Meløy kommune Kommunepsykolog, Helsestasjon (Søknadsfrist 11.02.2025)

Standardbilde- forsidebilde

Kommunepsykolog

 

 

 

Vil du utgjøre en forskjell for barn, unge og deres familie?
Ønsker du å jobbe tverrfaglig med faglig spennende utfordringer og gode kollegaer? Da er stillingen som kommunepsykolog i Meløy kommune jobben for deg.

Vi søker kommunepsykolog i 100% fast stilling. Søkere som ønsker en lavere stillingsprosent kan også bli vurdert. Tiltredelse snarest eller etter avtale.
Stillingen er organisert på helsestasjonen, pr. tiden under tjenesteområde oppvekst.

Kommunen satser på forebygging og kvalitet i psykisk helse til barn og unge 0-25 år og jobber tverrfaglig etter BTI- modellen. Mer info om BTI-modellen se: https://www.forebygging.no/BTI/ 

Kommunepsykolog vil samarbeide med deler av kommunens rus- og psykiatritjeneste, legetjenesten, PPT, barnevern, helsesykepleier, jordmor, BUP samt andre aktuelle samarbeidspartnere.

 

Søknadsfrist: 11.02.2025
Arbeidsgiver: Meløy kommune
Sted: Ørnes
Stillingstittel: Kommunepsykolog
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4912818789

 

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av lette til moderate psykiske og adferdsmessige vansker samt med rusproblematikk.
  • Veiledning til foreldre og nettverk som en del av et behandlingsløp.
  • Tverrfaglig samarbeid med viktige instanser rundt barn og unge.
  • Systemarbeid, med fokus på utvikling av kommunens psykiske helsetjenester og psykososiale tilbud.
  • Bidra til intern fag- og kompetanseutvikling.
  • Være tilgjengelig for faglige drøftinger, råd og veiledning av ansatte som jobber med gravide, barn og unge.
  • Medlem av psykososialt kriseteam.

 

Kvalifikasjoner

  • Offentlig norsk godkjenning/autorisasjon som psykolog, eller psykolog på lisens med avtale om veiledet praksis i spesialisthelsetjenesten.
  • Ønskelig med erfaring fra primær- eller spesialisthelsetjenesten.
  • Erfaring med barn og unge og deres familie er en fordel.
  • Veiledningskompetanse eller erfaring med veiledning er ønskelig
  • Førerkort klasse B og muligheten til å kunne disponere egen bil i tjenesten
  • Utenlandske søkere må kunne dokumentere bestått norskkurs nivå B2

 

Personlige egenskaper

  • Engasjert, fleksibel og løsningsorientert
  • Selvstendig og strukturert
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å veilede og inspirere
  • Interesse for forebyggende og helsefremmende arbeid

 

Vi tilbyr

  • Fleksibel arbeidstid.
  • Tilrettelegging for faglig oppdatering og utvikling.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte.
  • Lønn etter avtale.
  • Behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass ved tilgjengelighet/ ledighet.
  • Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde.
  • I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
  • Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter. 
  • Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.

 

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette. 
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
  • Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.
  • Helseattest for tuberkulose og MRSA skal fremlegges før tiltredelse.
  • Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.

 

Chr. Tidemanns vei 20, 8150 Ørnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Gerd Anne Jørgensen
Avdelingsleder for helsestasjon og skolehelsetjenesten
 Telefon:+47 94382550
E-post:[email protected]

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

  • Gerd Anne Jørgensen
  • Tittel: Avdelingsleder for helsestasjon og skolehelsetjenesten
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 94382550

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

Februar 11, 2025

Ullensvang kommune – 100 % fast kommunepsykologstilling (Søknadsfrist 28.02.2025)

Ullensvang kommune Helsestasjon

 

100% stilling som kommunepsykolog ved Helsestasjonen

 

 

 

100 % fast kommunepsykologstilling Ullensvang kommune

 

Vil du være med på å forme framtidas psykiske helsetenester for barn og unge i Ullensvang kommune?

Me søkjer etter ein engasjert kommunepsykolog i 100% fast stilling i Ullensvang kommune. Stillinga er organisert på helsestasjonen under sektor for oppvekst- og utdanning.

Kommunen satser på forebygging og kvalitet i psykisk helse til barn og unge 0-23 år. I stillinga inngår det varierende arbeidsoppgåver, med førebyggjande og helsefremjande arbeid til målgruppa, klinisk behandling samt eit tverrfagleg samarbeid etter BTI- modellen. Meir info på BTI-modellen sjå: https://www.forebygging.no/BTI/

 

Stillinga sitt formål:

Styrka psykologkompetansen og bidra til å styrke det samla kommunale arbeidet på psykisk helsefelt. I dette ligg helsefremjing og førebyggjande arbeid, tidleg oppdaging og intervensjon. Tverrfagleg samarbeid, rettleiing og gjensidig kompetanseutvikling står sentralt i arbeidet.

Ny opptrappingplan for psykisk helse (2023 – 2033) skal bidra til at fleire får oppleve god psykisk helse og livskvalitet og at sosiale forskjellar i psykisk helse vert redusert. Ein av tre innsatsområder i planen skal dekkje både det helsefremjande og det førebyggjande arbeidet. Opptrappingsplan for psykisk helse (2023–2033). Du vil være med på å forme dine arbeidsoppgåver i tråd med kommunen sin plan for stillinga. Kommunepsykolog vil jobbe tett med deler av kommunens rus- og psykiatriteneste, legetenesta, PPT, Barnevern, helsesjukepleiarar, Bup samt andre naturlege samarbeidspartnarar.

 

Ansvarsområder/arbeidsoppgåver

  • Førebyggjande og helsefremjande arbeid retta mot barn og unge
  • Klinisk/terapautisk arbeid med brukere
  • Behandling av lettare til moderate psykiske og åtferdsmessige vansker, samt med rus problematikk.
  • Være kommunen sin hovedressurs innan arbeidet med psykisk helse til barn og unge og deira familie
  • Diagnostiske vurderinger og utredninger for å kunne tilrettelegge behandlingstiltak
  • Bidra fagleg gjennom rettleiing, undervisning og teamarbeid
  • Undervisning til barn si psykiske helse, rettleiing av føresette og personell som arbeider i barnehage og skule
  • Delta i fagleg utviklingsarbeid og planlegging
  • Bidra inn til kommunens deltakelse i oppretting av eit “Psykisk helseteam” for barn og unge og deira familiar, der tenesta er under utvikling

 

Systemarbeid:

  • Samarbeide og rettleiar helsesjukepleiarar i konkrete saker
  • Samarbeide med tilsett kommunepsykolog på helsestasjonen
  • Samarbeide med kommunale hjelpeinstansar ved behov (PPT, barnevernteneste, psykiatriteneste, fastlegar m.fl ) samt familiekontor og spesialisthelsetenesta
  • Rettleiing til andre fagpersonell i konkrete saker
  • Arbeida systematisk for god fagleg samarbeidsrutinar og styrka fagleg arbeid på helsestasjonen

 

Ynskja kvalifikasjoner

  • Offentlig godkjenning/autorisasjon som psykolog
  • Videreutdanning og/ eller erfaring fra familieterapi eller kognitiv terapi og arbeide med barn/ ungdom er svært ynskjeleg
  • Erfaring fra primær- eller spesialisthelsetjenesten er ein fordel
  • Erfaring med barn og unge
  • Grunnleggjande IKT-kompetanse
  • Interesse for fagutvikling
  • Profesjonsstudium i psykologi, gjerne med spesialistutdanning
  • Organisasjonspsykologi og organisasjonsutvikling
  • Systemkompetanse og kompetanse innen organisasjon- og endringsleiing
  • Rettleiing og rådgjevningskompetanse
  • Vi oppfordrer også sisteårs psykologstudenter å søkje på stillinga
  • Gode norsk kunnskaper både skriftlig og munnleg, med god framstillingsevne
  • Attest norsk språk B1-B2, gjeld for søkjarar utanom norden
  • Førarkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • God samarbeidsevne
  • Evne til å arbeide fleksibelt, målretta og løysingsorientert
  • Evne til å inspirere og engasjere
  • Evne til å arbeide sjølvstendig og i team samt kunne skriftleggjere sitt arbeid
  • Evne til god og tillitsbyggjande kommunikasjon med mennesker i vanskelege  
  • livssitusjonar, kollegaer og samarbeidsinstanser
  • At søkjar er eigna og har personleg kvalifikasjoner, samt relevant erfaring/praksis vert vektlagt

 

Me tilbyr

  • Ein spanande stilling, der du saman med engasjerte og flotte kollegaer får bidra til å videreutvikle tenestetilbodet til målgruppa
  • Moglegheit for personleg og fagleg utvikling
  • Løn i tråd med tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Gode arbeidsforhold med eit aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • Dekning av reiseutgifter etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Kommunen er behjelpelig med å skaffe bolig

 

Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju 

 

Spørsmål om stillinga rettes til:

Kommunepsykolog Julia Sabine Kulla, mail: [email protected] mobil: 480 30 062

Kommunalsjef for Oppvekst- og utdanning Anna Maria Kråkevik, mail: [email protected] mobil: 970 78 337

 

Vil du veta meir om Ullensvang helsestasjon, sjå heimsida vår på https://ullensvang.kommune.no/seksjon/oppvekst-og-utdanning/helsestasjonstenesta/

 

Tiltreding er ynskja så snart som mogleg

 

Sletting av utdanningsgjeld/studielån:

Ullensvang kommune er omfatta av ordninga.

Alle som bur i ein av dei 189 kommunane på SSBs sentralitetsnivå 5 og 6 kan få sletta 25 000 kroner av utdanningsgjelda i året frå januar 2026. Du må vera busett i ein av desse kommunane, og vera yrkesaktiv, i minst eitt år. Du vil få sletta utdanningsgjeld kvart år, fram til gjelda er nedbetalt. Tiltaket gjeld all typar utdanningsgjeld, uavhengig av når ho er teken opp. Ein person som bur i ein av desse kommunane frå 1. januar 2025, eller flyttar dit når som helst etter denne datoen, vil etter eitt års butid vera kvalifisert til å få sletta gjeld.

 

Til orientering om Offentleglova:

Utgangspunktet er at alle søkjarnamn er offentlege etter Offentleglova. Det betyr at ditt namn vert gjort offentleg på kommunen si postliste når du har søkt ledig stilling.
For å gjera unntak må kommunen ha heimel i lova og vurdera konkret i kvar sak kva som er grunnen til unntaket.
I følgje offentleglova § 25 vert det stilt følgjande krav for å få unntak:
«Det kan likevel gjerast unntak frå innsyn for opplysningar om ein søkjar dersom vedkommande sjølv ber om det. Ved vurderinga av om ei slik oppmoding skal takast til følgje, skal det leggjast vekt på om det knyter seg særleg offentleg interesse til stillinga. I utlysinga skal det gjerast oppmerksam på at opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.

 

Arbeidsavtalar i Ullensvang kommune:
Dei som vert tilsett i Ullensvang kommune får tilsendt arbeidsavtale til digital signering. Du får tilsendt sms og e-post med link til digital arbeidsavtale. Viss du har fått munnleg melding om at du er tilsett vil du få tilsendt arbeidsavtale. Viss du ikkje får e–post i innboksen din, sjekk uønska e-post/søppelpost, eller fylge følgjande link: https://signering.posten.no/

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 28.02.2025
Arbeidsstad: Odda

 

Kontaktpersonar:

Torbjørg Krogh Larsen
mob: +47 91140736

 

Heimeside:

ullensvang.kommune.no

 

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

Ullensvang kommune Helsestasjon

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.

Vi ønsker medarbeidarar med ulik bakgrunn, fagkombinasjonar, kompetanse, livserfaring og perspektiv. Det gir oss eit mangfaldig arbeidsmiljø som set oss betre i stand til å løysa oppgåvene. I Ullensvang kommune er vi opptekne av mangfald og inkludering, det er viktig for oss å ha ein arbeidsstyrke som representerer befolkninga. Vi oppmodar alle som er kvalifisert til å søkja, uavhengig av alder, kjønn og kjønnsidentitet, funksjonsevne, livssyn eller etnisk bakgrunn. Vi legg til rette arbeidsplassen ved behov.

Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst: Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje: https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Torbjørg Krogh Larsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 911 40 736

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Februar 28, 2025

Kristiansund kommune – Rektor, Dale barneskole (søknadsfrist 10.02.2025)

Kristiansund kommune

 

Rektor

 

 

Kristiansund kommune søker ny rektor til per tiden Dale barneskole i 100 % fast stilling.

Dale barneskole er en 1-7 skole og har rundt 340 elever og 55 ansatte. I tillegg til det ordinære skoletilbudet har skolen også et forsterket skoletilbud, med plass til åtte elever fra hele kommunen. I tillegg til rektor har skolen to avdelingsledere, SFO-leder og en skolesekretær. 

Til å lede Dale barneskole søker vi en strukturert, synlig, varm og inkluderende rektor som sammen med elever og ansatte skal videreutvikle et faglig sterkt, trygt og godt skole- og læringsmiljø for alle. Vi ser etter deg som ønsker å lede en engasjert og høyt kompetent personalgruppe til å møte fremtidens muligheter og utfordringer, som er ambisiøs på elevenes vegne, god på relasjoner og nyskapende i tråd med ny opplæringslov. 

Som rektor må du være opptatt av elevenes læringsresultater og skolemiljø. Du jobber for at skolen skal fungere godt som organisasjon, og ser egen skole som en del av kristiansundsskolen og bidrar til å utvikle denne. Du er oppmerksom på endringer i samfunnet, læreplanene, elevgrunnlaget, teknologi, tverrfaglighet og tilpasser skoledriften i tråd med disse endringene. Du vet at de ansatte er skolens viktigste ressurs, og er opptatt av å rekruttere, utvikle og beholde nødvendig og tverrfaglig kompetanse. 

I Kristiansund kommune er det i dag åtte barneskoler, tre ungdomsskoler og en skole for voksenopplæring. Skolene er en del av et stort omstillingsarbeid i oppvekstsektoren: «Vi skal være der barna er», som forutsetter samarbeid med barnehager, forebyggende helsetjenester, kultur og barnevern med flere. Vi jobber også regionalt i Oppvekstnettverk Nordmøre. 

Gjennom delegert myndighet fra kommunalsjef, har du som rektor ansvar for skolens overordnede ansvarsområde: tjenestetilbud, økonomi og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har søkelys på de tre overnevnte ansvarsområdene når en planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet. 

 

Kvalifikasjonskrav

  • pedagogisk utdanning fra høgskole eller universitet
  • erfaring fra arbeid som lærer i grunnskolen
  • erfaring fra skoleledelse
  • god digital kompetanse og forståelse
  • gode norskferdigheter, skriftlig og muntlig

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • lederutdanning. Om du ikke lederutdanning må du være villig til å ta slik utdanning
  • kjennskap til relevante lovverk, herunder læreplanverket
  • kunne vise til resultater fra tidligere ledelse av utviklingsprosesser

 

For å lykkes som vår nye rektor må du:

  • arbeide målrettet, systematisk og ha god rolle- og økonomiforståelse
  • være god til å bygge relasjoner og til å skape tillit
  • ha gode evner til strategisk ledelse og ledelse av utviklings- og endringsprosesser
  • nytenkende, undersøker og iverksetter tiltak for å løse oppgaver bedre
  • evne å samarbeide og samhandle med alle parter i skolesamfunnet, nærmiljøet og oppvekstsektoren
  • ha gode evner til å styrke og lede profesjonsfellesskap, tverrfaglig samarbeid og kulturbygging

 

Vi tilbyr

  • en hverdag preget av både utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • deltakelse i et offensivt og godt fagmiljø
  • muligheter for kompetanseutvikling
  • et stort nettverk i organisasjonen Kristiansund kommune – Rektor og andre enhetsledere 
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: SPK 

 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

 

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i søknadsprosessen er det viktig at du sjekker e-posten du har oppgitt i søknaden din, inkludert søppelposten.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

 

Søk her

 

 

 Referansenummer: 25/539
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 10.02.2025
Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

www.kristiansund.kommune.no

 

Adresse:

Vågeveien 4 6501 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker.

Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

Tilgjengelighetserklæring for Kristiansund kommune

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Olaug Haugen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 97505266
  • Vibece Alvheim
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 93807990

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Februar 10, 2025

Vang kommune – Sommarvikarar innan Helse og omsorg 2025 (Søknadsfrist 30.04.2025)

Vang

 

Sommarvikarar innan Helse og omsorg 2025

 

 

Vang kommune ynskjer sommarvikarar ved avdelingane langtid, korttid, heimebasert omsorg og tilrettelagte tenester.

Me søkjer etter sjukepleiarar, sjukepleiarstudentar, vernepleierar, vernepleiarstudentar, helsefagarbeidarar og assistentar i inntil 100 % stilling.

I tillegg treng me avlastarar til born/unge, og yngre støttekontaktar innan miljøteneste.

Skriv gjerne kort om din motivasjon og interesse for å vere sommarvikar innan helse og omsorg, og også kvar du helst ynskjer å arbeide i prioritert rekkefølgje!

Me vil vurdere søknadar fortløpande og tar kontakt med aktuelle kandidatar!

 

Søknadsfrist: 30.04.2025
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Sommarvikarar innan Helse og omsorg 2025
Stillingar: 6
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Sommarjobb
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4904324997

 

Arbeidsoppgåver

  • Utøve helsehjelp i tråd med gjeldande krav og lovverk
  • Praktisk bistand og rettleiing til brukarar
  • Bidra til positivt samarbeid med pårørande
  • Bidra til samarbeid på tvers av einingar i etaten  
  • Dokumentere i fagsystemet Profil

 

Kvalifikasjonar

  • Autoriserte sjukepleiarar, vernepleiarar og helsefagarbeidarar
  • Studentar innan helsefag og ufaglærte assistentar/støttekontaktar/avlastarar kan også søkje
  • Interesse og engasjement for fagfeltet 
  • Gode norskkunnskapar både skriftleg og munnleg
  • Førarkort kl. B (gjeld for korttidsavdeling,heimebasert omsorg og miljøteneste)
  • Gjerne erfaring frå kommunal pleie- og omsorgsteneste
  • Kunnskap om bruk av IKT som verktøy, gjerne erfaring frå Profil    

 

Personlege eigenskapar

  • Ha evne til å gje omsorg og tryggleik
  • Vera fleksibel og ha tilpassingsevne
  • Vera motivert, engasjert og strukturert
  • Ha gode evner til samarbeid
  • Sjølvstendig og ha evne til å ta ansvar, til å ta initiativ og til å sette seg raskt inn i nye arbeidsoppgåver
  • Evne til å sjå, tenkje og arbeide heilskapleg

 

Vi tilbyr

  • Eit godt og spanande fagmiljø med varierte arbeidsoppgåver
  • Eit positivt og triveleg arbeidsmiljø saman med dyktige kollegaer
  • Opplæring og rettleiing
  • Lønn etter tariff i hht hovudtariffavtala, gode pensjonsvilkår og forsikringsavtalar. 
  • Kommunen kan hjelpe til med å skaffe bustad   

 

Stillinga krev politiattest jf. helsepersonell-loven § 5-4. Attesten må leggjast fram før tiltreding.

Tilsetting skjer på vilkår som gjeld til ei kvar tid i kommunal sektor. 

Meir informasjon om stillingen kan du få ved å vende deg til aktuell avdeling. 

 

Tyinvegen 5161, 2975 Vang i Valdres, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Stine Solemsli
Leiar VHT
 Telefon:90896012
E-post:[email protected]

Elisabeth Hålien
Leiar Tilrettelagte tenester
 Telefon:99090013
E-post:[email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!
  • Vang kommune har nynorsk som skriftspråk.

 

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres.
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det. 

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Elisabeth Hålien
  • Tittel: Leiar Tilrettelagte tenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 99090013

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

April 30, 2025

Leka kommune – Fagarbeider, teknisk avdeling (søknadsfrist 14.02.2025)

 

FAGARBEIDER TEKNISK – LEKA KOMMUNE

 

 

For å styrke vår stab innen teknisk uteavdeling, har vi ledig heltidsstilling som fagarbeider fra 1. mai 2025.

Stillingen er en faststilling med ansvar for vedlikehold av bygg og anlegg. Fokus vil være på ettersyn, drift og vedlikehold av bygg og tekniske anlegg, samt andre tjenester opp mot drift av offentlige bygg, og bygge- og vedlikeholdsprosjekter.

 

Fagarbeiderne er en del av et team som har kommunalsjef strategi og samfunn som sin nærmeste leder.

 

Ansvar og oppgaver

Vedlikehold, kontroll og driftsoppgaver ved kommunale bygninger og anlegg, uteområder og veier, samt deltakelse i bygge- og anleggsprosjekter som kjøres i egenregi.

 

Ønskede kvalifikasjoner

Utdanning og praksis innenfor et eller flere relevante fagområder som: tømrer-/snekkerfag, elektriske installasjoner, ventilasjonsanlegg, vann- og avløpsanlegg, maskinførerfaget, reparatør og/eller tilsvarende, er å foretrekke. Snekker-kompetanse vil være er en stor fordel ved utvelgelsen. Sertifikat klasse B er et minstekrav, mens kandidater med kompetansebevis for anleggsmaskiner, sertifikat klasse BECE og/eller T, samt ADK- bevis, stiller styrket i den videre utvelgelsen.

 

Personlige egenskaper

Vi ser etter en allsidig, samarbeidende og selvstendig kollega.

Du må være ansvarsbevisst og ansvarsfull.

Du må arbeide systematisk, nøyaktig og effektivt.

Du må være serviceinnstilt, ryddig og løsningsorientert.

Du må kunne arbeide like godt i team som alene.

 

Du får

En variert arbeidsdag sammen med gode kollegaer.

Mulighet til å påvirke innhold og utforming av egen stilling og arbeidsplass.

Være en del av en organisasjon i utvikling.

God pensjonsordning og personforsikring gjennom KLP.

Mulighet for flyttetilskudd i henhold til kommunale bestemmelser.

6 mnd. prøvetid.

Lønn i henhold til tariff.

 

Spørsmål angående stillingene kan rettes til kommunalsjef Kristin Floa telefon 950 31415

 

Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

 

OBS!

Se kommunens hjemmeside for andre ledige stillinger – Ledige stillinger Leka kommune

Vi lyser nå ut følgende stillinger, alle med søknadsfrist 14.02.2025:

Psykiatrisk vernepleier/sykepleier

Sykepleier

Fagarbeider teknisk

Lærer

Avdelingsleder pleie og omsorg

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Kristin Floa
  • Tittel: Kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 950 31415

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – Ferievikarer sommeren 2025 (søknadsfrist 14.02.2025)

 

FERIEVIKARER LEKA SYKESTUE, HJEMMETJENESTEN OG LEGEKONTORET SOMMEREN 2025

 

 

Vi trenger personell til Leka sykestue, hjemmeboende brukere, kjøkken og vaskeri, samt vikar for legesekretær.

 

Vi søker

Legesekretær/helsesekretær, sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider (hjelpepleier, omsorgsarbeider), pleiemedhjelper, hjemmehjelper, personlig assistent, støttekontakt, samt vaskeri- og kjøkkenpersonell. Vi ønsker også søkere som er under opplæring eller utdanning!

 

Vilkår

Du må være fylt 17 år.

Du må kunne snakke og forstå norsk godt ved arbeid med brukere.

Det settes krav om å disponere egen bil/moped for stillinger i hjemmetjenesten.

Det settes krav om førerkort klasse B for de som søker arbeid i hjemmesykepleien.

Med unntak av stillingene ved vaskeriet og kjøkkenet, er det krav om politiattest for alle stillinger.

 

Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale.

For beregning av riktig lønnsansiennitet må du legge ved tjenesteattester.

 

Søknad

Skriv når du har mulighet til å jobbe, samt hvor stor stilling du kan tenke deg.

Søkere som kan jobbe hele perioden, vil ved ellers like forhold få førsteprioritet.

 

Spørsmål angående stillingene kan rettes til avdelingsleder Aina Hege Haug,

telefon 915 73 553 eller [email protected]

 

Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – 50% stilling for psykiatrisk vernepleier eller sykepleier (søknadsfrist 14.02.2025)

 

PSYKIATRISK VERNEPLEIER/SYKEPLEIER I LEKA KOMMUNE

 

 

Vi har 50 % stilling for psykiatrisk vernepleier eller sykepleier, som er ledig for tiltredelse 01.07.2025.

Stillingen er organisert under kommunalsjef for området helse og velferd.

Stillingen er i stor grad selvstendig, men tverrfaglig samarbeid utgjør en viktig del av jobben.

Hovedoppgavene i stillingen er knyttet til psykisk helse og rus, samt kognitiv svikt og demens.

Arbeidstiden er primært kl.08:00-15:30, men det kan påregnes noen timer på ettermiddag ved behov.

 

Arbeidsoppgaver som ligger til stillingen er bl.a.

Individuelle støttesamtaler

Individuelle behandlingssamtaler

Miljøterapeutisk arbeid i og utenfor hjemmet

Kartlegging av kognitiv funksjon

Deltakelse i psykososialt kriseteam

Koordinering av ansvarsgruppemøter

 

Kvalifikasjoner

Autorisasjon som sykepleier/vernepleier

Det kan åpnes opp for søkere med relevant treårig høgskoleutdanning; samt for   helsefagarbeidere

Videreutdanning i psykisk helsearbeid eller demensomsorg vil bli vektlagt ved valg av kandidat

Erfaring fra psykisk helsearbeid/rusbehandling er en fordel

Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner med løsningsorientert holdning og positivitet

Evne til å arbeide systematisk

Gjennomføringsevne og beslutningsevne

Fleksibilitet

Lærevillighet

Robusthet i utfordrende situasjoner

Styrke til å stå i vanskelige valg/etiske problemstillinger

 

Vi tilbyr

Godt arbeidsmiljø med løsningsorienterte og samarbeidsvillige kollegaer

Spennende arbeidsoppgaver – ingen dag er lik

Mulighet for faglig og personlig utvikling

Lønn etter tariff

6 års antesipert lønnsansiennitet

Gode pensjons- og forsikringsordninger

Tilflyttertilskudd

Personlig egnethet vil vektlegges når søkerne vurderes. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.

Spørsmål om stillingen kan rettes til kommunalsjef for helse og velferd; Helga Bogen Størseth, telefon 936 92 634

 

Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

 

OBS!

Se kommunens hjemmeside for andre ledige stillinger – Ledige stillinger Leka kommune

Vi lyser nå ut følgende stillinger, alle med søknadsfrist 14.02.2025:

Psykiatrisk vernepleier/sykepleier

Sykepleier

Fagarbeider teknisk

Lærer

Avdelingsleder pleie og omsorg

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Helga Bogen Størseth
  • Tittel: Kommunalsjef for helse og velferd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 936 92 634

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – Avdelingsleder 100% fast Leka sykestue (søknadsfrist 14.02.2025)

 

AVDELINGSLEDER FOR PLEIE OG OMSORG I LEKA KOMMUNE

 

100 % fast stilling som avdelingsleder er ledig for snarlig tiltredelse, eller etter nærmere avtale.

Pleie- og omsorgsområdet i Leka kommune gir helse- og omsorgstjenester til eldre, syke og funksjonshemmede i Leka kommune. Tjenestene gis som helsehjelp, praktisk bistand, støttekontakt og brukerstyrt personlig assistent. Vi drifter Leka sykestue med langtids- og korttidsplasser, rehabilitering, kommunal ø-hjelp og avlastningsplasser. Sykestua har eget vaskeri og kjøkken. Pleie- og omsorgstjenesten er i utvikling på mange plan, og har et spennende fagmiljø bestående av sykepleiere med spesialkompetanse, sykepleiere, hjelpepleiere, helsefagarbeidere og assistenter. Det er lege og fysioterapeut på stedet, og det er regelmessig tilgang på tjenester fra kommunepsykolog og ergoterapeut.

 

Avdelingsleder har faglig, økonomisk og personalmessige ansvar.

Avdelingsleder for institusjonsbaserte og hjemmebaserte tjenester er direkte underlagt kommunalsjef for helse og velferd.

 

Kompetansekrav

Autorisasjon som sykepleier

Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Politiattest uten anmerkninger

Erfaring med relevante digitale fagsystemer

Videreutdanning innen ledelse

Erfaring med arbeidsmiljøutvikling

Kunnskap om turnus

 

Vi søker deg som

Er tydelig og trygg i lederrollen

Er god på relasjonsledelse, og evner å involvere, motivere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og bygge team

Evner å motivere, veilede, ansvarliggjøre og utvikle medarbeidere

Arbeide selvstendig, være beslutningsdyktig og vise handlingskraft

Er fleksibel, har stor arbeidskapasitet og er initiativrik

Har evne  til å jobbe analytisk, systematisk og selvstendig

Har god system-, organisasjons- og økonomisk forståelse

Har gode kommunikasjonsevner og gode samarbeidsevner

Er en god rollemodell, og innehar gode holdninger for samarbeid på tvers i virksomheten

Er omstillingsdyktig og interessert i utvikling av en fremtidsrettet helsetjeneste

 

Som avdelingsleder hos oss får du

En spennende arbeidshverdag

Delta i et godt og kreativt arbeidsmiljø

Jobbe i et inspirerende og bredt fagmiljø

Mulighet til å bidra til utvikling av tjenester og organisasjon

Lønn etter avtale, pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP

Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement

 

Personlig egnethet vil vektlegges når søkerne vurderes. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.

Spørsmål om stillingen kan rettes til kommunalsjef for helse og velferd; Helga Bogen Størseth, telefon 936 92 634

 Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

 

OBS!

Se kommunens hjemmeside for andre ledige stillinger – Ledige stillinger Leka kommune

Vi lyser nå ut følgende stillinger, alle med søknadsfrist 14.02.2025:

Psykiatrisk vernepleier/sykepleier

Sykepleier

Fagarbeider teknisk

Lærer

Avdelingsleder pleie og omsorg

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Helga Bogen Størseth
  • Tittel: Kommunalsjef for helse og velferd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 936 92 634

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – Lærerstillinger ved Leka barne- og undomsskole (søknadsfrist 14.02.2025)

 

LEDIGE LÆRERSTILLINGER

 

 

Søknadsfrist 10. januar 2025

Vi søker lærere til stillinger ved Leka barne- og ungdomsskole:

80 % stilling – dette er et vikariat med ett års varighet, og oppstart i januar 2025.

100 % stilling  – vikariat fra januar til august

100 % stilling – fast stilling med oppstart i august 2025

 

Kompetanse:

Vi søker fortrinnsvis lærer, men kan også vurdere søkere som er under utdanning til lærer,

eller som har en annen egnet kombinasjon av real- og formalkompetanse. 

 

Oppgaver og ansvar:

80 %-stillingen:

Undervisning i norsk, matematikk og spesped på småtrinnet, og det kan være aktuelt med spesped på høyere trinn

100 %-stillingen:

Undervisning i tysk valgfag, norsk på ungdomstrinnet, samt mulighet for noe undervisning på mellomtrinnet

For begge stillingene gjelder:

Forberede, gjennomføre og evaluere undervisning etter skolens verdigrunnlag og læreplanene for fagene.

Engasjement i elevenes skolehverdag, faglig og sosialt.

Samarbeid med kollegaer, leder og andre ansatte ved skolen.

Samarbeid med foresatte.

 

Personlige egenskaper:

Som lærer er det viktig at du liker å jobbe med mennesker og takler at arbeidshverdagen er litt uforutsigbar.

Du må ha evnen til å se elevene som en gruppe som skal fungere godt sammen, og styrke hverandre. Samtidig må du klare å se hver enkelt elev sine evner, interesser og behov.

Det er også viktig å holde seg oppdatert på ny tilgjengelig kunnskap og forskning på området.

Det legges vekt på personlig egnethet.

Det stilles krav om godkjent politiattest for alle som jobber i skolen.

 

Vi tilbyr:

Du blir en del av et jobbfellesskap med godt arbeidsmiljø og god faglig kompetanse.

Gode pensjons- og forsikringsordninger.

Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale.

 

Søknad:

Send oss søknad vedlagt CV og referanser.

 

Søknadsfrist 10. januar 2025.

Søknad sendes til [email protected]

 

Spørsmål rettes til rektor Jon Einar Kristensen

[email protected]

Telefon 947 89 169

 

Leka barne- og ungdomsskole er en firedelt 1-10 skole. 

Skolen har fokus på positiv adferd, støttende læringsmiljø og samhandling, og styrking av elevens skolefaglige og sosiale kunnskap. 

  • Skolelunsj serveres i kantina med variert mat tre dager i uken.
  • ITs Learning og Visma Flyt Skole  brukes som hhv. læringsplattform og informasjonskanal til elever og foresatte.
  • Skolen har et helhetlig syn på samarbeid med foresatte og tverrfaglig samarbeid etter behov med helsesykepleier, pedagogisk psykologisk tjeneste og barnevern.
  • Vi har svømmebasseng og idrettshall som brukes aktivt til kroppsøving, kulturelle aktiviteter og svømmeopplæring. Her finner du mer informasjon: Oppvekst og familie

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Jon Einar Kristensen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon 947 89 169

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025

Leka kommune – Sykepleiere i pleie- og omsorgstjenesten i Leka (søknadsfrist 14.02.2025)

 

SYKEPLEIERE LEKA KOMMUNE

 

Vi ansetter nå sykepleiere i den kommunale pleie- og omsorgstjenesten.

Ansvar og oppgaver     

Selvstendig, direkte pasientrettet arbeid, enten på institusjon eller hjemme hos brukere

Medikamenthåndtering i tråd med forskrifter og vedtatte rutiner

Iverksetting og oppfølging av medisinsk ordinert behandling

Sørge for faglig forsvarlighet i sykepleiertjenesten

Dokumentasjon og rapportering

 

Kvalifikasjonskrav          

Autorisert sykepleier

Relevant erfaring

Må kunne jobbe selvstendig, og være ansvars- og kvalitetsbevisst

Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Førerkort klasse B

Merknadsfri politiattest

Ved utvelgelse av kandidater til stillingen(e) kommer personlig egnethet til å bli vektlagt

 

Vi tilbyr

En spennende og meningsfylt arbeidshverdag

Godt arbeidsmiljø, og inspirerende og bredt fagmiljø

Mulighet til å bidra til utvikling av tjenester og organisasjon

Lønn etter tariff, samt gode pensjons- og forsikringsavtaler

Det gis 6 års antesipert lønnsansiennitet.

Sykepleier i tredelt turnus får et årlig nattarbeidstillegg på kr 18 000 i tillegg til sentrale tillegg for ubekvem arbeidstid

Dekning av flytteutgifter med inntil kr 12 000

Ved fast ansettelse tilbys kr 100 000 etter bindingstid på to år, samt nedskriving av studielån med inntil kr 100 000

Personlig egnethet vil vektlegges når søkerne vurderes.

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til avdelingsleder Aina Hege Haug,

telefon 915 73 553 eller [email protected]

 

Søknad med CV og referanser sendes [email protected] – søknadsfrist 14.02.2025

 

OBS!

Se kommunens hjemmeside for andre ledige stillinger – Ledige stillinger Leka kommune

Vi lyser nå ut følgende stillinger, alle med søknadsfrist 14.02.2025:

Psykiatrisk vernepleier/sykepleier

Sykepleier

Fagarbeider teknisk

Lærer

Avdelingsleder pleie og omsorg

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Februar 14, 2025