Rana kommune Avdeling for byggdrift
Driftstekniker med fagbrev som rørlegger
Rana kommune – Nord-Norges tredje største kommune med 26 000 innbyggere ligger ypperlig plassert med nærhet til både fjell og fjord. Her er gode kommunikasjoner med flyplass, jernbane, hovedtrafikkåren E6 gjennom Nordland og med noen få mils avstand til Sverige. Byen har et allsidig kulturliv med teater, et utmerket ballettmiljø, et rikt musikkliv og gode fritids- og rekreasjonstilbud. Idretts- og sportstilbudet er godt utbygd, bl.a. med et ski- og alpinanlegg og egen golfbane.
Rana kommune Teknisk avdeling byggdrift har i dag ansvaret for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunes bygningsmasse som for tiden er på 213 581 m². Byggdrift er organisert med administrasjon pr. tiden plassert i Mellomvika. Driftsteknikere er også plassert i Mellomvika og har verksted, garderober og spiserom der. Byggdrift har fagansvarlige innenfor Elektro, VVS og Bygg, som har ansvaret for arbeidsoppgavene i faggruppene og jobber tett opp mot driftstekniker. Organiseringen i dag er satt opp med soner og har et antall bygg som driftsteknikere er ansvarlig for. En slik organisering er stadig i endring og vil kreve at vi raskt omstiller oss ved behov.
Byggdrift har ledig 100 % stilling som driftstekniker med fagoppgave innen rørleggerfaget.
Snarlig tiltredelse.
Sentrale arbeidsoppgaver vil være:
Oppfølging av FDV-system, innspill til drift og vedlikeholdsplaner
Daglig drift og vedlikeholdsoppgaver på bygg, VVS-anlegg og tekniske anlegg
Rapportering til fagansvarlig
Opprettholde et trygt arbeidsmiljø, og bidra til å aktivt jobbe innenfor våre HMS-rutiner
Hovedfokus skal være å ivareta kommunens bygningsmasse inkludert tekniske anlegg (varme, sanitæranlegg og ventilasjonsanlegg) og imøtekomme brukernes behov. Vi har fire verdier som vi identifiserer oss med:
Åpenhet – Respekt – Samarbeid – Tillit.
Kvalifikasjonskrav:
Utdanning, fagbrev innen rørleggerfaget.
Gjerne erfaring fra drift og vedlikehold av bygg.
Krav til førerkort minimum KL B.
Avdelingen har bilordning med firmabiler stasjonert v/base i Mellomvika.
Må beherske norsk muntlig og skriftlig tilstrekkelig til å utøve yrket forsvarlig.
Personlig egnethet / personlige egenskaper:
Fokus og forståelse for viktigheten av HMS arbeid.
Være aktiv og kreativ for å se etter forbedringer i arbeid med drift/vedlikehold.
Vi søker deg som er engasjert, strukturert og er en løsningsorientert lagspiller.
serviceinnstilt og kan jobbe selvstendig og være fleksibel.
Du må kunne arbeide under press og ta raske beslutninger hvis det kreves.
Vi kan tilby:
Opplæring og gode muligheter for å utvikle kunnskap og kompetanse.
Lønn og arbeidsbetingelser reguleres av KS tariffavtale.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Se her om beregning av lønnsansiennitet..
Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir).
Referanser må oppgis i søknaden, der en må være fra arbeidsgiver.
Det vil bli tatt hensyn til interne søkeres som oppgir å ha fortrinnsrett. Det må være avklart med arbeidsgiver.
Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Les mer om hvordan det er å jobbe hos oss her.
Kommunen praktiserer meroffentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.
Referansenummer: 2025/4929
Fylke: Nordland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Teknisk
Søknadsfrist: 03.03.2025
Tiltredelse: Snarlig tiltredelse
Arbeidssted: Rana kommune
Kontaktpersoner:
Geir Bergersen
tlf: +47 91155089
mob: +47 91155089
Hjemmeside:
www.rana.kommune.no/Sider/siden.aspx
Adresse: Mellomvika 51 8622 Mo i Rana
Rana kommune Avdeling for byggdrift
Rana kommune Teknisk avd. byggdrift har i dag ansvaret for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunes bygningsmasse. Byggdrift er organisert med administrasjon pr. tiden plassert på Campus Helgeland, renholdere fordelt i soner, driftsteknikere fordelt i distrikt og i en drift/vedlikeholds enhet med base i Kongsveien.
Suldal kommune – Einingsleiar, Sand barnehage (søknadsfrist 10.03.2025)
Suldal kommune Sand barnehage – Vil du leia ein barnehage med rom for alle
Einingsleiar Sand barnehage
Ledig 100% fast stilling som einingsleiar Sand barnehage.
I denne stillinga vil du vera ansvarleg for den daglege drifta og utviklinga av Sand barnehage. Du vil også ha ein fagleiar med deg i leiarteamet. Me ser etter ein leiar som set mangfald høgt.
Du er saman med alle leiarane innan oppvekst, del av eit spennande leiarteam. I dette samarbeidet får du tilgang på mykje godt humør, samhald, fagleg kompetanse og stor takhøgde. Leiargruppa i barnehage skal framover ha eit ekstra fokus på inkludering og språk.
Om eininga
Sand barnehage er ein barnehage som er prega av ein open og nysgjerrig kultur. Nesten 50% av barn og føresette er minoritetsspråklege. Personalgruppa består av 29 tilsette, mangfald og mykje kompetanse. Barnehagen har over tid vært god på å legga til rette for å utvikla seg, både ved bruk av arbeidspraksis, språkpraksis, utdanning og å ta i mot nye idear og måtar å sjå barnehagekvardagen på.
Barnehagen ligg på Eide i kommunesenteret Sand. På Eide er blant anna Suldal bad, Suldalshallen med sandhall og friidrettsanlegg og Sand skule.
Barn og tilsette er fordelt på to bygg: Joagarden og Randåsen, med ca. 1 km mellom bygga. Personalgruppa jobbar saman i felles pedagog- og personalmøte. Dei trivst så godt saman at dei også prioriterer kulturbyggande aktivitetar også utanfor barnehagen sine veggar.
Visjonen til Sand barnehage er: Ein god stad å læra, leika og væra. Denne er godt innarbeida, og med i all planlegging og evaluering. I tillegg er barnehagen ein Være-sammen barnehage og brukar LEAN-metodikk for å forbetra og utvikla barnehagen.
Korleis kan du lukkast og trivast hos oss?
Personalgruppa ønskjer seg ein leiar med eit ope tankesett, som ønskjer å vidareutvikla barnehagen og personalgruppa. Er du i tillegg ein god lagbyggar, som også har ei god forståing for rolla du skal inn i? Då vil du både lukkast og trivast i denne stillinga.
Kva kan me tilby som arbeidsplass?
- Leiargruppa i oppvekst er del av eit arbeid med nabokommunane, som samarbeider om barnehage- og skulebasert kompetanseutvikling og felles kvalitetshjul. Her får du vera med på overnattingstur med fagleg- og sosialt påfyll.
- Unike ordningar for kompetanseutvikling og utdanning. Vil du utvikla deg i ein retning, og me deler draumen din – er me gjerne med og støttar deg på vegen.
- Ønskjer du å prøvebu i Suldal? Me skjønar godt at det å busetta seg i Suldal ikkje er ein beintfram sak for alle. Me kan difor tilby deg å leige bustad først, som du kan få tilbod om å kjøpa seinare – om du trivst hos oss.
- Me har eit aktivt velferdsutval som fleire gongar i året arrangerer felles aktivitetar og samlingar.
- Ein leiar må innimellom arbeida utanfor normal arbeidstid. Me ønskjer ikkje at dette skal gå for mykje utover fritida di, og livet utanfor jobb. Difor gir me leiarar opp mot 10 ekstra dagar fri i året.
- Me er ein aktiv brukar av bedriftshelsetenesta vår, noko me veit styrkar oss som organisasjon.
- Me er opptatt av å vera i stadig utvikling og er stolte av å kalla oss ein LEAN-kommune. Hos oss får du høve til å vera med å skape framtidas Suldal.’
- Fagleg utvikling skjer sjeldan aleine. Me er opptatt av å læra av kvarandre og legg opp til at det skal vera aktive og gode fagmiljø rundt våre tilsette.
- Stillinga blir plassert under stillingskode 9451 leiar, med personleg løn.
- Det er mange andre godar ved å arbeida hos oss, trykk på denne lenka for å lese meir om dei.
Kva gjer ein einingsleiar i Suldal kommune?
- Leiing av Sand barnhage i tråd med Suldal kommune sine målesetjingar.
- Fagleg, økonomisk og personalansvar for eininga.
- Ansvar for gode utvikings- og forbetringsprosesser etter Lean-prinsippa.
- Bidrar til tenesteutvikling for Suldalsbarnehagen.
- Ansvar for rekruttering og kompetanseheving ved eininga.
- Aktivt deltek i leiargruppa til kommunalsjefområdet Oppvekst.
- Arbeidar for oppslutning mot felles mål og verdiar, og skapar eit godt arbeidsfellesskap
- Sikrar godt samarbeid med tillitsvalde og verneombod ved eininga.’
- Andre oppgåver i tråd med kommunens behov.
Kven søkjer me?
- Du må ha godkjent barnehagelærarutdanning eller annan høgskoleutdanning som gir barnefaglig og pedagogisk kompetanse.
- Me ønsker at du har tilleggsutdanning innan leiing eller administrasjon.
- Dersom du ikkje har tatt nasjonal leiarutdanning for styrarar, ønsker me at du søkjer denne innan dei 3 første åra etter du blir tilsett i stillinga.
- Me ønsker at du har relevant leiarerfaring.
- Me ønsker at du har visjonar for korleis barnehagen kan utviklast vidare, og at du har ei god rolleforståing som leiar. Me ønskjer også at du kan styra økonomien til barnehagen godt vidare.
- Du må ha personlege eigenskapar som utfyller våre forventningar til det å vera leiar godt.
- Du må disponera eigen bil.
- Me nyttar nynorsk i all skriftleg kommunikasjon i Suldal kommune. Er nynorsken litt rusten? Ikkje la vera å søk! Me hjelper deg med å friske opp kunnskapane.
Andre opplysningar:
- Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju
- Det er krav om godkjend politiattest etter gjeldande lovverk ved tiltrede. Attesten kan ikkje vere eldre enn tre månadar
- Kontaktinformasjon for stillinga finn du til høgre for annonsa
- Kommunen følg offentlighetslova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlist
Slik søkjer du:
- Me ber om at du søkjer elektronisk. Klikk på «send søknad» og følg vidare instruksjonar.
- Me ber om at du legg ved attestar og vitnemål i søknaden. Om du ikkje har dei elektronisk kan dei takast med til intervju.
- Treng du hjelp, kan du venda deg til kommunen på tlf 52 79 22 00
Velkomen som søkjar! Me ser fram til å høyra frå deg.
Referansenummer: 25/282
Fylke: Rogaland
Jobbtype: Fast
Søknadsfrist: 10.03.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Sand barnehage
Kontaktpersonar:
Svein Carlos Nilsen Gjil
mob: +47 99078863
Tore Bastlien Dahl
mob: +47 40418959
Heimeside:
www.suldal.kommune.no/
Adresse: Besøksadresse: avd Joagarden, Stegåsvegen 42 avd Randåsen, Eidsvikvegen 1 4230 Sand
Suldal kommune Sand barnehage
Sand barnehage – ein god stad å vera, leika og læra
Me er ein 6 avdelings barnehage fordelt på to hus: Joagarden og Randåsen, som ligg sentralt på Sand og nær flotte naturområder.
Me vil vera ein lærande organisasjon der alle i tilsette utviklar god relasjonskompetanse, er gode språkmodellar og gode autoritative vaksne.
I Sand banehage har leiken ein sentral plass. Leik er utvikling, læring og inkluderande.
Språket er ein viktig del av arbeidet i Sand barnehagen. Barnehagen er ein fleirkulturell barnehage med mange ulike nasjonalitetar. Dette gjere at me har eit stort fokus på språk og språkutvikling.
Tromsø kirkelige fellesråd – Kantor / organist søkes til Tromsdalen kirke, Ishavskatedralen (søknadsfrist 26.02.2025)
Kantor/organist søkes til Tromsdalen kirke, Ishavskatedralen
Tysvær kommune – Driftstekniker, Kommunale bygningar (søknadsfrist 06.03.2025)
Driftstekniker
Tysvær kommune søker etter en engasjert og ansvarsfull driftstekniker til vår avdeling Bygg og utemiljø.
Avdelingen har ansvar for drift og vedlikehold av skoler, barnehager, omsorgsbygg, kultur- og idrettsbygg, kommunale boliger samt alle uteområder i kommunen. Det er mange spennende oppgaver som venter i årene fremover – med ny ungdomsskole på Frakkagjerd og et helsekvartal som kommer i Aksdal.
Ansvar og arbeidsoppgaver
- Generelle drifts- og vedlikeholdsoppgaver
- Drift og tilsyn av eiendommenes tekniske anlegg i form av varmeanlegg, SD-anlegg, brannalarmanlegg, sprinkler og ventilasjon
- Energioppfølging og optimalisering
- Ettersyn og mindre reparasjoner av tekniske anlegg
- Oppfølging av underleverandører og oppfølging av faste serviceavtaler
- Ajourføring av forvaltning, drift- og vedlikeholds dokumentasjon (IK-Bygg)
- Oppfølging av myndighetskrav og tilrettelegging av vedlikeholds- og driftsoppgaver i henhold til eiendommens internkontrollsystem. (IK-Bygg)
Utdanning / kvalifikasjon
- Fagbrev som driftstekniker eller byggdrifter.
- Minimum 5 års relevant erfaring som driftstekniker eller byggdrifter med høy kompetanse innen ventilasjon kan kompensere for kravet om formell kompetanse
- Sertifikat (kl. B)
- Ønskelig med byggteknisk erfaring, samt erfaring fra drift og vedlikehold av eiendommer
- Beherske norsk skriftlig og muntlig
- Kjent med bruk av data
- Kjennskap til system for internkontroll, HMS og energioppfølging, samt branndokumentasjon er en fordel
- Godkjent politiattest må kunne fremlegges før tiltredelse i stillingen
Personlige egenskaper
- Er løsningsorientert og praktisk anlagt
- Trives med å jobbe både alene og i team
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Er selvstendig og ansvarsbevisst
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lønn etter gjeldende avtale og regelverk
- I denne stillingen blir du medlem i KLP, som gir deg rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer livet ut. Pensjonen inkluderer uføre- og etterlattepensjon, også til evt. barn under 20 år hvis noe uventet skulle skje. Dette kommer i tillegg til alderspensjon fra NAV. Med pensjonsrett i KLP får du også medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Du får vite mer her -> KLP
Fylke: Rogaland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.03.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Eikeskogvegen 82, 5570 Aksdal
Kontaktpersoner:
Hjemmeside:
Adresse:
Eikeskogvegen 82 5570 Aksdal
Tysvær kommune Kommunale bygningar
Teknisk Drift er inndelt i tre avdelinger. Avdeling vei, vann og avløp forvalter, drifter og vedlikeholder kommunale veier inkludert gang- og sykkelveier, idrettsanlegg og det kommunale vann og avløpsnettet inkludert vannrenseanlegg og avløpsrenseanlegg.
Avdeling bygg og utemiljø har ansvar for vedlikehold av alle kommunalt eide bygg og boliger – samt alle offentlige utendørsområder. Avdeling renhold utfører renhold i de fleste kommunale bygg.
Teknisk Drift er samlokalisert med hjelpemiddellageret i det nye Driftsbygget på Eikeskog.
Tysvær kommune – VA-Ingeniør (søknadsfrist 10.03.2025)
VA-Ingeniør
Tysvær kommune søker en kvalifisert og engasjert VA-Ingeniør til vår avdeling Vei, vann og avløp. Som VA-ingeniør vil du være med på å utvikle og forbedre infrastrukturen for vann- og avløpssystemene i kommunen, samt bidra til planlegging og gjennomføring av utbyggingsprosjekter som er viktige for våre innbyggere. Vi ser etter deg som vil være med å sikre en velfungerende infrastruktur for innbyggerne i kommunen. Du vil bli en del av et sterkt fagmiljø, og du vil samarbeide tett med både forvaltning, planavdelingen og økonomiavdelingen.
Stillingens arbeidsområde vil være variert og innebærer utstrakt bruk av databaserte fagsystemer. Du vil være i kontakt med brukerne av vann- og avløpstjenester, både abonnenter og profesjonelle bransjeaktører.
Arbeidsoppgavene setter krav til at du er løsningsorientert, initiativrik og kan jobbe både i team og selvstendig.
Ansvar og arbeidsoppgaver
- Daglig drift av vann og avløp
- Oppfølging av vedlikeholdsoppgaver sammen med driftsoperatørene
- Bidra i arbeidet med godkjenning av tekniske planer for vann – og avløpsanlegg (VA), og annen saksutredning
- Utarbeide planer som for eksempel ROS-analyse og rehabiliteringsplan for VA
- Oppfølging og kontroll av private VA utbygginger
- Rapporteringer (Mattilsynet mfl.)
- Det kan også bli aktuelt med prosjektledelse og gjennomføring av tiltak
Krav til kompetanse
- Bachelor, eller tilsvarende høyere utdanning, innen vann og avløp.
- Nyutdannede oppfordres til å søke
- Søker med annen relevant høyskoleutdanning vil bli vurdert
- Ønskelig med erfaring innen drift av VA-anlegg
- Gode IKT-kunnskaper
- Fordel med kjennskap til verktøy som Komtek, Gemini og saksbehandlingssystem
- Muntlig og skriftlig framstillingsevne blir vektlagt
- Førerkort minimum klasse B
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner, serviceinnstilling og god på kommunikasjon
- Lærevillig, selvgående og løsningsorientert
- Analytiske og strukturert med sterk gjennomføringsevne
- Stå på-vilje, engasjement og initiativrik
- Interesse for å utvikle mulighetene og bruken av fagsystemene
- Positiv innstilling som bidrar til trivsel og engasjement på arbeidsplassen
- Videre må du trives i en hektisk arbeidshverdag med mange spennende og varierende oppgaver
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- I denne stillingen blir du medlem i KLP, som gir deg rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer livet ut. Pensjonen inkluderer uføre- og etterlattepensjon, også til evt. barn under 20 år hvis noe uventet skulle skje. Dette kommer i tillegg til alderspensjon fra NAV. Med pensjonsrett i KLP får du også medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Du får vite mer her -> KLP
Fylke: Rogaland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 10.03.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Eikeskogvegen 82, 5570 Aksdal
Kontaktpersoner:
- Tom Bakke
mob: +47 45638325Trond Jøsang
mob: +47 90067639
Hjemmeside:
Adresse:
Eikeskogvegen 82 5570 Aksdal
Tysvær kommune VA – avdelinga
Teknisk Drift er inndelt i tre avdelinger. Avdeling vei, vann og avløp forvalter, drifter og vedlikeholder kommunale veier inkludert gang- og sykkelveier, idrettsanlegg og det kommunale vann og avløpsnettet inkludert vannrenseanlegg og avløpsrenseanlegg.
Avdeling bygg og utemiljø har ansvar for vedlikehold av alle kommunalt eide bygg og boliger – samt alle offentlige utendørsområder. Avdeling renhold utfører renhold i de fleste kommunale bygg.
Teknisk Drift er samlokalisert med hjelpemiddellageret i det nye Driftsbygget på Eikeskog.
Ringebu kommune – 100% stilling som sykehjemslege i Ringebu kommune (søknadsfrist 09.03.2025)
100% stilling som sykehjemslege i Ringebu kommune
Ledig fra 19.05.2025
Ringebu kommune har ca. 4500 innbyggere og ligger sentralt i Gudbrandsdalen. Det er gode kommunikasjoner via E6, buss og tog til bla. Oslo Lufthavn Gardermoen. Ringebu har et godt og stabilt klima, og er den største hyttekommunen i Gudbrandsdalen, med Kvitfjell og Venabygdsfjellet som de største turistdestinasjonene.
Legetjenesten i Ringebu kommune er samlet ved Ringebu helsesenter på Fåvang og det er kommunen som står ansvarlig for drift av legekontoret. Kommunen har 6 fastleger, 1 sykehjemslege, 1 turnuslege og 5 stillingshjemler for hjelpepersonell. Som sykehjemslege vil du ha fast oppmøtested ved Linåkertunet.
Linåkertunet har en godt fungerende korttidsavdeling med 12 plasser. I tillegg er det 4 enheter med totalt 32 langtidsplasser. Enhetene er spesielt tilrettelagt for mennesker med kognitiv svikt. Linåkertunet har et godt tverrfaglig arbeidsmiljø med helsefagarbeidere, sykepleiere, fysioterapeuter og egen ergoterapeut.
Ringebu kommune er med i Helseregion Sør – Gudbrandsdal (HSG) som er et regionalt samarbeid innen helse og kommunen er tilknyttet Lillehammer interkommunale legevakt. Onsdager er satt av til admin. oppgaver, internundervisning og faglig fellesskap ved Lillehammer helsehus sammen med Sykehjemslegene i 3 andre kommuner.
Kvalifikasjonskrav og personlig egnethet
- Norsk autorisasjon som lege
- God kommunikasjonsevne og norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
- Gode datakunnskaper og evne til å sette seg inn i nye fagsystemer og kvalitetsprogram
- Det er ønskelig, men ikke et krav med relevant erfaring som fastlege
- Personlig egnethet, stabilitet og god arbeidsmoral
- Evne til å arbeide selvstendig og samarbeide i team
- Evnen til å se helheten og være fleksibel
- Førerkort og mulighet for å disponere egen bil
Vi tilbyr
- Spennende og selvstendige arbeidsoppgaver
- Erfarne kollegaer
- Et godt fagmiljø
- Del av et regionalt samarbeid innen sykehjemsmedisin med bla systematisk internundervisning 2 timer pr uke
- Fokus på faglig kvalitet og kompetanseutvikling
- Mulighet til spesialisering
- Konkurransedyktig lønn
Søknadsfrist 09.03.2025
Saksnr.: 25/1028
Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Tjenesteleder for Helse og mestring Berit Aarnes tlf. 93402311 eller e-post [email protected].
Tjenesteleder for Linåkertunet Ingrid Rugsveen tlf. 904 07 714 eller e-post [email protected]
Ufullstendige søknader vil bli returnert. Kun søknader som er lagt inn elektronisk vil bli vurdert. Du kan søke stillingen ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no og klikke på fanen «søknadssenter» og «ledige stillinger». Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. For stillinger som krever det, må det foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.
Fastlegehjemmel, Bryggen medisinske senter (søknadsfrist 03.03.2024)
Fastlegehjemmel
Det er ledig fastlegehjemmel ved Bryggen medisinske senter med tiltredelse i 2025.
Listestørrelsen er per tiden på 800 pasienter, men kan endres etter kommunens behov, opp til 1000 pasienter.
Bryggen medisinske senter er et legesenter lokalisert sentralt i Kristiansund sentrum med kort vei til offentlige kommunikasjoner. Legesenteret holder til i lyse og trivelige lokaler og har god tilgang for funksjonshemmede. Legesenteret er godt utstyrt med eget laboratorium og oppdatert datasystem. Legesenteret er veldrevet og har et godt miljø for læring og veiledning.
Bryggen medisinske senter er organisert som et kommunalt legesenter i enhet for legetjenester. Det er 5 allmennleger, 1 LIS1-lege og 4 hjelpepersonell (helsesekretærer + sykepleier) ansatt ved senteret.
Kommunale legeoppgaver
For tiden er stillingen ikke tillagt offentlig legearbeid, men det vil kunne bli stilt krav om inntil 7,5 timers offentlig legearbeid per uke. Da behovet for kommunale legeoppgaver endres over tid, stilles det krav om fleksibilitet ut fra kommunens skiftende behov.
Det stilles krav om deltakelse i det interkommunale legevaktsamarbeidet som dekker kommunene Averøy, Gjemnes, Tingvoll og Kristiansund. Legevakten er lokalisert på Løkkemyra.
Vi tilbyr
- ALIS-avtale
Kvalifikasjonskrav
- norsk autorisasjon som lege med gjennomført turnustjeneste, LIS 1 eller tilsvarende
- søkere som ikke er spesialist i allmennmedisin må forplikte seg til å gjennomføre spesialisering etter egen avtale med kommunen
- god norsk fremstillingsevne, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
Legekontorets preferanser til personlig egnethet vil bli vektlagt, herunder:
- god arbeidskapasitet og fleksibilitet
- gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
Kommunen vil i sine vurderinger vektlegge tildeling av hjemmel til lege som vil være med å ta et kollektivt ansvar for å videreutvikle den totale legetjenesten i Kristiansund kommune med vekt på høy kvalitet i pasientbehandling og tilfredse leger, samt ha motivasjon og interesse for drift av legesenteret
Øvrige vilkår
For den del av den kommunale bistillingen skjer ansettelse etter kommunalt avtaleverk og på vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Det tas forbehold om endring av kommunalt tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 03.03.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Kristiansund kommune
Kontaktpersoner:
Gunn Anita Gjøvik – Enhetsleder
mob: +47 92 48 51 33
Kenneth Swan – daglig leder
mob: +47 47 86 29 07
Hjemmeside:
Adresse:
Astrups gate 9 6509 Kristiansund
Kristiansund kommune
Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker. Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.
Senja kommune – Ferievikarer hjemmetjenesten 2025 (søknadsfrist 30.03.2025)
Ferievikarer hjemmetjenesten
Hjemmebasert omsorg er en virksomhet som består av 8 avdelinger, den omfatter 5 hjemmetjenestesoner, heldøgns bemannet omsorgsbolig,hukommelsesteam og dagaktivitetstilbud for hjemmeboende med demenssykdommer. Avdelingene leverer tjenester som hjemmesykepleie, matombringing og praktisk bistand til innbyggerne som geografisk tilhører sonen på Gibostad, Vangsvik, Sentrum Vest, Sentrum Øst med natt tjeneste. Stonglandseidet med Bellevy og Finnsnes bo- og aktivitetssenter som er heldøgns bemannet omsorgsbolig.
Sommeren 2025 trenger vi dyktige ferievikarer som vil jobbe sammen med oss. Vi har behov for ferievikarer i hovedferien fra uke 25 til og med uke 35.
Finnsnes bo- og aktivitetssenter søker i tillegg også etter 4 kjøkken verter mellom 15 – 16 år.
Vi ser etter deg som er ute etter en spennende og meningsfylt jobb i et godt etablert arbeidsmiljø, hvor vi sammen skal gi trygge gode tjenester til brukerne våre.
Nærmere informasjon om bonusordning for sommervikarer 2025 vil komme.
Arbeidsoppgaver
- Som ferievikar i hjemmetjeneste har du bl.a. ansvar for stell, pleie, måltider og faglig oppfølging av pasientene.
- Du deltar i alle daglige gjøremål og forefallende arbeid i avdelingen.
- Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Medisinadministrering etter delegasjon og kompetanse
- Elektronisk rapportering og oppdatering i pasientjournal
- Gjennomføre rutiner og prosedyrer
- Inkludere og ivareta pårørende
- Praktisk bistand som innebærer hjelp til husvask, klesvask og handling.
Vi trenger deg som
- Er positiv og er innstilt på å ta i et tak
- Liker å jobbe med mennesker
- Kan tenke deg å jobbe turnus
- Har gode samarbeidsevner, og liker å jobbe i team
- Arbeider selvstendig og er serviceinnstilt
- Gir og tar imot veiledning
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Kvalifikasjoner
- Vi søker deg som er assistent, pleiemedarbeider, sykepleier/vernepleierstudent, autorisert sykepleier/vernepleier eller helsefagarbeider.
- Du må ha gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Erfaring fra samme type arbeid er ønskelig, men ikke et krav
- Opplæring vil bli gitt
- Førerkort klasse B (Ikke behov for klasse B på Finnsnes bo- og Aktivitetssenter)
- God fysisk og psykisk helse
- Politiattest som ikke er eldre enn 3 mnd
- Lønn etter tariff
Skriv i din søknad:
- Spesifiser hvilke uker du kan jobbe hos oss i sommer.
- Oppstart etter avtale.
- Hvor du ønsker å jobbe; hjemmetjenesten sentrum øst, hjemmetjenesten sentrum vest, Gibostad, Vangsvik, Stonglandseidet eller Finnsnes bo- og Aktivitetssenter.
Ved spørsmål ang.stillingen ta kontakt med:
Tine Thomassen tlf 950 39 066, Gibostad
Anita Theodorsen tlf 966 25 509, Vangsvik
Ann Rose Vestad tlf 901 35 031, Sentrum vest
Tone Lamo Richardsen tlf 400 38 490, Sentrum øst, med natt tjeneste
Berit M. Larssen tlf 909 38 722, Finnsnes bo- og aktivitetssenter
Ann-Iren Stokmo Johansen tlf 975 25 237, Stonglandseidet
Fylke: Troms
Søknadsfrist: 30.03.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Senja Kommune
Kontaktpersoner:
Vibeke Eriksen
mob: +47 45373150
Hjemmeside:
Adresse:
Helsesenterveien 32 9300 Finnsnes
Senja kommune – Ferievikarer hjemmetjenesten
Senja kommune er en av Nord-Norges mest spennende kommuner, kjent for sine naturskjønne omgivelser og sitt sterke fokus på bærekraft og utvikling. Kommunen har høye ambisjoner for sine tjenester og søker ledere som vil være med på å forme fremtiden.
Sandefjord kommune – Ledig stilling Verksmester/Teknisk, Leder verksted (søknadsfrist 07.03.2025)
Ledig stilling Verksmester/Teknisk Leder verksted Bekkeveien
Om tjenestested
Sandefjord Kommune har et eget offentlig godkjent verksted organisert under Miljø & Plan seksjon Bydrift. Verkstedet står for drift/vedlikehold og gjenanskaffelse av hele kommunens bil og maskinpark som i dag teller over 400 enheter av god standard og av nyere dato. Antall enheter endrer seg over tid ettersom behovene melder seg. Verkstedet utfører også PKK på egne kjøretøyer inntil 7500kg.
I tillegg til bilverkstedet har vi også et sveise og plate verksted hvor vi foretar mange vedlikeholdsoppgaver for interne avdelinger i kommunen. Alt fra reparasjon av brøyteskader på gjerder, rekkverk og trapper til store snøfresere og annet utstyr.
Da vår nåværende verksmester trer inn i stillingen som avdelingsleder søker vi etter deg som har lyst, evne og faglig kvalifikasjoner til kunne utfylle denne stillingen
Stillingsinformasjon
Stillingsstørrelse: 100%
Stillingstype: fast
Stilling ledig fra: etter avtale
Ditt ansvarsområde vil være
- Teknisk ansvarlig overfor Statens Vegvesen
- Tilrettelegging av arbeidsoppgaver i bilverksted/sveise og plateverksted
- Planlegging av drift og vedlikehold av bil/maskinparken
- Delta aktivt i drift og vedlikehold av bil/maskinparken i hektiske perioder
Vi forventer at du
- Har fagbrev som bilmekaniker, min. lette kjøretøyer
- Utdannelse og erfaring som innfrir krav til godkjenning av Bilverksted 01
- Utdannelse og erfaring som innfrir krav til godkjenning av kontrollorgan 01
- Førerkort kl. B. Gjerne kl. C1
- Erfaring fra reparasjon av lette- og tungkjøretøyer
- Erfaring fra reparasjon av anleggsmaskiner
- Erfaring innenfor elektronikk, mekanikk og hydraulikk
- Erfaring med bruk av data og diagnoseutstyr ved feilsøking
- Erfaring i kundebehandling
- Forstå brukernes behov, samarbeid med de andre ansvarsområdene i kommunen
- Ansvarsfull og pliktoppfyllende
- Følge opp interne rutiner innen HMS og være lojal til beslutninger for ansvarsområde
- Kunne arbeide selvstendig og i team
- God økonomisk forståelse
- Gode norsk kunnskaper både skriftlig og muntlig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver innen fagområde
- Dyktige og trivelige arbeidskollegaer
- Stor fleksibilitet i arbeidsoppgaver
- Gode muligheter for egenutvikling innen fagområde
- Lønn etter avtale.
Ved eventuelt internt opprykk kan det bli en ledig stilling ved verksted som bilmekaniker/ Teknisk lederes stedfortreder.
Søkere bør opplyse om de er villige til å søke denne stillingen.
Andre opplysninger
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse.
Gjensidig prøvetid er 6 måneder.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.
Er dette en stilling som gir deg lyst til å flytte til Sandefjord?
Bor du ikke i Sandefjord og tenker at dette er interessant for deg, så legger vi ved et par linker til aktuell informasjon om Sandefjord kommune, i tillegg til at du har link til kommunens egne nettsider tilgjengelig i utlysningen.
Klikkbare lenker:
Tenk stort, tenk Sandefjord
Sandefjord kommune | Facebook
Foresatteportalen i Sandefjord kommune
Sandefjord kommune på YouTube
Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 07.03.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Bekkeveien 12
Kontaktpersoner:
Kurt Jensen
tlf: +47 33416450
mob: +47 92081380
Hjemmeside:
Adresse:
Bekkeveien 12 3236 Sandefjord
Sandefjord kommune Verksted
Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.
Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.
Krødsherad kommune – Økonomirådgiver, Service og administrasjon (søknadsfrist 02.03.2025)
Økonomirådgiver
Vi søker en proaktiv og fremoverlent rådgiver som vil få en sentral rolle i kommunens arbeid med økonomi- og virksomhetsstyring.
Stillingen inngår i avdelingen HR, organisasjon og innovasjon som har ansvar for mange av kommunens forvaltningsoppgaver. Medarbeiderne i sektoren utfører mye støtte og rådgivning ut i de andre sektorene i kommunen.
Arbeidsoppgaver:
- Regnskapsføring.
- Utarbeide rutiner innen regnskapsområdet.
- Bidra til å utvikle digitale og automatiserte løsninger innen regnskapsområdet.
- Løpende oppgaver som rapporteringer og avslutning av regnskapet.
- Rådgiving og utvikling innen økonomi- og virksomhetsstyring på alle nivåer i organisasjonen..
- Bidra på andre arbeidsoppgaver tillagt økonomi.
Kvalifikasjoner:
- Bachelorutdanning innenfor økonomi, relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav.
- Ønskelig med erfaring fra regnskap, saksbehandling eller offentlig forvalting.
- Du har gode digitale ferdigheter.
- Du har gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Fleksibel og løsningsorientert.
- Faglig trygg og utviklingsorientert.
- Strukturert og nøyaktig.
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr:
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor.
- Opplæring og støtte i oppgaver der det er behov.
- Lønn etter avtale.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Aktuelle kandidater vil bli intervjuet fortløpende.
Elektronisk søknad skal benyttes.
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 02.03.2025
Tiltredelse: August 2025
Arbeidssted: Kommunehuset – Noresund
Kontaktpersoner:
Ole Erik Skotterud Rasmussen
mob: +47 98453714
Hjemmeside:
Adresse:
Kommunehuset 3536 Noresund
Krødsherad kommune Service og administrasjon
Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS