Vågå kyrkjelege fellesråd – Kyrkjeverje (søknadsfrist løpende)

 

Ledig 80-100% stilling som KYRKJEVERJE

 

  • Vågå Sokn
  • Edvard Stormsveg 2, 2680 Vågå, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kyrkjeverje/Dagleg leiar
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, deltid 80%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søknadsfrist løpende. 

Send søknad til: [email protected]

Stillinga som kyrkjeverje er ei variert, spennande og utfordrande ledarstilling innan Den norske kyrkja i Vågå. Som kyrkjeverge vil du ha ansvar for det daglege arbeidet i Vågåkyrkja samt rapportere til Vågå kyrkjelege råd/sokneråd som er kyrkja sitt øvste organ i kommunen. Dei andre tilsette på kyrkjekontoret er sekretær, kyrkjelydspedagog, organist og kyrkjetenar/ kyrkjegardsarbeidar. Soknepresten har kontor der og er med i staben, men har prosten som sin arbeidsgjevar.

 

Arbeidsoppgåver

· Vera dagleg leiar for rådet si verksemd i samsvar med vedtekne planar, budsjett, gjeldande lover og forskrifter.

· Personalansvar. Leie og motivere dei tilsette.

· Utvikle og leie den kyrkjelege aktiviteten i Vågå i samarbeid med tilsette og frivillige.

· Ansvar for gravplassforvaltninga.

· Overordna ansvar for drift og vedlikehald av kyrkja og kyrkjegarden.

· Være saksbehandlar og sekretær for fellesrådet.

· Sikre finansiering av drifta og investeringsprogram gjennom aktiv forhandling om økonomiske rammer, og søkje anna finansiering der det er mogleg.

· Leie strategi- og utviklingsarbeidet for fellesrådet.

· Bidra til å skape gode relasjonar og samhandling med kyrkjelyden.

· Representere verksemda utad mot kyrkjelege organ, lokalpolitikarar, administrasjonen i kommunen, media og andre.

· Sikre at verksemda vert drifta i samsvar med lov-og avtaleverk.

· Kontakt med og rapportering til offentlege styresmakter.

 

Kvalifikasjonar

• Høgare økonomisk/administrativ utdanning er ein fordel, men særskilt relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.

• Erfaring fra møteleiing, forhandlingar og/eller anna utadretta verksemd.

• God kjennskap til kyrkjeleg forvaltning og organisering.

• Engasjement for kyrkjas visjon og målsetjingar.

• Erfaring og gode ferdigheiter i bruk av dataverktøy.

 

Personlege eigenskapar

• Være trygg i rolla som leiar og ha god evne til å ta riktige beslutningar, prioritere, organisere og korrigere når det er nødvendig.

• Evne til å oppnå tillit og gode relasjonar internt og eksternt.

• Gode kommunikasjonsevner både muntleg og skriftleg. Målforma er nynorsk.

• Strukturert og ryddig.

• Kunne arbeide godt sjølvstendig- og i team med tilsette og frivillige.

• At du er personleg skikka og motivert for stillinga vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

• Ei variert og utfordrande leiarstilling med mange viktige og varierte oppgåver.

• Løn etter avtale.

• Pensjonsordning gjennom KLP.

• Gode digitale verktøy som gjev god fleksibilitet i ein hektisk arbeidskvardag.

• Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.

• Tilbud om kurs innan aktuelle fagområder.

 

Om stillinga elles

Du må pårekne noko jobb og møteverksemd på helg, helligdag og kveldstid.

Vi kan tilby ein triveleg arbeidsplass der dei tilsette arbeider for at både kontor og kyrkje skal vera ein god arena for både kyrkjelyden og dei tilsette. Vi har ljose og trivelege kontor på kommunehuset i Vågå, rett ved Vågåkyrkja

Før tilsetjing skal det leggjast fram politiattest (jf. KL.§29). Løn og arbeidsvilkår i hht. gjeldande regulativ og KA si tariffavtale forkyrkjeleg tilsette. For stillinga gjeld ei prøvetid på seks månadar.

Nærare opplysningar kan rettast til fellesrådsleiar Erik Lillebråten tlf. 909 71 257.

Søknad med attester og vitnemål sendes til: Vågå kyrkjelege fellesråd, postboks 78, 2684 VÅGÅ eller [email protected]

 

Kontaktperson for stillingen

Erik Lillebråten
Leiar i Vågå kyrkjelege råd
909 71 257
[email protected]

 

Om bedriften

Vågå kommune har vel 3600 innbyggarar der 85% er medlemar i Den norske kyrkja. Soknet har ei kyrkje, Vågåkyrkja, samt eit privateigd kapell. Vågå høyrer til Nord-Gudbrandsdal prosti i Hamar bispedømme.

Opprinneleg var Vågåkyrkja ei stavkyrkje frå perioden 1150-1200, men endra behov for bygdas befolkning førte til at kyrkja vart fullstendig ombygd omkring 1625-1627. Byggmester var den kjende kyrkje- og tårnbyggaren Werner Olsen Skurdal frå Nes på Hedmarken. Dagens kyrkje vart gjenoppbygd av materialar frå fleire nedrevne stavkyrkjer frå Vågå.

Vågåkyrkja har plass til 250 personar, og er omkransa av den vakre kyrkjegarden vår.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.vagakyrkja.com

 

 

Ledig 80-100% stilling som KYRKJEVERJE

 

  • Vågå Sokn
  • Edvard Stormsveg 2, 2680 Vågå, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kyrkjeverje/Dagleg leiar
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, deltid 80%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 3. mars

Send søknad til: [email protected]

Stillinga som kyrkjeverje er ei variert, spennande og utfordrande ledarstilling innan Den norske kyrkja i Vågå. Som kyrkjeverge vil du ha ansvar for det daglege arbeidet i Vågåkyrkja samt rapportere til Vågå kyrkjelege råd/sokneråd som er kyrkja sitt øvste organ i kommunen. Dei andre tilsette på kyrkjekontoret er sekretær, kyrkjelydspedagog, organist og kyrkjetenar/ kyrkjegardsarbeidar. Soknepresten har kontor der og er med i staben, men har prosten som sin arbeidsgjevar.

 

Arbeidsoppgåver

· Vera dagleg leiar for rådet si verksemd i samsvar med vedtekne planar, budsjett, gjeldande lover og forskrifter.

· Personalansvar. Leie og motivere dei tilsette.

· Utvikle og leie den kyrkjelege aktiviteten i Vågå i samarbeid med tilsette og frivillige.

· Ansvar for gravplassforvaltninga.

· Overordna ansvar for drift og vedlikehald av kyrkja og kyrkjegarden.

· Være saksbehandlar og sekretær for fellesrådet.

· Sikre finansiering av drifta og investeringsprogram gjennom aktiv forhandling om økonomiske rammer, og søkje anna finansiering der det er mogleg.

· Leie strategi- og utviklingsarbeidet for fellesrådet.

· Bidra til å skape gode relasjonar og samhandling med kyrkjelyden.

· Representere verksemda utad mot kyrkjelege organ, lokalpolitikarar, administrasjonen i kommunen, media og andre.

· Sikre at verksemda vert drifta i samsvar med lov-og avtaleverk.

· Kontakt med og rapportering til offentlege styresmakter.

 

Kvalifikasjonar

• Høgare økonomisk/administrativ utdanning er ein fordel, men særskilt relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.

• Erfaring fra møteleiing, forhandlingar og/eller anna utadretta verksemd.

• God kjennskap til kyrkjeleg forvaltning og organisering.

• Engasjement for kyrkjas visjon og målsetjingar.

• Erfaring og gode ferdigheiter i bruk av dataverktøy.

 

Personlege eigenskapar

• Være trygg i rolla som leiar og ha god evne til å ta riktige beslutningar, prioritere, organisere og korrigere når det er nødvendig.

• Evne til å oppnå tillit og gode relasjonar internt og eksternt.

• Gode kommunikasjonsevner både muntleg og skriftleg. Målforma er nynorsk.

• Strukturert og ryddig.

• Kunne arbeide godt sjølvstendig- og i team med tilsette og frivillige.

• At du er personleg skikka og motivert for stillinga vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

• Ei variert og utfordrande leiarstilling med mange viktige og varierte oppgåver.

• Løn etter avtale.

• Pensjonsordning gjennom KLP.

• Gode digitale verktøy som gjev god fleksibilitet i ein hektisk arbeidskvardag.

• Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.

• Tilbud om kurs innan aktuelle fagområder.

 

Om stillinga elles

Du må pårekne noko jobb og møteverksemd på helg, helligdag og kveldstid.

Vi kan tilby ein triveleg arbeidsplass der dei tilsette arbeider for at både kontor og kyrkje skal vera ein god arena for både kyrkjelyden og dei tilsette. Vi har ljose og trivelege kontor på kommunehuset i Vågå, rett ved Vågåkyrkja

Før tilsetjing skal det leggjast fram politiattest (jf. KL.§29). Løn og arbeidsvilkår i hht. gjeldande regulativ og KA si tariffavtale forkyrkjeleg tilsette. For stillinga gjeld ei prøvetid på seks månadar.

Nærare opplysningar kan rettast til fellesrådsleiar Erik Lillebråten tlf. 909 71 257.

Søknad med attester og vitnemål sendes til: Vågå kyrkjelege fellesråd, postboks 78, 2684 VÅGÅ eller [email protected]

 

Kontaktperson for stillingen

Erik Lillebråten
Leiar i Vågå kyrkjelege råd
909 71 257
[email protected]

 

Om bedriften

Vågå kommune har vel 3600 innbyggarar der 85% er medlemar i Den norske kyrkja. Soknet har ei kyrkje, Vågåkyrkja, samt eit privateigd kapell. Vågå høyrer til Nord-Gudbrandsdal prosti i Hamar bispedømme.

Opprinneleg var Vågåkyrkja ei stavkyrkje frå perioden 1150-1200, men endra behov for bygdas befolkning førte til at kyrkja vart fullstendig ombygd omkring 1625-1627. Byggmester var den kjende kyrkje- og tårnbyggaren Werner Olsen Skurdal frå Nes på Hedmarken. Dagens kyrkje vart gjenoppbygd av materialar frå fleire nedrevne stavkyrkjer frå Vågå.

Vågåkyrkja har plass til 250 personar, og er omkransa av den vakre kyrkjegarden vår.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.vagakyrkja.com

 

Del stillingen

Selskap

Vågå sokn

Kontaktinfo

  • Erik Lillebråten
  • Tittel: Leiar i Vågå kyrkjelege råd
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 909 71 257

Lokasjon

  • Vågå

Søknadsfrist

Juli 15, 2025

Nes kommune – Fagarbeider / assistent, Auli skole og SFO (søknadsfrist 20.06.2025)

 

 

Fagarbeider/assistent

 

 

Auli SFO trenger flere medarbeidere.

Ser du etter en deltidsstilling der du kan jobbe hver dag og ha en variert arbeidsdag?

Ønsker du å utvikle aktiviteter som gleder og utfordrer, og bidra til et miljø hvor både små og store trives? 

Vi på Auli SFO har fortsatt ledige stillinger og søker fire faste medarbeidere i 50% stilling. 

Auli SFO har i dag 107 elever fordelt på 1.- 4. trinn. I mars flytter vi inn i nytt skolebygg, og SFO får da tilhold i nye lokaler. Her vil vi ha tilgang på skolekjøkken, bibliotek, ulike klasserom, sløyd og aktivitetshall (RSA-hallen). Vi har også et samarbeid med Nes kulturskole, og som trivselsleder-skole har vi tilgang på mange ulike aktiviteter som kan benyttes i SFO-tiden. Vi har et variert uteområde som innbyr til ulike aktiviteter, samt et sambruk med Auli Vel om bruk av fotballbaner, gapahuk og en stor akebakke. Mulighetene er mange for å skape en betydningsfull hverdag for både deg selv og barna på SFO.

SFO har åpningstider fra kl. 07:00-08:15 hver morgen og etter skoletid til kl. 17:00. Hovedvekten av arbeidstiden vil være ettermiddag og frem til kl. 17:00.

 

Arbeidsoppgaver på SFO:

  • Delta, tilrettelegge og gjennomføre ulike aktiviteter på SFO.
  • Samarbeide med kollegaer, foreldre, lærere og andre instanser.
  • Tilrettelegge for og veilede barn i lek.
  • Være en trygg og tydelig voksen ovenfor barna.
  • Følge opp barn med spesielle behov.
  • Bidra i utviklingsarbeid og andre oppgaver knyttet til daglig virksomhet.
  • Delta i dagligdagse rutiner og overganger.

 

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, men relevant arbeidserfaring og/eller annen kompetanse kan erstatte fagbrevet.
  • Du må ha gode norskkunskaper, både muntlig og skriftlig. 
  • Du må ha fylt 18 år.

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

 

Personlige egenskaper:

  • Du er en tilstedeværende og inspirerende rollemodell for barna og dine kollegaer. 
  • Du evner å bygge gode relasjoner til barn, foreldre og kollegaer.
  • Du trives og tar initiativ i en hektisk arbeidshverdag.
  • Du er tilpasningsdyktig og spiller på lag.
  • Du kan håndtere krevende situasjoner alene og i samspill med andre.
  • Du er god på samarbeid, samtidig som du er selvgående og kan ta selvstendige vurderinger når det kreves.

 

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å medvirke i egen arbeidshverdag.
  • Varierte arbeidsoppgaver.
  • Et sosialt og godt arbeidsmiljø.
  • Gode turmuligheter i nærmiljøet.
  • Muligheten for å delta på utviklingsarbeid i fellesskap med andre.
  • Lønn etter gjeldende tariff.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Om Auli skole og SFO:

Auli skole er i dag 275 elever fordelt på 1. – 7. trinn som ivaretas av rundt 50 ansatte. Ledelsen består av rektor, to avdelingsledere og SFO-leder.
Skolen er organisert i to avdelinger; 1.-4. trinn og 5.-7. trinn som ledes av hver sin avdelingsleder. 

Auli skole vektlegger arbeidet med et godt og inkluderende læringsmiljø og vi skal kjennetegnes ved relasjonsbasert klasseledelse.
Vi møter elevene med raushet, respekt og forventninger og gir dem utfordringer som fremmer mestring og lærelyst.
På Auli skole jobber vi for å gi elevene nødvendige kunnskaper og ferdigheter for å kunne mestre livene sine i samspill med andre.

 

                                              Sammen skaper vi mestring, samhørighet og læring for alle.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2025/2146
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 20.06.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Auli skole og SFO

 

Kontaktpersoner:

Nina Hultquist
mob: +47 90027231

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Auli skole

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Nina Hultquist
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 900 27 231

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 20, 2025

Ål kommune – Pedagogisk leiar, Sundre barnehage (søknadsfrist 18.06.2025)

 

Pedagogisk leiar

 

 

Som tilsett i Sundre barnehage er vi tilsette som støttar og er saman med barna i leik og aktivitet gjennom dagen. Slik skal vi bidra til at barna trivs og utviklar seg og at vi i vår kvardag arbeidar i tråd med overordna føringar for arbeidsmiljø og barnehage. Vi ser kvarandre som like verdifulle og møter kvarandre med varme, interesse og respekt. I møte med kvarandre, barn og føresette arbeidar vi med hovud, hjarte og hender. Det vil seie at vi har fagleg kunnskap, omsorg og tydelegheit, samt vilje og evne til å sette desse ut i praksis. Vi har evne og vilje til fornying i ein positiv undringskultur, der vi skapar samanheng mellom nye og eksisterande moment.  

Som pedagogisk leiar vil du ha arbeidsoppgåver der du brukar din faglege, pedagogiske og etiske kompetanse for skape ei ramme der barn kjenner seg som ein del av eit fellesskap. Ei ramme der barn får utvikle seg og oppleve meistring. Du vil ha ansvar for å rettleie medarbeidarane på avdelinga di og sjå til at barnehagelova og rammeplan vert oppfylt gjennom det pedagogiske arbeidet på avdelinga.  

 

Kvalifikasjonar

  • Utdanning som barnehagelærar eller anna relevant godkjent utdanning.
  • Kan uttrykke seg godt på norsk, både skriftleg og munnleg. Ål kommune nyttar nynorsk som målform.

 

Personlege eigenskapar

Det blir lagt vekt på personlege eigenskapar. Vi ønskjer deg som:

  • Brenn for barnehageyrket og det beste for barna
  • Er ein leikande og profesjonell vaksen
  • Er ein positiv rollemodell for medarbeidarane sine, barn og føresette. 
  • Er bevisst på verdien av å verne om leiken. 
  • Har evne til å skape engasjement og styrke utviklinga hos barna.
  • Bidreg til ei god og fagleg drift av barnehagen.

 

Vi tilbyr

  • Ein framtidsretta, variert og utfordrande jobb.
  • Eit solid og sterkt fagmiljø med gode vilkår for fagleg utvikling.
  • Eit godt arbeidsmiljø med dyktige og erfarne medarbeidarar, der arbeidsglede er høgt verdsett.
  • Eit godt etablert tverrfagleg samarbeid.
  • Eit godt samarbeid mellom barnehagane i kommunen.
  • God pensjonsordning.
  • Lønn etter gjeldande tariffavtale.

 

Søknad og politiattest

  • Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
  • Den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader.
  • Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.

Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål til stillinga!

Velkomen som søkjar!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 18.06.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Sundre barnehage

 

Kontaktpersonar:

Eli Hundven Smedsplass
mob: 94028297

Marie Bjørke
mob: 47635450

 

Heimeside:

www.aal.kommune.no

 

Adresse:

Gartnarvegen 1 3570 Ål

 

 

Ål kommune Sundre barnehage

Sundre barnehage er ein stor barnehage med et spennande fagmiljø som satsar på pedagogisk læring gjennom leik og trivsel. Sundre barnehage heldt til på Prestegardsjordet i Ål sentrum og har seks avdelingar. Me har eit stort, variert uteområde og eigen leirplass rett utanfor gjerdet. Barnehagens næraste nabo er Ål skulepark og turområdet Elvelangs. Me har gangavstand til Sundre sentrum med Ål kulturhus med bibliotek og Ål Idrettspark på Bråta.

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Eli Hundven Smedsplass
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 940 28 297
  • Marie Bjørke
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 476 35 450

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Juni 18, 2025

Tana kommune – Styrer ved Tanabru barnehage (Søknadsfrist 17.06.2025)

Tanabru

 

Styrer ved Tanabru barnehage

 

Tanabru barnehage er en 6 avdelings kommunal barnehage. Barnehagen har en styrer assistent som bistår styrer i daglig drift.

Barnehage ligger ved kommunesenteret.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 17.06.2025
Arbeidsgiver: Tana kommune
Sted: Tana
Stillingstittel: Styrer ved Tanabru barnehage
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4979360236

Arbeidsoppgaver

– Lede barnehagen med fag-, personal og økonomi ansvar
– Sikre forsvarlig drift innenfor tilgjengelige ressurser og gjeldende lovverk
– Være en synlig leder som formulerer mål, forventninger og har god gjennomføringskraft
– Være en robust og trygg leder som sørger for at barnehagen utvikler seg som en lærende organisasjon og drive systematisk kvalitetsarbeid i samarbeid med de ansatte
– Ansvar for å samarbeide med foreldre, planlegging og gjennomføring av foreldremøter

Kvalifikasjoner

– Barnehagelærerutdanning eller tilsvarende
– Ledererfaring
– Kunnskap om lov- og regelverk gjeldende for fagområdet
– Økonomiforståelse
– Kunne sette seg inn i og nyttiggjøre seg digitale fagsystemer/verktøy
– Gyldig politiattest

Personlige egenskaper

Du må like å lede andre mennesker og være bevisst egen lederrolle
Du må ha gode samarbeidsevner, og jobbe godt i team
Du må ha evnen til å skape tillit og bygge relasjoner
Evne til systematisk arbeid og orden

Lønn etter avtale

Vi tilbyr

Spennende arbeidshverdag med store muligheter for vekst. Som styrer vil du ha en fleksibel arbeidshverdag og du kan styre tiden tiden i stor grad.
Kommunen inngår i innsatssonen for Nord-Troms og Finnmark med økonomiske fordeler knyttet til redusert skatt, skattefri nedskrivning av studielån og fritak for el-avgift på forbruk.
Gratis barnehageplass fra og med barnehageåret 2023/2024 i Nord-Troms og Finnmark.
For øvrig gjelder ansettelse i henhold til lover, avtaler og reglementer. Medlemskap i pensjonskasse.
Tana kommune er en del av forvaltningsområdet for samisk språklov, hvor samisk er et offisielt
språk i tillegg til norsk. Søkere bes derfor om å oppgi sine språkkunnskaper.

Annet:

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentlig selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Søkere vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Kun søkere som søker elektronisk via WebCruiter vil bli vurdert. Attester og vitnemål samt to referanser legges ved søknaden.

Kommunen er behjelpelig med å skaffe bolig. Flytteutgifter dekkes iht. kommunens flyttereglement.

Under ellers like vilkår, foretrekkes søkere som behersker både norsk og samisk språk

Det er ikke ønskelig med kontakt fra annonseselgere eller formidlingsbyrå.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Per Fokstad geaidnu 50, 9845 Tana, Norge

Kontaktinformasjon

Rune Seim, Ass. kommunedirektør
Telefon: +47 46400203

Velkommen til Tana, sentralt i Øst-Finnmark, omkranset av noen av Norges største fjellvidder, med gresskledte frodige fjelldaler og heftig kystnatur. Et av Norges beste fiskeområder for røye og ørret – og Tanavassdraget, verdens viktigste elv for den den nordatlantiske laksebestanden. Selvsagt er verdens største laks også tatt her.

Å leve og bo i Tana kommune, i nordlyset og midnattsolens land, preget av nyskapning, rik på historie og med mangfoldig kultur inviterer vi til et felleskap med styrke og glede. Våre innbyggere byr på seg selv, med genuin interesse, vilje og engasjement.

Vi ønsker at arbeidsplassene i Tana kommune karakteriseres med høy kompetanse, likestilling, medbestemmelse, samarbeid, fleksibilitet, utvikling og frihet. Som ansatt har du mulighet å påvirke din arbeidssituasjon og virksomheten på din arbeidsplass. Kommunens struktur gjør at kommunikasjonen flyter lett i alle retninger.

Tana kommune er en tospråklig kommune der norsk og samisk er likestilt. Kommunen har også mange kvenske/norskfinske innbyggere.

 

Del stillingen

Selskap

Tana kommune

Kontaktinfo

  • Rune Seim
  • Tittel: Ass. kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 46400203

Lokasjon

  • Tana

Søknadsfrist

Juni 17, 2025

Troms fylkeskommune – Lærer i elektrofag – Ishavsbyen vgs (søknadsfrist 15.06.2025)

Flere ulike bilder satt sammen til et stort bilde

 

Lærer i elektrofag – Ishavsbyen vgs.

 

Ishavsbyen videregående skole har ledig 100 % fast lærerstilling innenfor programområdet for Elektro og datateknologi.

Arbeidsoppgaver vil være:

Undervisning i programfag på Vg1 og Vg2.
Undervisning innenfor programfag på Vg3 elektriker vil også kunne være aktuelt.

Kontaktlæreroppgaver kan bli tillagt stillingen.

Tiltredelse etter avtale.

Om oss

Ishavsbyen videregående skole er en framtidsrettet yrkesfaglig skole som samarbeider med næringsliv og samfunn.

Vi ønsker å bidra med «Fagkompetanse for fremtiden» og at alle skal «Se og bli sett». Alle skal oppleve god faglig og personlig utvikling. Skolen skal være en plass der alle har lyst å bli, lyst til å være og lyst til lære.

Ishavsbyen videregående skole skal være en skole der elever og medarbeidere opplever mestring i læringsarbeidet, arbeidsoppgavene og i møtet med hverandre.

For mer info se: www.ishavsbyen.vgs.no

Kvalifikasjonskrav

Relevant fagbrev som elektriker, automatiker, eller annen tilsvarende grunnutdanning
Minimum 4 års relevant yrkeserfaring

Det er ønskelig med:

2 års yrkesteoretisk/fagskoleutdanning i elektro eller
3 årig yrkesfaglærerutdanning

Søkere med fagbrev og relevant praksis og som mangler deler av de formelle kravene oppfordres til å søke.

Arbeidsgiver har mulighet til å legge til rette for at du skal kunne ta utdanning i jobb som et tilsettingsvilkår; dette inkluderer PPU-Y.

Personlige egenskaper

Vi søker etter deg som:

  • er en tydelig klasseleder og en trygg voksenperson som skaper mestring hos eleven
  • har et positivt menneskesyn, viser respekt og omsorg, og som er opptatt av å gjøre andre gode
  • har evne til å gjennomføre gode undervisningsopplegg med elevene og samarbeide med andre
  • lærere for å lage en god skolehverdag
  • har god digital kompetanse, og holder deg oppdatert innen dine fagfelt
  • har gode kunnskaper i norsk, skriftlig og muntlig
  • har et elevsyn som er i tråd med skolens måldokumenter
  • viser initiativ og ønsker å bidra til utvikling av organisasjonen

Ved tilsetting vil det i tillegg til utdanning og erfaring, legges vekt på personlige egenskaper som egnethet, pålitelighet og lojalitet som en del av kvalifikasjonsprinsippet.

Vi tilbyr

Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Nødvendig opplæring og mulighet for videreutdanning.
Et nettverk av gode og dyktige kollegaer hvor hjelp og støtte aldri er langt unna.
Et arbeidsmiljø med høy og allsidig kompetanse samt et sterkt fokus på læring.
Tilsettings- og arbeidsvilkår i hht. gjeldende lover, reglement og avtaler.

Søknaden skal inneholde

Søknadstekst, CV, vitnemål og attester
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal leveres elektronisk i Jobbnorge.

 

Søknadsfrist og andre opplysninger

Søknadsfrist: 15.06.2025

Aktuelle kandidater vil bli invitert til intervju.

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.

Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler.
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 
Troms fylkeskommune
Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 

Spørsmål om stillingen

Trond Ragnar Varsi-Breivik, Avdelingsleder

473 06 269

[email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 15. juni 2025

Arbeidsgiver Troms fylkeskommune (TFK)

Kommune Tromsø – Romsa

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Breiviklia 1, 9019 Tromsø

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Trond Ragnar Varsi-Breivik
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 473 06 269

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

Juni 15, 2025

Træna kommune – Turistkoordinator (ut 2026) (søknadsfrist 17.06.2025)

Fjellene i tåkebad

 

Turistkoordinator (ut 2026)

 

 

 

Velkommen til Træna!

Med fiskeri som hovednæring har det i Træna vært satset offensivt med over 1.4 milliarder kroner totalt de siste årene, noe som skaper flere titalls nye arbeidsplasser innen industri og havbruk, reiseliv og kulturliv. For tiden har vi nedtelling til åpning av et flunkende nytt og eksklusivt hotell neste vår. 

Træna har bosetning hovedsakelig på to øyer; Husøy og Selvær, med henholdsvis om lag 410 og 40 innbyggere. 

Vi søker en turistkoordinator som kan bidra til at alle som besøker Træna får gode opplevelser – varierte, innholdsrike, særegne og minnerike aktiviteter – som gjør at de både framsnakker destinasjonen og ønsker å komme tilbake. De viktigste samarbeidspartnerne vil være øvrige ansatte i Træna kommune, Trænafestivalen, Visit Helgeland, Helgeland Museum, det lokale næringslivet, lokalsamfunnet og Hurtigruten ASA.

 

 

Arbeidsoppgaver

Hovedoppgaver

  • Lede kommunens arbeid med reisemålsutvikling og merket for bærekraftig reisemål
  • Koordinering knyttet til mottak av cruiseskip – samarbeid med teknisk sektor rundt anløp
  • Lede og koordinere aktiviteter/program som skal tilbys cruiseskipenes passasjerer
  • Utvikle opplevelsespakker med utgangspunkt i naturbaserte aktiviteter i hovedsak til cruiseturister, men også til både grupper, øvrige turister og besøkende etter kapasitet
  • Ansvar for Turistkontoret – bemanning, salg, sykkelutleie, service og henvendelser (inkl. e-post)
  • Opprettholde kommunikasjon til den generelle befolkningen f.eks. ved administrering av turistkontorets Facebook-konto  
  • Ansvar for utvikling og vedlikehold av Tenk Træna (http://tenktraena.no/)
  • Årsrapporter for reiseliv og turisme
  • Bistå i utarbeidelse, revisjon og/eller evaluering av kommunale planer som kan knyttes til reiseliv, turisme, aktiviteter, naturopplevelser og/eller kulturarv/kulturminner
  • Koordinere kommunens ansvar for Artist in Residens-ordningen (arbeidet fordeles på flere) etter behov og kapasitet https://www.nfk.no/tjenester/kultur/kunst-og-kulturutvikling/artists-in-residence/
  • Være oppdatert på og kunne gi opplysninger om samferdselstilbudet til, fra og i Træna
  • Invitere barn og unge inn i reiselivsutviklingen, prosjekter, sommerjobb for ungdom, aktiviteter og arrangementer der det vurderes å styrke læring, trivsel, tilhørighet, samhold og mangfold (delta i team for satsing på barn og unge)
  • Bygge fellesskap med medarbeidere og øvrige involverte innen reiseliv, service og turisme
  • Forvalte ressurser på en måte som sikrer god måloppnåelse
  • Representere kommunen ved å delta på relevante arenaer, samlinger og konferanser etter kapasitet
  • Være en god ambassadør for destinasjonen Træna

 

 

Kvalifikasjonskrav

  • Høyere utdanning innen kultur, reiseliv, historie, arkeologi eller annen relevant studieretning. I særlige tilfeller kan erfaring erstatte kravet til formell utdanning 
  • Kunnskap om områdets kultur, historie og severdigheter, eventuelt evne til å raskt tilegne seg slik kunnskap 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Beherske norsk og engelsk godt, skriftlig og muntlig
  • Digital kompetanse

 

Vi ser etter deg som

  • er kreativ i bruk og utvikling av lokale menneskelige og materielle ressurser – har evne til å motivere og engasjere andre til å jobbe mot felles mål
  • har evne å ha «mange baller i lufta» samtidig
  • er omgjengelig og en god kommunikator i møte med ulike aktører og privatpersoner med variert bakgrunn, nasjonalitet og alder 
  • er selvstendig, fleksibel og løsningsorientert 
  • har god arbeidskapasitet og gjennomføringsevne

 

Vi tilbyr

  • 100% midlertidig stilling med svært variert innhold, organisatorisk plassert i kommunaldirektørens stab
  • En viktig rolle i kommunens utvikling av reiseliv og turisme med mye handlingsrom
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø 
  • Et lokalmiljø preget av varierende kulturarrangementer og kulturprosjekter
  • Lønn etter avtale og god pensjonsordning gjennom KLP

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere i utgangpunktet vil få sitt navn offentligjort i kommunens postjournal og på den offentlige søkerlisten. Ved ønske om å unntas offentlig søkerliste må begrunnelse oppgis, og ønske om unntak vil bli vurdert for hvert enkelt tilfelle.

 

Spørsmål om stillingen

Har du spørsmål kan du kontakte reiselivsutvikler Ramona Remmen, på telefon 480 31 401.

 

 

Om Træna

Urbanitet midt i havet: Du vil bli overrasket over hvor urbant Træna føles! Med 3-4 serveringssteder og diger matbutikk der du får kjøpt både pølse, truse og øks, krambu og blomsterbutikk, museum, frivilligsentral, Artist in Residence, flere internasjonale prosjekt, innbyggere fra mange ulike land – og til og med vårt eget Escape Room – alt innen en radius på noen hundre meter! Vi har også ferjekai, hurtigbåtkai, basseng, flerbrukshall med klatrevegg, tett bebyggelse rundt havna, badestrand, mange overnattingssteder og en sentrumskjerne der du nesten alltid vil møte folk.

Et kulturliv som skaper minner: Træna er kjent for sitt rike og mangfoldige kulturliv. Alt fra kunstprosjekter til filmprosjekter og ikoniske musikkfestivaler sommer og vinter, gir stadig øyriket vårt nasjonal og internasjonal oppmerksomhet. 

Barn og unge i sentrum: Her er trygt å bo, vi har god skole og vi har jobb til ungdommene fra tidlig alder. Vi har også nyoppusset fritidsklubb med flott kjøkken og rause åpningstider.

For mer informasjon om Træna anbefaler vi at du besøker http://tenktraena.no/ og https://www.trana.kommune.no/

 

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 17. juni 2025
Arbeidsgiver: Træna kommune
Kommune: Træna
Omfang: Heltid
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Rådhusveien 3, 8770 Træna

Del stillingen

Selskap

Træna kommune

Kontaktinfo

  • Ramona Remmen
  • Tittel: Reiselivsutvikler
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 480 31 401.

Lokasjon

  • Træna

Søknadsfrist

Juni 17, 2025

Ullensaker kommune – Lærer / kontaktlærer, Jessheim skole og ressurssenter (Søknadsfrist 13.06.2025)

 

Lærer/kontaktlærer

 

Vil du være lærer for våre flotte elever ved Jessheim skole?

Vi har to faste stillinger og ett vikariat på 1.-4. trinn og to faste stillinger på 5.-7. trinn.

Jessheim skole og ressurssenter er en 1-7 skole beliggende i Jessheim sentrum med ca. 500 elever. Skolen gir et forsterket skoletilbud til ca. 40 elever med sammensatte vansker. Vi har et engasjert og faglig meget kompetent personale med nærmere 100 ansatte. Skolen er organisert i trinnteam 1-7, vi har et godt arbeidsmiljø og et profesjonelt læringsfellesskap med vekt på kollektiv læring. Faglig og sosial læring og utviklingen for den enkelte elev står i sentrum for alt vi gjør. Målet vårt er at alle elevene skal bli den beste utgaven av seg selv.

Inkludering, mangfold og fellesskap er viktige verdier for oss. Skolen jobber systematisk med elevenes læringsmiljø og benytter verktøy som Det er mitt valg, klassetrivsel.no, LINK (Livsmestring i norske klasserom), trivselsledere og fadderordning. Skolens øvrige satsingsområder er utvikling av lærende profesjonsfellesskap gjennom refleksjon, erfaringslæring og medvirkning. Vi er opptatt av et godt samarbeide med foresatte, og FAU er en viktig ressurs for skolen vår. Skolens ledergruppe består av rektor og fire avdelingsledere.

 

Søknadsfrist: 13.06.2025
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Sted: Jessheim
Stillingstittel: Lærer/kontaktlærer
Stillinger: 5
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4978428455

 

Arbeidsoppgaver

  • Klasseledelse
  • Planlegge, tilrettelegge, tilpasse og evaluere opplæringen til den enkelte elev
  • Oppfølging av elevenes læringsutbytte og progresjon
  • Samarbeid med hjemmet
  • Skape et trygt og godt læringsmiljø for elevene
  • Være en aktiv bidragsyter i skolens profesjonsfellesskap og utviklingsarbeid
  • Kontaktlæreroppgaver må påregnes
 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent lærerutdanning
  • Erfaring med klasseledelse og elevoppfølging er ønskelig
  • Gode norskferdigheter, skriftlig og muntlig
  • God digital kompetanse
 

Personlige egenskaper

  • Vi søker etter deg som er en positiv, raus, varm og tydelig lærer og en god klasseleder
  • Du er trygg og selvstendig, har gode samarbeidsevner og ser verdien av å arbeide i et profesjonelt læringsfellesskap
  • Du er utviklingsorientert og strukturert og trives med en dynamisk arbeidshverdag
  • Du er fleksibel og løsningsorientert og søker løsninger til det beste for elevene
  • Du er oppdatert på forskning innenfor skolefeltet og benytter kunnskapsbaserte metoder
  • Du benytter aktivt kartleggingsresultater til å forbedre egen undervisningspraksis
  • Du evner å skape gode relasjoner til elever, foreldre og kollegaer

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

Arbeids- og lønnsbetingelser iht. gjeldende lover og tariffavtaler. Lønn: SKO 7961-7966, etter utdanning og ansiennitet.

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.

Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. §17-11 i opplæringsloven, fremlegges. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopi av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentlig § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjøn legning, religion eller etnisk bakgrunn.

 

 

Leiv Holthes veg, 2050 Jessheim, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Anne Kristine Skyrud
Avdelingsleder
 Telefon:92456428

Nina Helene Rognerud Grønlie
Rektor
 Telefon:91119747

 

Ullensaker – mulighetslandet

Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.

Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.

I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.

Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune

Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.

Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».

Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.

Velkommen til oss!

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kommune

Kontaktinfo

  • Anne Kristine Skyrud
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 924 56 428
  • Nina Helene Rognerud Grønlie
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 911 19 747

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Juni 13, 2025

Nordkapp vgs – Assistent innen Vg1 Naturbruk – Blå (søknadsfrist 10.06.2025)

Nordkapp vgs

 

Assistent innen Vg1 Naturbruk – Blå.

 

 

Om stillingen

Vi søker en person med undervisningerfaring fra Vg1 Naturbruk Blålinje.

I stillingen vil personligegnethet bli særlig vektlagt da stillingen er knyttet opp mot særskilteelever. 

 

Arbeidsoppgaver

Undervisning og annet i samarbeid med to andre faglærere.

 

Kvalifikasjonskrav

Undervisningserfaring fra Vg1 Naturbruk, Blå

 

Ønskede kvalifikasjoner

Erfaring fra fiskeri

 

Personlige egenskaper

Trygg, god på relasjoner og tålmodig.

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

Før eventuell tilsetting i Finnmarks fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.  

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

 

Nordkapp videregående skole

Nordkapp videregående skole og Maritime fagskole Nord avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no
 
 
 
Spørsmål om stillingen

Ole Håvard Olsen
Assisterende rektor
+4799369874
[email protected]

Jan Magne Gaare
Avdelingsleder
+47 94890219
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 10. juni 2025
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid
Varighet: Engasjement
Arbeidssted: Nordkapp VGS, Klubbveien 5, 9750 Honningsvåg
Hjemmekontor: Hjemmekontor ikke mulig

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Ole Håvard Olsen
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 993 69 874
  • Jan Magne Gaare
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 948 90219

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

Juni 10, 2025

Ål kommune – Koordinator for e-helse i Hallingdal (søknadsfrist 15.06.2025)

 

Koordinator for e-helse i Hallingdal

 

 

Kommunene Ål, Hol, Gol, Hemsedal, Nesbyen og Flå samarbeider om stillingen «Koordinator for e-helse i Hallingdal». Samarbeidet har vart siden 2017 og er formalisert gjennom Hallinghelse. Ål kommune er vertskommune for Hallinghelse og for stillingen.  Formålet med stillingen er å sikre fremdrift i det regionale e-helsesamarbeidet, effektivitet rundt informasjonssikkerhet og personvern, samt implementering av velferdsteknologiske løsninger i kommunene.

 

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver

  • Lede nettverk for velferdsteknologi med representanter fra de seks kommunene.
  • Ansvar for kontraktsoppfølging av leverandør til velferdsteknologiske løsninger.
  • Lede personvern- og ROS-arbeid med ny teknologi.
  • Holde statistikk over utvikling innenfor e-helsearbeidet i kommunene.
  • Synliggjøring av gevinster gjennom nullpunktsmålinger og gevinstarbeid.
  • Veiledning og bistand til kommunene og lokale velferdsteknologiske ansvarlige.
  • Ansvar for regelmessig anbudsrunde for leverandør av velferdsteknologiske løsninger.
  • Være proaktiv rundt tilskuddsmidler og nye innovasjonsprosjekter innen e-helse.
  • Lede mindre prosjekter innenfor ansvarsrammen.
  • Være faglig oppdatert på nasjonale føringer, lovhjemler og utvikling innen e-helsefeltet.
  • Bistå inn i forskningsprosjektet «Tillit og kompetanse for bærekraftig digitalisering av helse- og omsorgstjenestene i små kommuner» ved behov.
  • Utarbeide rutiner og prosedyrer for bruk av og implementering av velferdsteknologiske løsninger.
  • Bistå inn i andre og kryssende prosjekter innenfor samme fagfelt.
  • Sikre kompetanse om e-helse og velferdsteknologi til ansatte i helsetjenestene, gjennom initiativ til fagdager eller annen opplæring.
  • Være en viktig samarbeidsaktør med tverrfaglige nettverk både internt i Hallingdal og ut mot andre kommuner, regioner og aktører.
  • Årlig rapportering til kommunalsjefnivå.

 

Kvalifikasjoner

  • 3 årig høgskoleutdanning innen helse-eller sosialfag, fortrinnsvis sykepleier eller vernepleier.
  • Erfaring fra kommunal helse- og omsorgstjeneste.
  • Erfaring fra arbeid med velferdsteknologi.
  • Erfaring fra og kunnskap om prosjektarbeid og kompetanse innen PLP-metoden.
  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne.
  • Evne til å engasjere og videreutvikle tverrfaglige ansattgrupper.

 

 Vi tilbyr

  • Et spennende, utviklingsorientert og tverrfaglig arbeidsmiljø.
  • Ansvar for et fagfelt i stor utvikling.
  • Lønn etter avtale.

 

 Søknad

  • Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
  • Intervju og tilsetjing kan skje fortløpande i søknadsperioden.
  • Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.

Vi gler oss til å høyre frå deg – velkomen som søkjar!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 15.06.2025
Arbeidsstad: Hallinghelse

 

Kontaktpersonar:

Iselin Haugo Stavn
mob: +47 95444908

 

Heimeside:

/hallinghelse.no

 

Adresse:

Torpomoen 3570 Ål

 

Ål kommune Hallinghelse

Hallinghelse er eit interkommunalt samarbeidstiltak for dei seks kommunane Flå, Nes, Gol, Hemsedal, Ål og Hol. Hallinghelse skal ta initiativ til og koordinere samhandlingstiltak innan helse- helsefremjande tiltak, folkehelse og kompetanseheving mellom dei seks kommunane. Hallinghelse skal også fremje samhandling mellom kommunane og spesialisthelsetenesta (Vestre Viken Helseføretak (VVHF)). Hallinghelse er med på å gjere det mogleg for distriktskommunar å tilby eit nyskapande, innovativt fagmiljø med fokus på samhandling og samarbeid mellom kommunane.

Hallinghelse har kontorlokaler på Torpomoen i Ål kommune.

Våre nettsider: www.hallinghelse.no

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Iselin Haugo Stavn
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 954 44 908

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Juni 15, 2025

Nes kommune – Fast stilling som planrådgiver (søknadsfrist 16.06.2025)

Nes kommune Planavdeling

 

Fast stilling som planrådgiver

 

 

Om stillingen 

Bli med og form fremtidens Nes! Planavdelingen har nå ledig en fast 100 prosent stilling som planlegger.

Hos Planavdelingen i Nes kommune jobber vi for å skape en levende, bærekraftig og attraktiv kommune for våre snart 25 000 innbyggere. Kommunen er i en spennende utvikling, med mange initiativ fra både offentlige og private aktører som ønsker å bidra til vekst og fornyelse, og her har Planavdelingen en stor og viktig nøkkelrolle.

Hos oss møter du en engasjert og kompetent gjeng på totalt 6 personer, som hver dag jobber med god og helhetlig planlegging. Vi trives best når vi jobber tverrfaglig om å nå målene våre om bærekraftig utvikling, gode nabolag og en attraktiv sentrumsutvikling.

Vi søker deg som er motivert for å jobbe med varierte oppgaver innen offentlig forvaltning, informasjon og veiledning. Du vil være en del av et tverrfaglig miljø med arealplanleggere, arkitekt og landskapsarkitekt. Vi samarbeider på tvers av fagene, og har et trivelig, hektisk og godt arbeidsmiljø. Avdelingen skal sikre at overordnede føringer, planer og målsettinger følges. Vi trenger deg med et engasjement for bærekraftig samfunnsutvikling.

Nes kommune ligger 40 minutter fra Oslo, og i nærheten av Oslo Lufthavn. Kommunen er en populær tilflyttings- og utbyggingskommune, hvor det er press på arealressursene. Nes er en av landets største landbrukskommuner, med aktivt jord- og skogbruk. Kommunen er rik på naturmangfold og har sårbare naturtyper. Samtidig står kommunen foran utbygging og utvikling som i ulik grad kan påvirke tettstedene og naturen. 

 

 Om arbeidsområdet

Stillingen er organisert under kommunalområdet Samfunn og miljø i avdeling Plan, med arbeidssted Årnes. Kommunalområdet omfatter også avdelingene Kommunalteknikk, Landbruk, Byggesak, Geodata og eiendomsskatt, samt virksomheten Bygg og eiendom.

Plan har ansvar for å saksbehandle reguleringsplaner, utarbeidelse av kommunedelplaner for tettsteder og en andel av kommunale detalj- og områdeplaner. Kommunes kulturminneforvaltning og oppfølging av kulturminneplanen ligger også til Planavdelingen. Planavdelingen bidrar i arbeidet med kommuneplanens arealdel.

 

Arbeidsoppgaver

Som medarbeider i Samfunn og miljø vil arbeidet innebære selvstendig oppfølging av enkeltsaker, prosjekter og planer, utarbeidelse av politiske saker, intern koordinering og medvirkning. 

  • Behandle innsendte reguleringsplaner, vurdere planfaglige problemstillinger og skrive saksfremlegg for politisk behandling
  • Bidra til gode faglige prosesser, diskusjoner og konklusjoner
  • Informasjon, veiledning og medvirkningsprosesser
  • Utarbeide og bidra til kommunale planer, stedsanalyser og faglige anbefalinger
  • Arbeidsoppgavene kan endre seg, og den vi søker etter må være åpen for å bidra til ulike roller og med ulike oppgaver over tid

 

 Kvalifikasjoner

Du må ha relevant utdanning på masternivå, som fysisk planlegging, by- og regionplanlegging, arkitektur, landskapsarkitektur, samfunnsgeografi eller tilsvarende. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.

Tydelig og svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er et krav. Du må ha erfaring og kompetanse i bruk av ulike dataprogrammer og kartverktøy, og gjerne erfaring med å tegne plankart.

Du må ha kjennskap til offentlig forvaltning og relevant lovverk. Relevant praksis med plan- og bygningsloven er ønskelig.

Relevant erfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet vektlegges. 

Erfaring med plansaksbehandling og by- og tettstedsutviklingsprosjekter vektlegges.

God kjennskap til plan- og bygningsloven, offentlig forvaltning og planprosesser, saksbehandlingsrutiner og medvirkningsprosesser vektlegges.

 

Personlige egenskaper

Du er engasjert og trygg i fagfeltet, og du gjør egne faglige vurderinger. Du er løsningsorientert og samarbeider godt med andre, både internt og eksternt. Du inspirerer andre og tenker kreativt. Gjennom gode kommunikasjons- og samarbeidsevner bidrar du til en positiv utvikling av avdelingen. Du har evne til å arbeide selvstendig innen gitte tidsrammer, er strukturert og har god arbeidskapasitet.

Personlig egnethet og motivasjon vektlegges.

 

Vi tilbyr 

  • Fast stilling som rådgiver
  • Lønn etter avtale
  • Godt sosialt og faglig arbeidsmiljø med spennende og selvstendige arbeidsoppgaver
  • Gode arbeidstidsordninger (fleksibel arbeidstid, mulighet for sporadisk hjemmekontor)
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. 

 

 Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2025/2041
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Teknisk
Søknadsfrist: 16.06.2025
Tiltredelse: 01.10.2025
Arbeidssted: Årnes

 

Kontaktpersoner:

Mona Helene Balterud
Stilling: avdelingsleder
tlf: +47 47997994

 

Hjemmeside:

nes.kommune.no

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Planavdeling

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Mona Helene Balterud
  • Tittel: Avdelingslder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 479 97 994

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 16, 2025