: 97 51 81 32

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Desember 6, 2024

Nordkapp vgs – Administrativ konsulent (søknadsfrist 04.12.2024)

Vinterbilde skolen nybygg

Administrativ konsulent Nordkapp videregående skole

 

 

Om stillingen

Administrativ konsulent på Nordkapp videregående skole. Den som blir ansatt skal bistå med administrative arbeidsoppgaver i hele organisasjonen.

 

Arbeidsoppgaver

  • Eksamensarbeid
  • Regnskap
  • Sentralbord
  • Arkiv
  • Annen forefallende arbeid på kryss og tvers i hele organisasjonen

 

Kvalifikasjonkrav

  • Fagbrev innen administrative fag eller annen relevant høyere utdanning
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Meget god IKT-kompetanse og kunne bruke Microsoft Office-programvare og Office 365

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Kjennskap til regnskap, eksamensarbeid, arkiv og HR-oppgaver
  • Ønskelig med kjennskap til skoledrift

 

Personlige egenskaper

  • Godt humør og serviceinnstilt
  • Du arbeider selvstendig, nøyaktig, systematisk og er løsningsorientert
  • Fleksibel
  • Tar alle oppgaver små, store, kjedelige og morsomme med et smil
  • Liker å jobbe i et hektisk miljø i høyt tempo
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
    2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

Nordkapp videregående skole
Nordkapp videregående skole og Fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no

 

Spørsmål om stillingen

May Irene Strand Gerhardsen
Administrasjonsleder
90842493
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 4. desember 2024
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Klubbveien 9, 9750 Honningsvåg

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • May Irene Strand Gerhardsen
  • Tittel: Administrasjonsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 90842493

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

Desember 4, 2024

Kirkeverge i Larvik kirkelige fellesråd (Søknadsfrist 10.12.2024)

Ledig stilling som kirkeverge

Den norske kirke i Larvik søker en handlekraftig leder med kompetanse i endringsledelse.

Samarbeid kirkelige ansatte. Foto: Torstein Kiserud / Den norske kirke.

Foto: Torstein Kiserud / Den norske kirke.

Kirkeverge

Spennende lederstilling i Den norske kirke i Larvik

Vi søker etter en handlekraftig leder med kompetanse i endringsledelse.

Larvik kirkelige fellesråd er veldrevet og velstrukturert med en ledergruppe innen økonomi, bygg, personal og gravplass.  Larvik kirkelige fellesråd består av 11 menigheter og er geografisk sammenfallende med Larvik kommune og Larvik prosti. Samledelse med prost er godt innarbeidet.

Kirkevergen er Larvik kirkelige fellesråds øverste administrative leder, og skal lede fellesrådets strategi- og utviklingsarbeid. Kirkevergen har også ansvar for kirkens administrasjon og økonomi med investeringer, drift og vedlikehold av eiendommer. Å lede fellesrådets ansatte, er en sentral oppgave. I tillegg skal kirkevergen være en synlig representant for fellesrådet og bidra til god kontakt og dialog med både politiske og administrative offentlige myndigheter, deriblant kommune, bispedømmeråd og andre relevante organisasjoner.

Den norske kirke i Larvik forvalter en rik kulturarv. Fellesrådet har ansvar for 17 kirkebygg hvorav seks er middelalderkirker og ytterligere 7 er listeførte kirker. Fellesrådet har i tillegg ansvar for gravplassforvaltningen i Larvik inklusive drift og vedlikehold av 16 gravplasser med tilhørende driftsbygg og gravkapeller, samt livssynsnøytralt seremonibygg under rehabilitering.

Fellesrådet ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for Den norske kirkes menigheter i Larvik og er arbeidsgiver for ca. 50 ansatte. Fellesrådets administrasjon og et flertall av prestene har kontorer i Larvik sentrum. Gravplassadministrasjonen har kontorer i nytt driftsbygg på Undersbo gravplass i Larvik by.

Ansvarsområde og arbeidsoppgaver

Kirkevergen er daglig leder for fellesrådets virksomhet, med overordnet ansvar for personale, økonomi, administrasjon, gravplassmyndighet og -forvaltning samt drift av bygg og anlegg. Kirkevergen ansettes av og rapporterer til fellesrådet.  Larvik kirkelige fellesråd står foran en gjennomgripende omstrukturering som følge av strammere kommuneøkonomi. Det forutsettes et tett og godt samarbeid med prost og menighetene om omstillingsprosessen og daglig drift. Vi søker en kirkeverge med kompetanse på omstilling og evne til ledelse gjennom en krevende prosess. Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver blir:

  • Utøve daglig ledelse og forvaltning av fellesrådets virksomhet i samsvar med vedtatte planer, budsjetter, gjeldende lover og forskrifter.
  • Ha fokus på den norske kirkes strategidokument og bærekraftsmålene. 
  • Lede, utvikle og motivere vår virksomhet, samt våre dyktige medarbeidere.
  • Lede kirken og gravplassforvaltningen i Larvik gjennom en nødvendig omstillingsprosess med konsentrasjon av ressursene og noe nedskalering av bemanningen, fortrinnsvis gjennom naturlig avgang.
  • Bidra til å skape gode relasjoner og samhandling med, og mellom menighetene i fellesrådsområdet.
  • Være en synlig representant for fellesrådet i møte med offentlighet og media.
  • Utvikle samledelse i samarbeid med prosten, samarbeidet med bispedømmeråd og prestetjeneste til beste for menighetene.
  • Videreutvikle og skape gode relasjoner til kommunen og andre naturlige samarbeidspartnere.
  • Være saksbehandler og sekretær for fellesrådet og andre utvalg
  • Lede strategi- og utviklingsarbeidet for fellesrådet i samarbeid med menighetsrådene.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Lederutdanning eller betydelig ledererfaring
  • God kjennskap til kirkelig og kommunal forvaltning og organisering.
  • Engasjement for kirkens visjon og oppdrag.
  • Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig.
  • Analytiske og strategiske ferdigheter.
  • Økonomisk/administrativ utdannelse på høyskole- eller universitetsnivå.
  • Erfaring med budsjettarbeid og god økonomiforståelse. 
  • Relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.

Personlige egenskaper

  • God gjennomføringsevne. Evne til å jobbe systematisk, grundig og strukturert.
  • Evne og vilje til samarbeid. 
  • Evne til å skape tillit og gode relasjoner internt og eksternt.
  • Tilstedeværende og nærværende leder.

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende lederstilling – med et viktig samfunnsoppdrag. 
  • Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale.
  • Gode digitale verktøy.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.
  • Bedriftshelsetjeneste og IA-virksomhet.
  • Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.
  • Tilbud om kurs og opplæring innenfor aktuelle fagområder.

 Annet:

Personlige egenskaper vil bli tillagt betydelig vekt. Kirkevergen rapporterer til det valgte fellesrådet. Krav om medlemskap i Den norske kirke. Politiattest må fremlegges ved ansettelse. Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må dette grunngis i søknaden, og du vil få en tilbakemelding på dette. Hvis ditt ønske ikke kan imøtekommes, vil du få mulighet til å trekke søknaden. Søknad sendes på e-post til [email protected] .

Larvik er den sydligste kommunen i Vestfold fylke og arealmessig den største. Larvik er hele Norges sommerparadis med rekreasjonsmuligheter i både sjø og ferskvann. Kommunen omfatter også rike jordbruksområder og store skoger. Larvik by ligger ved utløpet av Numedalslågen, som renner gjennom Lågendalen. Byen er en viktig havneby og har daglig fergeforbindelse med Hirtshals i Danmark. E-18 og Vestfoldbanen er viktige kommunikasjonslinjer, og Torp flyplass i nabokommunen Sandefjord knytter byen til resten av landet og til Europa. I tillegg til Larvik by omfatter kommunen flere tettsteder og bygdesamfunn.

Kontaktinformasjon:

Andreas Berg                           Jørn Holme
Konst. Kirkeverge                      Leder, Larvik kirkelige fellesråd

Telefon: 909 25 159                 Telefon: 979 53 307

Søknadsfrist 10.12.2024

Larvik kirkelige fellesråd
Postboks 258
3251 Larvik

 

Del stillingen

Selskap

Larvik Kirkelige Fellesråd

Kontaktinfo

  • Andreas Berg  
  • Tittel: Konst. Kirkeverge 
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 909 25 159
  • Jørn Holme
  • Tittel: Leder, Larvik kirkelige fellesråd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 979 53 307

Lokasjon

  • Larvik

Søknadsfrist

Desember 10, 2024

Prosjektarbeidar «Opne møteplassar for ungdom» (søknadsfrist 15.12.2024)

 

Prosjektarbeider «Opne møteplassar for ungdom» Søknadsfrist 15.02.2024

 

Kontakt

Fungerande kyrkjeverje / Dagleg leiar i Os sokn
SIGURD ROTVIK TUNESTVEIT
93 86 91 09
Klikk for å vise e-post

Del stillingen

Selskap

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Sigurd Rotvik Tunestveit
  • Tittel: Fungerande kyrkjeverje / Dagleg leiar i Os sokn
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 938 69 109

Lokasjon

  • Os

Søknadsfrist

Desember 15, 2024

Fjordane friluftsråd – Prosjektleiar Rydd Sogn og Fjordane (søknadsfrist 01.12.2024)

 

 

Prosjektleiar Rydd Sogn og Fjordane

 

 

Fjordane Friluftsråd

Frist: 1.12.2024
Ansettelsesform: Fast

 

Vil du vere med å drifte arbeidet med marin forsøpling i Fjordane Friluftsråd ?

Prosjektleiar/koordinatorMarin forsøpling. (NB kort frist!)

 

Presentasjon av stillinga:

Fjordane Friluftsråd søkjer prosjektleiar/koordinator for «Rydd Sogn og Fjordane» med kontorstad Horne Brygge i Florø. Stillinga er fast. Dette er ei spennande og særs givande stilling der du verkeleg får bidra positivt til rydding av naturen. Fjordane Friluftsråd har sidan 2017 hatt ei aktiv rolle innan bekjemping av marin forsøpling, og driftar i dag store prosjekt på dette.

Rydd Sogn og Fjordane er eit overordna koordinerande strandryddeprosjekt for områda av tidligare Sogn og Fjordane. Prosjektet tar for seg koordinering av frivillig rydding av marint avfall frå indre og ytre kyststrøk frå Solund i sør til Stad og Stryn i nord. Du motiverer til rydding, fører rydderesultat, rapporterer på budsjett og førebur nye søknader for vidare finansiering, får aktive dagar i felt med rydding og innhenting av avfall bl.a med Skjergardstjenesta i Sogn og Fjordane. Det vil vere eit kollegialt samarbeid med andre kring prosjekt som Skuleturnè for havet, Friluftsliv og strandrydding som sosial arena m.m.

 

Arbeidsoppgåver;

  • Budsjettansvar med føring av prosjektrekneskap og rapportering.
  • Engasjere frivillige lag, skular og enkeltpersonar til rydding.
  • Planlegge og delta på ryddeaksjonar.
  • Koordinere ryddelaga sitt arbeid opp mot all anna aktivitet i Sogn og Fjordane, m.a saman med andre prosjekt i Friluftsrådet.
  • Samarbeide mot og tidvis delta på tokt med Skjergardstenesta (internt i FF).
  • Planlegge og booke tokt med større arbeidsbåt.
  • Undervisning skular, bedrifter.
  • Tilrettelegge for effektiv handtering av marint avfall, derav kommunikasjon med renovasjonsselskap ang. utsetting og innhenting av konteinere.
  • Nettverksbygging med organisasjonar, frivillige lag, bedrifter og offentleg sektor.
  • Fylgje opp avtalar med underleverandørar, og ha kontakt med samarbeidspartnere og videreutvikle dette.
  • Ansvarleg for tilfredsstillande rapportering.
  • Stø opp under andre oppgåver og prosjekt i Friluftsrådet.

 

Kvalifikasjonar:

  • Relevant utdanning innan miljø, renovasjon og/eller maritime fag eller tilsvarande praksis.
  • Gjerne erfaring som prosjektleiar, med gode leiareigenskapar.
  • Budsjettarbeid og bruk av excel.
  • God formidlingsevne og evne til å engasjere.
  • Organisatorisk og administrativ erfaring.
  • God kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy, databaser og kartprogram.
  • Erfaring med organisering av operasjonar i felt, helst maritime operasjonar.
  • Solid erfaring med HMS-arbeid og sikkerheit ifrå feltoperasjonar.
  • God optimaliseringskompetanse for arbeid i felt.
  • Lokal- og stadkunnskap på kysten av gamle Sogn og Fjordane vil vere å føretrekke.
  • Solid forståing av planlegging i høve vær og tilhøve på ytre kyst av Vestland.
  • Sertifikat på bil og minimum båtførarprøve og sikkerheitskurs for båtfolk (sistnemde vil evt. arrangerast som del av opplæringa).
  • Kan vise til plettfri vandelsattest (ifb. med arbeid med born og unge)

 

Personlege eigenskaper:

Du må vere ryddig, positiv og påliteleg med gode kommunikasjonsevner. Du må vere sjølvstendig, løysingsorientert og initiativrik med god evne til jobbing på eigahand og med ansvar for eiga framdrift, men også i team. Erfaring med ansvar for tilsette vert vektlagt og med gode evner til motivering og bygging av eit sunt og inspirerande arbeidsmiljø i teamet du vil ha ansvar/blir del av. Vi ser etter deg som er skikka og har evne til å leie, byggje nettverk i offentleg, privat og frivillig sektor og brenn for miljøet og ein reinare kyst.

Dette er ei stilling kor du må vere uthaldane, både motivasjonsmessig og fysisk.

 

Vi tilbyr:

  • Ei spanande prosjektstilling med varierte oppgåver og eit sunt arbeidsmiljø på kysten av Sogn og  Fjordane.
  • Du vil få ein variert arbeidskvardag på kontoret, i felt, på sjøen og i land på holmar og skjær i havgapet.
  • Dette er ei utruleg gjevande stilling kor du får vere med å drive eit prosjekt for å rydde opp i ei av vår tid sine største miljøutfordringar – nemleg marin plastforureining.
  • Den som vert tilsett må pårekne noko reiseverksemd.
  • Løn etter avtale, pensjonsordning gjennom KLP og gode forsikringsordningar.

 

Kontaktinformasjon

Fjordane Friluftsråd

Hardbakke 33,

6924 Hardbakke

Bjarte Engevik/dagleg Leiar, tlf. 91772723

Arlene Vågene, styreleiar, tlf. 40239260

 

Arbeidsstad/kontor

Fjordane Friluftsråd

Horne Brygge

6900 Florø

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgivar: Fjordane Friluftsråd

Stillingsprosent: 100%

Søknadsfrist 01.12.2024

Varighet; Fast stilling

 

Søknad

Søknadsfrist: 01.12.2024

 

Om stillinga

Stillingstittel: Prosjektleiar
Stad: Fjordane Friluftsråd
Ansettelsesform: Fast
Oppstart; 06.01.2025
Heltid/deltid: Heiltid
Tal stillingar: 1
Sektor: Friluftsråd

 

Om arbeidsgivaren

Arbeidsgiver; Fjordane Friluftsråd KO, org.nr. 918 552 537

Adresse: Hardbakke 26, 6924 Hardbakke

 

Om arbeidsgiveren

Interkommunalt Friluftsråd med Askvoll, Bremanger, Kinn, Solund, Stad og Stryn som medlemskommunar. Vi er eit friluftsråd som har hatt stor vekst i prosjekttilfang og som har ein 9 tilsette Vi arbeider med saker knytta mot friluftsliv for våre medlemskommunar, tilrettelegging, skjøtsel, statlig sikra områder og friluftsskular i tillegg til at vi drivt eit stort arbeid knytta til marin forsøpling.
Org.nr. 918 552 537

Arbeidsgivar; Fjordane Friluftsråd
Adresse: Hardbakke 26, 6924 Hardbakke
Nettverk: Facebook
Sektor: Offentlig
Sted: Horne Brygge 15, 6900 Florø
Bransje: Maritim og offshoreMiljøtjenesterRenovasjon og renhold
Stillingsfunksjon: Logistikk og lagerØkonomistyring og budsjetteringProsjektledelse
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Bjarte Engevik
Dagleg Leiar
 91 77 27 23

Arlene Vågene
Styreleiar
40 23 92 60

 

Søk her

 

Hjemmeside

Horne Brygge 15, 6900 Florø

Del stillingen

Selskap

Fjordane friluftsråd

Kontaktinfo

  • Bjarte Engevik
  • Tittel: Dagleg Leiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91 77 27 23
  • Arlene Vågene
  • Tittel: Styreleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40 23 92 60

Lokasjon

  • Florø

Søknadsfrist

Desember 1, 2024

Forebyggings – konsulent rus , 100%, -12 mnd Vikariat – Psykisk helse og rus (søknadsfrist 17.12.2024)

 

 

Forebyggingskonsulent rus , 100%, -12 mnd Vikariat

 

 

Vil du være med på å skape fremtidens rusforebyggende tjenester?
Vi søker en engasjert medarbeider til vårt team!
Seksjonen for Psykisk helse og rusomsorg består av cirka 130 ansatte fordelt på bemannede boliger, ambulante tjenester og psykisk helse- og rustjenester. Nå har vi en spennende mulighet i enhet for Psykisk helse og rustjeneste – og vi trenger deg!
I 2023 startet vi et prosjekt for å nå mennesker som er i faresonen for å utvikle rusavhengighet. Målgruppen er voksne over 18 år, og arbeidet inkluderer rusforebygging, tidlig innsats, informasjonsarbeid og lavterskel samtaletilbud. Vi tilbyr også kurs for foreldre til unge voksne med rusutfordringer.
Vi ser nå etter en vikar som kan bli en del av vårt team på tre personer, da en av våre medarbeidere går ut i foreldrepermisjon. Her får du en unik mulighet til å bidra til å utvikle nye tjenester som styrker forebygging og tidlig intervensjon i kommunen.

 

Hverdagen hos oss

Som en del av vårt team vil du jobbe tett med videregående skoler, kommunale tjenester, fastleger, uteliv, politiet, rusomsorgen og frivillige organisasjoner. Ingen dager er like, men fellesnevneren er at vi jobber målrettet for å nå ut til målgruppen og skape en positiv forskjell.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre lavterskelsamtaler med unge voksne.
  • Drive informasjonsarbeid, både individuelt og i grupper.
  • Utarbeide og gjennomføre kampanjer og informasjonsmateriell.
  • Oppsøke målgruppen på arenaer der de befinner seg.
  • Bidra til tverrfaglig samarbeid på tvers av fagfelt og nivåer.
  • Kartlegge behov og henvise til aktuelle instanser ved behov.

 

Hvem er du?

Vi ser etter deg som har:

  • Treårig høyskole- eller universitetsutdanning, gjerne med videreutdanning innen rus, psykisk helse, ungdomsarbeid, forebygging eller lignende.
  • Et engasjement for å hjelpe mennesker og mot til å prøve nye tilnærminger.
  • Gode relasjons- og samarbeidsevner.
  • Evne til å jobbe selvstendig og kreativt i et utviklingsorientert miljø.
  • Erfaring og egnethet kan veie opp for krav om videreutdanning.

 

Vi tilbyr:

  • En spennende og meningsfull jobb i et tverrfaglig miljø.
  • Mulighet til å påvirke og utvikle nye tjenester.
  • Variert arbeidshverdag med utfordrende og givende oppgaver.
  • Engasjerte og dyktige kolleger.
  • Gode muligheter for videreføring etter vikariatet.

Er du klar for å gjøre en forskjell? Bli med oss i arbeidet med å forme fremtidens forebyggende tjenester!

 

Stillingsinformasjon

Antall stillinger: 1

Stillingsstørrelse: 100 % stilling, dagtid.

Stillingstype: vikariat 12.mnd.

 

Lønn:

Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale.

Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse. Sandefjord kommune har en av markedets beste pensjonsordninger og betaler inn over 10 % av den enkeltes bruttolønn. Den ansatte trekkes 2 % i pensjonsinnskudd. Sykepleiere er medlem i KLP.

 

Andre opplysninger:

Gjensidig prøvetid er 6 måneder.

Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.

Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.

For stillinger der det er krav om politiattest, må godkjent attest fremvises før ansettelse.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Vikariat
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 17.12.2024
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Sandar Herredshus/Havna

 

Kontaktpersoner:

Enhetsleder Siren Derås
mob: 91249660

Fagkoordinator Roar Sølversen
mob: 409 04 171

 

Hjemmeside:

www.sandefjord.kommune.no

 

Adresse:

Rådhuset Sandefjordsveien 3 3202 Sandefjord

 

Sandefjord kommune Psykisk helse og rus

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Siren Derås
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91249660
  • Roar Sølversen
  • Tittel: Fagkoordinator
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 409 04 171

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

Desember 17, 2024

Oppmålings – ingeniør – 100 % fast stilling (Søknadsfrist 08.12.2024)

Uranostind mindre versjon - kjøpt av OA 24

Oppmålingsingeniør – 100 % fast stilling

 

 

Vang kommune har ledig 100 % fast stilling som oppmålingsingeniør. Stillinga omfattar fagområda eigedomsoppmåling, matrikkelføring, oppretting og endring av eigedom, seksjonering og kartforvaltning/GIS. Oppmålingsingeniør sine oppgåver er viktige for etaten, der det òg blir behandla plansaker, byggesaker, konsesjonssaker m.v.

Stillinga krev mykje sjølvstendig arbeid. I tillegg inneber stillinga samarbeid med dei andre fagområda i etaten. Oppfølging av grunneigarar og tiltakshaverar er og ein viktig del av jobben.

Arbeidsoppgåver kan i nokon grad tilpassast søker sin kompetanse og praksis.

 

Søknadsfrist: 08.12.2024
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: VANG I VALDRES
Stillingstittel: Oppmålingsingeniør – 100 % fast stilling
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4882936424

 

Arbeidsoppgåver

  • Saksbehandling og rettleiing, mellom anna;
    -matrikkelsaker
    -adressetildeling
    -seksjonering
    -matrikkelforbetring/kvalitetsforbetring
    -klagesaksbehandling
    -delingssaker
  • Oppmålingsforretningar, mellom anna;
    -frådelingar og løyve
    -forretning over eksisterande eigedom
    -grensejusteringar
    -matrikkelføring
  • Rådgiving og støtte for matrikkel og kart
  • Bistå ved, og kvalitetssikre kommunale grunnerverv og -sal

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant 3-5 årig utdanning frå høgskule/universitet. Anna relevant utdanning/erfaring kan vurderast
  • Kunnskap om matrikkelloven og anna relevant lovgivning/regelverk er ein fordel
  • Kompetanse på bruk av ulike IKT-system, spesielt GIS er ein fordel
  • Erfaring i bruk av oppmålingsverktøy er ynskeleg
  • Godkjent matrikkelførerkurs er ynskeleg
  • Landmålarbrev eller kompetanse som kvalifiserer til landmålerbrev er ynskeleg
  • Erfaring frå kommunal forvaltning er ein fordel
  • Førarkort for personbil og bør disponera eigen bil
  • Personlege eignaheit vil bli lagt vekt på

 

Personlege eigenskapar

  • Fagleg engasjert, sjølvstendig og liker ein hektisk arbeidskvardag
  • Opptatt av å levere tenester av høg kvalitet
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • God framstillingsevne munnleg og skriftleg og gode norskkunnskapar
  • Serviceinnstilt

 

Vi tilbyr

  • Ein utfordrande og givande jobb
  • Variert arbeid i eit positivt miljø
  • Tverrfaglig miljø og gode interkommunale nettverksgrupper
  • Løn etter kvalifikasjonar og etter kommunens regulativ
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • Fleksibel arbeidstid

 

Tyinvegen 5161, 2975 VANG I VALDRES, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Ingeborg Lunde
Kommunalsjef Landbruk og teknisk
 Telefon:99230305
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Ingeborg Lunde
  • Tittel: Kommunalsjef Landbruk og teknisk
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 99230305

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

Desember 8, 2024

Tilkallingsvikarer søkes til våre 2 barneverns – institusjoner i Rogaland (søknadsfrist 31.12.2024)

 

 

Miljøterapeuter/ miljøarbeider

 

 

 

Haraldsplass serio ung

Frist: 31.12.2024
Ansettelsesform: Vikariat

 

Tilkallingsvikarer søkes til våre 2 barnevernsinstitusjoner i Rogaland

Vi har 5 ledige stillinger som tilkallingsvikar på begge våre to avdelinger i Rogaland. En vil bli ansatt på en avdeling, men må forventes at en vil bli brukt på begge avdelingene etter behov

Eikeland er en behandlingsinstitusjon/ atferd høy som har plass til 3 ungdommer.

Hognestad er en omsorgsinstitusjon som har plass til 4 ungdommer

Behandling, omsorg og ansvar for daglig oppfølging av barn mellom 13-18 år.

  • Du arbeider systematisk og målrettet i tråd med behandlingsmodellen/omsorgsmodellen og struktur på avdelingen. Standardisert forløp.
  • Du deltar i kartlegging og observasjon
  • Du gjennomfører risikovurderinger og iverksetter tiltak etter behov
  • Du forebygger og håndterer konfliktfylte situasjoner, og takler uforutsette hendelser
  • Du utfører praktiske oppgaver knyttet til daglig drift.
  • Du arbeider ut fra gjeldene lovverk, vedtak og dokumentering,
  • Du samarbeider med familie og nettverk til ungdommene og øvrige instanser som barneverntjenesten, Bufetat, skole og andre aktuelle samarbeidsparter
  • Motivere og engasjere deg i ungdommens hverdag

Når du jobber som medlever sover du og bor på arbeidstedet sammen med ungdommene mens du er på jobb. Du har medansvar for å tilrettelegge for trygghet, trivsel og god behandling/ omsorg for ungdommene som bor på institusjon.

Når du jobber dag/ kveld har du medansvar for å tilrettelegge for trygghet, trivsel og god behandling/omsorg for ungdommene som bor på institusjon.

Når du jobber som nattevakt har du ansvaret for trygghet og orden ved vår avdeling på nattestid, mens øvrige miljøpersonalet gjennomfører hviletid.

 

Vi kaller inn til intervju fortløpende.

 

Kvalifikasjoner

  • 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, Vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog.
  • Annen utdanning på minimum bachelor nivå kan bli vurdert. Lang relevant erfaring i institusjon vil også bli vurdert opp mot kvalifikasjonskravet
  • Studenter som er i ferd med å gjennomføre relevant utdanning i lys av målgruppens behov er også velkommen til å søke
  • Søkere med fagbrev, barn og ungdomsarbeider og helsefag kan søke
  • Det er ønskelig med videreutdanning innenfor relevante fagområder som barnevern, psykiatri eller rus.
  • Det er ønskelig at du har innsikt og forståelse av barns rettigheter etter barnevernsloven kapittel 10
  • Det er ønskelig at du har kjennskap til traume bevisst omsorg og miljø terapeutiske tilnærminger.
  • Du har erfaring fra tilsvarende arbeid
  • Du har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Du har førerkort klasse B
  • Gode Ikt ferdigheter
  • Personlig egenhet blir vektlagt
  • En må delta på tilkallingsvikar møter 6 ganger i året, kveldstid.

 

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter deg som motiveres av ansvar, arbeider selvstendig, er trygg i voksenrollen og kan romme ungdommene og deres behov.
  • Har god arbeidskapasitet.
  • Kan stille på kort varsel og bistå i ferier.
  • Setter ungdommenes behov i sentrum, og har evne til å bygge relasjoner og støtte ungdommenes utvikling.
  • Har gode kommunikasjons ferdigheter og evne til å opprettholde god struktur, ha et faglig perspektiv og kunne samarbeide i team.
  • Du er fleksibel og trives med store utfordringer og du har evne til hurtig omstilling
  • For deg er medvirkning og samarbeid med familie, nettverk og andre samarbeidspartnere en viktig del av miljø terapeutiske arbeidet.
  • Har godt humør, engasjert og bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet.
  • Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri.
  • Har kunnskap/erfaring om systematisk, metodisk miljøterapi.
  • Evner å stå i krevende situasjoner over tid.
  • Har kjennskap til aktuelt lovverk.
  • Det er nødvendig med god helse, da arbeidet med ungdom i institusjon kan være fysisk og psykisk krevende
  • For oss er det også viktig at hvordan du som person egner deg til jobben. Det vil bli tatt med i den totale vurderingen.

 

Vi tilbyr:

  • Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
  • Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging og opplæring.
  • Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende tariff

 

Vi har behov for tilkallingsvikarer som kan jobbe medlever, dag/ kveld og natt på begge avdelingene. Eikeland har medlever turnus 2-7,2-7-3-7 og Hognestad har medlever turnus 3-7, 4-7.

 

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av stiftelsen Diakonova Haraldsplass, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.

Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

 

Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.

I Rogaland har vi 2 institusjonsavdelinger. Avdeling Hognestad som tar imot ungdommer mellom 13-18 år, omsorg. Avdelingen har 4 plasser.

Avdeling Eikeland tar imot ungdom mellom 13-18 år og er behandlingsinstitusjon/ atferd høy. På avdelingen arbeider det 12 i medlever turnus og 3 nattevakter. Avdelingen har ansvar for å gjennomføring av behandling og aktiviteter rettet mot ungdommene i samsvar med behandlingsplaner. Avdelingen ligger på Undheim

Avdeling Hognestad tar imot ungdom mellom 13-18 år og er en omsorgsinstitusjon. På avdelingen arbeider det 6 i medlever turnus og 3 dag/ kveld turnus og 3 våkne nattevakter. Avdelingen tar imot ungdom med sammensatt problematikk. Avdelingen skal bidra til å skape en positiv utvikling for ungdom med særlige utfordringer, basert på størst mulig grad av tilrettelagte tiltak. Avdelingen ligger på Bryne, noen minutter kjøring fra sentrum.

 

I den forbindelse søker vi etter nye tilkallingsvikarer til våre to avdelinger Eikeland og Hognestad.

Nettverk: Facebook
Sektor: Organisasjoner
Antall stillinger: 5
Sted: hognestadvegen 115, 4346 Bryne
Bransje: Annet
Stillingsfunksjon:  BarnevernspedagogSosionomVernepleier/miljøterapeut
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Priscilla L Ilic
Avdelingsleder Eikeland
96 92 58 68

Marit Skårland
Avdelingsleder Hognestad
92 92 72 59

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

hognestadvegen 115, 4346 Bryne

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Priscilla L Ilic
  • Tittel: Avdelingsleder Eikeland
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 96 92 58 68
  • Marit Skårland
  • Tittel: Avdelingsleder Hognestad
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92 92 72 59

Lokasjon

  • Bryne
  • Undheim

Søknadsfrist

Desember 31, 2024