Meløy kommune Kommunepsykolog, Helsestasjon (Søknadsfrist 16.01.2025)

Standardbilde- forsidebilde

Kommunepsykolog

 

 

Vil du utgjøre en forskjell for barn, unge og deres familie?
Ønsker du å jobbe tverrfaglig med faglig spennende utfordringer og gode kollegaer? Da er stillingen som kommunepsykolog i Meløy kommune jobben for deg.

Vi søker kommunepsykolog i 100% fast stilling. Søkere som ønsker en lavere stillingsprosent kan også bli vurdert. Tiltredelse snarest eller etter avtale.
Stillingen er organisert på helsestasjonen, pr. tiden under tjenesteområde oppvekst.

Kommunen satser på forebygging og kvalitet i psykisk helse til barn og unge 0-25 år og jobber tverrfaglig etter BTI- modellen. Mer info om BTI-modellen se: https://www.forebygging.no/BTI/ 

Kommunepsykolog vil samarbeide med deler av kommunens rus- og psykiatritjeneste, legetjenesten, PPT, barnevern, helsesykepleier, jordmor, BUP samt andre aktuelle samarbeidspartnere.

 

Søknadsfrist: 16.01.2025
Arbeidsgiver: Meløy kommune
Sted: Ørnes
Stillingstittel: Kommunepsykolog
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4900522069

 

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av lette til moderate psykiske og adferdsmessige vansker samt med rusproblematikk.
  • Veiledning til foreldre og nettverk som en del av et behandlingsløp.
  • Tverrfaglig samarbeid med viktige instanser rundt barn og unge.
  • Systemarbeid, med fokus på utvikling av kommunens psykiske helsetjenester og psykososiale tilbud.
  • Bidra til intern fag- og kompetanseutvikling.
  • Være tilgjengelig for faglige drøftinger, råd og veiledning av ansatte som jobber med gravide, barn og unge.
  • Medlem av psykososialt kriseteam.

 

Kvalifikasjoner

  • Offentlig norsk godkjenning/autorisasjon som psykolog.
  • Ønskelig med erfaring fra primær- eller spesialisthelsetjenesten.
  • Erfaring med barn og unge og deres familie er en fordel.
  • Veiledningskompetanse eller erfaring med veiledning er ønskelig
  • Førerkort klasse B og muligheten til å kunne disponere egen bil i tjenesten
  • Utenlandske søkere må kunne dokumentere bestått norskkurs nivå B2

 

Personlige egenskaper

  • Engasjert, fleksibel og løsningsorientert
  • Selvstendig og strukturert
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å veilede og inspirere
  • Interesse for forebyggende og helsefremmende arbeid

 

Vi tilbyr

  • Fleksibel arbeidstid.
  • Tilrettelegging for faglig oppdatering og utvikling.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte.
  • Lønn etter avtale.
  • Behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass ved tilgjengelighet/ ledighet.
  • Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde.
  • I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
  • Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter.
  • Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.

 

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
  • Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.
  • Helseattest for tuberkulose og MRSA skal fremlegges før tiltredelse.
  • Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.

 

Chr. Tidemanns vei 20, 8150 Ørnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Gerd Anne Jørgensen
Avdelingsleder for helsestasjon og skolehelsetjenesten
 Telefon:+47 94382550

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

  • Gerd Anne Jørgensen
  • Tittel: Avdelingsleder for helsestasjon og skolehelsetjenesten
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 94382550

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

Januar 16, 2025

Øksnes kommune – Avdelingsleder kommunalteknikk (søknadsfrist 26.01.2025)

 

Avdelingsleder kommunalteknikk

 

Øksnes kommune har ledig stilling som avdelingsleder for driftsavdelingen – kommunalteknikk. Avdelingen har 6 ansatte i tillegg til avdelingsleder. Avdelingsleder rapporterer til kommunalsjef for teknisk, og deltar i kommunalsjefens ledergruppe.

Avdelingen har ansvar for vei, vann, avløp og gatelys i Øksnes kommune.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Daglig ledelse av driftsavdelingen
  • Personalansvar for avdelingens 5 ansatte
  • Relevant saksbehandling innenfor vei, vann og avløp, samt andre fagområder innenfor kommunen.
  • Overordnet ansvar for gjennomføring, økonomi og fremdrift for prosjekter innen for avdelingen, herunder også gjennomføre mindre prosjekter på egenhånd
  • Overordnet ansvar for offentlige anskaffelser innenfor avdelingen, samt gjennomføre anskaffelser selv. Herunder utarbeide konkurransegrunnlag.
  • Oppfølging av kontraktører på vinter og sommerdrift av kommunale veier
  • Utarbeide og oppdatere internkontrollsystemer
  • Delta i kommunalsjefens ledergruppe

 

Kvalifikasjoner:

Vi ønsker deg som har utdanning innafor et eller flere av områdene under.

  • Ingeniør eller sivilingeniør innafor relevante fagområder (bygg, VA, vei, e.l.)
  • Lederutdanning
  • Ved lang relevant erfaring som leder, prosjektleder eller formann kan kravet til utdanning fravikes


Egenskaper:

Vi søker deg som har kompetanse innafor ett eller flere av områdene under:

  • Er ingeniør eller sivilingeniør
  • Alternativt kan lang relevant praksis, erfaring og annen utdanning kompensere for ingeniørkravet
  • Har erfaring fra fagområdene vei, vann og avløp, det vil bli vektlagt
  • Har erfaring med ledelse
  • har erfaring med offentlige anskaffelser
  • Har erfaring fra kommunal saksbehandling
  • Har erfaring med prosjektledelse og gjennomføring av prosjekter
  • Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne – Norsk språk

Vi ønsker en person som :

  • Er samlende og kan bygge team
  • Samarbeider godt med alle
  • Får ut det beste potensialet i sine medarbeidere
  • Har stor arbeidskapasitet
  • Liker en hektisk hverdag og mange varierte oppgaver
  • Er løsningsorientert
  • Har evne til å innrette seg etter fattede beslutninger og vedtatte rammer
  • Er engasjert og innovativ
  • Ser muligheter i oppgaver og personell
  • Liker samspill og jobbe i en helhetlig organisasjon
  • Har gjennomføringsevne
  • Kommuniserer på en positiv måte både internt og eksternt
  • Skaper gode relasjoner med innbyggerne
  • Deltar aktivt i kommunes arbeid med å bygge omdømme og lever gode tjenester


Vi tilbyr:

Variert arbeid i positivt miljø

Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.

Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.

God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen

 

 

 

Søk her

 

 

 

Fylke: Nordland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 26.01.2025
Tiltredelse: 01.04.2024
Arbeidssted: Myre

 

 

 

Kontaktpersoner:

Bengt Stian Nilsen
mob: +47 95170945

 

Hjemmeside:

www.oksnes.kommune.no

 

Adresse:

Langryggveien 22 8430 Myre

 

Øksnes kommune Forvaltning

Øksnes for flere. Øksnes for deg?
Som ansatt i Øksnes Kommune vil du ha 400 kollegaer i ulike etater og tjenester. Det finnes mange spennende jobbmuligheter hos Øksnes Kommune! Vi oppfordrer alle til å søke jobb hos oss uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Her kan du utvikle deg og ha stor innflytelse på hvordan organisasjonen drives. Vi stiller med faglig og personlig utvikling, et godt arbeidsmiljø og gode lønn- og pensjonsvillkår.
Nysgjerrig på Øksnes Kommune som arbeidsplass? Ring en Øksnesværing og slå av en uformell prat. Hvem vet, kanskje møtes vi på butikken en dag snart? Kontaktinformasjon til de ansatte finner du på kommunens hjemmeside.

Del stillingen

Selskap

Øksnes kommune

Kontaktinfo

  • Bengt Stian Nilsen
  • Tittel: Kommunalsjef teknisk sektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 951 70 945

Lokasjon

  • Myre

Søknadsfrist

Januar 26, 2025

Lillehammer kommune – Byggdrifter / vaktmester Eiendom Drift (Søknadsfrist 27.01.2025)

Bilde over Lillehammer sommer

 

Byggdrifter/vaktmester

 

 

100% stilling som byggdrifter/vaktmester

 

Søknadsfrist: 27.01.2025
Arbeidsgiver: Lillehammer kommune
Stillingstittel: Byggdrifter/vaktmester
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4901040197

 

Arbeidsoppgaver

  • Hovedansvar for drift og vedlikehold i kommunale bygg (skoler, barnehager og institusjonsbygg).
  • Ventilasjon, fyring og elektro.
  • Tilhørighet i vaktmesterteam med ansvar for andre mindre steder samt leiligheter. Reparasjon og vedlikehold.
  • Tjenester mot byggenes leietagere er også en del av arbeidet
  • Det vil være en høy grad av ambulerende virksomhet.
  • Varierte oppdrag etter årstiden. Gressklipping, snørydding, sjauing og rydding.
  • Du må kunne lese og forstå driftsovervåkningssystemer og dokumentere skriftlig i våre datasystemer.

 

Kvalifikasjoner

  • Vi ønsker primært en person med fagbrev Byggdrift eller annen håndverkutdanning, relevant erfaring og praksis vurderes.
  • Det er ønskelig at kandidat har kompetanse innen overvåkningssystemer for drift av varme- og ventilasjonsanlegg.
  • Kandidat må kunne bruke data i arbeidet med dokumentasjon. Vi bruker FDV-systemet Plania i vårt daglige virke.

 

Personlige egenskaper

  • Vi legger vekt på personlige egenskaper som selvstendighet, allsidighet, fleksibilitet, utadvendthet, gjennomføringsevne og evne til å samarbeidet i team. Teamarbeid krever gode kommunikasjonsegenskaper og relasjonserfaring.
  • Gode sosiale egenskaper.
  • Må beherske norsk skriftlig og muntlig.
  • Må ha førerkort klasse BE.
  • Søkere som ikke fyller inn sin CV komplett vil ikke bli vurdert. Vi forventer også at du skriver en utfyllende søknad.
  • Helse til å kunne stå i de arbeidsoppgaver stillingen krever.
  • Godkjent politiattest må fremlegges ved tiltredelse.

 

Vi tilbyr

  • Vi tilbyr en travel arbeidsdag med utfordrende, selvstendige og varierte oppgaver i et godt miljø.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Stillingen lønnes i ht. gjeldende tariffavtale og lokale avtaler, avhengig av utdanning og ansiennitet
  • Vi tilbyr nødvendig opplæring i bruken av våre FDV systemer

 

Rosenlundvegen 1, Rosenlundvegen, 2626 Lillehammer, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Tor Erik Nilsen
Avdelingsleder Eiendom drift vaktmestertjenesten
 Telefon:+47 906 47 044

 

Våre verdier er tillit, respekt og profesjonalitet. Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål/lenke til vitnemålsportalen og attester fra tidligere arbeidsforhold lastes opp i Webcruiter. Eventuelt tas med i papirkopi til intervju.

Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her

Del stillingen

Selskap

Lillehammer kommune

Kontaktinfo

  • Tor Erik Nilsen
  • Tittel: Avdelingsleder Eiendom drift vaktmestertjenesten
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 906 47 044

Lokasjon

  • Lillehammer

Søknadsfrist

Januar 27, 2025

Tveit Vidaregåande Skule – Anleggs – gartnerlærer (søknadsfrist snarest)

 

Bilde 3 av 7 i jobbannonse-galleriet

 

Anleggsgartnerlærer

 

TVEIT VIDAREGÅANDE SKULE

Frist Snarest

Ansettelsesform Fast

Lærer i anleggsgartnerfag

Har du lyst til å prøve noe nytt?

Tveit Vidaregåande Skule i Nedstrand er en tradisjonsrik skole med historie helt tilbake til 1877. Fra 01.01.25, eller etter avtale, har vi ledig 100% stilling som lærer hovedsakelig i anleggsgartnerfaget. Vi søker deg som har kompetanse som anleggsgartner, eller annen kompetanse fra anleggsbransjen, slik som maskinfører, gartner, m.m. Er du usikker på om du har riktig kompetanse, men synes det høres spennende ut, så ta gjerne kontakt!

Vi kan tilpasse en mindre stillingsprosent om det er ønskelig.

Tveit Vidaregåande Skule er en naturbruksskole og erfaring/interesse for naturforvaltning, landbruk, dyr og skog vil også være positivt.

Vi søker deg som har:

  • Relevant erfaring fra anleggsgartnerfaget eller anleggsbransjen.
  • Maskinførerkompetanse (minimum 2 år) på gravemaskin og minilaster.
  • God kompetanse på den grå delen av faget.
  • Politiattest.

Det er ønskelig med:

  • undervisningskompetanse i flere fag
  • et positivt elevsyn
  • gode formidlingsferdigheter
  • gode ferdigheter i relasjonsbygging og klasseledelse
  • gode ferdigheter i samarbeid og kommunikasjon
  • engasjement og utviklingsorientering
  • gode digitale ferdigheter
    personlig egnethet vektlegges

Ønsker du å arbeide i et engasjert arbeidsmiljø så ta kontakt.

Pedagogikk er ønskelig, men ikke et krav for å søke på stillingen.

Lønn og pensjon etter tariff (landsoverenskomst for utdanning).

 

Søk på stillingen her.

 

Sted: Hinderåvåg 206, 5560 Nedstrand

Spørsmål om stillingen
Kristoffer Salvesen, Rektor
Mobil: 95 20 05 03

 

Tveit Vidaregåande Skule

Tveit Vidaregåande Skule er en tradisjonsrik skole med historie helt tilbake til 1877. Idyllisk plassert mellom fjord og fjell har vi alle muligheter for å stimulere til et unikt miljø. Skolen driftes som en stiftelse, og har i år ca 75 elever hvor de fleste er bosatt ved internatet. Som naturbruksskole er vi i stor grad praktisk rettet, og både ansatte og elever liker å være ute.

 

Del stillingen

Selskap

Tveit Vidaregåande Skule

Lenke til firma

https://tveit.vgs.no/

Kontaktinfo

  • Kristoffer Salvesen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil: 95 20 05 03

Lokasjon

  • Nedstrand

Søknadsfrist

Januar 31, 2025

Ørland kommune – Sykepleier til korttid og langtid (søknadsfrist 12.01.2025)

Bjugnfjorden i solnedgang

Sykepleier

 

 

Sykepleiere på Bjugn Livsgledesykehjem langtidsavdelinger
og
Sykepleiere på Verdens første sertifiserte Livsgledesykehjem på korttidsavdeling

Vi søker deg som ser etter en spennende sykepleierjobb i ett tverrfaglig engasjert fagmiljø som er stadig under utvikling med fokus på personsentrert omsorg. Du vil være en viktig lagspiller i egen avdeling og i et tverrfaglig samarbeid med andre yrkesgrupper og tjenester.

Livsgledesykehjemmet på Bjugn helsesenter består av 4 langtidsavdelinger. Det er til sammen 60 plasser med avdelingsvis fordeling med tre somatiske langtidsavdelinger og en skjermet avdeling for 16 pasienter med demens sykdom. Bjugn helsesenter har en velfungerende aktivitetsstue for hjemmeboende og sykehjemspasienter.

Verdens første Livsgledehjem for korttidspasienter er lokalisert på Brekstad. Avdelingen har 20 korttidsplasser som innebærer rehabilitering, lindrende, rus og psykisk helse og avlastningsopphold. I tillegg er det langtidsplasser i påvente av plass på langtidsavdeling på sykehjemmet på Bjugn helsesenter.
Langtidsavdelingene og korttidsavdelingene består av tverrfaglige lag med sykehjemslege, helsefagarbeidere, sykepleiere, vernepleiere, pleiemedhjelpere og noen avdelinger har postverter. Renholdere og kjøkken personalet er en aktiv betydningsfull arbeidsgruppe som bidrar i pasientens personsentrert omsorg. Vi samarbeider med ulike faggrupper som fysioterapeuter, ergoterapeuter, kokk og ernæringsfysiolog.

Begge sykehjemmene har flotte sansehager som brukes aktivt i samvær med både Livsgledebarnehager, pårørende og andre besøkende. Vi har produksjonskjøkken med tilhørende kantine på hver lokasjon. Vi har et Livsglede samarbeid med frivillige, kulturskole, lokale skoler, lokale lag og organisasjoner, interne og eksterne samarbeidspartnere som for eksempel musikere. Vi legger til rette for å følge årstidene blant annet med tradisjonsrik mat og aktiviteter. Utover dette samarbeider vi naturlig med hjemmetjenesten og vi bruker kommunens KEKK (Klinisk etisk komité) i systematisk etikk arbeid.
Et felles natt team for sykehjem og hjemmetjeneste er under etablering på begge lokasjonene og et sykepleier team for langtidsavdelingene.

Arbeidstidsordningen er fleksibel der du gir tilbakemelding på ditt behov i forhold til jobb, fritid og familie. Det er mulighet for å jobbe lange vakter på 12,5t som gir deg mulighet for lengre friperioder. Lengden på nattevaktene er mellom 9,9t og 10,5t. Vi jobber med en arbeidstidsordning som bidra til økt faglig trygghet, økt fellesskapstenking i en spennende og allsidig arbeidshverdag.

 

Vi søker etter sykepleiere i 100% fast stilling der det vurderes en kombinasjon av å jobbe dag, aften og natt.

 

Velkommen med din søknad

 

Søknadsfrist: 12.01.2025
Arbeidsgiver: Ørland kommune
Stillingstittel: Sykepleier
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4866606668

 

Arbeidsoppgaver

  • Helhetlig omsorg og behandling av pasienter etter krav til etiske og faglig kvalitet
  • Bidra aktivt til å tilrettelegge for personsentrert omsorg
  • Ansvar for å kartlegge og vurdere pasientens behov, sette mål og iverksette tiltak og dokumenter
  • Veiledning og undervisning av kollegaer og andre
  • Bidra til god kommunikasjon og samarbeid på tvers av faggrupper
  • Pårørendesamarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som Sykepleier
  • Studenter med planlagt autorisasjon sommeren 2024?
  • Videreutdanning i demensomsorg, geriatri eller psykiatri er ønskelig
  • Gode datakunnskaper
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
  • Fordel med førerkort

 

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er:

  • faglig engasjert, faglig oppdatert og som aktivt deler kunnskap
  • fleksibel og løsningsorientert
  • endringsvillig og kreati
  • selvstendig, strukturert og målrettet
  • raus og er inkluderende i arbeidet med pasienter, pårørende og kolleger
  • bidrar til et godt arbeidsmiljø gjennom å bygge tillit og fremstår med gode positive holdninger

Personlig egenskaper vil blir vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Et utviklende og faglig arbeidsmiljø
  • IA-Avtale
  • Lønn- og pensjonsrettigheter i henhold til lov- og avtaleverk, samt lokal lønnspolitikk
  • Oppstart etter nærmere avtale med enhetsleder

 

Skolegata 9, 7130 Brekstad, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Ann-Karin Stormo Sjøli
Enhetsleder sykehjem og heldøgns omsorg
 Telefon:+47 958 77 040

 

Ørland kommune – kystens midtpunkt!

Ørland kommune finner du på Fosen i Trøndelag. Kommunen har omlag 10 450 innbyggere. Administrasjonssentrum finner du i tettstedet Bjugn. Kystbyen Brekstad er regionalt sentrum for handel og samferdsel.
Fra Ørland kommune er det en times reisetid med hurtigbåt til Trondheim. Vi har også flere daglige flyavganger mellom Ørland lufthavn og Oslo lufthavn Gardermoen.

Ørland kommune har fokus på bolyst for alle. Vi satser på gode oppvekstvilkår og gode helse- og omsorgstjenester. Kommunen kan by på et svært rikt kultur- og idrettstilbud. Naturen i Ørland spenner fra ramsalt sjø og hav, via et rikt og historisk kulturlandskap til skog og fjell. Sjømerket Torra i Ørland markerer midtpunktet av norskekysten.

Verdigrunnlaget vårt uttrykker den organisasjonskulturen og de prinsipper vi legger til grunn når vi samhandler internt og hvordan vi ønsker at brukere, innbyggere og samarbeidspartnere skal oppleve møtet med oss fra Ørland kommune. Båre verdier er bærekraftig og tillitsskapende.

Velkommen til Ørland – mulighetens kommune!

Del stillingen

Selskap

Ørland kommune

Kontaktinfo

  • Ann-Karin Stormo Sjøli
  • Tittel: Enhetsleder sykehjem og heldøgns omsorg
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 958 77 040

Lokasjon

  • Bjugn
  • Brekstad

Søknadsfrist

Januar 12, 2025

Senja kommune – Miljøveileder / miljøarbeider, Vikstranda Skole (søknadsfrist 19.01.2025)

Vikstranda skole

 

Miljøveileder/miljøarbeider

 

 

Om oss

Senja kommune har 14 grunnskoler som er fordelt over hele kommunen. Senja kommune skal fremstå med en klar og tydelig oppvekstprofil, hvor vi ønsker å gi elevene våre de beste mulighetene for fremtiden. Hver dag jobber ansatte i Senjaskolene med å skape læring, glede og samhold for alle våre elever, der vi gjennom varierte læringsmetoder skaper faglig, sosial og personlig utvikling for den enkelte. Vi ønsker å komme i kontakt med trygge og stabile voksenpersoner som har et ønske om å jobbe med å utvikle fremtidens viktigste ressurs, våre barn og unge.

 

Vikstranda skole 

Vikstranda skole er en 1-10 skole med ca. 100 elever. Skolen har ca. 14 årsverk fordelt på dyktige ansatte. Skolen ligger i et naturskjønt område i bygda Vangsvik. Det er kort vei til nærmeste by, Finnsnes, som har hurtigbåtanløp til Tromsø og Harstad.

Vi har et stort uteområde som innbyr til kreativitet og lek, og det er kort vei til friluftsområder både ved havet og til fjells. Vi har et skilek-anlegg ca. 400 m fra skolen, og en villmarksleir ca. 3 km fra skolen. I villmarksleiren er det blant annet mulighet for kano- og kajakkpadling om sommeren/høsten, og isfiske om vinteren. Det er flotte skiløyper på Vangsvikfjellet, og vi har gangavstand til både Nattmålshaugen og Rubbestadfjellet. I tilknytning til skolen ligger også en flott kunstgressbane. Uteområdet brukes aktivt sommer og vinter. 

Læring i friluft, fysisk aktiv læring, og et trygt, godt og inkluderende skolemiljø, er viktige satsingsområder for skolen. Vi har høyt fokus på et godt læringsmiljø for elevene, og et godt arbeidsmiljø for personalet, hvor vi har stor omsorg for hverandre. 

Vikstranda skole er så heldige å et flott basseng, og elevene får svømmeopplæring allerede fra de går i barnehagen. Vi vektlegger å ha en god overgang fra barnehage til skole, og har et nært samarbeid med Dansesletta barnehage. Gjennom dette samarbeidet får barna besøke skolen flere ganger, og de blir godt kjent med både skolen og ansatte. Dette er med på å gjøre overgangen mer forutsigbar og trygg. 

Skolen har et godt samarbeid med næringslivet i Midt-Troms. Elevene på ungdomstrinnet får være utplassert en dag i uka, over en periode i 9. og 10. klasse. Elevene får unik kjennskap til næringslivet, og god innsikt i arbeidslivet. Mange ender opp med helgejobb/sommerjobb hos bedrifter, og noen finner sin yrkesvei gjennom dette samarbeidet. 

Vi har også skolefritidsordning (SFO) som har åpent 11 måneder i året, og det er tilbud om kulturskole i skoletida hos oss. 

 

Om stillingen

Vi søker etter inntil 2 årsverk, i opptil 100% fast stilling. 

Stillingen kan kombineres med jobb på SFO. Tiltredelse etter avtale. 

 

Arbeidsoppgaver

  • Oppfølging, veiledning og støtte av enkeltelever eller grupper av elever faglig og sosialt 
  • Samarbeide og bistå lærere i undervisningssituasjon, og gjennomføre undervisningsopplegg med enkeltelever eller grupper av elever
  • Følge opp og bidra til elevenes faglige og sosiale utvikling
  • Veilede enkeltelever på atferd og sosiale relasjoner
  • Bidra til et godt, trygt og inkluderende læringsmiljø
  • Bidra til et godt skole-hjemsamarbeid
  • Ta aktiv del i skolens profesjonelle læringsfelleskap og utviklingsarbeid

 

Kvalifikasjonskrav

Vi søker fortinnsvis etter barnevernspedagog, vernepleier, barne- og ungdomsarbeider eller helsefagarbeider, men også andre kan bli vurdert til stillingene. Erfaring fra arbeid med barn og unge er ønskelig. Erfaring og/eller utdanning innen atferdsutfordringer eller atferdsregulering er ønskelig. 

Menn oppfordres til å søke på stillingen. 

Søkere må ha førerkort klasse B og disponere egen bil. Søkere må ha gode ferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig. 

Kvalifikasjoner fra utlandet må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse/NOKUT.

 

Personlige egenskaper

Senja kommunes verdier er Raus, Fremoverlent og Bærekraftige. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.

For stillingen søker vi en ansatt som er:

  • Tydelig, grensesettende, omsorgsfull og autoritativ
  • God på samarbeid, relasjonsbygging og kommunikasjon med elever, foresatte og kollegaer
  • Har evne til å motivere elevene, og er en som ønsker å gjøre en forskjell
  • Positivt elevsyn med vekt på inkludering
  • Bidrar til et trygt, godt og inkluderende læringsmiljø hvor elevene trives og tar vare på hverandre
  • Fleksibel, stabil og omgjengelig
  • Jobber godt selvstendig og i team

Personlig egnethet vil bli høyt vektlagt ved tilsetting.

 

Vi tilbyr

  • En kommune som har barn og unge som satsingsområde
  • En trivelig arbeidsplass med flotte, hyggelige og engasjerte kollegaer med stor faglig kompetanse
  • Varierte, spennende og utviklende oppgaver i et godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter gjeldende tariff/kvalifikasjoner
  • Gode pensjonsordninger og forsikringsordninger
  • Satsing på kompetanse og kvalitet
  • Muligheter for videreutdanning
  • Geografiske områder i sterk vekst
  • En region med utallige muligheter for friluftsliv og ulike fritidsaktiviteter

 

For stillingen gjelder

  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju
  • Kopi av vitnemål og attester fremlegges ved intervju
  • Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder kreves ved tilsetting
  • 6 måneders prøvetid
  • Søkere må oppgi minst to referanser, helst fra siste arbeidsforhold
  • I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker har anmodet om søknad unntatt offentlighet

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Troms
Søknadsfrist: 19.01.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Vikstranda skole

 

Kontaktpersoner:

Cathrine Isaksen
tlf: +47 97009590

 

Hjemmeside:

www.senja.kommune.no

 

Adresse:

Vikstrandveien 3 9304 Vangsvik

 

Vikstranda skole

Senja kommune er en av Nord-Norges mest spennende kommuner, kjent for sine naturskjønne omgivelser og sitt sterke fokus på bærekraft og utvikling. Kommunen har høye ambisjoner for sine tjenester og søker ledere som vil være med på å forme fremtiden.

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Cathrine Isaksen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97009590

Lokasjon

  • Rossfjordstraumen

Søknadsfrist

Januar 19, 2025

Fagleder for naturbruk, Kyrksæterøra videregående skole (søknadsfrist 20.01.2025)

Kyrksæterøra vgs.

NY STILLING Fagleder 100%

 

 

Har du lyst til å bli vår nye fagleder ved Kyrksæterøra videregående skole? Vi starter opp et nytt utdanningsprogram innenfor naturbruk med landbasert akvakultur. Vi søker deg som vil bidra inn i etablering og drift av naturbruk ved skolen. Andre ansvars- og arbeidsoppgaver vil også tillegges stillingen. Det må påregnes undervisning som en del av stillingen.

 

Søknadsfrist: 20.01.2025
Arbeidsgiver: Trøndelag fylkeskommune
Sted: Kyrksæterøra
Stillingstittel: Fagleder
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4898327685

 

Arbeidsoppgaver

  • Fagleder inngår i skolens ledergruppe og bidrar til å løse skolens oppgaver til enhver tid. Den enkelte medarbeider i lederteamet skal få utnytte sine sterke sider samtidig som teamet utfører de samlede lederoppgavene
  • Personalansvar
  • Administrative oppgaver og lederoppgaver som omfatter hele skolen
  • Medansvar for pedagogisk utviklingsarbeid, planlegging og utvikling i tråd med føringer gitt sentralt og fylkeskommunalt
  • Ansvar for utvikling av et trygt og godt læringsmiljø
  • Sikre og videreutvikle skolens nettverk, samarbeid med næringsliv, kommuner og andre samarbeidspartnere

 

Kvalifikasjoner

  • Kompetanse og erfaring innenfor de nevnte arbeidsoppgavene
  • God kjennskap til og gjerne erfaring med skoleledelse
  • God kjennskap til videregående opplæring er en fordel
  • Høyskole- eller universitetsutdanning
  • God digital kompetanse
  • Lederutdanning er ønskelig. Fylkeskommunen har vedtatt at alle skoleledere skal ha minimum 30 studiepoeng i ledelse. Det forutsettes at den som tilsettes oppfyller dette kravet, eller etter nærmere avtale skaffer seg slik kompetanse
  • God systemforståelse og gode samarbeidsevner
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk

 

Personlige egenskaper

  • Du er god til å bygge relasjoner og tillit med og mellom ansatte, elever, skole og foresatte
  • Du er engasjert, samskapende og endringsvillig
  • Du er en tydelig og positiv leder
  • Du har stor faglig og personlig integritet
  • Du har stor arbeidskapasitet
  • Du tenker strategisk og er god til å lede utviklings- og endringsprosesser
  • Du er ambisiøs i den videre utviklingen av skolen
  • Du er fleksibel, har god omstillingsevne og et ønske om å utvikle deg
  • Du setter elevenes læring og utvikling i sentrum
  • Du er selvstendig, strukturert, nøyaktig og ansvarsfull
  • Du har evne til å skape motivasjon og bidrar positivt til arbeidsmiljøet ved skolen
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • En spennende stilling i en skole under utvikling
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Trivelig arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale, gode forsikrings- og pensjonsordninger

Kyrksæterøra videregående skole ligger på Kyrksæterøra som er kommunesenteret i Heim kommune. Skolen har opplæringstilbud innen teknologi- og industrifag, bygg- og anleggsteknikk, helse- og oppvekstfag, studiespesialisering og påbygging til generell studiekompetanse. Skolen er utviklingsorientert, dynamisk og er en spydspiss innen arbeid med internasjonalisering. I samarbeid med KIL/Hemne tilbyr vi toppidrett fotball under optimale treningsforhold i Sodvinhallen- en av Norges største fotball- og friidrettshaller. Skolen ligger i et område der prosessindustri og oppdrettsnæringa står sterkt. To av våre satsningsområder er kjemiprosess- og laboratoriefaget og landbasert akvakultur. Vi holder til i nye og moderne lokaler med det nyeste innen teknologi. Ved Kyrksæterøra videregående skole jobber alle for at elevene skal få best mulig forutsetninger for et godt arbeids- og voksenliv. KVS er en relativt liten skole, med omtrentlig 140 elever. Læringsarbeidet som foregår hver dag, i klasserom, på verksteder, i laboratorier og ute i yrkespraksis er derimot stort.

 

Trondheimsveien 18, 7200 Kyrksæterøra, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Vidar Øgaard Johansen
Fagleder YF
 Telefon:92661424
E-post:[email protected]

Ingrid Hoftun
Rektor
 Telefon:95826563
E-post:[email protected]

 

Vår visjon er «Vi skaper historie». Vi lever etter verdiene: Åpen og nysgjerrig i holdning, Modig og ansvarlig i handling.

Trøndelag fylkeskommune er en kunnskapsorganisasjon med stor tverrfaglighet og rundt 4500 medarbeidere. Vi leverer tjenester som er viktig for folks hverdag. De største ansvarsområdene er utdanning, tannhelse og samferdsel. Vi er en stor samfunnsutvikler innen kultur, folkehelse, plan- og næringsutvikling.

Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste politiske organ. Vi har to administrasjonssteder: Steinkjer og Trondheim.

Fylkeskommunen ønsker en mangfoldig sammensetning av ansatte. For den som tilsettes i videregående skole kreves fremlagt politiattest. Vi gjør oppmerksom på at vi utarbeider offentlige søkerlister, men du kan søke om unntak fra denne.

Del stillingen

Selskap

Trøndelag fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Vidar Øgaard Johansen
  • Tittel: Fagleder YF
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 92661424

Lokasjon

  • Kyrksæterøra

Søknadsfrist

Januar 20, 2025

Kirkelig fellesråd i Trondheim: Saksbehandler i 100% fast stilling ved Servicekontoret (Søknadsfrist 12.01.2025)

 

Saksbehandler i 100% fast stilling ved Servicekontoret

 

Er du klar for en utfordring som virkelig betyr noe?

Vi søker en engasjert og kompetent saksbehandler til vårt team! Hvis du er en person som brenner for å sikre forsvarlig behandling og har en sterk forståelse for lover, regler og saksbehandlingsprinsipper, vil vi gjerne høre fra deg. Hvem er vi: Vi holder til sentralt i Trondheim i Munkegata 6, hvor du vil være en del av et større arbeidsmiljø sammen med Kirkevergens stab og ledergruppe, HR, Økonomi og administrasjon samt Bygg og eiendomsavdeling. Er du klar til å ta steget? Send oss din søknad i dag og bli en del av vårt team!   Hva vi tilbyr

  • Muligheten til å jobbe i et samarbeidende miljø med andre avdelinger og fagmiljøer
  • En sjanse til å bidra med råd, veiledning og opplæring av saksbehandlere.
  • Engasjerte kolleger
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Gode muligheter til personlig utvikling
  • Lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Arbeidssted i Midtbyen

 

Dine hovedoppgaver

  • Sikre forsvarlig saksbehandling i henhold til gjeldende lover og regler innenfor en rekke området
  • Ivareta dialog og samarbeid med andre avdelinger for å sikre nødvendig informasjonsflyt
  • Samarbeide med driftsleder ved Servicekontoret og ivareta oppgaver innen arkiv og arkivsystem
  • Bidra til utvikling av digitale verktøy og prosesser rundt saksbehandling

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på 3-årig høyskole-/universitetsnivå innen administrative fag, gjerne med juridiske fag innen forvaltningsrett. Særlig relevant kompetanse kan kompensere for utdanningskrav.
  • Kompetanse og erfaring fra lov- og regelverk innen forvaltningslov, offentleglova, saksbehandlerregler og arkivteori. I tillegg er Gravferdslov med forskrift vesentlig.
  • Det vil være en fordel med erfaring fra digitale løsninger innen post-, arkiv- og saksbehandling, og generelt gode digitale ferdigheter.

 

Hvem du er:

  • En proaktiv og løsningsorientert person med sterk saksbehandlerkompetanse.
  • En teamspiller som trives med samarbeid og informasjonsdeling, men som også er selvstendig og trives med å ta ansvar og egne beslutninger
  • Trives med å jobbe operativt med både med drift- og utviklingsoppgaver
  • Gode evner til kommunikasjon og samhandling, og skaper gode relasjoner
  • God systemforståelse og digitale ferdigheter, overordnet og helhetlig blikk på arbeidsprosesser
  • Er god på skriftlig framstilling og saksutredning på norsk

*Personlig egnethet blir tillagt vekt.

 

Søknadsfrist: 12.01.2025
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Saksbehandler i 100% fast stilling ved Servicekontoret
Stillinger:1
Ansettelsesform:Fast
Heltid/Deltid:Heltid
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID:4897094105

 

Kontaktinformasjon

Lena Kongsrud
Avdelingsleder økonomi og servicetjenester
 Telefon:911132969
E-post:[email protected]

 

Munkegata 6, 7013 Trondheim, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim er et folkevalgt organ med representanter fra alle menighetene, samt representanter fra Nidaros biskop og Trondheim kommune, og med kirkevergen som daglig leder. Virksomheten har 170 fast ansatte tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser.

Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 25 kirkebygg og ett krematorium med seremonirom. I tillegg har fellesrådet økonomiske og administrative service- og støttefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

Fellesrådet er ansvarlig gravferdsmyndighet for hele byens befolkning, uavhengig av tro og livssyn. Fellesrådet har et selvstendig ansvar for å ivareta kulturarven for byens kirkebygg, historiske gravminner og gravplasser.

Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er. 

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Lena Kongsrud
  • Tittel: Avdelingsleder økonomi og servicetjenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 911132969

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Januar 12, 2025

Høgskulen i Volda Seniorrådgivar / rådgivar (jurist) i Fellesadministrasjonen (søknadsfrist 09.01.2025)

Høgskulen i Volda

 

Seniorrådgivar/rådgivar (jurist) i Fellesadministrasjonen

 

 

Om stillinga

Høgskulen i Volda har ledig ei 100 % fast stilling som jurist i Fellesadministrasjonen. Stillinga er ei stabsstilling for høgskuleleiinga og rapporterer til høgskuledirektør. 

Innhaldet i stillinga er i endring og den som blir tilsett vil få høve til å utforme stillinga i lag med høgskuleleiinga.

Du vil jobbe tett med høgskuledirektør og rektoratet, og vil dermed få ei sentral rolle i det daglege arbeidet i toppleiinga.

 

Kvalifikasjonar

Du må ha juridisk embetseksamen eller master i rettsvitskap, og ha relevant erfaring frå juridisk saksbehandling og rådgiving.

 

Vi vil i tillegg legge vekt på:

  • erfaring med kontraktarbeid, styring og forvaltning i offentleg sektor
  • gode analytiske eigenskapar og evne til å tenke strategisk
  • særs gode kommunikasjonsevner både skriftleg og munnleg, og kunne formidle kompliserte saker på ein strukturert og oversiktleg måte
  • gode samarbeidsevner
  • at du er løysingsorient og serviceinnstilt
  • at du kan arbeide strukturert og sjølvstendig

 

Erfaring/kjennskap til universitets- og høgskulesektoren og erfaring frå prosessleiing vil vere ein fordel.

 

Du må kunne skrive godt på begge målformer og ha gode engelskkunnskapar, både skriftleg og munnleg. Administrasjonsspråket ved høgskulen er norsk.

 

Arbeidsoppgåver

Vi søker deg som kan rådgje og støtte høgskuleleiinga, administrativ leiargruppe og avdelingane i juridiske spørsmål. Det kan vere i samband med styrearbeid, studentsaker, kontraktar, generell forvaltning med meir.

 

Den som blir tilsett vil også gje støtte til høgskuleleiinga i saksutgreiingar til høgskulestyret, arbeid med årsrapport og skriving av høyringssvar, og anna saksbehandling. Ein vil også kunne få ansvar for å leie prosessar på vegne av høgskuleleiinga.

 

Vi tilbyr

Som vår nye kollega vil du få varierte oppgåver i eit spanande og sterkt fagmiljø der det vert lagt til rette for fagleg og personleg utvikling. Inkluderande miljø med engasjerte kollegaer.

God pensjonsordning i Statens pensjonskasse.

Tilsettegoder og fordelar, mellom anna moglegheit for trening i arbeidstida.

 

Stillinga er løna etter kompetanse og kvalifikasjonar i statens lønsregulativ:  

1364 seniorrådgivar kr. 640 400-850 000,-/ 1434 rådgivar kr. 589 500 – 682 000.

 

Tilsetting som seniorrådgivar krev lang og relevant praksis.

 

Generell informasjon

Ved HVO er vi opptatt av mangfald. Medarbeidarar med ulik livserfaring vil gjere oss i stand til å finne  gode løysingar på arbeidet vårt. Vi oppmodar difor alle til å søke stillinga utan omsyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkommen til å søke sjølv om du ikkje kan vise til ei samanhengande yrkeskarriere. Lokala er universelt utforma, og vi legg tilhøva til rette for personar med nedsett funksjonsevne.

Dersom du har nedsett funksjonsevne, innvandrarbakgrunn eller hol i CV kan du bli positivt særbehandla om du kryssar av for dette når du søker stillinga. Vi vil invitere minst éin kvalifisert søkar i kvar av desse gruppene til intervju. For å bli positivt særbehandla på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les meir om dette på arbeidsgiverportalen.

Tilsetjing skjer på dei vilkåra som følgjer av lov om offentlege tenestemenn, regulativ, reglement og instruksar som til ei kvar tid gjeld for stillinga, mellom anna lovfesta innskot i Statens pensjonskasse.

Aktuelle kandidatar vert innkalla til intervju. Søkjarar som vert kalla inn til intervju, må ta med originalar av vitnemål og attestar for å dokumentere dei elektronisk innsende vedlegga.

 

Om søknaden

Alle som søker stillinga må søke digitalt gjennom rekrutteringsportalen Jobbnorge. Du må laste opp relevante vitnemål og attestar. Vi gjer merksam på at søknaden blir vurdert ut frå informasjon som ligg føre ved utløp av søknadsfristen. Det er viktig at du viser korleis din kompetanse fyller kriteria for stillinga

Offentleg søkarliste blir utarbeidd etter at søknadsfristen er ute. Dersom du ønsker å reservere deg frå oppføring på offentleg søkarliste, må dette grunngjevast i Jobbnorge. Du vil bli varsla om reservasjon ikkje blir tatt til følge.

 

Kontakt

Har du spørsmål ta kontakt med høgskuledirektør Ann Kristin Emblem, tlf. 994 93 663, e-post [email protected]

 

Studiebygda Volda

Midt mellom fjord og fjell på spektakulære Sunnmøre finn du Høgskulen i Volda, med sine lange tradisjonar.

Les meir på www.hivolda.no

 

 

 

Om Høgskulen i Volda

Høgskulen i Volda er høgskulen for humaniora og samfunnsvitskap i Møre og Romsdal. Vi er ein spennande kompetanseorganisasjon i vekst med om lag 4500 studentar og 380 tilsette. Vi gjev undervisning i ei rekkje fagområde, yrkesretta utdanningar og etter- og vidareutdanningar i nært samarbeid med samfunns- og næringsliv. Høgskulen i Volda driv mykje forsking og utviklingsarbeid og satsar på forskaropplæring og kompetanseoppbygging for dei tilsette i samarbeid med universitet i inn- og utland.

 

 

Søk stillinga

 

 

Søknadsfrist: 9. januar 2025
Arbeidsgivar: Høgskulen i Volda
Kommune: Volda
Omfang: Heiltid
Varigheit: Fast
Arbeidsstad: Joplassvegen 11, 6103 Volda

Del stillingen

Selskap

Høgskulen i Volda

Lenke til firma

https://www.hivolda.no/

Kontaktinfo

  • Ann Kristin Emblem
  • Tittel: Høgskuledirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 994 93 663

Lokasjon

  • Volda

Søknadsfrist

Januar 9, 2025

Ullensvang kommune – 100% stilling som sakshandsamar ved Hardanger barnevern (søknadsfrist 12.01.2025)

Ullensvang kommune Hardanger barnevern

 

100% stilling som sakshandsamar ved Hardanger barnevern

 

 

HARDANGER BARNEVERN

Hardanger barnevern er ein interkommunal teneste som omfattar kommunane Eidfjord, Ullensvang og Ulvik. Ullensvang er vertskommune, med lokaler i Odda.

 

Barneverntenesta har 15 tilsette.

Tenesta er delt opp i flere team

Team tiltak og akuttberedskap, team melding/undersøkelse og familieterapeutar.

Barneverntenesta skal bidra til at barn og unge får tryggja oppvekstvilkår, ved å sikra at barn og unge som lever under forhold som kan skada deira helse og utvikling, får naudsynt hjelp og omsorg til rett tid.

Har du lyst å jobba med barn, unge og deiras familiar? Blir du motivert av å jobba strukturert og målretta og vil bidra til å gjera forskjell for barn, unge og familiar som strevar? Dersom du er ein person som brenn for å jobba med barn, unge og deiras familiar, ser moglegheiter, er positiv og god på relasjonar, så er dette stillinga akkurat for deg.

 

Ledig fast stilling som sakshandsamar – stillingsstorleik 100%

 

Tiltredelse så snart som mulig. 

 

Arbeidsoppgåver:

  • Saksbehandling og fagleg oppfølging av barnevernssaker etter Lov om barneverntenester

  • Samtaler med barn

  • Samarbeid og kontakt med barna sine foreldre, fosterforeldre og andre viktige samarbeidspartnarar

  • Forvaltningsoppgaver og skriftleg dokumentasjon i samsvar med barnevernlova og forvaltningslova

  • Representere kommunane i saker for Barneverns- og Helsenemnda eller andre rettsinnstansar

  • Delta i barnevernstenesta sitt utviklingsarbeid

  • Delta i tverrfagleg samarbeid

  • Aktivt bidra til eit trygt og godt arbeidsmiljø

  • Du må rekna med noko reiseverksemd

Ynskte kvalifikasjonar:

  • Du må ha universitet/høgskuleutdanning som barnevernspedagog/sosionom. Anna 3 årig sosialfagleg utdanning kan vurderast då gjerne saman med erfaring frå kommunalt barnevern.

  • Det er ønskjeleg at du har erfaring frå arbeid med barn og unge

  • Det er ein fordel om du har erfaring frå nemndsaker

  • Det er ønskjeleg at du har relevant vidareutdanning eller relevant master.

  • Fordel med kjennskap til Visma flyt barnevern, eventuelt andre tilsvarende system.

  • Du må ha god skriftleg og munnleg framstillingsevne

  • Digital kunnskap

  • Du må ha førarkort 

  • Du bør ha eigen bil.

Personlege eigenskapar:

  • Du må kunna etablera god kontakt med barn og familiar i ein vanskeleg situasjon

  • Du er audmjuk, tydeleg og verdset samarbeid

  • Du kan jobba sjølvstendig og i team

  • Du jobbar målretta og systematisk

  • Har evne til å skapa god framdrift

  • Du har evne til fagleg og etisk refleksjon

  • Du er fleksibel, selvstedig og ansvarsmedvite

  • Du er lærevillig, taklar ein variert og tidvis uføreseieleg kvardag og høgt arbeidstempo

Me tilbyr:

  • Lønn etter hovedtariffavtalen

  • Ein arbeidsplass med interessante arbeidsoppgåver

  • Eit godt sosialt og fagleg arbeidsmiljø med spennande utfordringar.

  • Fokus på kvalitet og fagleg utvikling

  • Gode moglegheiter for kompetanseheving med støtte frå kommunen

  • Ullensvang kommune har inkluderande arbeidsliv (IA), fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår.

 

Annet:

  • Ved tilsetjing vil det bli lagt vesentleg vekt på personlege eigenskapar. Aktuelle søkjarar blir innkalla til intervju.

  • Utvida politiattest av nyare dato må leggjast fram før tiltreding.

 

Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å ta kontakt med barnevernleiar nestleiar Terje Solvi mob 975 58 511

 

Til orientering om Offentleglova:

Utgangspunktet er at alle søkjarnamn er offentlege etter Offentleglova. Det betyr at ditt namn vert gjort offentleg på kommunen si postliste når du har søkt ledig stilling.
For å gjera unntak må kommunen ha heimel i lova og vurdera konkret i kvar sak kva som er grunnen til unntaket.
I følgje offentleglova § 25 vert det stilt følgjande krav for å få unntak:
«Det kan likevel gjerast unntak frå innsyn for opplysningar om ein søkjar dersom vedkommande sjølv ber om det. Ved vurderinga av om ei slik oppmoding skal takast til følgje, skal det leggjast vekt på om det knyter seg særleg offentleg interesse til stillinga. I utlysinga skal det gjerast oppmerksam på at opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.

 

Arbeidsavtalar i Ullensvang kommune:
Dei som vert tilsett i Ullensvang kommune får tilsendt arbeidsavtale til digital signering. Du får tilsendt sms og e-post med link til digital arbeidsavtale. Viss du har fått munnleg melding om at du er tilsett vil du få tilsendt arbeidsavtale. Viss du ikkje får e–post i innboksen din, sjekk uønska e-post/søppelpost, eller fylge følgjande link: https://signering.posten.no/ 

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 12.01.2025
Arbeidsstad: Odda

 

Kontaktpersonar:

Elin Fossåen
mob: +47 97558510

 

Heimeside:

ullensvang.kommune.no

 

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

Ullensvang kommune Hardanger barnevern

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.

Vi ønsker medarbeidarar med ulik bakgrunn, fagkombinasjonar, kompetanse, livserfaring og perspektiv. Det gir oss eit mangfaldig arbeidsmiljø som set oss betre i stand til å løysa oppgåvene. I Ullensvang kommune er vi opptekne av mangfald og inkludering, det er viktig for oss å ha ein arbeidsstyrke som representerer befolkninga. Vi oppmodar alle som er kvalifisert til å søkja, uavhengig av alder, kjønn og kjønnsidentitet, funksjonsevne, livssyn eller etnisk bakgrunn. Vi legg til rette arbeidsplassen ved behov.

Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst
Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje
https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Elin Fossåen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97558510

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Januar 12, 2025