Ledig 100% fast stillings som rådgiver/konsulent innen landbruk og utmark
Som en del av Øvre Namdal landbruk og utmark (ØNLU) får du muligheten til å jobbe med
landbruks og utmarksforvaltning i Lierne, Røyrvik og Namsskogan.
Som en del av teamet i ØNLU jobber du med varierte oppgaver innen landbruks og
utmarksforvaltning:
- Forvaltningen av SMIL ordningen
- Forvaltning av vannressurser
- Forvaltning av utvalgte kulturlandskap, samt behandling av søknader relatert til UKL
- Saksbehandling av søknader om drenering av jordbruksjord
- Oppgaver knyttet til prosjektarbeid innenfor landbruksnæringen (f.eks.
Fjellandbruket)
Som en del av teamet i ØNLU vil du også bidra aktivt med:
- Forvaltningen av ordningen for produksjonstilskudd
- Forvaltning av ordningen regionalt miljøtilskudd
- Saksbehandling av motorferdselsaker
- Saksbehandling av søknader om konsesjon
- Være kontaktperson for skadefelling
- Du får jobbe tett på næringa og med veiledning på oppdukkende saker innen
landbruk og utmark
Øvre Namdal landbruk og utmark
Siden 2019 har landbruksforvaltningen i Lierne, Røyrvik og Namsskogan vært samlet som en
enhet. Øvre Namdal landbruk og utmark løser forvaltningsoppgaver for de tre
samarbeidskommunene innen fagområdene; jord, skog, utmark, vilt, miljø og motorferdsel.
Landbrukskontoret har i overkant av 4 årsverk og aktiv tilstedeværelse i alle
samarbeidskommunene.
En jobb i ØNLU vil gi deg muligheten til å spesialisere deg innenfor noen fagområder.
Samtidig vil det totale oppgavespekteret for teamet, samt ansvarsområdets særegenheter
by på gode muligheter for betydelig variasjon i arbeidet.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning (bachelor) eller relevant realkompetanse innen landbruks
og utmarksforvaltning. Formalkompetansen avgjør om det blir tilsetting som rådgiver
eller konsulent. - Tidligere erfaring med forvaltningsoppgaver og saksbehandling.
- Prosjekterfaring
- Førerkort klasse B
- Landbruksøkonomi
Vi tilbyr:
- Bistand til å finne jobb til partner, og bolig.
- Fleksibel arbeidstid
- Varierte arbeidsdager, inkludert oppsøkende virksomhet ute i landbruksnæringen i
alle 3 kommunene. - Faglig felleskap
Praktisk info:
- Stillingsprosent: 100%, eller etter avtale.
- Kontorsted: Lierne
- Lønn: Etter avtale i henhold til kvalifikasjon
- Søknad: Elektronisk søknadsskjema på:
https://www.lierne.kommune.no/tjenester/om-kommunen/ledige-stillinger/ledigestillinger-2025/ - Stillingen er ledig fra 1. oktober. Oppstart etter avtale.
Søknadsfrist: 01.08.2025
Dersom du har spørsmål som gjelder stillingen kan du gjerne ta kontakt daglig leder ØNLU,
Stig Håvard Freland, tlf.: 959 18 607 eller e-post; [email protected]
Ålesund kommune – Rådgiver/ avdelingsingeniør, Vatn og avløp (Søknadsfrist 07.09.2025)
Rådgiver/ avdelingsingeniør
Er du utdanna ingeniør eller jurist med kompetanse innan forureiningsregelverket og offentleg forvaltning? Er du interessert i miljø og naturen rundt oss?
Då er du kanskje vår nye saksbehandlar.
Som saksbehandlar i Verksemd Vatn og avløp får du vere med på å løyse eit viktig samfunnsoppdrag. Du vil få faglige utfordringar og saker relatert til eit stort og variert område. Du vil òg bidra til å styrke avdelinga si rolle som ansvarlig myndigheitsutøver.
Avdeling Myndigheit har for tida åtte tilsette og er ei av tre avdelingar i Verksemd for Vatn og avløp i Ålesund kommune. Avdelinga er tillagt kommunen si myndigheit etter forureiningsregelverket, som til dømes utsleppsløyve, forsøpling og forureining. Avdelinga har tilhaldsstad på rådhuset i Ålesund sentrum.
Avdelinga har tilsette med kompetanse innan fagfelta teknisk, juridisk, økonomi og merkantil. Med bakgrunn i auka tal på saker ønskjer vi å styrkje fagmiljøet med ein saksbehandlar, til dømes ein ingeniør eller ein jurist.
Søknadsfrist: 07.09.2025
Arbeidsgivar: Kommunalområde Samfunn
Stad: Ålesund
Stillingstittel: Rådgiver/ avdelingsingeniør
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4988507436
Arbeidsoppgåver
- Saksbehandling – myndigheitsutøving etter forureiningsregelverket
- Kommunisere både skriftleg og munnleg med brukarar/abonnentar og andre offentlege myndigheiter
- Utarbeide og revidere lokale forskrifter og andre regelverk/normer
- For den som har interesse for det, vil det også vere mulig å delta i utviklingsarbeid knytt til arbeidsmetodikk og organisering av kommunen sitt arbeid på fagområdet
- Andre oppgåver og saksbehandling innan verksemda sitt ansvarsområde
Kvalifikasjonar
- Bachelor eller master innan vatn og avløp, miljø- eller kommunalteknisk område eller Master i rettsvitenskap eller cand jur
- For søkjarar med anna utdanning kan relevant erfaring kompensere for utdanningskravet
- God kjennskap til forvaltningslova og forureiningsregelverket
- Erfaring frå eller med offentleg forvaltning er ein fordel
- Gode norskkunnskaper munnleg og skriftleg
- Førarkort kl. B
Personlege eigenskapar
- Interesse for miljøsaker og samspel mellom offentleg mynde og utbyggjar/verksemd/abonnent/innbyggjar
- Evne til å finne løysingar i kryssingspunktet mellom ulike interesser
- Du trivst med å rettleie, og kan handsame ulike synspunkt
- Du ønskjer sjølvstendig ansvar innanfor fagfeltet og ønskjer å byggje kompetanse basert på eigne og avdelinga/verksemda sine erfaringar på ein konstruktiv måte
- Du er ein lagspelar og har gode samarbeidsevner
- Du er resultatorientert og liker å vere del av eit fellesskap med høg aktivitet
Vi tilbyr
- Fagleg utfordrande og utviklande arbeidsoppgåve i eit tverrfagleg miljø med variert kompetanse
- Opplæring og gode muligheiter for kurs, etter- og vidareutdanning – dette etter avtale med leiar
- Fleksibel arbeidstidsordning basert på normalarbeidstid
- God pensjonsordning
- Løn etter avtale
Keiser Wilhelms g. 11, 6003 Ålesund, Norge
Kontaktinformasjon
Rose Mari Refsnes
Avdelingsleiar
Telefon:911 56 432
E-post:[email protected]
Ålesund kommune er den største kommunen mellom Bergen og Trondheim, og eit regionsenter for Nordvestlandet. Kommunen har rundt 58.000 innbyggarar. Området rundt byr på rike moglegheiter for et aktivt friluftsliv for alle, jakt og fiske, og kommunen har eit rikt og blomstrande kultur- og næringsliv. Ålesund er universitetsby og har landets største universitet, NTNU.
Kommunen er ein stor arbeidsgjevar med sine over 4.500 dyktige og engasjerte medarbeidarar som utfører viktige samfunnsoppdrag. I det daglege arbeidet vektlegg vi verdiane våre: open, engasjert og modig. Visjonen for kommunen er «nasjonal slagkraft, regional attraktivitet og lokal identitet».
Ønsker du ein meiningsfylt jobb med varierte og utfordrande oppgåver, er Ålesund kommune eit spennande alternativ.
Tana Kirkelig Fellesråd Deanu Girkolas Oktasasraddi – Kirkeverge / daglig leder i Tana sokn (03.08.2025)
Vi har nå ledig en fast 100 % stilling som kirkeverge/daglig leder i Tana sokn.
- Tana Kirkelig Fellesråd Deanu Girkolas Oktasasraddi
- Ringveien 5, 9845 Tana, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Ledig fast 100% stilling som kirkeverge/daglig leder i Tana sokn
Stillingstittel: Kirkeverge
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid, ukedager og søndag
Arbeidsspråk: Norsk eller samisk
Antall stillinger: 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 3. august
Send søknad til:[email protected]
-
Høyere utdanning innen relevant fagområde og/eller relevant praksis
-
Innsikt i offentlig forvaltning og saksbehandling
-
God økonomiforståelse og erfaring med administrasjon
-
Gode samarbeidsevner og evne til å jobbe både selvstendig og i team
-
Fleksibilitet, initiativ og gjennomføringsevne
-
Medlemskap i Den norske kirke, og som kan identifisere seg med kirkens tro og verdier, og arbeide i tråd med kirkens visjon
-
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
-
Daglig leder med ansvar for saksbehandling for menighetsråd og kirkelig fellesråd
-
Personal- og økonomiansvar, herunder HMS
-
Ansvar for drift og vedlikehold av bygg og anlegg
-
En variert og utfordrende lederstilling i et spennende og godt arbeidsmiljø
-
Lønn og tilsetting etter avtale. 6 måneders prøvetid
-
Pensjonsordning gjennom KLP
-
Gode digitale verktøy og fleksibilitet i arbeidshverdagen
-
Kollegaforum i prostiet og på bispedømme-/landsnivå
Tana sokn tilsvarer Tana kommune og har ca 2800 innbyggere. Soknet tilhører Indre Finnmark prosti og ligger i et samisk språkområde. Administrasjonen har kontorsted i menighetshuset i kommunesenteret Tanabru, i kontorfellesskap med sokneprest, tolk/menighetssekretær, kateket, diakoniarbeider, organist, graver og kirketjenere. Flere av stillingene er i samarbeid med Nesseby sokn.
Røst kommune* – 2 sykepleiere i 100 % stilling (søknadsfrist 30.07.2025)
SYKEPLEIER
Om stillingen
- Vi har nå behov for 2 sykepleiere i 100 % stilling i pleie og omsorgssektoren i Røst kommune med tiltredelse etter avtale.
- En 100 % stilling fast
- En 100 % stilling vikariat i 1år, med mulighet for fast ansettelse
- Arbeidet er i 3 delt turnus, men også mulighet for å jobbe komprimerte vakter for lengere friperiode.
- I pleie og omsorgssektoren har vi søkelys på hvordan vi kan utvikle oss som tjenesteyter for å kunne gi gode helsetjenester i fremtiden,og du vil få en viktig rolle i dette arbeidet.
- Har du interesse for tjenesteutvikling og velferdsteknologi er det en fordel.
- Som liten kommune har vi allsidige tjenester, du vil måtte betjene kommunens KAD seng, være en del av akuttberedskap, hjemmetjeneste og sykehjem. Legg inn generell informasjon om stillingen
- Legg inn informasjon om stillingen
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for daglig oppfølging av pasientenes sykepleiefaglige behov
- Aktivt bidra i tverrfaglige samarbeid for å sikre best mulig pasientomsorg.
- Dokumentasjon av helsehjelp og pasientforløp.
- Veiledningsansvar for andre yrkesgrupper og studenter.
- Sykepleietjenester både i institusjon og i private hjem.
- Bidra i utviklingsarbeid i tjenesten.
Kvalifikasjonskrav
- Norsk autorisasjon som sykepleier
- Må dokumentere gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
- Sertifikat for bil
- Personlige egenskaper:
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Fleksibilitet
- Evne til å arbeide selvstendig og i team
- Ansvarsbevisst og pålitelig
- Bidra til et godt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Flyttegodtgjørelse
- Bistå med anskaffelse av bolig
- Tilrettelegging av turnus
- Tilrettelegging for videreutdanning
- Gode fagmiljø der du kan være med på å utvikle kommunens tjenester
- Behjelpelig med å skaffe jobb til partner
- Gratis barnehageplass opp til 4 år
- Lønn etter gjeldende tariff
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordningerLegg inn informasjon om lønn og andre fordeler knyttet til stillingen
Søknadsprosessen
- Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som til enhver tid følger av lover og tariffavtaler. Politiattest ikke eldre enn 3 måneder må fremvises før tiltredelse.
- Søknad samt cv og referanser, vedlagt bekreftet kopi av vitnemål og attester sendes elektronisk.
Om oss
Røst kommune er en fremtidsrettet og attraktiv arbeidsplass med visjonen «Røst – et hav av muligheter». Vi verdsetter faglig dyktighet, samarbeid og innovasjon, og som arbeidsgiver legger vi stor vekt på trivsel, inkludering og kontinuerlig utvikling for våre ansatte. Her finner du mange karrieremuligheter innen fiske, turisme og stedsuavhengig arbeid i et dynamisk og støttende arbeidsmiljø.
Helt ytterst i Lofoten, ti mil ut i havet fra fastlandet, ligger det unike øysamfunnet Røst. Med underkant av 500 innbyggere bor du side om side med en av Europas største sjøfuglkolonier og en av verdens rikeste fiskebestander. Røst kombinerer et levende fiskeri- og jordbrukssamfunn med en åpen og internasjonal kultur. Her finner du trygge omgivelser for barna, vakre landskap, frisk sjøluft og uendelige horisonter. Med daglige fly- og ferjeforbindelser til Bodø og resten av Lofoten.
Spørsmål om stillingen
Rannfrid Myran
Kommunalsjef Helse og omsorg
+4795794137
[email protected]
Søknadsfrist: 30. juli 2025
Arbeidsgiver: Røst kommune
Kommune: Røst
Omfang: Heltid (2 stillinger)
Varighet: Fast
Arbeidssted: Røst omsorgssenter, 8064 Røst
Hjemmekontor: Hjemmekontor ikke mulig
Røst kommune* – Helsesekretær i 100 % stilling vikariat (søknadsfrist 31.07.2025)
HELSESEKRETÆR
Om stillingen
Har du lyst til å prøve å jobbe i en liten kommune ytterst i Lofoten? Vi på Røst søker helsesekretær i 100 % stilling vikariat med erfaring fra legekontor.Røst er i prosess hvor vi må se på hvordan vi drifter tjenestene våre slik at vi treffer bedre i forhold til fremtidens behov. Har du interesse for utvikling er det en fordel
- Vikariatet gjelder fra 01.10.2025 til 01.10.2026
- Legg inn informasjon om stillingen
Arbeidsoppgaver
- Vi kan tilby varierte arbeidsoppgaver i et lite miljø. Du må kunne jobbe selvstendig og kjenne til drift av legekontor.
- Resepsjonsarbeid og pasientadministrasjon
- telefonvurderinger, time oppsetting,
- blodprøvetaking og blodprøveanalysering,
- sette ulike injeksjoner/vaksiner, sårskift, fjerne sting/agraffer, EKG, øreskylling, 24 t BT måling, og mulig assistering ved kirurgi dersom legen trenger dette, mm
- scanning/arkivering,
-
bestille tolk og pasientreiser
Kvalifikasjonskrav
- Vi ser etter deg med utdannelse som helsesekretær med gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig.
- Har du annen relevant utdanning ( sykepleier/ paramedic)og erfaring ønsker vi at sender en søknad.
- Du må kunne jobbe selvstendig og effektivt, være positiv og kunne samarbeide godt.
- Du må være fleksibel, arbeidsvillig og evne å til å lære fort.
- Du må like å ta initiativ og være god på å tåle stress.
- Vi bruker journalsystemer som CGM og Pasientsky, så det er en fordel om du har kjennskaper til dette, men ikke noe krav.
-
Det er ønskelig at du har tidligere erfaring fra andre legekontor og laboratoriearbeid.
Vi tilbyr
- Vi kan tilby 100 % stilling i vikariat.
- Vi kan tilby en variert hverdag med hyggelige, stabile kollegaer og et godt arbeidsmiljø.
- du vil få nødvendig opplæring
- Arbeidssted dekker arbeidsklær.
- Innmelding i pensjonsordning.
- Lønn etter tariff.
- Gratis Barnehage intil 4 år.
- kommunen er behjelpelig med å finne bolig.
Søknadsprosessen
- Politiattest ikke eldre enn 3 mnd må leveres før oppstart.
- Referanser må oppgis ved søknad
Om oss
Røst kommune er en fremtidsrettet og attraktiv arbeidsplass med visjonen «Røst – et hav av muligheter». Vi verdsetter faglig dyktighet, samarbeid og innovasjon, og som arbeidsgiver legger vi stor vekt på trivsel, inkludering og kontinuerlig utvikling for våre ansatte. Her finner du mange karrieremuligheter innen fiske, turisme og stedsuavhengig arbeid i et dynamisk og støttende arbeidsmiljø.
Helt ytterst i Lofoten, ti mil ut i havet fra fastlandet, ligger det unike øysamfunnet Røst. Med underkant av 500 innbyggere bor du side om side med en av Europas største sjøfuglkolonier og en av verdens rikeste fiskebestander. Røst kombinerer et levende fiskeri- og jordbrukssamfunn med en åpen og internasjonal kultur. Her finner du trygge omgivelser for barna, vakre landskap, frisk sjøluft og uendelige horisonter. Med daglige fly- og ferjeforbindelser til Bodø og resten av Lofoten.
Spørsmål om stillingen
Rannfrid myran
kommunalsjef Helse og omsorg
+4795794137
[email protected]
Søknadsfrist: 31. juli 2025
Arbeidsgiver: Røst kommune
Kommune: Røst
Omfang: Heltid
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Røst Legekontor, 8064 Røst
Hjemmekontor: Hjemmekontor ikke mulig
Våler kommune i Solør – Virksomhetsleder for tverrfaglige helsetjenester (Søknadsfrist 17.08.2025)
Virksomhetsleder for tverrfaglige helsetjenester
Vil du være med å forme fremtidens helsetjenester i Våler kommune?
Kommunen står stadig ovenfor utfordringer innen helse, og trenger tydelige ledere som evner å se helhet. Våler kommune oppretter stilling som Virksomhetsleder for tverrfaglige tjenester i helse.
Våler kommune søker en engasjert og strategisk virksomhetsleder innenfor helsefaget, som vil være med på å videreutvikle et helhetlig og moderne helsetilbud til innbyggerne. Vi ser etter deg som er en tydelig leder med evne til å inspirere, involvere og skape utvikling – både faglig og organisatorisk.
Som virksomhetsleder får du det overordnede ansvaret for deler av helseområdet i kommunen, med fokus på kvalitet, innovasjon og tverrfaglig samarbeid. Du vil spille en nøkkelrolle i kommunedirektørens virksomhetsledergruppe, og ha stor påvirkningskraft på både strategiske beslutninger og daglig drift.
Stillingen rapporterer til kommunalsjef helse og samhandling. Kommunalområdet helse og samhandling består av Virksomhet kultur og fritid, Virksomhet Våler omsorgssenter, Virksomhet tilrettelagte tjenester, og Virksomhet tverrfaglige helsetjenester.
Søknadsfrist: 17.08.2025
Arbeidsgiver: Våler kommune
Sted: Våler i Solør
Stillingstittel: Virksomhetsleder tverrfaglige helsetjenester
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4993597909
Ansvarsområder
- Lede og videreutvikle helsetjenestene i tråd med kommunens mål og verdier
- Sikre høy faglig kvalitet og effektiv ressursbruk
- Fremme samarbeid på tvers av fagområder og sektorer
- Bidra aktivt i kommunens innovasjons- og utviklingsarbeid
- Være en pådriver for helhetlig tjenestetilbud til innbyggerne
Arbeidsoppgaver
- Kontinuerlig utvikling og planlegging av driften
- Utarbeide relevante planer og følge opp oppvekststrategien.
- Ivareta kommunens oppgaver og lovkrav innen helse
- Samarbeide tett med andre ansatte for å skape en felles kultur, gode systemer og strukturer
- Bidra til å skape godt arbeidsmiljø og helsefremmende arbeidsplasser
- Utvikling- og utredningsoppgaver generelt for kommunen
- Budsjett og økonomirapportering
- Personalansvar
Kvalifikasjoner
- Bachelor – eller mastergrad innen relevant helse- eller sosialfag.
- Relevant ledererfaring, gjerne fra offentlig sektor
- Bred helsefaglig kompetanse og god forståelse for kommunale tjenester
- Ønskelig med erfaring fra endrings- og omstillingsarbeid
- God økonomisk forståelse og erfaring med økonomistyring
- Opptatt av og interesse for teknologisk utvikling innen helse
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner og evne til å bidra positivt i jobbfellesskapet
- Gode kommunikasjonsevner
- Stor gjennomføringsevne og innehaver av helhetsperspektiv
- Evne til å motivere ansatte gjennom en tydelig og inkluderende ledelsesstil
- Positiv, framoverlent og med godt humør
Personlige egenskaper vil bli vektlagt ved tilsetting.
Vil du være med på laget og gjøre en forskjell for innbyggerne i Våler? Vi gleder oss til å høre fra deg!
Våler kommune tilbyr
- Lønn etter avtale
- God pensjonsordning
- Nært samarbeid i et bredt fagmiljø i en organisasjon i utvikling
- Godt arbeidsmiljø med kompetente og støttende kollegaer
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt
Vålgutua 198, 2436 Våler i Solør, Norge
Kontaktinformasjon
Katinka Schjerven Eriksen
Kommunalsjef helse og samhandling
Telefon:+47 91839322
E-post:[email protected]
Anette Wille
HR-sjef
Telefon:48992264
E-post:[email protected]
Anniken Baksjøberget
Kommunedirektør
Telefon:99254809
E-post:[email protected]
Våler kommune i Innlandet ligger lengst nord i Solør og har 3670 innbyggere. Solør er en del av Glommadalføret, og Glomma renner gjennom Våler med fosser, stryk og flotte badestrender. Øst i Våler i grensetraktene mot Sverige ligger området som er kjent som Finnskogen. Kommunen har en flott beliggenhet med store muligheter for friluftsopplevelser. Våler kommune er preget av trygghet, trivsel og muligheter. Vi har et mangfold av sosiale møteplasser, aktivitets – og tjenestetilbud, og alle kan finne en boform som passer, – alt fra leilighet, enebolig til eget gårdsbruk. Det er mellom 30 min og en time til større handelssenter som Elverum, Kongsvinger og Hamar. Avstand til Oslo lufthavn Gardermoen er ca 1,5 time. Mer om oss på www.vaaler-he.kommune.no
Lierne kommune – Flere stillinger ved helse og omsorg (søknadsfrist 01.08.2025)
Klikk på aktuell stilling under:
Ledig 50 % fast stilling som ergoterapeut Søknadsfrist 01.08.2025
Ledig 50 % vikariat som sykepleier ved Lierne Legekontor Søknadsfrist 01.08.2025
Ledig 85 % vikariat som koordinator for barn, barn og voksen habilitering og rehabilitering. Søknadsfrist 01.08.2025
Ledig 81 % fast stilling som helsefagarbeider/assistent ved Steinhagan bofellesskap Søknadsfrist 01.08.2025
Ledig 78% fast stilling som vernepleier/miljøterapeut ved Steinhagan bofelleskap Søknadsfrist 01.08.2025
Ledig 45% vikariat som helsefagarbeider/assistent ved bolig Søknadsfrist 01.08.2025
42% vikariat som helsefagarbeider/assistent (nattstilling) ved avdeling bolig Søknadsfrist 01.08.2025
Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd – Kyrkjeverje (Søknadsfrist 24.08.2025)
Kyrkjeverje
Stillinga som kyrkjeverje i Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd er ledig frå 1. september 2025. Kyrkjeverja er øvste administrative leiar for Den norske kyrkja i Bjørnafjorden kommune, og forvaltar store og viktige verdiar for samfunnet. I hovudsak omfattar dette gravplasstenester for alle våre drygt 26 000 innbyggjarar, arbeidsgjevaransvar for om lag 30 tilsette, samt overordna strategisk og økonomisk ansvar for drift og utvikling av 6 kyrkjer, 1 kapell og 11 gravplassar. Ikkje minst er dette ei nøkkelrolle for utviklinga av folkekyrkja i Bjørnafjorden kommune inn i framtida.
Kommunen har to sokn, Os og Fusa, som begge har kompetente stabar med eigen dagleg leiar, og til saman fire prestar tilknytt sokna. Leiargruppa består av kyrkjeverje, daglege leiarar i Os og Fusa, og driftsleiar som koordinerer vedlikehald, kyrkjetenarar og gravplass-arbeid. Bjørnafjorden høyrer til Fana prosti og Bjørgvin bispedøme, og har godt etablerte samarbeid med desse einingane for nettverk, fagmiljø, utviklingsarbeid og strategisk arbeid for kyrkja i Vestland. Kyrkja i Bjørnafjorden har to kontor i kommunen, plassert i Fjord’n Senter i Eikelandsosen og i Os sokn sitt bygg Tunet Kyrkje- og kultursenter på Osøyro. Kyrkjeverja delar kontortid mellom desse arbeidsstadane.
Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd søkjer ein dyktig leiar til kyrkja i Bjørnafjorden. Dette inneberer gode mellommenneskelege og kommunikative evner, tydeleg og løysingsorientert leiarskap, god økonomisk forståing og stor og allsidig kapasitet. Samstundes trengst struktur og leiarfagleg tyngd for å ta kyrkja inn i framtida. Dette løyser ein ikkje åleine, og vi ser difor etter ein leiar som både kan ta roret, men òg spele på lag med gode krefter i stab, kyrkjelyd, styresmakter og samarbeidspartar.
Dersom intern søkar i organisasjonen vert tilsett, kan dei andre søkjarar til stillinga bli vurdert til annan leiarstilling i fellesrådet.
Søknadsfrist: 24.08.2025
Arbeidsgivar: Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd
Stad: Os
Stillingstittel: Kyrkjeverje
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4993951511
Arbeidsoppgaver
- Leie og utvikle verksemda i kyrkja i Bjørnafjorden
- Ivareta administrative og økonomiske oppgåver delegert frå sokna til fellesrådet
- Arbeidsgjevaransvar for dei tilsette
- Tilsetting/rekruttering samt oppfølging av tilsette medarbeidarar
- Budsjett- og økonomiansvar
- Sakshandsaming for fellesrådet og oppfølging av vedtak
- Bidra til samhandling og fremme samarbeid mellom aktuelle kyrkjelege organ, samt i dialog med kommunen
- Hovudansvarleg for å ivareta kyrkjebygg- og gravplassforvaltninga, og vidare ivareta interesser for sokna inn mot kommunen
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på høgskulenivå med minimum bachelorgrad eller tilsvarande. Relevant realkompetanse kan i ei heilskapsvurdering vega opp for manglande formell utdanning
- Erfaring med personalleiing, økonomistyring, administrasjon og planarbeid
- Evne til å arbeide strukturert med komplekse problemstillingar
- God formuleringsevne på norsk, både munnleg og skriftleg. Målforma er nynorsk.
- Medlem i Den norske kyrkja. Du kan identifisere deg med verdigrunnlaget til kyrkja og visjonen «Meir himmel på jord».
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner med fokus på lagbygging og koordinering
- Evne til å arbeide sjølvstendig og strukturert
- Personleg eignaheit vil bli vektlagt
- Ein tillitvekkjande relasjonsbyggar som brenn for kyrkja si rolle i lokalsamfunnet og enkeltmenneske sitt liv
- Kjennskap til Bjørnafjorden, Den norske kyrkja eller andre relevante tilhøve vil vere ein fordel.
Vi tilbyr
- Konkurransedyktige løn- og arbeidsvilkår etter gjeldande avtaleverk og pensjonsordning i KLP
- Eit hyggeleg arbeidsfellesskap med engasjerte og kompetente medarbeidarar
- Ei spennande leiarstilling for ein allsidig og viktig organisasjon i lokalsamfunnet
- Varierte arbeidsdagar og fleksibel arbeidstid
Vi oppmodar alle interesserte til å søke, uansett bakgrunn, og ser på mangfald som ei styrke i både kyrkjelydane og stabane våre.
For å skape grunnlag for godt og trygt miljø for alle, må det leggjast fram politiattest før tilsetting i samsvar med Trossamfunnslovens § 20 og Politiregisterloven § 39, første ledd. Når søknadsfristen er ute, vil det bli utarbeidd offentleg søkjarliste. Ynskje om å bli unntatt frå denne lista må grunngjevast i søknadsportalen, og du vil uansett få ei tilbakemelding på dette. Dersom vi ikkje kan innvilge ditt ynskje, vil det vera mogleg å trekkje søknaden.
Øyro 49, 5200 Os, Norge
Kontaktinformasjon
Hans Einar Markhus
Assisterande kyrkjeverje
Telefon:95936580
Lars Erik Dalland
Fellesrådsleiar
Telefon:93041113
Træna kommune – Daglig leder ved Træna Frivillligsentral (søknadsfrist 17.08.2025)
Daglig leder ved Træna Frivillligsentral
Bli med og skap engasjement, fellesskap og livskvalitet i havgapet!
Er du en initiativrik og samfunnsengasjert person med hjerte for frivillighet og lokalsamfunnsutvikling? Har du evne til å bygge nettverk, lede prosjekter og inspirere andre? Da kan du være den vi ser etter!
Stillingen gir deg mulighet til å være en nøkkelperson i lokalsamfunnets utvikling, også som en aktiv aktør i prosjekter innen stedsutvikling, reiseliv, bolyst, kultur, folkehelse, barn og unge og ikke minst spennende samarbeid med Trænafestivalen og Artists in Residence-programmet (AiR).
Sentrale arbeidsoppgaver
Frivilligsentralen i Træna skal jobbe for å styrke frivillighet, deltakelse og livskvalitet. Vi samarbeider tett med kommunen, lag og foreninger, og en rekke lokale, nasjonale og internasjonale aktører, og her er rikelig med muligheter for den som liker å skape noe nytt!
Sentrale oppgaver:
- Etablere inkluderende og trivelig møteplasser
- Rekruttere frivillige
- Søke midler og utvikle nye samarbeid og tiltak
- Bidra i prosjekter knyttet til:
- Stedsutvikling og samfunnsbygging
- Reiseliv og bolyst
- Kulturtiltak og folkehelsearbeid
- Aktiviteter for barn og unge
- Samarbeid med Trænafestivalen, Helgeland Museum og Artists in Residence
- Deltakelse i ulike nasjonale og internasjonale prosjekt
- Samarbeid med interessante organisasjoner – store som små
- Ha det overordnede ansvaret for kommunens fritidsklubb
- Samarbeide med organisasjonen Vårt Hav som vi deler lokaler med på Grendahuset
- Samarbeide med NAV og arbeidsgiver om arbeidsplassvurdering
- Drive/etablere ordninger som for eksempel bruktmarked, BUA/utstyrssentral, mv.
Vi tilbyr
- Egne lokaler i et eldre forsamlingshus med sjel og sjarm
- En meningsfull og variert arbeidshverdag
- Store muligheter til å påvirke og utvikle lokalsamfunnet
- Tett samarbeid med kommune, næringsliv, kulturaktører og frivillige
- Et engasjert og inkluderende miljø
- En spennende kommune med mye hav, mye vær og storslått natur
- Et urbant og internasjonalt lokalmiljø preget av kulturarrangementer og kulturprosjekter
- Lønns- og pensjonsvilkår i tråd med gjeldende regelverk
Om dette høres spennende ut, setter vi stor pris på å motta din søknad, innen 17. august 2025.
Om oss
Næringsutvikling i fokus: Med fiskeri som hovednæring har det i Træna vært satset offensivt med over 1.4 milliarder kroner totalt de siste årene, noe som skaper flere titalls nye arbeidsplasser innen industri og havbruk, reiseliv og kulturliv. For tiden har vi nedtelling til åpning av et flunkende nytt og eksklusivt hotell neste vår. Træna har bosetning hovedsakelig på to øyer; Husøy og Selvær, med henholdsvis om lag 410 og 40 innbyggere.
Et kulturliv som skaper minner: Træna er kjent for sitt rike og mangfoldige kulturliv. Alt fra kunstprosjekter til filmprosjekter og ikoniske musikkfestivaler sommer og vinter, gir øyriket vårt stadig nasjonal og internasjonal oppmerksomhet.
Urbanitet midt i havet: Du vil bli overrasket over hvor urbant Træna føles! Vi har fire serveringssteder og diger matbutikk der du får kjøpt både pølse, truse og øks, vi har krambu og blomsterbutikk, museum, frivilligsentral med matservering, Artists in Residence, flere internasjonale prosjekt, innbyggere fra mange ulike land – og til og med vårt eget Escape Room – alt innen en radius på noen hundre meter! Vi har også ferjekai, hurtigbåtkai, basseng, flerbrukshall, tett bebyggelse rundt havna, badestrand, mange overnattingssteder og en sentrumskjerne der du nesten alltid vil møte folk!
Barn og unge i sentrum: Her er trygt å bo, vi har god skole og vi har jobb til ungdommene fra tidlig alder. Vi har også nyoppusset fritidsklubb med flott kjøkken og rause åpningstider.
Spørsmål om stillingen
Pernille Øijord
Sektorleder helse, sosial- og omsorg
+47 930 09 959
[email protected]
Søknadsfrist: 17. august 2025
Arbeidsgiver: Træna kommune
Kommune: Træna
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Rådhusveien 3, 8770 Træna
Midtnett AS – Prosjekteringsleder (Søknadsfrist 20.08.2025)
Prosjekteringsleder
- Frist: 20.8.2025
- Ansettelsesform: Fast
Prosjekteringsleder
Midtnett søker prosjekteringsleder til planlegging og prosjektering av nyanlegg og rehabilitering av eksisterende nett, samt ha et overordnet ansvar for prosjekteringsprosessen.
Hovedoppgaver:
-
Prosjektering/oppfølging ved rehabilitering av nettanlegg
-
Prosjektering og oppfølging av nyanlegg
-
Dokumentasjon og kvalitetssikring
-
Overordnet ansvar for prosjekteringsprosessen, herunder
-
Sørge for felles retningslinjer for prosjektering
-
Oppdatere/etablere nødvendige rutiner
-
Holde oversikt over totalporteføljen av prosjekter
-
Økonomioppfølging på prosjekter
-
-
Bidra i Midtnetts prosjekter for kontinuerlig forbedring av kvalitet og produktivitet, herunder AI-baserte driftsløsninger
Ønskede kvalifikasjoner
-
Master- eller bachelorgrad innen elektrofag
-
Erfaring med prosjektering
-
Erfaring fra nettselskaper ønskelig
-
Høyspent kompetanse
-
God kjennskap til relevant dataverktøy
-
Montørsertifikat innen fagområdet er en fordel
Ønskede personlige egenskaper:
-
Du er selvstendig, strukturert og løsningsorientert
-
Du går foran som et eksempel for dine kolleger
-
Du tar eierskap til arbeidsoppgavene dine
-
Du er opptatt av kvalitet og effektiv bruk av ressurser
-
Du er konstruktiv og liker å arbeide i team
-
Du er god til å kommunisere med kolleger, leverandører og kunder
Deltakelse i vaktordning må påregnes.
Bruk av egen bil må påregnes.
Vi kan tilby:
-
Spennende og utviklende arbeidsoppgaver
-
Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale
Nedmarken, Vikersund vil være fast arbeidssted, men det må påregnes enkelte arbeidsdager også på Lampeland.
Om arbeidsgiveren
Sektor: Offentlig
Sted: Øvre Nedmarken 15, 3370 Vikersund
Bransje: Kraft og energi
Stillingsfunksjon: Elektroingeniør
Arbeidsspråk: Norsk
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS