Rådgiver Samfunns- og næringsutvikling
Krødsherad kommune strekker seg fra Krøderen i Sør til Gulsvik i Nord, med vakre Krøderfjorden i midten og Noresund ved foten av Norefjell. Kommunen har 2242 innbyggere og er for tredje året på rad i toppen av landets best styrte kommuner. Ønsker du å jobbe med utformingen av fremtidens Krødsherad, er du opptatt av utvikling og attraktivitet, og kan du kjenne deg igjen i kommunens visjon «Vertskap i verdensklasse»? Da bør du søke stillingen som rådgiver samfunns- og næringsutvikler i Norges 4 beste styrte kommune. Vi er opptatt av at lokalsamfunnet skapes i god dialog med innbyggere, næringsliv og lag og foreninger, og tror at de beste løsningene åpenbarer seg i tett samspill. Som rådgiver samfunns- og næringsutvikling vil du ha en sentral rolle i utviklingen av kommunen og med deg på laget har du svært dyktige medarbeidere som har egne ansvarsområder innenfor stedsutvikling, planarbeid, kart og oppmåling, byggesak, landbruk samt klima og miljø.
Stillingen ligger i virksomheten plan og forvaltning i sektor samfunnsutvikling, men du vil også få oppgaver som strekker seg utover egen virksomhet.
Er du en samfunnsengasjert, strukturert og løsningsorientert person som ønsker å bidra til utviklingen av vår kommune? Vi søker en proaktiv og fremoverlent rådgiver som vil få en sentral rolle i kommunens arbeid med samfunns- og næringsutvikling.
Hovedoppgaver
Som rådgiver samfunns- og næringsutvikling vil du få en variert hverdag med spennende oppgaver, og du blir en viktig brikke i vår kommunale organisasjon.
- Inngå i kommunens næringsteam, med ansvar for blant annet:
- Bistå med gjennomføring av tiltak i kommunens næringsplan, samt oppfølging og revidering av planen.
- Koordinere og følge opp forespørsler fra næringslivet.
- Delta i relevante nettverk lokalt og regionalt.
- Ajourhold og synliggjøring av bo- og næringsmuligheter i kommunen.
- Bistå i salg av nærings- og boligtomter, samt annen kommunal eiendom.
- Avtaleforvalter for sektor samfunnsutvikling:
- Oversikt over avtaler og oppfølging av revidering.
- Innkjøpskontakt for offentlig anskaffelser i kommunen:
- Primærkontakt for anskaffelser i kommunen og bindeledd mot innkjøpssamarbeidet i Kongsbergregionen.
- Ajourholde og synliggjøring rammeavtaler.
- Saksbehandler innenfor virksomhetens ansvarsområder.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på bachelornivå, erfaring kan veie opp for manglende formell utdanning.
- Det er ønskelig med erfaring fra næringslivet.
- Det er ønskelig med erfaring fra offentlig sektor.
- Det er ønskelig med erfaring fra å jobbe i en politisk styrt organisasjon.
- Det er ønskelig med erfaring fra avtaleforvaltning og anskaffelsesprosesser i offentlig sektor.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
I denne stillingen er personlige egenskaper og egnethet svært viktig. Derfor vil personlige egenskaper bli tillagt stor vekt.
Vår nye rådgiver er:
- Strukturert, selvstendig, men liker samtidig å jobbe i team.
- Gode kommunikasjons- og formidlingsevner, både muntlig og skriftlig.
- Evner å håndtere flere ulike prosjekter samtidig.
- Gjennomføringsevne.
- Løsningsorientert og proaktiv, med evne til å tenke fremover og se muligheter.
- Kreativ og motiveres av relasjonsbygging og samarbeid med ulike aktører.
- Trives med å håndtere mange saker samtidig, og motiveres av å finne løsninger.
- Sterk evne til å samarbeide med ulike aktører og bygge relasjoner.
Vi tilbyr
En spennende rådgiverstilling i en kommune som legger vekt på faglig utvikling, medvirkning og trivsel blant ansatte. Du vil få muligheten til å påvirke utviklingen av en stilling med et stort potensial, og jobbe i et miljø som verdsetter mangfold og inkludering.
I kommunebarometeret for 2022 og 2023 ble Krødsherad kommune kåret til Norges beste innen saksbehandling.
- En stilling der du i stor grad kan være med på å forme og påvirke innholdet.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Et inkluderende og dynamisk arbeidsmiljø.
- Opplæring og støtte i oppgaver der det er behov.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor.
- Lønn etter avtale.
Har du lyst til å bidra til utviklingen av Krødsherad kommune? Send oss din søknad med CV og relevante attester elektronisk via vårt søknadssystem.
Ta gjerne kontakt med virksomhetsleder Nina Lesteberg på telefon 988 73 777 eller e-post [email protected].
Søk nå og bli med på laget! Aktuelle kandidater vil bli intervjuet fortløpende.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 09.03.2025
Tiltredelse: August 2025
Arbeidssted: Kommunehuset – Noresund
Kontaktpersoner:
Nina Lesteberg
mob: +47 98873777
Hjemmeside:
Adresse:
Ringnesveien 10 3536 Noresund
Krødsherad kommune Avdeling for Samfunns- og næringsutvikling
Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.
Senja kommune – Ferievikarer til våre sykehjem og hjemmetjenester (søknadsfrist 01.05.2025)
Vi søker ferievikarer til våre sykehjem og hjemmetjenester
Ønsker du å prøve å jobbe i et omsorgsyrke, eller som assistent på et institusjonskjøkken? Da oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss!
Vi har behov for ferievikarer til våre sykehjem og hjemmetjenester i hovedferien fra uke 25 til og med uke 35, både dag/kveld, natt og helg
- Skaland sykehjem og hjemmetjeneste
- Stonglandet sykehjem, med kjøkken
- Sifjord sykehjem og hjemmetjeneste, med kjøkken
- Gryllefjord sykehjem og hjemmetjeneste, med kjøkken
- Rossfjord sykehjem og hjemmetjeneste
Sommeravtale for vikarer
- Bonus til sommervikarer som binder seg for til en avtale med sammenhengende jobb og i minimum 75% stilling
- Gode betingelser for sykepleier- og vernepleierstudenter, samt medisinstudenter som har fullført 2. året av medisinstudiet
- Sommeravtale gjelder ikke for serviceverter/ unge arbeidstakere
Arbeidsoppgaver:
- Som ferievikar i våre sykehjem har du ansvar for stell, pleie, måltider og faglig oppfølging av pasientene.
- I hjemmetjenesten gis det også praktisk bistand til tjenestemottakere
- Du deltar i alle daglige gjøremål i avdelingen
- Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Medisinadministrering etter delegasjon og kompetanse
- Dokumentasjon i pasientjournal
- Som ferievikar på våre kjøkken deltar du i daglig produksjon og interne rutiner og oppgaver knyttet til drift og produksjon
Vi trenger deg som:
- Liker å jobbe med mennesker
- Har gode samarbeidsevner og liker å jobbe i team
- Gir og tar imot veiledning
- Arbeider selvstendig og er serviceinnstilt
Kvalifikasjoner
- Vi trenger deg som er assistent, pleiemedarbeider, sykepleierstudent, autorisert vernepleier, sykepleier, eller helsefagarbeider, samt kjøkkenassistent og kokk/institusjonskokk.
- Må ha gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk språk, slik at du kan forstå og gjøre deg forstått til både pasienter, pårørende, kolleger og samarbeidspartnere.
- Spesifiser i din søknad hvor du ønsker å jobbe
Sykehjemmene søker også ungdommer fra 15 år som servicevert.
Som servicevert tilbereder og serverer du frokost/lunsj til våre pasienter.
Du får frihet til å utforme lunsjmeny, bake og ellers samarbeide om ernæringsoppfølging til friske og syke mennesker.
I servicevert-funksjonen ligger også aktivitør-rollen. Denne innebærer at du iverksetter og gjennomfører aktiviteter inne og ute for pasientene. Aktivitetene kan være: høytlesning, spille bingo og andre spill, gå på turer og andre utendørsaktiviteter.
Du bistår i forefallende og praktiske oppgaver i avdelingen.
Hva vi ønsker av deg: Du er presis, pliktoppfyllende, trives blant eldre og liker å jobbe. Du har lyst å vite mer om helse og omsorg.
Arbeidstid for servicevert er hverdager fra kl. 08.00 til 14.00
Lønn etter tariff som ung arbeidstaker.
Ansettelse foregår fortløpende, vi ansetter før søknadsfristen utløper.
For nærmere informasjon, ta kontakt:
Skaland sykehjem og hjemmetjeneste: Avdelingsleder Anja Antonsen [email protected] tlf 462 80 674
Stonglandet sykehjem: Avdelingsleder Cecilie Halsnes [email protected] tlf 991 57 775
Sifjord sykehjem og hjemmetjeneste: Avdelingsleder Vigdis Beate Thomassen [email protected] tlf 412 25 569
Gryllefjord sykehjem og hjemmetjeneste: Avdelingsleder Vigdis Beate Thomassen [email protected] tlf 412 25 569
Rossfjord sykehjem og hjemmetjeneste: Avdelingsleder Kine Berntsen [email protected] tlf 966 25 400
- Fylke: Troms
Søknadsfrist: 01.05.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Senja kommune
Kontaktpersoner:
Anette S Gulbrandsen
mob: +47 90256679
Hjemmeside:
Adresse:
Helsesenterveien 32 9300 Finnsnes
Senja kommune – sykehjem og hjemmetjenester
Senja kommune er en av Nord-Norges mest spennende kommuner, kjent for sine naturskjønne omgivelser og sitt sterke fokus på bærekraft og utvikling. Kommunen har høye ambisjoner for sine tjenester og søker ledere som vil være med på å forme fremtiden.
Senja kommune – Ferievikarer til Finnsnes sykehjem og Sentralkjøkkenet (søknadsfrist 01.05.2025)
Vi søker ferievikarer til Finnsnes sykehjem og Sentralkjøkkenet
Ønsker du å prøve å jobbe i et omsorgsyrke, eller som assistent på et institusjonskjøkken? Da oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss!
Vi har behov for ferievikarer i hovedferien fra uke 25 til og med uke 35, både dag/kveld, natt og helg i sykehjemsavdelingene. For sentralkjøkkenet gjelder dagvakter mandag til fredag.
Finnsnes sykehjem består av 3 avdelinger, hver delt i 3 bogrupper. Vi har 90 plasser, fordelt på både somatiske langtidsplasser, langtidsplasser for mennesker med demenssykdom og avlastning. Vi har flere ulike turnusordninger, både langvakter og avdelinger med ordinære vakter. Vi har sykepleier i team.
Sentralkjøkkenet ved Finnsnes sykehjem produserer middag til beboere i institusjon og til hjemmeboende med avtale om middagsombringing i Senja kommune.
Sommeravtale for vikarer
- Bonus til sommervikarer som binder seg for til en avtale med sammenhengende jobb og i minimum 75% stilling
- Gode betingelser for sykepleier- og vernepleierstudenter, samt medisinstudenter som har fullført 2. året av medisinstudiet
- Sommeravtale gjelder ikke for serviceverter/ unge arbeidstakere
Arbeidsoppgaver:
- Som ferievikar på Finnsnes sykehjem har du ansvar for stell, pleie, måltider og faglig oppfølging av pasientene
- Du deltar i alle daglige gjøremål i avdelingen
- Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Medisinadministrering etter delegasjon og kompetanse
- Dokumentasjon i pasientjournal
- Som ferievikar på Sentralkjøkkenet deltar du i daglig produksjon og interne rutiner og oppgaver knyttet til drift og produksjon
Vi trenger deg som:
- Liker å jobbe med mennesker
- Har gode samarbeidsevner og liker å jobbe i team
- Gir og tar imot veiledning
- Arbeider selvstendig og er serviceinnstilt
Kvalifikasjoner
- Vi trenger deg som er assistent, pleiemedarbeider, sykepleier- eller vernepleierstudent, autorisert vernepleier, sykepleier, eller helsefagarbeider, samt kokk/institusjonskokk.
- Må ha gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk språk, slik at du kan forstå og gjøre deg forstått til både pasienter, pårørende, kolleger og samarbeidspartnere.
- Spesifiser i din søknad om du ønsker å jobbe i sykehjemsavdelingene, på storkjøkkenet eller begge steder
Sykehjemsavdelingene søker også ungdommer fra 15 år som servicevert.
Som servicevert tilbereder og serverer du frokost/lunsj til våre pasienter.
Du får frihet til å utforme lunsjmeny, bake og ellers samarbeide om ernæringsoppfølging til friske og syke mennesker.
I servicevert-funksjonen ligger også aktivitør-rollen. Denne innebærer at du iverksetter og gjennomfører aktiviteter inne og ute for pasientene. Aktivitetene kan være: høytlesning, spille bingo og andre spill, gå på turer og andre utendørsaktiviteter.
Du bistår i forefallende og praktiske oppgaver i avdelingen.
Hva vi ønsker av deg: Du er presis, pliktoppfyllende, trives blant eldre og liker å jobbe. Du har lyst å vite mer om helse og omsorg.
Arbeidstid for servicevert er hverdager fra kl. 08.00 til 14.00
Lønn etter tariff som ung arbeidstaker.
Ansettelse foregår fortløpende, vi ansetter før søknadsfristen utløper.
For nærmere informasjon, ta kontakt:
Plan 2: Konst. avdelingsleder Ida Vedestig tlf.970 11 447 eller e-post: [email protected]
Plan 3: Avdelingsleder Kathrine F. Olsen tlf. 474 65 341 eller e-post: [email protected]
Plan 4: Avdelingsleder Sissel Brandser tlf. 474 62 345 eller e-post: [email protected]
Sentralkjøkken: Virksomhetsleder Anette S Gulbrandsen tlf 902 56 679 eller e-post: [email protected]
Fylke: Troms
Søknadsfrist: 01.05.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Senja kommune
Kontaktpersoner:
Anette S Gulbrandsen
mob: +47 90256679
Hjemmeside:
Adresse:
Helsesenterveien 32 9300 Finnsnes
Senja kommune – Ferievikarer til Finnsnes sykehjem og Sentralkjøkkenet
Senja kommune er en av Nord-Norges mest spennende kommuner, kjent for sine naturskjønne omgivelser og sitt sterke fokus på bærekraft og utvikling. Kommunen har høye ambisjoner for sine tjenester og søker ledere som vil være med på å forme fremtiden.
Aukra sokn – Kateket / kyrkjelydspedagog (17.03.2025)
Kateket/kyrkjelydspedagog
- Aukra Sokn
- Skogvegen 1a, 6480 Aukra
Om jobben
Stillingstittel: Kateket/kyrkjelydspedagog
Type ansettelse: Fast, deltid 40%
Arbeidsspråk: Norsk eller skandinavisk
Antall stillinger: 1
Søk på jobben
Søk senest mandag 17. mars
Aukra kyrkjelege fellesråd har ledig 40 % fast stilling som kateket/kyrkjelydspedagog i Aukra sokn. Stillinga omfattar i første omgang oppgåver og ansvar for kyrkjeleg undervisning for barn og unge i aldersgruppa 0 – 18 år etter vedteken trusopplæringsplan. Planen står framfor revisjon i høve til nyleg vedteken Plan for kirkelig undervisning og læring.
Aukra er ein eittsoknskommune med 3700 innbyggarar, der om lag 2550 personar bur på hovudøya Gossen og 1150 i fastlandsdelen Julsundet. Ferja mellom Gossen og Julsundet går jamleg og tek 12 minutt. Kommunen har godt utbygde servicetilbod, eit aktivt kultur- og idrettsliv og stor kristeleg aktivitet.
- Planlegge og gjennomføre kyrkjeleg undervisning og læring retta mot barn og ungdom
- Ta del i konfirmantarbeidet
- Rekruttere, motivere og følgje opp frivillige medarbeidarar
- Noko kvelds- og helgearbeid inngår i stillinga.
- Relevant høgare utdanning med vekt på kristendom og pedagogikk
- Erfaring frå og interesse for arbeid med barn og unge
- Erfaring frå frivillig kyrkjeleg arbeid
- Grunnleggande datakunnskap
- Søkar må være medlem av Den norske kyrkja
- Gode formidlings- og kommunikasjonsevner i møte med barn og unge
- Initiativrik, fleksibel og løysingsorientert
- Gode leiareigenskapar
- Engasjement for teamarbeid og å skape eit godt og inkluderande arbeidsmiljø
- Evne til å arbeide sjølvstendig
- Evne til å skape gode relasjonar
- Gode pedagogiske evner
- God skriftleg og munnleg kommunikasjonsevne på norsk eller anna skandinavisk språk
- Personlege eigenskapar vil bli vektlagt
- Godt arbeidsmiljø og stabsfellesskap
- Fleksibel arbeidstid • Kontor i kontorfellesskap på Aukra kyrkjelydshus
- Tilsetting og løn i samsvar med gjeldande avtaleverk for kyrkjeleg sektor
- Pensjonsordning i KLP
Søknad og kontaktinformasjon:
- Søknad med vitnemål og attestar sendast elektronisk via www.kirkejobb.no
- Søknadsfrist: 17.03.2025
- Tilfredsstillande politiattest må kunne leggast fram ved tilsetting, jf. Trussamfunnslova § 20
- Prøvetid: 6 mnd.
- Kontaktpersonar: Leiar i Aukra sokne- og fellesråd Erlend Melby, e-post [email protected], tlf. 922 20 253 eller fung. kyrkjeverje Max Ingar Mørk, e-post [email protected], tlf. 951 85 921
Vi gjer merksam på at vi også har ledig 60 % stilling som kantor / organist / kyrkjemusikar. Dersom søkaren er kompetent og interessert, kan ulike kombinasjonar av stillingane diskuterast.
Erlend Melby, Leiar i Aukra kyrkjelege fellesråd, 922 20 253
Max Ingar Mørk, Fung. kyrkjeverje, 951 85 921
Skogvegen 1a
6480 Aukra
Arbeidsgivar: Aukra Sokn
Referansenr.: 4924669754
Stillingsprosent: 40%, Fast
Søknadsfrist: 17.03.2025
Nettsted: http://www.kirken.no
Aukra sokn – Kantor / organist / kyrkjemusikar (17.03.2025)
Kantor/organist/kyrkjemusikar
- Aukra Sokn
- Skogvegen 1a, 6480 Aukra, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel: Kantor/organist/kyrkjemusikar
Type ansettelse: Fast, deltid 60%
Arbeidsspråk: Norsk eller skandinavisk
Antall stillinger: 1
Søk på jobben
Søk senest mandag 17. mars
Aukra kyrkjelege fellesråd har ledig 60 % fast stilling som kantor/organist/kyrkjemusikar i Aukra sokn.
Aukra er ein eittsoknskommune med 3700 innbyggarar, der om lag 2550 personar bur på hovudøya Gossen og 1150 i fastlandsdelen Julsundet. Ferja mellom Gossen og Julsundet går jamleg og tek 12 minutt. Kommunen har godt utbygde servicetilbod, eit aktivt kultur- og idrettsliv og stor kristeleg aktivitet.
Aukra kyrkje er ei åttekantkyrkje i tømmer frå 1835 og ligg på Gossen. Kyrkja har eit 17 stemmers pipeorgel med to manualar og pedal frå frå 1995, levert av Th. Frobenius & Sønner,
- Leie det kyrkjemusikalske arbeidet ved gudstenester og andre kyrkjelege handlingar i
Aukra kyrkje. I tillegg kjem inntil 10 gudstenester i året i Julsundet. - Samarbeide med andre tilsette om trusopplærings-, konfirmant-, diakoni- og anna kyrkjelydsarbeid
- Rekruttere og legge til rette for at frivillige i alle aldrar kan ta del i song- og musikklivet i kyrkjelyden
- Ha ansvar for konsertar og andre musikalske arrangement i samarbeid med kollegaer, frivillige og sokneråd
- Følgje opp kyrkjelyden si kyrkjemusikalske verksemd i tråd med soknerådet sine planar og prioriteringar
- Vere rådgivar for sokne- og fellesrådet i kyrkjemusikalske spørsmål
- Ha ansvar for tilsyn med og vedlikehald av kyrkja sine instrument og øvrige musikkutstyr
- Kvalifikasjonskrav i samsvar med tenesteordning for kantorar eller minimum 3 års utdanning innan kyrkjemusikk. Anna musikalsk utdanning og erfaring kan også bli vurdert
- Søkar må ha allsidig orgel- og pianoferdigheit
- Må kunne meistre fleire musikksjangrar, vere komfortabel med samspel og ha kunnskap og erfaring med korleiing
- Må ha evne til å organisere og gjennomføre prosjekt
- Må ha gode kunnskapar om norsk salme-, liturgi- og gudstenestetradisjon
- Må kunne norsk eller skandinavisk språk, munnleg og skriftleg
- Må være medlem av Den norske kyrkja
- Engasjement for teamarbeid og å skape eit godt og inkluderande arbeidsmiljø
- Evne til å arbeide sjølvstendig
- Interessert i, og open for, musikalsk mangfald og tverrfagleg samarbeid
- Initiativrik, engasjert og inspirerande
- Gode pedagogiske evner
- God skriftleg og munnleg kommunikasjonsevne
- Grunnleggande datakunnskap
- Personlege eigenskapar vil bli vektlagt
- Godt arbeidsmiljø og stabsfellesskap
- Stort handlingsrom for skaping, samskaping og trivsel
- Kontor i kontorfellesskap på Aukra kyrkjelydshus
- Tilsetting og løn i samsvar med gjeldande avtaleverk for kyrkjeleg sektor
- Pensjonsordning i KLP
Søknad og kontaktinformasjon:
- Søknad med vitnemål og attestar sendast elektronisk via www.kirkejobb.no
- Søknadsfrist: 17.03.2025
- Prøvespel må påreknast
- Tilfredsstillande politiattest må kunne leggast fram ved tilsetting, jf. Trussamfunnslova § 20
- Prøvetid: 6 mnd.
- Kontaktpersonar: Leiar i Aukra sokne- og fellesråd Erlend Melby, e-post [email protected], tlf. 922 20 253 eller fung. kyrkjeverje Max Ingar Mørk, e-post [email protected], tlf. 951 85 921
Vi gjer merksam på at vi også har ledig 40 % stilling som kateket / kyrkjelydspedagog. Dersom søkaren er kompetent og interessert, kan ulike kombinasjonar av stillingane diskuterast.
Arbeidsstad
Skogvegen 1a
6480 Aukra
Arbeidsgivar: Aukra Sokn
Referansenr.: 4924685047
Stillingsprosent: 60%, Fast
Søknadsfrist: 17.03.2025
Max Ingar Mørk
Fung. kyrkjeverje
951 85 921
Erlend Melby
Leiar i Aukra kyrkjelege fellesråd
922 20 253
Om bedriften
Sektor: Offentlig
Nettsted: http://www.kirken.no
Gjemnes kommune – Lærer, Batnfjord skule (søknadsfrist 30.03.2025)
Lærer
Vil du bli en del av et engasjert og inkluderende lærerteam?
Gjemnes kommune ligger vakkert til på Nordmøre, midt mellom Kristiansund og Molde. Med sine naturskjønne omgivelser byr kommunen på flotte muligheter for friluftsliv året rundt – perfekt for deg som liker en aktiv livsstil. Kommunen har omtrent 2600 innbyggere. Vi har et godt arbeidsmiljø der vi bygger vår virksomhet på lagånd, ansvarliggjøring og lojalitet, med eleven i sentrum.
Om skolen
Batnfjord skule er en utviklingsorientert 1-10 skole med ca. 240 elever. Dette inkluderer innføringstilbud. I tillegg er voksenopplæringa i Gjemnes er også en del av Batnfjord skule. Vi er 44 engasjerte ansatte som hver dag jobber for å gi elevene et trygt og inkluderende læringsmiljø. Skolen ble renovert og påbygd i 2021 og har moderne fasiliteter. Arbeidsplassen ligger kun 35 minutters kjøring fra både Molde og Kristiansund.
Vår visjon er: «Vi lar flammen brenne!» Vi ønsker å gi elevene et sterkt selvbilde, trygghet i samhandling med andre og lyst til videre utdanning. Som en del av Oppvekstnettverk Nordmøre deltar vi aktivt i læringsløp om språk og skriving. Vi er også med i prosjektet «Læring i friluft».
Vi har ledig faste og midlertidige lærerstillinger i grunnskolen.
Vi ser etter deg som:
- Har et positivt elevsyn og skaper gode relasjoner til elevene.
- Er en inkluderende, tydelig og omsorgsfull klasseleder.
- Er utviklingsorientert, fleksibel og endringsvillig.
- Har gode samarbeidsevner og bidrar til et godt arbeidsmiljø.
- Har gode digitale ferdigheter og evner å bruke teknologi i undervisningen.
- Er engasjert, motivert og brenner for læring og utvikling.
Kvalifikasjonskrav:
- Godkjent lærerutdanning i henhold til opplæringslovens § 17-3.
Ønskelig kompetanse:
- Kompetanse innen matematikk, norsk og/eller engelsk
Vi tilbyr:
- En spennende arbeidshverdag i et sterkt fagmiljø.
- Gode utviklingsmuligheter og deltakelse i faglige nettverk.
- Lønn etter gjeldende regelverk.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse.
- Yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn eller minoritetsbakgrunn. Vi tilrettelegger arbeidsforholdene ved behov.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste med navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Dersom du ønsker unntak fra innsyn, må dette begrunnes i søknaden. Søkere som ikke får innvilget sitt ønske om unntak, vil bli varslet.
Bosatte i Gjemnes kommune får nedskriving av sitt studielån fra og med januar 2026.
Er du klar for en givende jobb der du kan gjøre en forskjell? Send inn din søknad i dag!
Referansenummer: 25/240
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 30.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Batnfjord skule
Kontaktpersoner:
Kjerstin Alvheim Bjerkås
tlf: +47 40075067
Hjemmeside:
Adresse:
Skulvegen 3 6631 Gjemnes
Gjemnes kommune Batnfjord skule
Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom byene Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal fylke. Gjemnes har ca 2600 innbyggere og et areal på ca 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra.
Fagskulen Vestland – Avd. Bygg Førde – Ingeniør som underviser (Søknadsfrist 02.03.2025)
Ingeniør som underviser
Har du lyst på ein jobb å stortrivast i?
Fagskulen Vestland, studiestad Førde, er framleis i vekst. Vi har hatt stor auke i tal studentar og tilsette, vi har utvikla nye studium, både lange og korte.
Vi er samlokaliserte med Campus Verftet i nye, fine lokale ved sjøen.
No treng vi fleire tilsette som kan være med å utvikle oss vidare, og tilføre våre studentar meir kompetanse.
Søknadsfrist: 02.03.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: Ingeniør som underviser
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4921239705
Arbeidsoppgåver
Vi treng ingeniørar som kan undervise, og være læringsleiarar, for våre lærevillige studentar.
I tillegg er det arbeidsoppgåver knytt til vidareutvikling av våre lab-fasilitetar i Campus Verftet og utvikling av nye studium i samarbeid med næringslivet. Vi er no i gang med å etablere ein tverrfagleg lab på Campus Verftet, og vi arbeider med å sertifisere betonglaben.
Fagskulen Vestland har etablert ein etter- og vidareutdanningsavdeling. Saman med lærarane våre avdekkar dei kompetansebehov i næringslivet, og utviklar nye studium.
Du kan være med å påvirke den vidare utviklinga av Fagskulen Vestland.
Kvalifikasjonar
Er du ingeniør, fagskuleingeniør eller sivilingeniør, og har fagkompetanse innan anlegg eller bygg? Då er du den rette for oss!
Om du har pedagogisk utdanning er det fint. Viss ikkje, legg vi til rette for at du kan ta det samtidig med at du jobbar her.
Personlege eigenskapar
Du likar tanken på å være lærar innan høgare yrkesfagleg utdanning for ein gjeng vaksne studentar med fagbrev og / eller allsidig praksis.
Du har eit ønske om å formidle kunnskap, og å utvikle deg fagleg saman med dyktige kollegaer og studentar.
Du ser fordelen med prosjektbasert og studentaktiv læring.
Du er glad i faget ditt, har evna til å engasjere deg og samtidig engasjere andre.
Du ønsker å bidra til eit positivt arbeids- og læringsmiljø.
Vi tilbyr
Fagleg utvikling, interessante arbeidsoppgåver, lærevillige studentar, hyggelege og engasjerte kollegaer, gode tverrfaglege diskusjonar og høve til å knytte kontaktar i det lokale næringsliv.
I tillegg får du fordelane med å være tilsett i fylkeskommunen, med avtaleverk, rammevilkår, forsikringar og gode pensjonsordningar.
Øyrane 12, 6800 Førde, Norge
Kontaktinformasjon
Jytte Kristin Eikenes
Telefon:95756969
Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.
Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.
Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.
Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.
Halden fengsel – sommervikarer / ekstrabetjenter 2025 (søknadsfrist 23.03.2025)
Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsoppdrag?
Halden fengsel – sommervikarer/ekstrabetjenter 2025
Vi trenger vikarer for å dekke fravær i forbindelse med sommerferieavvikling blant våre faste ansatte fengselsbetjenter. Her er muligheten til å bli bedre kjent med en viktig samfunnsoppgave og å få nyttig erfaring.
Det er forutsetning at vikarene er tilgjengelig i tilnærmet 100% stilling fra 10. juni til medio august.
Det vil bli gjennomført en 3 ukers lønnet opplæring i forkant av sommertjenesten i uke 24-26.
Sommerferieturnus uke 27-32 er planlagt med 12-timersvakter og jobbing annenhver helg. Dette gir et snitt på 3 oppmøter i uken.
Vi vil ha fortløpende vurdering av søkere fram mot søknadsfrist, så ikke vent med å søke.
Arbeidsoppgaver
- bistand og veiledning til innsatte i forhold til straffegjennomføring
- ivareta ro, orden og sikkerhet i fengselet
- utføre daglige gjøremål på avdelingen
Utdanning og erfaring
Du må ha
- du må oppfylle kravene til opptak ved Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS som blant annet innebærer generell studiekompetanse og fysisk funksjonskrav. Mer info om kravene finner du her: www.krus.no/opptakskrav. Det vil bli gjennomført fysiske funksjonstester som må bestås sammen med intervjuer.
- god kunnskap og erfaring i bruk av IKT – systemer eller verktøy
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- evne til sikkerhetstenkning og grensesetting
- evne til å veilede og motivere mennesker i en vanskelig situasjon
- løsningsorientert og strukturert
- gode holdninger i tråd med Kriminalomsorgens verdisyn
Vi tilbyr
- meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
- stillingen lønnes som betjent (1078) fra kr 390 000,- til kr 458 000,- avhengig av ansiennitet og kompetanse. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Generell informasjon
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.
Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.
Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.
Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til inspektør Ingrid Kristiansen, mobilnr 41217272. Epost: [email protected]
Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.
Om kriminalomsorgen
Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høyskole og utdanningssenter (KRUS) og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor. Region øst omfatter 12 fengsler, 4 friomsorgskontor, overgangsbolig, senter for narkotikakontroll med domstolkontroll og hundetjeneste med ca. 1.800 tilsatte i Akershus, Oslo, Østfold, Oppland og Hedmark. Regionadministrasjonen er i Lillestrøm.
Halden fengsel er et av Norges største fengsler med 252 innsatte. Fengselet har avdelinger med høyt sikkerhetsnivå, i tillegg til en overgangsbolig, og gjennomfører varetektsfengsling og fengselsstraffer av ulike kategorier.
Vi har 240 ansatte med høyt faglig fokus og vekt på tverrfaglig samarbeid internt og med våre forvaltningssamarbeidspartnere.
Halden fengsel har en stor spennvidde i sin aktivitet, eksempelvis; Fra avdelingstjeneste på boavdeling for innsatte, via en meget variert håndverks- og industriproduksjon, til samhandling med andre stedlige forvaltningssamarbeidspartnere fra stat/fylkeskommune/kommune.
Spørsmål om stillingen
Ingrid Kristiansen, Inspektør
41 21 72 72
Søknadsfrist 23. mars 2025
Arbeidsgiver Kriminalomsorgen
Kommune Halden
Omfang Heltid (50 stillinger)
Varighet Sesong
Arbeidssted Justisveien 10, 1788 Halden
Kvinesdal kirkelige fellesråd – Organist / Kirkemusiker (søknadsfrist 12.03.2025)
Organist/Kirkemusiker
Kvinesdal kirkelige fellesråd
Nesgata 12, 4480 Kvinesdal, Hjemmekontor ikke mulig
Stillingsannonsen er inaktiv.
Om jobben
Stillingstittel Organist/Kirkemusiker
Type ansettelse Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk Norsk
Antall stillinger 2
Organist/Kirkemusiker i KvinesdalKvinesdal kommune har ca 6000 innbyggere og ligger sentralt midt mellom Kristiansand og Stavanger. Kommunen har et aktivt forretnings- og tjenestetilbud. Det er tre sokn: Feda, Kvinesdal og Fjotland. Det er et aktivt kristent arbeid i kommunen. Felles kirkekontor er sentralt plassert i kommunesenteret. I menighetene i Kvinesdal er det to prester, diakon, trosopplærer, to organister, tre kirketjenere, to kirkegårdsarbeidere, to merkantilt ansatte og kirkeverge.
Det er ledige faste stillinger for kirkemusikere/organister/kantorer i inntil 120 % i Kvinesdal kirkelige fellesråd.
50-70 % er i Kvinesdal menighet, hvorav 20 % rettet mot barn og unge.
50 % er i Fjotland og Feda menigheter.
Innenfor rammene er vi interessert i å høre hva slags stillingsstørrelse som vil kunne passe deg. Stillingene er ledig for tiltredelse snarest.
Arbeidsoppgaver
Ansvar for musikken ved gudstjenester og kirkelige handlinger. Kirkemusikeren deltar også ved institusjonsandakter, og enkelte andre møter i menigheten og er en ressurs i konfirmantundervisningen. I samarbeid med staben og frivillige medarbeidere delta i annen kirkemusikalsk virksomhet i menighetene som bl.a. konserter, stabsmøter, jule- og påskevandringer og gudstjenesteutvalg. Det er en prioritert oppgave å bidra i et variert og allsidig sang- og musikkliv i menighetene. Vi ønsker derfor en kirkemusiker som er åpen for ulike musikalske sjangre.
20 % stilling er forbeholdt et opplegg for barn/ungdom – gjerne med band.
Arbeidsoppgavene vil bli forsøkt tilpasset søkerens kompetanse og interesser.
I tillegg til de formelle kvalifikasjoner, vil det bli lagt vekt på personlige egenskaper og egnethet. Søker må beherske norsk språk – skriftlig og muntlig. Den som tilsettes bør ha førerkort og disponere egen bil.
Instrumenter i kirkene:
Kvinesdal kirke: Orgel fra 1983, bygget av Bruno Kristensen. Orgelet har 24 stemmer, fordelt på hovedverk, pedal og ryggpositiv. Det er Steinway flygel i kirken.
Feda kirke: Orgel fra 1979, bygget av H.J. Jørgensen fra Oslo. Orgelet har 12 stemmer, samt tre pedaltransmisjoner fordelt på to manualer og pedal. I kirken er det også et Grotrian Steinweg flygel.
Fjotland kyrkje: Orgel fra 1970, bygget av Vestlandske orgelfabrikk. Det er senere restaurert av Bruno Kristensen. Orgelet har 12 stemmer. Kirken har i tillegg et Yamaha flygel.
Netlandsnes kapell i Fjotland: Allen L- 4 orgel med 2 manualer og pedal. Det har 27 stemmer, 7 frikombinasjoner og 2 lydkanaler med digitale romklanger.
Aktuelle søkere vil bli kalt inn til intervju og prøvespilling. Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende kirkelige tariffer, lover og regler. Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse for stillingen. Stillingen har krav om godkjent politiattest (barneomsorgsattest). Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke.
Nærmere opplysninger om stillingen kontakt kirkeverge Per Øistein Rogstad på tlf 41457584.
Søk på stillingene her: [email protected]
Søknadsfrist: 12. mars.
Kontaktinformasjon
Per Øistein Rogstad, Kirkeverge, 414 57 584
Arbeidssted
Nesgata 12
4480 Kvinesdal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Kvinesdal kirkelige fellesråd
Referansenr.: 4924311270
Stillingsprosent: 100% Fast
Søknadsfrist: 12.03.2025
Om bedriften
Kvinesdal kommune har ca 6000 innbyggere og ligger sentralt midt mellom Kristiansand og Stavanger. Kommunen har et aktivt forretnings- og tjenestetilbud. Det er tre sokn: Feda, Kvinesdal og Fjotland. Det er et aktivt kristent arbeid i kommunen. Felles kirkekontor er sentralt plassert i kommunesenteret. I menighetene i Kvinesdal er det to prester, diakon, trosopplærer, to organister, tre kirketjenere, to kirkegårdsarbeidere, to merkantilt ansatte og kirkeverge.
Nettsted
Notodden kommune – Lærere i grunnskolen Notoddenskolene – felles (søknadsfrist 09.03.2025)
Notodden kommune – Grunnskolen i Notodden
Lærere i grunnskolen
Er du vår nye lærer?
Vi søker faglig dyktige og engasjerte lærere. Vi søker deg som har hjerte for alle og blikk for den enkelte, og som ønsker å være bidragsyter i skolenes profesjonelle læringsfellesskap. Utlysningen gjelder faste stillinger og vikariater fra 01.08.2025.
Notodden kommune samarbeider med flere kommuner/Kongsbergregionen om utviklingsarbeid. Målet er å utvikle et inkluderende læringsmiljø både faglig og sosialt.
I Notodden kommune har alle elever og lærere iPad som læringsverktøy i undervisningen.
For informasjon om de ulike skolene, se kommunens hjemmeside:
Skolene på Notodden – Notodden kommune
Vi tilbyr:
Varierte og interessante oppgaver i en skole med fokus på samarbeid og gode profesjonelle læringsfellesskap
Ledere som er støttende og gir deg utviklingsmuligheter
Opplæring i bruk av iPad som et verktøy i undervisningen
Muligheter for etter- og videreutdanning
Veiledningsordning for nyutdannede
Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende regelverk
Vi søker deg som:
Er en trygg og tydelig klasseleder og som er opptatt av at læring foregår i et inkluderende fellesskap, både faglig og sosialt
Har ambisjoner på elevens vegne og motiverer til læring
Bidrar til å skape positive og gode relasjoner til elever, medarbeidere og foreldre/foresatte
Ønsker å være kontaktlærer
Kvalifikasjoner:
Godkjent pedagogisk utdanning med referanse til krav i opplæringsloven. Primært søker vi lærere med godkjent antall studiepoeng i basisfagene (norsk, matematikk og engelsk) for trinnene det skal undervises på. I tillegg kan lærere med utdanning i begynneropplæringen og/eller lesing og skriving som grunnleggende ferdighet være aktuelle.
Gode digitale ferdigheter i det pedagogiske arbeidet
Beherske norsk godt, både muntlig og skriftlig
Våre skoler:
Gransherad barne- og ungdomsskole: Konstituert rektor Line Marlene Haugen
Heddal Barneskole: Rektor Veslemøy Eliassen
Heddal Ungdomsskole: Rektor Eirill Murtnes
Høgås Skole: Rektor Anita Røise
Notodden Ungdomsskole: Rektor Eirill Murtnes
Sætre skole: Rektor Anne Lise Landsverk
Tinnesmoen skole: Rektor Kine Helmersen
Tveiten skole: Rektor Tone Ragnhild Ryen
Annet
Godkjent politiattest må forevises før tiltredelse.
Søknad sendes
Søknad sendes elektronisk. Benytt linken i annonsen
Søkere som ønsker å unntas offentlighet, må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til Offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring
Fylke: Telemark
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 09.03.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Grunnskolen i Notodden
Kontaktpersoner:
Anita Røise
mob: +47 92435980
Anne Lise Landsverk
mob: +47 91300151
Eirill Murtnes
mob: +47 95911119
Kine Helmersen
mob: +47 94149282
Line Marlene Haugen
mob: +47 94896793
Tone Ragnhild Ryen
mob: +47 97053399
Veslemøy Eliassen
mob: +47 97053440
Hjemmeside:
www.notodden.kommune.no
Adresse:
Teatergata 3 3674 Notodden
Notodden kommune
Notodden ligger idyllisk til ved Heddalsvannet. Vi er Europas blueshovedstad og er på UNESCO’s verdensarvliste med bakgrunn i vår unike industrihistorie. Heddal stavkirke, som er Norges største, ligger i kommunen vår.
Kommunen er sentralt plassert i Telemark og har et innovativt og fremtidsrettet næringsliv med gode etableringsmuligheter. Vi har universitet, sykehus og flyplass, og det er kort avstand til hovedstaden og andre byer i regionen.
Innbyggertallet i Notodden er passert 13000 og vi ønsker nye innbyggere velkommen. Kommunen har attraktive boligområder og tilbyr gode oppvekstvilkår med et rikt utvalg av kultur- og aktivitetstilbud. Mulighetene er mange for flotte naturopplevelser i nærmiljøet året rundt.
Vi søker dyktige og motiverte medarbeidere som vil være med på å videreutvikle Notodden kommune til det beste for innbyggerne.
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS