Sykepleier institusjon – Åmli kommune (søknadsfrist 22.12.2024)

Åpos

100 % faststilling som sykepleier

 

 

Vi har i Helse og omsorg i Åmli kommune ledig en 100 % fast stilling som sykepleier på institusjon som er ledig snarest. Vi søker deg som har hjerte for eldreomsorgen og har lyst til å gjøre en forskjell. Interesse for demens er ønskelig.

Institusjonen har en skjerma- og en somatisk avdeling. Stillingen innebærer hver 3.helg inne på institusjon primært på skjerma avdeling, med sykepleieansvar på begge avdelingene.

 

Søknadsfrist: 22.12.2024
Arbeidsgiver: Åmli kommune
Stillingstittel: 100 % faststilling som sykepleier
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100

 

Arbeidsoppgaver

  • Sykepleieroppgaver
  • Pleie og omsorg
  • Samarbeid med fastlegen
  • Dokumentasjon, vi bruker journalsystemet Profil
  • Medikamenthåndtering
  • Du vil bli med i demensteamet i kommunen

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • ønskelig med videreutdanningen inne demens eller rehabilitering
  • God i norsk både muntlig og skriftlig
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Fleksibel og takle en hektisk arbeidsdag med ulike utfordringer
  • Ansvarsbevisst , og trygg på egne avgjørelser
  • Kunne ta ansvarsvakter som sykepleier
  • Vilje til nytenking – være framoverlent i tjenesten
  • Positiv og bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet vil bli spesielt vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Vi tilbyr faglige utfordringer og variert arbeidsoppgaver.
  • Vi gir deg muligheten til å jobbe med gode lojale dyktige medarbeidere, i et positivt arbeidsmiljø.
  • Som utdannet sykepleier får du gode lokale lønnsordninger vi tilbyr et tillegg på 40.000,- i 100% stilling
  • Godtgjøring til sko på kr. 750,- pr år
  • Ellers er lønnsordninger etter tariff og etter gjeldende regelverk i KLP.

 

Gata 5, 4865 Åmli, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Laila Nylund
Enhetsleder
 Telefon:99211769
E-post:[email protected]

 

Åmli kommune er en innlandskommune i Agder fylke. Kommunen er en vidstrakt skogsbygd på 1131 kvadrat-kilometer og har ca 1845 innbyggere .
Åmli kommune består av sentrum, dalføra Gjøvdal, Tovdal og Skjeggedal og en rekke mindre grender. Kommunesenteret er tettstedet Åmli med ca 690innbyggere. Kommunen grenser i nord mot Fyresdal og Nissedal, i øst mot Vegårshei og Tvedestrand, i sør mot Froland og i vest mot Bygland. Vi har god kommunikasjon med byene rundt oss. Sørlandsbanen krysser kommunen i sørøst, med stasjon på Nelaug. Det går en sidelinje fra Nelaug til Arendal. Telemarksvegen, Riksveg 41 Kviteseid – Kristiansand, går i nord-sørlig retning gjennom kommunen. Fra Åmli sentrum går RV. 415 sørøst mot Tvedestrand.

Del stillingen

Selskap

Åmli kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Åmli

Søknadsfrist

Desember 22, 2024

Sykepleierteam langvakter – Åmli kommune (søknadsfrist 29.12.2024)

Åpos

Sykepleierteam med langvakter, 2.gangs utlysning

 

Det er opprettet et team rundt en bruker, der det er behov for 6 sykepleiere i 100% stillinger i Helse og omsorg. Oppstart fra 01.02.25.
Vi har langvakter fordelt på 2 skift. Vaktskifte er da kl 08.00 og 20.00. Samt at der er en kort vakt mandag til fredag fra kl 0800- 1600. Turnusen gir mulighet for langfri, med arbeid hver 3.helg. Har du lyst til å jobbe tett på en bruker og være med å gjøre hverdagen forutsigbar og trygg er du velkommen som søker.

 

Søknadsfrist: 29.12.2024
Arbeidsgiver: Åmli kommune
Stillingstittel: Sykepleierteam med langvakter 2.gangs utlysning
Stillinger: 6
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4890139115
Startdato: 01.02.2025

 

Arbeidsoppgaver

  • Pleie og omsorgsoppgaver
  • Trach: stell og observasjon
  • Peg-sonde: fullernæring, stell,observasjon, legemiddelhåndtering
  • Gjennombevegelse og stå-trening
  • Observasjon og kontinuerlig kartlegging av funksjonsevne og symptomer
  • Oppfølgning og følge med til timeavtaler
  • Aktiviteter tilpasset bruker
  • Trene på kommunikasjon (digital tavle, mimikk, kroppsspråk)
  • Tett samarbeid med fastlegen, fysioterapeut og ergoterapeut
  • Tett samarbeid med pårørende
  • Dokumentasjon, vi bruker journalsystemet Profil

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • God i norsk både muntlig og skriftlig
  • Engasjert og se muligheter for bruker
  • Opptatt av å bruke det klinisk blikk og gi helhetlig omsorg
  • Tydelig kommunikasjon
  • Lærevillig, søke informasjon og tørre å spørre samarbeidspartene om råd
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Fleksibel og takle en variert arbeidsdag med ulike utfordringer
  • Tålmodig
  • Gode samarbeidsevner og kunne jobbe selvstendig
  • Ansvarsbevisst , og trygg på egne avgjørelser
  • Positiv og bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet vil bli spesielt vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Vi tilbyr faglige utfordringer og variert arbeidsoppgaver.
  • Vi gir deg muligheten til å jobbe med gode lojale dyktige medarbeidere, i et positivt arbeidsmiljø.
  • Som sykepleier får du gode lokale lønnsordninger som et tillegg på 40.000,- som nyutdannet sykepleier
  • Ellers er lønnsordninger etter tariff og etter gjeldende regelverk i KLP.
  • Du vil motta skogodtgjøring på kr. 1500,- pr år og du vil få fleccejakke med kommunelogo på.

 

Åmli kommune, Gata 5, 4865 Åmli, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Laila Nylund Nylund
Enhetsleder
 Telefon:99211769
E-post:[email protected]

 

Åmli kommune er en innlandskommune i Agder fylke. Kommunen er en vidstrakt skogsbygd på 1131 kvadrat-kilometer og har ca 1845 innbyggere .
Åmli kommune består av sentrum, dalføra Gjøvdal, Tovdal og Skjeggedal og en rekke mindre grender. Kommunesenteret er tettstedet Åmli med ca 690innbyggere. Kommunen grenser i nord mot Fyresdal og Nissedal, i øst mot Vegårshei og Tvedestrand, i sør mot Froland og i vest mot Bygland. Vi har god kommunikasjon med byene rundt oss. Sørlandsbanen krysser kommunen i sørøst, med stasjon på Nelaug. Det går en sidelinje fra Nelaug til Arendal. Telemarksvegen, Riksveg 41 Kviteseid – Kristiansand, går i nord-sørlig retning gjennom kommunen. Fra Åmli sentrum går RV. 415 sørøst mot Tvedestrand.

Del stillingen

Selskap

Åmli kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Åmli

Søknadsfrist

Desember 29, 2024

Avdelingsleder Verkstedet (søknadsfrist 06.01.2025)

 

 

Avdelingsleder Verkstedet

 

 

Avdelingen har ansvaret for drift og vedlikehold av kommunens bil og maskinpark på ca. 400 kjøretøy.
Avdeling verkstedet har 7 ansatte, hvorav en er verksmester.
Stillingen har fleksitid, men oppmøte klokken 07:00.
Arbeidstiden for avdelingen du skal lede er mandag – fredag: 07:00 – 14:30.

 

Stillingsinformasjon

Stillingsstørrelse: 100%
Stillingstype: fast
Stilling ledig fra: snarest

 

Ditt ansvarsområde vil være

  • Lede avdelingen
  • Personal- og budsjettansvar
  • Drive saksbehandling i samband med avdelingens ansvarsområde
  • Oppfølging av henvendelser fra brukere av kommunens bilpark
  • Forvalte kommunens bil og maskinpark til det beste for kommunen
    – Lage utskiftingsplaner etter vedtatte budsjett
    – Delta i prosess for avtaler av drivstoff, dekk o.l.
    – Lage anbudsgrunnlag for anskaffelse av nye kjøretøy og maskiner
  • Samarbeid med kommunens øvrige ansvarsområder
  • Utføre andre oppgaver iht. egenutvikling, kompetanse og kapasitet etter avdelingens behov
  • Oppfølging av eksternt utsatte jobber

 

Kvalifikasjoner:

  • Førerkort klasse B (Ønskelig med klasse C)
  • God formuleringsevne på norsk, både muntlig og skriftlig
  • Datakyndig

 

Personlige egenskaper:

  • En leder som har evne til å samarbeide med sine omgivelser, og tenke helhet først og ikke egen avdeling først
  • En leder som har stor gjennomføringskraft
  • En leder som tar felles ansvar og aktivt tar tak i problemer som ligger i «gråsonen» jamfør hvilket ansvar denne lederen i utgangspunktet har
  • En leder som håndterer uenighet og er komfortabel med at man jobber godt sammen, selv om man er uenig om konkrete saker
  • En leder som evner å fungere som en tydelig og samlende leder
  • En leder som kontinuerlig jobber for å sikre konkurransekraften til egenproduksjonen

 

Utdanning / Erfaring

  • Minimum teknisk fagskole innenfor fag som verkstedsledelse, bilfaget eller tilsvarende
  • Kandidat med fagbrev med lang, variert og relevant erfaring, kan være aktuell for stillingen
  • Erfaring fra kommunal sektor er et ønske
  • Ledererfaring, er ønskelig

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og utviklende oppgaver innen et spennende fagområde
  • Å jobbe sammen med positive og erfarne medarbeidere
  • Frihet under ansvar
  • Trivelig og uformelt miljø
  • Lønn etter avtale

Arbeidssted er Bekkeveien 12, 3236 Sandefjord.
Tiltredelse så raskt som mulig etter nærmere avtale.
Gjensidig prøvetid er 6 måneder.
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.

Er dette en stilling som gir deg lyst til å flytte til Sandefjord?

Bor du ikke i Sandefjord og tenker at dette er interessant for deg, så legger vi ved et par linker til aktuell informasjon om Sandefjord kommune, i tillegg til at du har link til kommunens egne nettsider tilgjengelig i utlysningen.

Tenk stort, tenk Sandefjord
Sandefjord kommune | Facebook
Foresatteportalen i Sandefjord kommune
Sandefjord kommune på YouTube

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.01.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Bekkeveien 12

 

Kontaktpersoner:

Phillip Longva Karlsen
mob: +47 93695337

 

Hjemmeside:

www.sandefjord.kommune.no/

 

Adresse:

Bekkeveien 12 3236 Sandefjord

 

Sandefjord kommune Verksted

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Phillip Longva Karlsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 93695337

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

Januar 6, 2025

Fastleger (søknadsfrist 19.01.2025)

 

ID 952 Fastlege 2 x 100 % fast. Lege spesialist i allmennmedisin og Lege i spesialisering (ALIS)

 

 

  • Fitjar Kommune Legetenesta
  • Fitjar, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Fastlege
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Vakt, dagtid, kveld og natt, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 2

 

Søk på jobben

Søk senest søndag 19. januar

 

 

Gå til søknad

 

 

Fitjar legekontor skal utvide kapasiteten og søkjer 2 fastlegar.

Fitjar er ein kommune i Sunnhordland i Vestland fylke ca 1,5 time sør frå Bergen sentrum, og er ein øykommune som ligg vakkert til nord på øya Stord. Her vil du framleis finne eit urørt kystlandskap, ein unik skjergard med idylliske vikar og om lag 380 øyar, holmar og skjær. Øya har også flotte fjellandskap med mange merka turstiar.

Fitjar er ein framtidsretta kommune med spanande moglegheitar. Kommunen har ca. 3200 innbyggjarar, gode buforhald, eit levande lokalsamfunn og eit næringsliv i utvikling.

Fitjar kommuneer godkjend utdanningsverksemd for legar, og kan tilby varierte og interessante oppgåver med moglegheit for fagleg utvikling.

Legesenteret er kommunalt drevet med 3 tilsette sjukepleiarar og 1 legesekretær, samt 6 legar og 1 LIS1. Som fastlege i Fitjar kommune deltek du i daglegevakt kvardagar frå klokka 08-15, og i interkommunal legevakt på kveld, natt, helg og høgtid. Den interkommunale legevakta er eit samarbeid mellom 3 kommunar, og er lokalisert i eit eige bygg like ved Stord sjukehus. Du må her pårekna ca. 2-4 vakter i månaden.

 

Fitjar kommune søkjer etter

  • 1 lege spesialist i allmennmedisin med liste på 700 pasientar
  • 1 lege i spesialisering (ALIS) med liste på 600 pasientar

 

Kvalifikasjonar

  • Norsk autorisasjon som lege med refusjonsrett
  • Spesialist i allmennmedisin eller er under spesialisering i allmennmedisin (ALIS)
  • Krav om fullført LIS1
  • Gode norskkunnskapar, både munnleg og skriftleg

 

Nokre av arbeidsoppgåvene som skal utførast

  • Allmennfaglege oppgåver og oppfølging av fastlegeliste, med krav om å følge fastlegeforskrift og helsepersonellova
  • Kommunal bistilling andre allmennfaglege oppgåver, opptil 20% (sjukeheim og helsestasjon)
  • Legevakt i veldriven interkommunal legevakt, omlag 2-4 legevakter per månad
  • Legar under spesialisering fylg ALIS forlaup

 

Personlege eigenskapar

  • Har gode kommunikasjonsevner og samarbeidsevner
  • Har evner til å arbeide strukturert og sjølvstendig
  • Er positiv, fleksibel, påliteleg, og bidreg til eit godt arbeidsmiljø og god organisasjonskultur
  • Personlege eigenskapar vert særskilt vektlagt

 

Me tilbyr

  • Fastlønn eller næringsdrift med 8.2 -avtale etter eige ynskje
  • ALIS avtale med tilrettelegging for spesialisering i allmennmedisin
  • Som fastlønna lege får du fri med lønn til naudsynte kurs
  • Som fastlønna lege får ein intensiv i form av 20% av HELFO refusjonar, samt konkurransedyktig løn
  • Næringsdrivande legar får dekka 60% av allmennlegeforeininga sitt praksiskompensasjon beløp for eigen sjukdom og sjukt born under 12 år inntil 10 dagar per år
  • Spanande arbeidskvardag med allsidig erfaringsbygging og kompetanse innan feltet allmennmedisin
  • Deltaking i jamleg internundervisning

 

Andre opplysingar

  • Ved tilsetjing er det krav om politiattest av nyare dato
  • Ein må oppgje HPR-nr. i søknad
  • Det er ynskjeleg med førarkort klasse B, og disponering av eigen bil

Synes du stillingane ser interessant ut, og samsvarar med kvalifikasjonane dine, sender du oss søknaden din elektronisk her med CV, vitnemål og attestar vedlagt. Ved førespurnad må du kunna skaffa bekrefta kopiar av dokumentasjonen din.

Me gjer merksam på at søkjarar vert ført opp på offentleg søkarliste. Det er mogleg å søkje om anonymitet, men det må vere særskilte omstende for å få innvilga unntak, jf. Offentleglova § 25.

Dersom du har spørsmål om stillinga og rekrutteringsprosessen, ta kontakt med einingsleiar /Helserådgivar Diana Bergeland tlf. 95243278

 

Kontaktperson for stillingen

Diana Bergeland
Einingsleiar / Helserådgjevar
95243278

 

Om bedriften

Fitjar er ein øykommune som ligg vakkert til på nordsida av øya Stord i Sunnhordland. Her finn du framleis urørt kystlandskap, ein unik skjærgard med idylliske vikar og omlag 380 øyar, holmar og skjær. På øya er det mange flotte, merka turstiar i som er mykje nytta. Meir informasjon om Stord/Fitjar turlag finn du her

Visit Fitjar inneheld informasjon om ymse aktivitetar i Fitjar.

Litt informasjon om Fitjar turistinformasjon: Fitjar turistinformasjon | Tourist Information | Fitjar | Norway (visitnorway.no)

www.visitsunnhordland.no inneheld mykje informasjon om reisemål, aktivitetar og tenester i Sunnhordland.

Fitjar er ein framtidsretta kommune med spanande moglegheiter. Kommunen har ca. 3200 innbyggjarar. Gode buforhold, eit levande lokalsamfunn og eit næringsliv i utvikling er viktige grunnsteinar i kommunen vår.

Fitjar kommune ligg midt i Sunnhordland – les meir om regionen her.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.fitjar.kommune.no/

Del stillingen

Selskap

Fitjar kommune

Kontaktinfo

  • Diana Bergeland
  • Tittel: Einingsleiar / Helserådgjevar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95243278

Lokasjon

  • Fitjar

Søknadsfrist

Januar 19, 2025

Rådgiver samfunnsutvikling og næring (søknadsfrist 05.01.2025)

 

Rådgiver samfunnsutvikling og næring

 

Vi har ledig fast 100 % stilling som seniorrådgiver for samfunnsutvikling og næring, med tiltredelse snarest. Kontorsted er ved Rødøy rådhus, Vågaholmen. Stillingen rapporterer til kommunedirektøren.

 

Vår visjon “å skape det gode liv – sammen for kystfolket under polarsirkelen” er en drøm og et kontinuerlig mål for Rødøy. Kommunen vår har blitt beskrevet som “Norges mest kompliserte kommune”, rent geografisk. Nettopp det gjør Rødøy til en veldig eksotisk og spennende kommune å jobbe i!

Som rådgiver for samfunnsutvikling og næring vil din fremste oppgave være å følge opp visjonen og målene som ligger i kommuneplanens samfunnsdel (PDF, 9 MB). Planen skal revideres i 2025/2026, og dette arbeidet vil bli noe av det første ny rådgiver får hive seg i kast med etter tilsettingen. 

Vi ser etter en iderik kollega med god samfunnsforståelse, som liker å ha mange baller i luften. Fagområdet for stillingen er bredt, og du kan regne med varierte dager og spennende problemstillinger. Du må kunne styre prosjekter som involverer mange interessenter, og ha evne til å skape oppslutning. Særlig viktig er god kommunikasjon i alle kanaler. Reisevirksomhet må påregnes.
 

Ansvar og oppgaver

Dette ligger innenfor fagområdene næring, plan- og samfunnsutvikling, herunder:

  • oppfølging av visjon og mål i kommuneplanens samfunnsdel.
  • veiledning for lokale virksomheter om næringstiltak.
  • plan- og utredningsarbeid, beslutningsstøtte og saksbehandling.
  • kommunikasjon og medvirkningsarbeid.
  • representere kommunen i regionale plan- og næringsfora.   
  • koordinering av vårt arbeid med turistnæringa.
  • oppfølging av Merkur-programmet mot nærbutikkene.  

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på masternivå innen samfunnsplanlegging, geografi, økonomi og administrasjon/ledelse, eller andre relevante fag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • God digital kompetanse.
  • God norsk fremstillingsevne, muntlig og skriftlig. 
  • Gode samarbeidsevner.
  • Personlig egnethet vil bli lagt vekt på.

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale.
  • Pensjonsordning i KLP.
  • Flyttegodtgjørelse etter eget reglement.
  • Vi er behjelpelig med å skaffe bolig.

Se også flere virkemiddeltiltak i tilflyttings- og rekrutteringsprosjektet «Prøv Rødøy».

Henvendelser om stillingen kan rettes til kommunedirektør Harald Einar Erichsen, telefon 75 09 80 04 / 473 02 733, e-post [email protected].

For mer informasjon om Rødøy kommune, se

Søknad med CV sendes til [email protected] , eller til Rødøy kommune, Vågaveien 100, 8185 Vågaholmen.

Søknadsfrist: 5. januar 2025.

Vi gjør oppmerksom på at Rødøy kommune har offentlige søkerlister, jfr. Offentlighetsloven § 25. 
Søkere som ønsker unntak for oppføring, må begrunne dette i søknaden.

Del stillingen

Selskap

Rødøy kommune

Kontaktinfo

  • Harald Einar Erichsen
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 75 09 80 04 / 473 02 733

Lokasjon

  • Rødøy

Søknadsfrist

Januar 5, 2025

Sykepleier / vernepleier i hjemmetjenesten Ringebu (søknadsfrist 05.01.2025)

 

Ledige stillinger for sykepleier/vernepleier i hjemmetjenesten Ringebu

 

Hjemmetjenesten i Ringebu har ledig stillinger fra 70 % til 100 %, ber deg spesifisere i søknad ønsket stillingsstørrelse. Tjenestestedet er for tiden hjemmetjenesten Ringebu.

Hjemmetjenesten byr på spennende jobbmuligheter – vi søker etter faglig engasjert sykepleier/vernepleier som trives med et bredt arbeidsfelt og varierte oppgaver.

Hjemmetjenesten er inndelt i to områder Fåvang og Ringebu. Som sykepleier/vernepleier i hjemmetjenesten har du ikke bare en stabil jobb, men også en mulighet til å vokse, lære og bidra i et samfunn som verdsetter din innsats og kompetanse.
Hos oss vil du møte mange gode arbeidskollegaer som gjenspeiler mangfold av kompetanse og ulike erfaringer.  Vi ønsker å ha et tverrfaglig fokus i tjenesten og ser på muligheten for at vernepleiere kan bidra med sin kompetanse inn mot våre tjenester.

Sykepleierens/vernepleierens rolle i kommunehelsetjenesten er å sikre høy kvalitet på helse –og omsorgstjenester til innbyggerne ved å gi helhetlig oppfølging i tråd med gjeldende retningslinjer og standarder.
Vi jobber i team med stor grad av selvstendighet og med pasientsikkerhet i fokus. Hverdagen er variert, og vi samarbeider tett med ulike fagmiljøer internt i kommunen som fastlegetjenesten, korttidsavdelingen, tildelingskontoret, ergo/fysio, psykisk helse og flere områder i spesialisthelsetjenesten. Vi bruker digitale løsninger som LMP journalsystem på smarttelefon og har et økt fokus på implementering av velferdsteknologiske løsninger.

Vi har kompetanseplan som benyttes aktivt med blant annet jevnlig kurs og faglunsjer.  Ringebu kommune har et utdanningsfond for å styrke målrettet videreutdanning for de ansatte i helsesektoren. Vi deltar i KS TØRN som ser på oppgavedeling og arbeidstidsordninger i tjenestene. Denne deltagelsen gjør at tjenesten er inne i en spennende utvikling og har et fremtidsrettet fokus.

 

Stillingene er ledige fra 01.02.25

Kvalifikasjoner:

  •  Autorisert sykepleier/ vernepleier
  •  Løsningsorientert, fleksibel og samarbeidsvillig
  •  Faglig oppdatert, erfaring fra feltet og personlig egnethet vil bli vektlagt
  •  God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  •  Må ha førerkort klasse B
  •  Gjerne relevant videreutdanning for omsorgsfeltet
  •  Stillingen krever god fysisk og psykisk helse

 

Vi kan tilby:

  •  Arbeidstid 35,5 t/uke med arbeid hver 3 helg.
  •  Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et trivelig miljø
  •  Mulighet for deltakelse i tverrfaglig team og møter
  •  Kommunen legger til rette for kurs og videreutdanning/spesialisering i henhold til tjenestenes kompetanseplan.
  •  Kommunen har tjenestebiler

 

Ønsker du mer informasjon om stillingene kontakt:

Avdelingsleder Venke Kjos tlf. 474 85 689 eller mail: [email protected]

Tjenesteleder Marit V. Førlandsås tlf. 479 07 996 eller mail: [email protected]

 

Søknadsfrist:  05.01.2025

 

 

Søk her

 

 

Søknaden merkes med saksnr: 24/7060

Kopier av vitnemål og attester ber vi om at du tar med på et evt. intervju

Interne søkere har fortrinnsrett, og ved interne opprykk vil det ansettes fra eksisterende søkermasse. Ufullstendige søknader vil bli returnert. Kun søknader som er lagt inn elektronisk vil bli vurdert. Du kan søke stillingen ved å gå inn på www.ringebu.kommune.no  og klikke på fanen «søknadssenter» og «søknad på ledig stilling». Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søker vil bli varsla om dette på forhånd. Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

For stillinger som krever det, må det foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.

Egenerklæringsskjema MRSA

Del stillingen

Selskap

Ringebu kommune

Kontaktinfo

  • Marit V. Førlandsås
  • Tittel: Tjenesteleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 479 07 996

Lokasjon

  • Ringebu

Søknadsfrist

Januar 5, 2025

Avdelingsleder på korttidsavdelingen Hjemmetjenester og rehabilitering, Grimstad kommune Fast (Søknadsfrist 22.12.2024)

Grimstad skjærgård banner

Virksomhetsleder korttid

 

 

Vil du være med å videreutvikle fremtidens tjenester på korttidsavdelingen?

Virksomhetsleder (tidligere avdelingsleder) på korttid har begynt i nyopprettet stilling som virksomhetsleder i hjemmebaserte tjenester, og vi søker derfor etter ny leder i en spennende og viktig virksomhet.

Virksomheten består av 28 plasser. Det jobbes stadig med innovative utviklingsprosjekter og etter nyttår innføres ny organisering etter oppgavedeling. Vi samarbeider tett med sykehjemsleger, fysioterapeuter, ergoterapeuter, tjenestekontor og hjemmetjenesten.

Det må tenkes nytt for å kunne møte de store utfordringene samfunnet står overfor. I det pågående endringsarbeidet har virksomhetsleder et sentralt ansvar sammen med nærmeste leder. Et viktig område er helseteknologi, rehabilitering og mestring som bidrar til at innbyggere kan bo lengst mulig hjemme.

Stillingen er organisert i enhet hjemmetjenester og rehabilitering sammen med hjemmebaserte tjenester og Mestring og rehabilitering. Virksomheten har i dag 29 årsverk.

Virksomhetsledere i helse- og omsorgssektoren har ansvar for personell, økonomi, fag og informasjon.

Fellesnevneren og nøkkelen for å lykkes er menneskene i organisasjonen.

 

Søknadsfrist: 22.12.2024
Arbeidsgiver: Grimstad kommune
Sted: Grimstad
Stillingstittel: Avdelingsleder på Korttidsavdeling
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4891063161

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for personal, økonomi, fag og informasjon i egen virksomhet
  • Sikre gjennomføring av kommunens overordnede mål og strategi via virksomhetsplan, samt bruke virksomhetsstyring som et aktivt ledelses-, styrings- og rapporteringsverktøy
  • Tjenesteutvikling og innovasjonsarbeid, økt innføringstakt når det gjelder digitalisering og jobbe fram nye løsninger på gamle utfordringer. Samarbeide eksternt med aktuelle samarbeidsparter, forskningsinstitusjoner mv.
  • Ansvar for at innbyggere med behov for tjenester innenfor fagområdene får et tilfredsstillende tjenestetilbud innenfor gitte økonomiske rammer
  • Bidra til å forvalte og videreutvikle virksomhet og tjeneste slik at overordne målsettinger blir gjennomført og at innbyggernes interesser og rettigheter blir ivaretatt, samt sikre god dialog med pårørende
  • Ansvar for å følge opp egen ansattgruppe, videreutvikle den enkelte ansatte og tilrettelegge for et godt samarbeidsklima
  • Sikre at tjenestene som leveres er i overenstemmelse med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer, herunder sikre godt partsamarbeid
  • Fremme høyt jobbnærvær gjennom godt samarbeid med verneombud, tillitsvalgte og medarbeider
  • HMS ansvar og oppfølging av ledelse og kvalitetsforbedring innenfor egen virksomhet

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå
  • Det er ønskelig tilleggsutdanning innen ledelse, men relevant erfaring kan kompensere for lederutdanning
  • Dokumentert ledererfaring innen kommunal/offentlig sektor
  • Erfaring med personal, rekruttering og administrative oppgaver
  • Erfaring fra endrings- og omstillingsarbeid
  • Ha god rolle, – system- og organisasjonsforståelse
  • Ha god kjennskap til relevante lov- og avtaleverk
  • Ha kompetanse på økonomistyring og økonomiforståelse
  • Ha kompetanse på digitale verktøy og digital forståelse
  • Ledererfaring fra arbeid som inngår i virksomhetens fagområder
  • Ha gode kommunikasjons- og formidlingsevne både muntlig og skriftlig

 

Personlige egenskaper

  • Ha gjennomføringsevne og et strategisk blikk som tar utgangspunkt i tillit, mestring og endring
  • Ha evne til å bygge gode relasjoner og være en nærværende og aktiv kulturbygger der psykologisk trygghet er en sentral del av lederskapet
  • Ha gode samarbeidsevne inn mot egen virksomhet, øvrige virksomheter og tjenester i sektoren samt mot øvrige sektorer i kommunen
  • Ha evne til å jobbe selvstendig samtidig som det skapes gode resultater sammen med tjenesteleder, virksomhetens medarbeidere og i god dialog med tillitsvalgte
  • Ha evne til å motivere andre og gi retning og evner til å skape en god lagånd og godt samarbeid
  • Ha gode delegasjonsevner
  • Ha evne til å se muligheter fremfor begrensninger
  • Ha evne til å håndtere både strategisk og operativ drift og gjøre riktige prioriteringer underveis
  • Ha kompetanse til å gjennomføre og implementere innovasjon og endringer
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Mulighet til å påvirke utviklingen i et sentralt satsingsområde for kommunen
  • En virksomhet som er i en rivende utvikling, blant annet stort fokus på oppgaveorganisering, digitalisering og innovasjon
  • En tjeneste som jobber systematisk med etikk, tjeneste- og kompetanseutvikling
  • Et positivt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kolleger som ønsker å gjøre hverandre gode
  • Bedriftsidrettslag og leasing av el-sykkel
  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP

 

Frivolltun Bo- og servicesenter, Dybedalsveien 15, 4877 Grimstad, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Eva Irene Ødegård
Enhetsleder
 Telefon:+4791108442

 

Velkommen til Grimstad kommune!

Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.

Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.

«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.

Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’en.

Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4

Del stillingen

Selskap

Grimstad kommune

Kontaktinfo

  • Eva Irene Ødegård
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 911 08 442

Lokasjon

  • Grimstad

Søknadsfrist

Desember 22, 2024

Barne- og ungdomsarbeidar 100% fast ved Rabben barnehage (søknadsfrist 22.12.2024)

Ullensvang kommune Rabben barnehage

100% stilling som barne- og ungdomsarbeidar ved Rabben barnehage

 

 

Det er ledig 100% fast stilling som barne- og ungdomsarbeider i Rabben barnehage frå 01.01.25. Andre med interesse for arbeid med barn kan også søke.

 

Rabben barnehage er ein 5 avdelings barnehage med 74 barn/102 plassar, som ligg på Eide i Odda, nær den vidaregåande skulen, ungdomsskule og Odda stadion. Hovden naturområde ligg like ved. Barna skal oppleva tryggleik, trivsel, glede, leik, fellesskap, meistring og læring i barnehagen vår!

Me nyttar heile nærområdet vårt som ein del av barnehagetilbodet. Barnehagen har mange faste turplassar og områder som vi brukar til leik, læring og kunnskapsbygging om byen og naturen vår.

Vi ynskjer oss ein barne og ungdomsarbeider som likar å arbeide med barn og har eit positivt barnesyn. Du likar å samarbeide med andre, er robust, omsorgsfull og tolmodig. Har evne til å skape gode relasjoner og være løysingsorientert. Du er opptatt av kvalitet i barnehagen og ynskjer å utvikle deg faglig og arbeide for eit godt arbeidmiljø.

 

Arbeidsoppgåver:

  • vera ein trygg, tydeleg og omsorgsfull vaksen
  • skapa eit godt miljø for utvikling, læring og trivsel
  • vera aktiv med borna i leik og bidra til aktivitet
  • ha eit godt og positivt samarbeid med kollegaer og føresette

 

Ynskte kvalifikasjonar:

  • barne- og ungdomsarbeidar
  • erfaring frå arbeid med barn og unge

Det vert lagt stor vekt på å vera personleg eigna for stillinga.

 

Vi tilbyr:

  • Interessant og spennande arbeid med barn og unge
  • Dyktige, positive og løysingsorienterte kollegaer
  • Lærerike arbeidsdagar i høgt tempo
  • Lønn etter hovudtariffavtalen
  • Ullensvang kommune har inkluderande arbeidsliv (IA), fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår.

 

Krav:

  • Gode norskkunnskapar, minst tilsvarande nivå A2 i skriftleg framstilling og nivå B1 i leseforståing, lytteforståing og munnleg kommunikasjon
  • Krav om politiattest ikkje eldre enn 3 mnd
  • Godkjent tuberkulinstatus

 

Til orientering om Offentleglova:

Utgangspunktet er at alle søkjarnamn er offentlege etter Offentleglova. Det betyr at ditt namn vert gjort offentleg på kommunen si postliste når du har søkt ledig stilling.
For å gjera unntak må kommunen ha heimel i lova og vurdera konkret i kvar sak kva som er grunnen til unntaket.
I følgje offentleglova § 25 vert det stilt følgjande krav for å få unntak:
«Det kan likevel gjerast unntak frå innsyn for opplysningar om ein søkjar dersom vedkommande sjølv ber om det. Ved vurderinga av om ei slik oppmoding skal takast til følgje, skal det leggjast vekt på om det knyter seg særleg offentleg interesse til stillinga. I utlysinga skal det gjerast oppmerksam på at opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.

 

Arbeidsavtalar i Ullensvang kommune:

Dei som vert tilsett i Ullensvang kommune får tilsendt arbeidsavtale til digital signering. Du får tilsendt sms og e-post med link til digital arbeidsavtale. Viss du har fått munnleg melding om at du er tilsett vil du få tilsendt arbeidsavtale. Viss du ikkje får e–post i innboksen din, sjekk uønska e-post/søppelpost, eller fylge følgjande link: https://signering.posten.no/ 

 

 

Søk her

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 22.12.2024
Arbeidsstad: Odda

 

Kontaktpersonar:

Kristin Opedal
mob: +47 90257329

 

Heimeside:

ullensvang.kommune.no

 

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

Ullensvang kommune Rabben barnehage

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.

Vi ønsker medarbeidarar med ulik bakgrunn, fagkombinasjonar, kompetanse, livserfaring og perspektiv. Det gir oss eit mangfaldig arbeidsmiljø som set oss betre i stand til å løysa oppgåvene. I Ullensvang kommune er vi opptekne av mangfald og inkludering, det er viktig for oss å ha ein arbeidsstyrke som representerer befolkninga. Vi oppmodar alle som er kvalifisert til å søkja, uavhengig av alder, kjønn og kjønnsidentitet, funksjonsevne, livssyn eller etnisk bakgrunn. Vi legg til rette arbeidsplassen ved behov.

Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst: Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje: https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Kristin Opedal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 902 57 329

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Desember 22, 2024

Sykepleier Sjukepleiarar – Masfjorden sjukeheim (søknadsfrist 01.01.2025)

Masfjorden

 

Sjukepleiarar – Masfjorden sjukeheim

 

Om stillinga

Masfjorden kommune søker etter to sjukepleiarar i faste 80 – 100% stillingar, med arbeidsstad for tida ved Masfjorden sjukeheim.

Stillingane er ambulerande nattevaktstilingar. Nattevaktene er på 10,5 timer.

 

Me ser etter sjukepleiar som

  • Har autorisasjon som sjukepleiar
  • Har evne til å arbeide i sjølvstendig og i team
  • Er fleksibel, tek ansvar og samhandlar godt med brukarar, pårørande og kollegaer
  • Er motivert til å yte gode tenester til brukarane våre
  • Har godt humør, er raus og bidreg til eit godt arbeidsmiljø
  • Har gode norskkunnskapar, både munnleg og skriftleg. For framandspråklege er det krav om bestått norsk nivå b2
  • Har førarkort klasse B

 

Søkarar med fagbrev som helsefagarbeidar kan verte vurderte for ei av stillingane

 

Arbeidsoppgåver

  • Delta i varierte arbeidsoppgåver både inne på sjukeheimen og til heimebuande
  • Motta telefonar og vurdere behov for tilsyn på natt
  • Trygge brukarar på telefon og eventuelt rykke ut ved behov for tenester
  • Foreta vurdering om behov for bistand frå legevakt og naudetatar
  • Arbeid kvar 3. helg

 

Me tilbyr

  • Full stilling. Mellom 80 – 90% om ein berre går nattevakter
  • Ein interessant og utfordrande jobb saman med dyktige kollegaer
  • Ein arbeidsplass som gjev deg høve til utvikling
  • Varierte arbeidsoppgåver
  • Løn og arbeidsvilkår etter avtaleverket
  • Pr. i dag 10 000 kroner utover tariff i tillegg for høgskuleutdanna i turnus, og 50 kroner ekstra pr. time i helgetillegg
  • Betalt lunchpause

 

Masfjorden sjukeheim

Masfjorden sjukeheim ligg på Hosteland og har 32 sengeplassar.

Klikk her for å sjå korleis me har det hjå oss

 

Politiattest

Den som vert tilsett må leggja fram politiattest som ikkje er eldre enn 3 månader.

 

Om oss

Masfjorden kommune ligg midt i Vestland fylke og grensar til kommunane Gulen og Høyanger i nord ogkommunane Modalen og Alver i sør. Administrasjonen i Masfjorden kommune er lokalisert i kommunehuset på Sandnes.

Kommunen er eit eldorado for friluftsinteresserte, med øyar og holmar, skog og fjell, eit unikt turterreng, og gode fiske- og jaktvilkår. Kulturlivet er allsidig med svært aktive lag og organisasjonar

 

Spørsmål om stillinga

Aud Berit Sleire
Leiar Masfjorden sjukeheim
41803328
[email protected]

 

 

Søk stillinga

 

 

Søknadsfrist: 1. januar 2025
Arbeidsgivar: Masfjorden kommune
Kommune: Masfjorden
Omfang: Heiltid (2 stillingar)
Varigheit: Fast
Arbeidsstad: Fensfjordvegen, 5986 Hosteland

Del stillingen

Selskap

Masfjorden kommune

Kontaktinfo

  • Aud Berit Sleire
  • Tittel: Leiar Masfjorden sjukeheim
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 41803328

Lokasjon

  • Hosteland

Søknadsfrist

Januar 1, 2025

Ergoterapeut / fysioterapeut (søknadsfrist 01.01.2025)

Sandnes full bredde

Ergoterapeut/fysioterapeut

 

 

Ergoterapeut

Masfjorden kommune søker ergoterapeut eller fysioterapeut til eit vikariat frå januar 2025 til og med september 2025, med mogleigheit for forlenging.

Ergoterapitenesta er organisert under helseavdelinga. Kontoret er lokalisert ved Masfjorden sjukeheim på Hosteland. Ergoterapeut arbeider mellom anna med heimebuande i alle aldrar, og er kommunen sin ressursperson når det gjeld hjelpemiddel.

 

Arbeidsoppgåver

  • Oppføljing av pasientar i rehabilitering
  • Rettleiing og motivering til eigeninnsats hos pasientane
  • Tilrettelegging, søknadsprosess og oppfølging av hjelpemidlar
  • Tverrfagleg arbeid med vekt på meistring og livskvalitet
  • Deltaking i demensteam

 

Kvalifikasjonskrav

  • Bachelor, ergoterapi, treårig. Norsk autorisasjon som ergoterapeut eller bachelorgrad i fysioterapi
  • Andre helse- og sosialfaglege utdanningar kan også bli vurderte
  • God norsk formidlingsevne, munnleg og skriftleg
  • Førarkort klasse B

 

Krav til personlege eigenskapar

  • God samarbeidsevne; evne til både jobbe i tverrfaglege team
  • Evne til sjølvleiing og å være pådrivar i eige arbeid
  • Kjennskap til rehabiliteringstankegangen og gjerne erfaring frå rehabiliteringsfeltet
  • Gjerne erfaring/kompetanse innan våre pasientgrupper, særleg demens

 

Vi tilbyr

  • Dyktige kollegaer i eit triveleg arbeidsmiljø
  • Ein utfordrande og interessant jobb
  • Løn etter tariff og god pensjonsordning gjennom KLP

 

Helseavdelinga

Helseavdelinga i Masfjorden kommune består av legekontor, helsestasjon, psykisk helse, ergoterapi- og fysioterapiteneste.

Kontor for ergoterapi er lokalisert ved Masfjorden sjukeheim på Hosteland.

 

Spørsmål om stillinga

Ida Eide
Leiar helseavdelinga
56166300
[email protected]

 

 

Søk stillinga

 

 

Søknadsfrist: 1. januar 2025
Arbeidsgivar: Masfjorden kommune
Kommune: Masfjorden
Omfang: Heiltid
Varigheit: Vikariat/mellombels
Arbeidsstad: Hostelandslia 15, 5981 Masfjordnes

Del stillingen

Selskap

Masfjorden kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Hosteland

Søknadsfrist

Januar 1, 2025