Kompetanse, Regional kompetanseutvikling – Seksjonssjef
Beskrivelse
En av Innlandets mest spennende lederjobber er ledig!
Innlandet fylkeskommune har et sentralt samfunnsoppdrag som regional utviklingsaktør, med ansvar for å sikre at samfunnet har tilgang til nødvendig kompetanse. Kompetanseutfordringene varierer mellom regioner, og fylkeskommunene har derfor et særskilt ansvar for å utvikle og tilpasse den regionale kompetansepolitikken til utfordringene. Dette innebærer å ha inngående kjennskap til det regionale utdanningstilbudet, arbeidslivets kompetansebehov og de strukturelle utfordringene i kompetansemarkedet.
Seksjonssjef for regional kompetanseutvikling skal bidra til at videregående opplæring, fagskoleutdanning og øvrige kompetansetilbud i fylket er tilpasset regionale behov. Stillingen innebærer å styrke samhandlingen mellom videregående skoler, karrieresenterne, fagskoletilbydere, universiteter, høyskoler og andre kompetanseaktører, samt å koble disse tilbyderne sammen med arbeids- og næringslivet.
Seksjonssjefen leder en kompleks og strategisk viktig seksjon, som består av fire fagenheter:
- Skoleutvikling – pedagogisk utvikling i videregående opplæring
- Elevtjenesten – inkludert oppfølgingstjenesten (OT), pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) og opplæring i institusjoner
- Karriere Innlandet – karrieresentre for voksnes læring
- Regional kompetanseutvikling – samordning av kompetansepolitikken i fylket
Vi ser etter
en operativ person, som har et overordnet perspektiv, men som evner å gå dypt inn i saker når situasjonen krever det. Evne og vilje til endring og utvikling i kombinasjon med omstillingsegenskaper sett opp mot nye rammebetingelser vil være viktige personlige egenskaper. Videre vil vi ha trygge ledere med integritet og gode analytiske egenskaper.
Vi ønsker
- en leder med dokumenterte gode resultater fra relevante lederstillinger, og med relevant faglig bakgrunn
- erfaring med organisasjonsutvikling, endringsarbeid og strategiske utviklingsprosesser
- grunnleggende innsikt i virksomhets- og økonomistyring
- erfaring fra samhandling med politisk nivå
Vi tilbyr
- en utfordrende, interessant og utviklende stilling
- deltakelse i kollektive utviklingsprosesser
- et nettverk av gode og kompetente kolleger
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidsoppgaver
- lederansvar for seksjonen, inkludert økonomi- og budsjettansvar
Ønskede kvalifikasjoner
- relevant høyere utdanning på masternivå. Annen særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse.
- ledererfaring fra kunnskapsorganisasjon
- gode samarbeidsevner
- meget gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
Ønskede egenskaper
- evne og vilje til å sette klart definerte mål og arbeide strategisk for å nå disse
- utviklingsorientert og engasjert
- står for og bygger verdier
- gjennomfører helhetlig styring
- du er relasjonssterk, resultatorientert og blir motivert av medarbeidere som lykkes
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner er en forutsetning
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Leder
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 22.04.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Hamar
Kontaktpersoner:
Ass. Kompetanse og tannhelsesjef Ane Tonette Lognseth
mob: 92 21 62 95
Avdelingssjef Kompetanse og tannhelse Aasa Gjestvang
mob: 90 18 40 48
Hjemmeside:
Adresse:
Parkgata 64 2317 Hamar
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Ål kommune – Fagarbeidar / miljørettleiar / miljøterapeut, Skulane i Ål (søknadsfrist: 11.04.2025)
Fagarbeidar / miljørettleiar / miljøterapeut
Skulane i Ål har engasjerte vaksne som er opptekne av leikbasert, aktiv læring, uteskule og smart bruk av digitale hjelpemiddel, og medarbeidarar som samarbeider om ein best mogleg skulekvardag for flest mogleg.
Frå 01.08.25 treng vi fagarbeidarar, miljørettleiarar og miljøterapeutar 1.-7. trinn, til både faste og mellombelse stillingar, fordelt på 2 skular;
- Nordbygdene skule
- Nedre-Ål skule
Fagarbeidar:
Vi treng medarbeidarar som kan
- følge opp enkeltelevar med helseutfordringar og ulike diagnosar
- følgje opp enkeltelevar som treng ekstra støtte i skulekvardagen
- arbeide ved skulefritidsordning, både morgon og ettermiddag
- arbeide for godt skulemiljø i eit gruppeperspektiv
Miljøretleiar:
Vi treng medarbeidarar som kan
- følgje opp enkeltelevar som treng ekstra støtte i skulekvardagen
- følgje opp grupper av elevar
- vera støtte i undervisning og eventuelt SFO
- arbeide for godt skulemiljø i eit gruppeperspektiv
Miljøterapeut:
Vi treng medarbeidarar som kan
- følge opp enkeltelevar med helseutfordringar og ulike diagnosar
Kvalifikasjonar:
Fagarbeidar:
- fagbrev som barne- og ungdomsarbeidar eller helsefagarbeidar, eller tilsvarande kompetanse/erfaring
- ønskeleg med kompetanse, interesse for og/eller erfaring med arbeid med barn/unge
Miljørettleiar:
- relevant bachelor, t.d. vernepleie, barnevern, sosialt arbeid, eller tilsvarande høgskuleutdanning
- ønskeleg med kompetanse og/eller erfaring frå arbeid med barn med behov for tilrettelagt støtte
Miljøterapeut:
- bachelor i vernepleie eller tilsvarande høgskuleutdanning
- ønskeleg med kompetanse og/eller erfaring frå arbeid med barn med behov for tilrettelagt støtte
For alle stillingane – personlege eigenskapar
Det vil bli lagt stor vekt på personlege eigenskapar. Vi søkjer deg som
- har interesse for, og aller helst erfaring med arbeid med barn og unge
- har evne til å skape gode relasjonar og godt samarbeid, både med enkeltelevar, føresette og kollegaer
- har engasjement for elevane sitt læringsfellesskap
- kan vera både tydeleg og omsorgsfull i møte med elevane
- kan arbeide sjølvstendig og målretta
- er fleksibel, løysings- og utviklingsorientert
- har godt humør og pågangsmot
- ønsker å delta i skulen sitt fellesskap, både fagleg og sosialt
Våre medarbeidarar må ha god evne til munnleg og skriftleg framstilling.
Ål kommune nyttar nynorsk som målform.
Merk at stilling i oppvekstsektoren kan kombinerast med stilling ved miljøterapitenesta.
Vi tilbyr:
- ein arbeidsplass med godt og utviklande arbeidsmiljø
- varierte og spanande arbeidsoppgåver
- veiledning
- engasjerte vaksne og barn
- pensjonsordning i KLP
- lønn etter gjeldande tariffavtale. Arbeidsforholdet er regulert av Hovudtariffavtala
Søknad og politiattest:
- Oppgje i søknaden:
- kva stilling du søkjer på
- kor stor stilling du ønskjer
- om du er interessert i kombinert stilling oppvekst-miljøterapitenesta
- vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden
- den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader
- intervju kan bli gjennomført fortløpande i søknadsperioden
- kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista
Velkomen som søkjar!
Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 11.04.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Skulen i Ål
Heimeside:
Adresse:
Torget 1 3570 ÅL
Ål kommune Oppvekstsektoren
Ål kommune har ein desentralisert barnehage- og skulestruktur med både små og litt større skular og barnehagar. Frå 8. trinn blir alle elevane samla på Ål ungdomsskule. Gjennom målretta arbeid med kompetanseutvikling og lokale handlingsplanar, ynskjer kommunen å utvikle gode profesjonsfellesskap i barnehagane og skulane våre. «Betre læring» er vår lokale oppvekstplan og visjonen er «Alle som veks opp i Ål skal bli rotfaste og flygedyktige». Hovudmålsettinga «I eit inkluderande oppvekstmiljø der alle ser og blir sett, får kvar einskilld kraft til å meistre eigne liv» skal vere grunnleggande for drifta i sektoren.
Hallingdal er ein spennande møteplass mellom aust og vest, med eit rikt mangfald av arbeidsplassar og fritidstilbod. Dette er draumeplassen for deg som likar friluftsliv, kultur og eit kortreist og køfritt kvardagsliv. Her gjev naturopplevingar sommar og vinter, kulturopplevingar og eit stort tal arrangement grunnlaget for det gode liv!
Ål kommune vart kåra til både Årets kulturkommune og Årets nynorskkommune i 2021!
Nordkapp videregående skole – 2 X 100 % faste stillinger (søknadsfrist 10.04.2025)
2 X 100 % faste stillinger som lærer – Nordkapp videregående skole
Om stillingen
Nordkapp videregående skole har 2 x 100 % faste lærerstillinger ledige. Skolen søker dedikerte og engasjerte faglærere i:
- Norsk, gjerne med kompetanse i spesialpedagogikk og/eller samfunnsfag/historie i fagkretsen
- Faglærer med matematikk og naturfag i fagkretsen
Arbeidsoppgaver
- Som faglærer vil du undervise både på studiespesialisering, yrkesfag og i Nettskolen/Veksling LOSA.
Kvalifikasjonskrav
- Godkjent kompetanse for å undervise i videregående skole
- Kvalitetsorientert innen relasjonsbygging, pedagogikk og didaktikk
Personlige egenskaper
- Klasseledelse
- Gode formidlingsevner
- Samarbeidsevner
- Lojalitet mot skolens formål, elevene, kollegaer og overordnede
- Stor interesse for unges læring og utvikling
- Fleksibilitet
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.
Søknaden skal inneholde
- Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
- Søknad skal sendes elektronisk via denne siden
Andre opplysninger
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Viktig informasjon til deg som skal søke
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler.
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.
Om Finnmark fylkeskommune
Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.
Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.
Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.
Nordkapp videregående skole
Nordkapp videregående skole og Fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.
Ole Håvard Olsen
Assisterende rektor
+4799369874
[email protected]
Kvinnherad kommune – Spesialpedagog i barnehagane 100% fast – (søknadsfrist 06.04.2025)
Spesialpedagog i barnehagane 100% fast – 2. gongs utlysing
Eining Barn og familie – er ei av 21 einingar i sektor oppvekst. Eininga er delt inn i seks avdelingar: barnevern, helsestasjon, PPT, avdeling Familiestøtte, Villatoppen Avlastningsbustad og Butiltak barn og unge. Eininga held til i lokalar i Husnes tenestesenter på Husnes.
Omtale av stillinga
Kvinnherad kommune har ledig 100% fast stilling som spesialpedagog i barnehagane for tilsetting frå 01.08.25.
Barnehageteamet er knytt til barnehagane i Kvinnherad kommune med eit særskilt fokus på tidleg innsats og spesialpedagogisk hjelp og har ei utøvande og veiledande rolle innan spesialpedagogisk arbeid.
Spesialpedagogane har oppmøtestad i inntil to barnehagar. Styrar i den enkelte barnehage er spesialpedagogen sin næraste leiar. Oppmøtestad vil endrast kvart tredje år. Spesialpedagogane vil ha ein koordinator i PPT som har ansvar for rekruttering og oppfølging ved langtids sjukefråvær, i tett samarbeid med styrarane. Spesialpedagogane vil delta i eit spesialpedagogisk nettverk med møter kvar 6. veke for faglege drøftingar og påfyll. Ut over detta vil spesialpedagogen ha sin fulle arbeidsdag i to barnehagar. Spesialpedagogane vil ikkje være del av grunnbemanninga i barnehagane.
Arbeidsoppgåver
- Er ein fagleg ressurs innan spesialpedagogisk område for barnehagen
- Arbeide med førebygging og tidleg innsats på individ og systemnivå
- Observasjon og kartlegging
- Rettleiing på individ- og systemnivå
- Styrking av det systematiske språkarbeidet.
- Ansvar for spesialpedagogisk hjelp etter §31 i barnehagelova.
- Utarbeide individuell utviklingsplan (IUP) og årsrapport i samarbeid med pedagogisk leiar.
- Tverrfagleg samarbeid med andre hjelpetenester
Kvalifikasjonar
Godkjent barnehagelærarutdanning. Vidareutdanning innan spesialpedagogikk eller pedagogikk, 2.avdeling spes.ped. eller anna relevant utdanning. Det er ønskjeleg med rettleiarkompetanse.
Personlege eigenskaper
- Personlege eigenskapar vert vektlagt ved tilsetjing
- Erfaring frå arbeid med rettleiing er ei føremon
- God samarbeidsevne, god kommunikasjon og relasjonsbyggjar
- Eigna for arbeid med barn og foreldre
- Evne til å arbeide effektivt, sjølvstendig, målretta og strukturert
- Evne til fleksibilitet og endringsvilje
- Krev gode norskkunnskapar
- Har god skriftleg og munnleg framstillingsevne
- Å kunne arbeide tverrfagleg
Vi forventar at søkjar har vilje til å auke sin kompetanse innanfor relevante områder og ut frå tenesta sitt behov.
Den som vert tilsett må ha sertifikat og disponera bil.
Vi tilbyr
- Tilsetjing skjer etter gjeldande vilkår for kommunale arbeidstakarar i samsvar med HTA og AML.
- Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring gjennom KLP.
- Kvinnherad kommune er ei IA-verksemd.
- Faglege utfordringar i eit godt arbeidsmiljø.
- Utfordrande og varierte arbeidsoppgåver.
- Rettleiing.
- Løn etter kvalifikasjonar.
- Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar.
- Kvinnherad kommune har gratis SFO.
Det er krav om gyldig politiattest før du tiltrer i stillinga. Kravet er heimla i lov om barnevern § 12-11, opplæringslova § 17-11, lov om barnehagar § 30, Helsepersonellova § 20 og helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.
Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.04.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Barnehagane i Kvinnherad
Kontaktpersonar:
Randi Pedersen
mob: +47 45288088
Heimeside:
Adresse:
Sentrumsvegen 29 5460 Husnes
Kvinnherad kommune Barn og familie
Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar og ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.
Rosendal er administrativt senter, Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter.
Kvinnherad tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen.
Naturen rundt byr på sjø, skog, fjell og bre. Nyleg vart Kvinnherad Arena opna, som er den største aktivitetshallen i kommunen. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte.
Handelsmoglegheiter finn du på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod både til Bergen og Haugesund.
Kvinnherad kommune har per i dag ikkje eigedomsskatt for hus, hytter og næring.
Nordkapp videregående skole – Faglærere innen VG1 naturbruk (søknadsfrist 10.04.2025)
Faglærere innen VG1 naturbruk
Om stillingen
Nordkapp VGS har de «blå linjene” i naturbruk, med fiske og fangst eller akvakultur som Vg2 løp. Vi søker inntil 2 programfaglærere innen VG1 naturbruk 100 % faste stillinger
Arbeidsoppgaver
Undervisning i programfag.
Kvalifikasjonskrav
- Godkjent kompetanse for å undervise i videregående skole
- Kvalitetsorientert innen relasjonsbygging, pedagogikk og didaktikk
- For faglærere i Naturbruk kan søkere med minimum fagbrev vurderes
For fast ansettelse kreves yrkesteoretisk kompetanse på fagskolenivå og pedagogisk utdanning eller yrkesfaglærerutdanning. Søkere uten dette vil vurderes, men vil måtte ansettes på vilkår om fullført utdanning innen 5 år. Vi har gode ordninger for å tilrettelegge for denne typen kvalifiserende utdanning.
Personlige egenskaper
- Klasseledelse
- Gode formidlingsevner
- Samarbeidsevner
- Lojalitet mot skolens formål, elevene, kollegaer og overordnede
- Stor interesse for unges læring og utvikling
- Fleksibilitet
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.
Søknaden skal inneholde
- Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
- Søknad skal sendes elektronisk via denne siden
Andre opplysninger
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Viktig informasjon til deg som skal søke
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler.
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.
Om Finnmark fylkeskommune
Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.
Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.
Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.
Nordkapp videregående skole
Nordkapp videregående skole og fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.
Nes kommune – Avdelingsleder – Årnes skole (søkndadsfrist 21.04.2025)
Årnes skole
Avdelingsleder til en skole i vekst
Etter flere år med elevtallsøkning ønsker vi ny avdelingsleder velkommen til skolen vår!
Årnes skole ligger ca. 10 minutters gange fra sentrum, med god tilgang til Årnes bibliotek, Nes kulturhus og andre tilbud i kommunesentrum. Det er ca. 50 min med tog fra Oslo, ca. 30 minutter fra Lillestrøm. Bussavganger til og fra Jessheim hver halvtime.
På skolen har vi 304 flotte elever, 134 benytter SFO. Vi har 45 fast ansatte. Vi er trangbodde inne i skolebygningen og bruker det flotte uteområdet på Høie til uteskole.
Vi har nylig hatt høytidelig åpning av et fantastisk nytt uteklasserom med overbygget amfi med plass til 2 klasser, redskapsbod, utekjøkken og pizzaovn. Dette har ildsjeler i foreldregruppa besørget.
Vi har et aktivt FAU som jobber for et godt fysisk læringsmiljø og et inkluderende skole- og foreldremiljø. Årnes skole er per nå en to-parallell med 302 elever og 45 ansatte. Sfo har ca. 130 barn. Årnes skole har et faglig engasjert personale med et inkluderende arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å forebygge utenforskap i et inkluderende fellesskap og et trygt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring for alle.
Vi har en god blanding av erfarne og yngre nyutdannede ansatte. Skolens ledelse består av to avdelingsledere sfo-leder og rektor. Skolen har et helt nytt uteklasserom bygget på dugnad av foresatte og et uteområde med lekeapparater, ballbinge, håndballbane, grusbane, sykkelløype og en stor og utfordrende akebakke. Med nærhet til sentrum og uteområdet Høie, ligger vi landlig til med stor mulighet for variert undervisning. Skolens utviklingsområder følger i hovedsak utviklingsområdene i Nes kommunes plan «Et løft i Nes skolen» som har trygt og godt læringsmiljø og grunnleggende ferdigeheter som hovedområder. Vi har fokus på kompetanseheving og har benyttet kompetanse fra Læringsmiljøsenteret i Stavanger. Vi er i oppstartfasen med bruk av Pedagogisk analyse og har dyktige gruppeledere som nå driver intern opplæring i dette arbeidet. Ta en titt på vår helt nyopprettede Instagramkonto og FAU sin Facebookside.
Arbeidsoppgaver
Pedagogisk og administrativ ledelse av 1.-4. trinn/5.-7. trinn
Delegert personalansvar
Ledelse av lærings- og utviklingsarbeid samt ivareta administrative oppgaver
Delegert ansvar for elevoppfølging internt og i samarbeid med eksterne tjenester
Oppfølging og samarbeid om trygt og godt skolemiljø og skolenærvær
Ansvar for ulike saksfelt etter arbeidsfordeling i lederteamet
Det er noe undervisning knyttet til stillingen.
Kvalifikasjoner
Godkjent undervisningskompetanse for grunnskolen fra universitet/høgskole
Utdanning i skoleledelse gjerne på masternivå
Kompetanse og erfaring fra relasjonell ledelse og utvikling av sunne, utviklende og robuste læringsmiljøer for ansatte og elever
Erfaring med kvalitetsutvikling og pedagogisk utviklingsarbeid
Relevant erfaring fra grunnskole
Du kan vise til gode resultater innenfor pedagogisk ledelse i ditt tidligere arbeid
Erfaring med kvalitetsutvikling og pedagogisk utviklingsarbeid
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. Oppl.l. § 17-11.
Personlige egenskaper
Du har flere av følgende egenskaper:
Du evner å bygge gode relasjoner og er tillitsskapende ved hjelp av anerkjennende kommunikasjon og varme i møte med alle elever og medarbeidere
Du fremstår tydelig og trygg i faglige og sosiale interaksjoner med elever og kolleger
Du har høy arbeidskapasitet og evne til å prioritere oppgaver i en hektisk skolehverdag
Du kan arbeide analytisk, forskningsbasert og løsningsorientert for å realisere skolens mål og satsningsområder
Du tar aktivt ansvar og initiativ for egne og fellesskapets oppgaver
Du tilpasser deg skiftende omstendigheter og møter nye ideer og initiativ med nysgjerrighet og et åpent sinn
Du bidrar til at medarbeiderne på skolen samhandler godt med hverandre
Du gir retning for medarbeidere gjennom å skape engasjement og mestringstro
Du er engasjert og ambisiøs på elevenes, skolens og nærmiljøets vegne.
Du er en lagspiller i et team hvor alle er gjensidig avhengig av hverandre, for skolens beste
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Energi, glede og en hektisk hverdag
Et erfarent lederteam bestående av rektor, 2 avdelingsledere og SFO-leder, med god støtte i merkantil og sosialfaglig medarbeider
Samarbeid med erfarne og ansvarsbevisste ledere, lærere og assistenter
En skoleeier som prioriterer kompetanseutvikling og felles utvikling for kommunens skoler
En foreldregruppe med et positivt engasjement som ønsker det beste for skolen og lokalmiljøet
Et innovativt og personlig utviklende Lederutviklingsprogram
Introduksjonsprogram for nytilsatte
Godt samhold og felleskap med ansatte som sammen arbeider for et trygt skolemiljø
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester må lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Dersom du er løsningsorientert lagspiller med gjennomføringskraft, som jobber systematisk og oppleves raus og motiverende, vil vi gjerne bli kjent med deg.
Velkommen som søker!
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 21.04.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Runnivegen 24, Årnes
Kontaktpersoner:
Liv Kollerud, rektor
tlf: +47 66104490
mob: +47 99579390
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
Klepp kommune – Rekneskapsrådgivar (søknadsfrist 21.04.2025)
Rekneskapsrådgivar
Økonomi har ledig stilling med varierte rekneskapsoppgåver og utviklingsarbeid. Stillinga har oppgåver med digitalisering og effektivisering av arbeidet med inngåande fakturaer i kommunen og overordna ansvar for rekneskap for menigheitane og fellesrådet i Klepp.
Søknadsfrist: 21.04.2025
Arbeidsgivar: Klepp kommune
Stad: Klepp Stasjon
Stillingstittel: Rekneskapsrådgivar
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Arbeidsoppgåver
- Ansvar for rekneskapa for Klepp kyrkjelege fellesråd og menigheitane i Klepp
- Digitaliserings- og effektiviseringsarbeid
- Ansvar for inngåande fakturaer
- Opplæring og rettleiing i organisasjonen
- Fokus på internkontroll og gode rekneskapsrutinar
- Vera ressursperson med ansvar for og kunnskap om meirverdiavgift
- Kontakt med leverandørar og innbyggjarar på telefon og e-post
- Arbeidsoppgåver i årsoppgjeret i kommunerekneskapen
- Generelt rekneskapsarbeid
- Delta i arbeid med klimabudsjett og -regnskap
- Andre oppgåver frå økonomisjef
Kvalifikasjonar
- Krav om mastergrad, fortrinnsvis i økonomiske og administrative fag
- Relevant arbeidserfaring og utdanning på bachelornivå kan kompensera for kravet til master
- God skriftleg og munnleg framstillingsevne
- God samfunnsforståing
- Erfaring frå rekneskapsarbeid og regelverk innan rekneskap om meirverdiavgift er ønskjeleg
- Erfaring frå offentlig forvaltning og kjennskap til offentlige lover og forskrifter er ein fordel
- Kunnskap om Visma Enterprise og erfaring med kommunalt rekneskap vil bli vektlagt
Personlege eigenskapar
- Gode samarbeidsevner og evne til å arbeida systematisk, nøyaktig og sjølvstendig
- Løysings- og resultatorientert, fleksibel og endringsvilleg
- Evne til å kombinera driftsansvar med utviklingsarbeid
- Pådrivar i nye måter å arbeida på, med fokus på digitalisering
- Trivast i høgt tempo med strame tidsfristar
Me tilbyr
- Lønn etter avtale
- Godt arbeidsmiljø med kjekke kollegaer
- Faglege utfordringar i ei sjølvstendig rolle
- Gode pensjons- og forsikringsordningar
- Spanande utfordringar
- Mange og gode personalgoder
- Gratis parkering
Tilsetting skjer på dei vilkår og med dei plikter som kjem fram i utlysinga, og dei til ei kvar tid gjeldende lover og regler.
Bedriftsvegen 4, 4353 Klepp Stasjon, Norge
Kontaktinformasjon
Anita Steinsland Moi
Økonomisjef
Telefon:+47 90672299
Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.
Visjonen vår er «Med blikk for alle». Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt, og me oppmodar alle kvalifiserte til å søkja, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Me gjer merksam på at søkarlister kan verta offentleggjort, sjølv om ein har bede om å bli unntatt offentlegheit. Søkar vil verta varsla før offentleggjering.
Nesseby kommune – Sykepleiere med rekrutteringsbonus (Søknadsfrist 27.04.2025)
Sykepleiere med rekrutteringsbonus
Vil du jobbe som sykepleier i Nesseby? Rekrutteringsbonus på 50.000 kr!
Virksomhet for Bo- og omsorg (hjemmetjeneste og sykeavdeling) er i hovedsak lokalisert på helsesenteret i Nyborg. Helsesenteret inneholder, legekontor, lab, helsesykepleie, rus- og psykiatri tjenester, fysioterapi og tannlege, hjemmetjeneste, omsorgsboliger, bo- og omsorgs administrasjon i tillegg til kommunens sykeavdeling. Sykeavdelingen har 12 faste sykehjemsplasser, derav 4 i egen skjermet avdeling. I tillegg er det 1 akutt/ KAD plass og 2 rehabilitering/ korttidsplasser. Sykeavdelingen har også eget kjøkken og egne renholdere. Vi søker etter deg som setter pasienten i fokus og som har et mål om å gi god faglig forsvarlig pleie og omsorg til en sårbar pasientgruppe.
Nesseby kommune har en nyopprettet legevakt. Legevakten er primærtjenestens akutte legetilbud, og sykepleier på sykeavdelingen er den som tar imot alle henvendelser enten på telefon eller direkte oppmøte. Sykepleier vil også ha ansvaret for pasientene som er tatt inn, og han/hun skal bistå og assistere legen i akuttsituasjoner.
Stillingene inngår i den til enhver gjeldende turnus. Arbeid hver 3. helg.
Vi er opptatt av å levere stabile og faglig gode tjenester til våre innbyggere. Det skal være trygt og godt å bo og leve i Unjárga/ Nesseby i alle livsfaser.
Kvalifikasjonskrav sykepleie
Norsk autorisasjon som sykepleier
Førerkort kl B
God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne på minimum nivå B2
Ønskelige kvalifikasjoner
Samisktalende vil være en fordel
Videreutdanning innen aldring og eldreomsorg, evt. alderspsykiatri.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr:
Sykepleiere tilbys lønn tilsvarende minimum 10 års ansiennitet
Rekrutteringsbonus på 50 000,- etter å innehatt stillingen i ett år.
Funksjonstillegg for å være teamleder (25 000,-) og sykepleier i legevaktfunksjonen (25 000,-).
En arbeidsplass der vi ser og tar vare på hverandre.
God og individuelt tilpasset opplæring.
Faglige og spennende utfordringer.
Mulighet for faglig selvutvikling gjennom bl.a. e-læringskurs, veiledning og hospitering.
Akuttmedisinkurs for legevaktspersonell
Tillitsbasert og tilstedeværende ledelse
Kun søknader som er mottatt via søknadsportalen vil bli tatt til følge.
Tiltredelse: Snarest mulig
Lønns- og tilsettingsvilkår: Ansettelse skjer på de vilkår som kommer frem av gjeldende lov- og avtaleverk.
Annen info:
– For alle stillingene kreves det godkjent politiattest jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Attesten må framvises før tiltredelse
Ønsker du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentlig selv om du har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten, jf. Offentlighetsloven § 25. Du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke kan tas til følge
Dersom du ønsker å jobbe som sykepleier eller helsefagarbeider i Nesseby, i redusert stilling, i andre avdelinger etc så oppfordrer vi deg til å sende søknad og spesifisere i søknadsbrevet hva du ønsker. Vi ser positiv på søknader og vil forsøke å strekke oss langt for å finne en stillingsprosent som passer for deg.
– Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
– Dokumentasjon på oppgitt utdannelse og praksis må tas med til et eventuelt intervju.
Nesseby kommune har også gratis boligtomter og gratis barnehage.
33370 – Institusjonsbasert o
Unjárga/Nesseby er en tospråklig sjøsamisk kommune som ligger innerst i i Norges eneste østvendte fjord, Varangerfjorden i Øst-Finnmark.
Unjárga/Nesseby byr på:
- barnehageplasser til sterkt reduserte priser
- todelt skoleløp samisk/norsk i nytt oppvekstsenter
- gratis boligtomter
- levende musikk- og revymiljø
- levende duodjimiljø
- stort engasjement i idrettslag og andre frivillige organisasjoner
- enorme multemyrer
- gode jakt- og fiskemuligheter
- godt utbygd skuter- og skiløypenett
- mange flotte perleturmål.
- moderne museums siida
- rikt fugle- og dyreliv og mye mer
Søknadsfrist: 27.04.2025
Arbeidssted: Nesseby kommune
Karriere Innlandet Nord-Østerdal – Undervisnings – stillinger (søknadsfrist 22.04.2025)
Klikk på aktuell utlysing under:
Hjemmeside:
Innlandet fylkeskommune Karriere Innlandet
Karrieresenteret er en del av fylkeskommunes satsing på karriereveiledning og voksnes læring.
Karrieresenteret og funksjonene i senteret skal møte de kort- og langsiktige utfordringene regionen har i forhold til kompetanse, øke utdanningsnivået, sikre god tilgang på kvalifisert arbeidskraft, kvalifisere arbeidskraftreserven, styrke omstillingsevnen i næringslivet og tilrettelegge for gode rutiner for elevers utdannings- og yrkesvalg.
Karrieresenteret tilbyr blant annet karriere- og studieveiledning, videregående opplæring for voksne, og tilrettelegging for fagskole-/høgere utdanning.
Nord-Hålogaland bispedømme – Kapellan i Alta sokn og Talvik sokn (søknadsfrist 21.04.2025)
Kapellan i Alta sokn og Talvik sokn
Alta prosti, Den norske kirke, Nord-Hålogaland bispedømme
Vil du være kapellan i en aktiv bymenighet i Finnmark?
Vi har ledig stilling som kapellan i Alt og Talvik, og søker en samlende folkekirkeprest som kan ivareta alle i soknene!
Stillingen har Alta sokn og Talvik sokn som særskilt tjenestested og Alta prosti som tjenestedistrikt.
Alta menighet sin visjon er Nær Gud, nær mennesker. Vi vil være rause – vise omsorg – bringe håp.
Alta og Talvik sokn har en stab på 19 ansatte, og samarbeid er høyt verdsatt. Det er 6 prestestillinger i de to soknene, inkludert prosten, og vi jobber tett sammen med de øvrige ansatte. Kontorlokalene våre finner du i underetasjen i Nordlyskatedralen Alta kirke, kirka i enden av gågata. Nordlyskatedralen er et velegnet sted for ettertanke, bønn og åndelig vekst, et diakonalt og kirkemusikalsk senter med vekt på kulturarbeid.
Kapellanen i Alta vil ha mesteparten av sin tjeneste knyttet til Alta sokn. I nært samarbeid med øvrige ansatte, vil arbeid blant ungdom være en del av arbeidsoppgavene. Kapellanen vil også betjene Talvik sokn med gudstjenester og kirkelige handlinger. Talvik sokn består av flere bygder på begge sider av Altafjorden. Det er til sammen 11 kirkesteder i soknene. Ved å betjene begge sokn får man både oppleve det aktive, travle bylivet, og det litt mer rolige bygdelivet. For oss er det viktig å være kirke der folk er, om det er midt i byen, eller om det er i den lille bygda der fjordene møtes.
Alta er en aktiv menighet hvor det skjer mye forskjellig i løpet av en uke. Med ca. 160 konfirmanter i året er konfirmantarbeidet et stort fokusområde for oss. I løpet av en uke kan man blant annet møte på KANU (sangkvelder og arbeid med psykisk utviklingshemmede), babysang, småbarnssang, ungdomsmedarbeidersamlinger, Kom.Inn! Tweens og ungdomsklubb, kirketorget, bibeltimer, speider og mange andre aktiviteter. For flere opplysninger om menighetens virksomhet kan du gå inn på vår hjemmeside, www.kirken.no/alta.
Vi ønsker at gudstjenestene våre skal være pulsen i det vi gjør, og at den skal romme alle som kommer, barn som voksne.
Vi betjener flere institusjoner med andakter og sjelesorg. I de to soknene er det rundt 200 dåp, 50 vielser og 150 begravelser i løpet av et år.
Alta er den største byen i Finnmark og har stort fokus på bolyst, her kan du ser mer om hva Alta har å by på: www.alta.kommune.no/velkommen-til-alta.544429.no.html
«Nord-Hålogaland bispedømme skal være en arbeidsplass med rom og respekt for mangfold, uavhengig av etnisitet, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevne eller legning. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.»
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste etter offentleglova § 25, jf. kirkeordning for Den norske kirke § 42. Anmodning om å få sitt navn unntatt fra denne må begrunnes i søknaden. Behandlingsgrunnlag etter personvernforordningen er artikkel 6 nr. 1 bokstav b
Den som tilsettes i stillingen må framvise tilfredsstillende politiattest (barneomsorgsattest, jfr. trossamfunnsloven § 20 jfr. politiregisterloven § 39)
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist:21.04.2025
Arbeidsgiver:Den norske kirke
Sted:Alta
Stillingstittel:Kapellan i Alta og Talvik
Stillinger:1
Heltid / Deltid:Heltid
Ansettelsesform:Fast
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID:4945992746
Arbeidsoppgaver
Oppgaver i medhold av Tjenesteordning for menighetsprester
Inngå i turnus med tjenesteuker, beredskapsperioder og institusjonsandakter
Kvalifikasjoner
Søkere må fylle vilkårene i henhold til «Kvalifikasjonskrav for tilsetting som menighetsprest», jfr § 3 i Tjenesteordning med kvalifikasjonskrav for menighetsprester
Personlige egenskaper og faglig kompetanse vil bli vektlagt
Krav om medlemskap i Den norske kirke
Det er ønskelig at den som blir tilsatt har førerkort klasse B og disponerer bil
Personlige egenskaper
Ha evne og vilje til å bli engasjert og engasjere andre
Kunne arbeide med barn og unge
Kunne arbeide selvstendig og i team med alle ansatte og frivillige
Kunne videreutvikle eksisterende arbeid og ha visjoner for framtiden
Vi tilbyr
Stillingen lønnes som 0922 Kapellan
I tillegg til lønnen kommer særlige regulativmessige godtgjøringer.
Offentlig tjenestepensjon i KLP
Mulighet til tre måneders lønnet studiepermisjon hvert tredje år.
Lære om samisk og kvensk språk og kultur.
Det gis tilbud om arbeidsveiledning. Det forventes at den som tilsettes tar imot et slikt tilbud.
En ekstra uke permisjon med lønn pr år.
Alta prosti tilhører Tiltakssonen, dette gir avskriving av studielån med inntil kr 60 000 per år, lavere skatt, strøm og det tilbys gratis barnehage. For ytterligere info se www.tiltakssonen.no
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid gjelder, og den som tilsettes må rette seg etter endringer i lover, tariffavtaler, reglement m.v.
Adresse: Markedsgata 30, 9510 Alta, Norge
Kontaktinformasjon
Øyvind Oksavik
Prost i Alta prosti
Telefon:93412337
Audun Sæbø
Personalsjef
Telefon:+47 40311820
Nord-Hålogaland bispedømme
er Norges arktiske bispedømme og omfatter Troms og Finnmark fylke samt Svalbard.
Her møter du:
– storby og landsbygd, tradisjonelle næringsveier og høyteknologi, gjerne i kombinasjon
– et rikt kulturliv og mektige naturopplevelser, et samfunn som gjennom generasjoner har vært preget av kulturmøter
– samisk og kvensk språk og kultur
– et kirkeliv som favner hele bredden i kirken vår
Nord-Hålogaland bispedømme har «Mer himmel på jord» som sin visjon og vitner i ord og gjerning om frelse, frihet og håp i Jesus Kristus ved å være:
Bekjennende: Vi tilber og bekjenner troen på den treenige Gud sammen med den verdensvide kirke
Åpen: Vi er et fellesskap preget av likeverd, deltakelse og respekt for mangfold
Tjenende: Vi viser barmhjertighet, fremmer rettferdighet og verner om skaperverket
Misjonerende: Vi vitner om Jesus Kristus lokalt og globalt
I gjeldende strategiperiode har bispedømmet følgende satsingsområder:
Ung i Kirken, Trosopplæring, Gudstjenesteliv, Diakoni og Samisk og kvensk kirkeliv.
Alta prosti består av:
4 sokn: Alta, Hasvik, Loppa og Talvik
3 fellesråd: Alta, Hasvik og Loppa
Se også lokale nettsider.
Vi foretrekker elektronisk søknad.
Se www.kirken.no/nord-haalogaland
For informasjon 77 60 39 60.
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS