Rektor på Folkehøgskolen Sørlandet (søknadsfrist 23.01.2023)

 

Rektor på Folkehøgskolen Sørlandet

 

Arbeidsgiver Folkehøgskolen Sørlandet

Stillingstittel Rektor

Frist 23.01.2023

Ansettelsesform Fast

Folkehøgskolen Sørlandet søker ny rektor med oppstart 1. august 2023. Rektor har overordnet ansvar for skolens langsiktige utvikling og daglige drift. Det gjelder ansvar for alle ansatte og elever, skolens økonomi, daglig drift av skolen og langsiktige strategiske planer. Alt dette skjer i samarbeid med assisterende rektor, økonomi- og administrasjonsleder og i nær dialog med skolens styre.

Vi ser etter en kvinne eller mann med kristent engasjement som brenner for å gi et best mulig skoleår til verdifulle mennesker, og som vil lede skolen inn i en spennende framtid.

Aktuelle kandidater er gode til å lede mennesker, stake ut en visjonær retning, bygge gode team, og kan vise til gode dokumenterbare resultater som leder. Relevante søkere har god kjennskap til arbeid blant ungdom og kommuniserer naturlig med ungdommer. Vedkommende må kjenne godt til den kristne folkehøgskolen, og gjerne ha arbeidsbakgrunn fra en folkehøgskole. Relevante kandidater er glade i å ha mange mennesker rundt seg, har stor sosial kapasitet og trives med å lede en skole som naturlig ofte preges av uforutsette hendelser. Vi tror aktuelle søkere har relevant høyere utdanning på bachelor/masternivå innenfor pedagogikk, gjerne med økonomi- eller lederutdanning. Søkere må naturlig kunne identifisere seg med skolens verdigrunnlag, skal engasjert delta i skolens kristne formidling og profilere Folkehøgskolen Sørlandet i relevante miljøer. En del reising og ubekvem arbeidstid er en del av hverdagen. Personlige egenskaper blir vektlagt. Politiattest, som ikke er eldre enn tre måneder, legges fram ved ansettelse.

Vi tilbyr en spennende stilling i folkehøgskolen der du får mulighet til å videreutvikle en god skole i samarbeid med et engasjert team av dyktige medarbeidere. Gode lønnsbetingelser og pensjonsordning i Statens Pensjonskasse.

For mer utfyllende informasjon om Folkehøgskolen Sørlandet på www.fhssorlandet.no evt. kontakt styreleder Kjell Gunnar Hammen på tlf. 905 26 155. Den som ansettes må arbeide i samsvar med lov og forskrift for folkehøgskolen og være lojal overfor skolens kristne målsetting, uttrykt i grunnreglene for skolen. Søknad med CV sendes innen 23.01.2023

 

Søk på stillingen her.

 

Sted Folkehøgskoleveien 30, 4760 Birkeland

Spørsmål om stillingen

Kjell Hammen, Styreleder

Mobil  905 26 155

 

Om arbeidsgiveren

Folkehøgskolen Sørlandet er en moderne og livskraftig folkehøgskole med lange tradisjoner. Hvert år samles ca. 130 ungdommer i alderen 18 – 21 år til et år som skaper utvikling og minner for livet. Vi er 26 ansatte på Folkehøgskolen Sørlandet. Skolen ligger plassert midt i Birkeland sentrum og vi har en stor tomt med mange flotte bygg. Folkehøgskolen Sørlandet er en kristen skole som eies av Normisjon, Indremisjonsforbundet og KFUK/M.

 

Del stillingen

Selskap

Folkehøgskolen Sørlandet

Kontaktinfo

  • Kjell Hammen
  • Tittel: Styreleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 905 26 155

Lokasjon

  • Birkeland

Søknadsfrist

Januar 23, 2023

Driftsoperatør vann og avløp (søknadsfrist 10.01.2023)

 

Jobb i Sørresia kommune?

Driftsoperatør vann og avløp

 

Lyst til å jobbe i en spenndende og spenstig kommune?

Et rikt næringsliv, nærhet til videregående skole og høgskoletilbud og et rikt kulturliv gjør Sørreisa til en god kommune å bo, vokse opp og arbeide i. Sørreisa kommune har ca. 3500 innbyggere og ligger sentralt midt i Troms fylke. Det er en arbeidsplass med ca. 260 årsverk og et brutto driftsbudsjett på ca. kr. 280 mill.

Vår visjon er å gjøre hverdagen bedre – for alle. Sentralt i dette er våre verdier; nær, trygg og engasjert. Vi jobber hele tiden for å bli en enda bedre leverandør av kommunale tjenester og søker nå etter ny dyktig medarbeider.

Driftsoperatør vann og avløp:

Sørreisa kommune ved teknisk enhet søker driftsoperatør til vår vann og avløpsavdeling. Teknisk er en forvaltningsenhet direkte underlagt kommunedirektøren, med oppgaver innen forvaltning og drift av kommunens tekniske infrastruktur og eiendom. Teknisk har ansvar for fagområdene avgift, utbygging, veg og vann/avløp, oppmåling, landbruk, byggesaksbehandling, planarbeid, skogbruk og forvaltning av eiendommene til kommunen.

Sørreisa kommune er en kommune i utvikling og vekst med mange utbyggingsprosjekter og rehabilitering av tekniske anlegg. Teknisk har derfor ledig en 100 % fast stilling som driftsoperatør på kommunens V/A anlegg.

Arbeidsoppgaver:

Drift og vedlikehold av trykkøkningsstasjoner, trykkreduksjonsstasjoner, avløpspumpestasjoner og driftskontrollanlegg.
Drift av ledningsanlegg for drikkevann og avløpsvann.
Lekkasjesøking for vann, spyling av ledningsnett og kartlegging av inntrenging av fremmedvann på avløpsnettet.
Dialog med innbyggere, utbyggere, rørleggere, entreprenører og andre samarbeidspartnere.

Kvalifikasjoner:

Vi ønsker fortrinnsvis søkere med kompetanse i et eller flere fagfelt innenfor kommunaltekniske anlegg, VA, VVS, eller prosess fagbrev.
Ønskelig med erfaring fra grunnarbeider, spesielt vann og avløpsnett.
Også bygg-tekniske kunnskaper og erfaringer er ønskelig, men ingen krav.
Søkere med annen relevant utdannelse/erfaring vil også bli vurdert.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
God generell IT-kompetanse.
Må ha førerkort klasse B.
I stillingen blir det vektlagt at de ansatte er pålitelig, omgjengelig, fleksibel og serviceinnstilt, samt inneha gode samarbeidsevner både internt og eksternt. Du må kunne jobbe selvstendig, være strukturert og pliktoppfyllende.

Personlige egenskaper:

Gode samarbeidsegenskaper
Fleksibel og serviceinnstilt
Evnen til å arbeide både selvstendig og i team

Vi tilbyr:

Lønn etter tariff
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Stort ansvar, men også fleksibilitet til å påvirke egen arbeidsdag og arbeidsmåte
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø, der medarbeiderne i nært samarbeid bidrar med faglige innspill på tvers av fagområder
En selvstendig, variert og spennende stilling i en kommune i vekst og konkurransedyktige betingelser.

Generell informasjon

Tilsetting skjer i henhold til lover, reglement og avtaleverk. Lønn etter tariff/avtale. Det legges vekt på egnethet ved tilsetting. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. 6 måneders prøvetid.

Det gjøres oppmerksom på at søkeren kan bli gjort offentlig selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli oppført på søkerlista.

Spørsmål vedrørende stillingen rettes til leder bygg og eiendom, Odd Richard Nylund tlf. 92287070 eller e-post: [email protected]

Søknad, CV og kopi av attester og vitnemål sendes elektronisk via lenke på denne siden «Søk stillingen» – eksterne utlysninger

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 10. januar 2023

 

Arbeidsgiver Sørreisa kommune

Kommune Sørreisa

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Sørreisa

 

Del stillingen

Selskap

Sørreisa kommune

Kontaktinfo

  • Odd Richard Nylund
  • Tittel: Leder bygg og eiendom,
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 922 87 070

Lokasjon

  • Sørreisa

Søknadsfrist

Januar 10, 2023

Ressursforvalter (søknadsfrist 10.01.2023)

 

Ressursforvalter

 

Vi søker etter en positiv og strukturert person til ledig stilling som ressursforvalter.

Hovedoppgaver:

  • Overordnet koordinering av montørressurser i Midtnett i samarbeid med plassansvarlige i Flesberg, Eggedal og Modum
  • Personalansvar montører
  • Oppfølging av lærlinger
  • Oppfølging av arbeidsordresystem (jobbadministrator)
  • Koordinere felles arbeidsmetoder
  • Ansvarlig for innkjøp/drift og vedlikehold av kjøretøy, maskiner, verktøy, verneutstyr, arbeidsklær m.m.
  • Ansvarlig for innkjøp, vedlikehold og kontroll av sikkerhetsutstyr
  • Koordinere bruk av felles driftsmidler, maskiner og verktøy
  • Overordnet ansvar for bygninger, lager og uteområder, drift/vedlikehold i samarbeid med plassansvarlige

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Energimontør, montørsertifikat gr. A, H
  • Bred erfaring fra ulike deler av nettvirksomhet
  • God IKT-kompetanse

Ønskede personlige egenskaper:

  • Selvstendig, strukturert og løsningsorientert
  • Konstruktiv og liker å arbeide i team
  • Positiv og har gode kommunikasjonsegenskaper

Vi kan tilby:

  • Spennende og utviklende arbeidsoppgaver
  • Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale

 

Søknadsfrist: 10.01.2023

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til Edvin Anfinsen, nettsjef (97553960).

Søknad sendes til [email protected], evt send søknad via Finn.no.

 

Del stillingen

Selskap

Midtnett AS

Lenke til firma

https://www.midtnett.no/

Kontaktinfo

  • Edvin Anfinsen
  • Tittel: Nettsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 975 53 960

Lokasjon

  • Vikersund

Søknadsfrist

Januar 10, 2023

INGENIØR OPPMÅLING 100 % fast stilling (søknadsfrist 10.01.2023)

 

Jobb i Sørresia kommune?

INGENIØR OPPMÅLING

 

Lyst til å jobbe i en spenndende og spenstig kommune?

Et rikt næringsliv, nærhet til videregående skole og høgskoletilbud og et rikt kulturliv gjør Sørreisa til en god kommune å bo, vokse opp og arbeide i. Sørreisa kommune har ca. 3500 innbyggere og ligger sentralt midt i Troms fylke. Det er en arbeidsplass med ca. 260 årsverk og et brutto driftsbudsjett på ca. kr. 280 mill.

Vår visjon er å gjøre hverdagen bedre – for alle. Sentralt i dette er våre verdier; nær, trygg og engasjert. Vi jobber hele tiden for å bli en enda bedre leverandør av kommunale tjenester og søker nå etter ny dyktig medarbeider.

Teknisk enhet omfatter byggesak, oppmåling, drift- og vedlikehold, planleggeing, landbruk, renhold og uteseksjonen

Ansvarsområde/forventninger til søker:

100 % fast stilling er ledig med snarlig tilsetting

ANSVARSOMRÅDE:

Gjennomføre oppmålingsforretninger
Saksbehandling og oppfølging av eiendomsdanningssaker etter Matrikkelloven
Matrikkelføring / GIS
Vi søker primært etter ingeniør med hovedvekt innenfor oppmåling, men andre kan bli vurdert.

VI TILBYR:

Interessante og varierte arbeidsoppgaver
Gode muligheter for faglig utvikling
Godt arbeidsmiljø
Fleksibel arbeidstid
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger

KVALIFIKASJONER/HVEM VI SØKER:

Vi søker deg som;

Har oppmålingskompetanse på høgskolenivå
Har gode kunnskaper om plan- og bygningsloven og tilhørende forskrifter
Har gode datakunnskaper
Har gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
Har relevant praksis/erfaring
Innehar sertifikat, teknisk enhet disponerer egen bil i tjeneste

Videre søker vi deg som;

Har god arbeidskapasitet og evne til å jobbe selvstendig
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner innad og utad i organisasjonen
Er strukturert ogsystematisk
Er fleksibel og løsningsorientert

Generell informasjon

Tilsetting skjer i henhold til lover, reglement og avtaleverk. Lønn etter tariff/avtale. Det legges vekt på egnethet ved tilsetting. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. 6 måneders prøvetid.

Det gjøres oppmerksom på at søkeren kan bli gjort offentlig selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli oppført på søkerlista.

Spørsmål vedrørende stillingen rettes til enhetsleder teknisk og planlegging, Frank Nielsen, tlf. 907 53 055

Søknad, CV og kopi av attester og vitnemål sendes elektronisk via lenke på denne siden «Søk stillingen» – eksterne utlysninger.

 

Søknadsfrist 10. Januar 2023

 

Søk på stillingen her.

 

Arbeidsgiver Sørreisa kommune

Kommune Sørreisa

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Kommunehuset, Sørreisa

 

Del stillingen

Selskap

Sørreisa kommune

Kontaktinfo

  • Frank Nielsen
  • Tittel: Enhetsleder teknisk og planlegging
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 907 53 055

Lokasjon

  • Sørreisa

Søknadsfrist

Januar 10, 2023

Flyktningkonsulent – Flyktning og intergrering (Søknadsfrist 09.01.2023)

 

Flyktningkonsulent

 

Flyktning og intergrering, Nes kommune

Flyktningtjenesten i Nes søker to engasjerte medarbeidere inn i vårt team. Tjenesten er organisert i Kultur og mangfold og jobber aktivt med både integrering og inkludering.

Vi ser etter medarbeidere som er serviceinnstilte og løsningsorienterte med evne til å se menneskers ressurser og muligheter. Du har stort engasjement og lyst til å arbeide med mennesker i et flerkulturelt miljø, og du er opptatt av inkludering av flyktninger. Spennende oppgaver i en region med stor befolkningsvekst og næringsutvikling.

1 fast stilling – 1 års engasjement med mulighet for forlengelse eller fast ansettelse.

Søknadsfrist: 09.01.2023
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Flyktningkonsulent
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Engasjement
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4595546628
Startdato: 30.01.2023

Arbeidsoppgaver

Oppfølging av flyktninger
Ansvar for etablering i egen bolig og bo-oppfølging med jevnlig besøk i boligen
Kartlegge, veilede og motivere i etableringsfasen, før og etter endt introduksjonsprogram
Saksbehandling etter integreringsloven og introduksjonsprogrammet
Kartlegge og gi relevante råd og veiledning i forbindelse med arbeid og utdanning
Tilrettelegge, bistå med å finne og følge opp språk- og arbeidspraksisplasser
Bidra i karriereveiledning, jobbsøking, CV skriving og søknadsprosesser i kommunale og offentlige tjenester
Jevnlig rapportering til avdelingsleder/ deling i team
Samarbeid med andre relevante tjenester i kommunen
Det må påregnes at noe av arbeidstiden skjer på kveldstid, ca. en kveld pr uke

Kvalifikasjoner

Treårig utdanning fra høyskole eller universitet
Relevant erfaring fra arbeid med flyktninger kan kompensere for kravet om høyere utdanning
Det må med påregnes noe fysisk arbeid under bosetting og flytting av flyktninger
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne samt god serviceholdning og gode samarbeidsevner
Det er viktig at du trives med teamarbeid og er vant med å ta ansvar for egen læring og utvikling
God datakompetanse
Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

God på relasjoner
Evne til å jobbe målrettet, strukturert, effektivt og nøyaktig i en arbeidshverdag preget av uforutsigbarhet og høyt tempo
Evne til å motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
Fleksitid
Et godt arbeidsmiljø og inkluderende kolleger
Lønn etter gjeldende tariff/etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen, kopi tas med ved et eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25

 

Søk på stillingen her.

 

Rådhusgata 11, 2150 Årnes, Norge

Kontaktinformasjon

Heidi Sann, Virksomhetsleder
+47 995 01 440
[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 9, 2023

Jordmorstillinger 50% og 80% (søknadsfrist 09.01.2023)

 

Jordmor, 80 % prosjektstilling i helsestasjonstjenesten
80 % prosjektstilling, jordmor i helsestasjonstjenesten – Familiens hus
Annet
Webcruiter-ID: 4595950694
Årnes

Søknadsfrist: 09.01.2023

 

Jordmor, 50 % fast stilling i helsestasjonstjenesten – Familiens hus
Fast
Webcruiter-ID: 4597071598
Årnes

Søknadsfrist: 09.01.2023

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune i Akershus

Kontaktinfo

  • Marit Helland
  • Tittel: Avdelingsleder helsestasjonstjenesten
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 970 66 885

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 9, 2023

Rådgiver for pedagogisk utviklingsarbeid – Kongsbergregionen (søknadsfrist 09.01.2023)

Kongsberg kommune – Tjenesteutvikling i Kongsbergregionen

Rådgiver for pedagogisk utviklingsarbeid – Kongsbergregionen

 

Spennende stilling innen tjenesteutvikling i Kongsbergregionen

Vi har en ledig stilling i 100 % som rådgiver for pedagogisk utviklingsarbeid i Kongsbergregionen.

De 8 kommunene i Kongsbergregionen samarbeider om Tjenesteutvikling. Hovedsatsningene i samarbeidet er:

Kvalitet i tjenesteleveransen
Kompetanseutvikling
Innovasjon og digitalisering
Les mer om Tjenesteutviklingssamarbeidet her.

Kommunene har siden 2017 samarbeidet om prosjektet «Alle Med» som er et utviklingsprosjekt for å drive systematisk utvikling av læringsmiljøet.

Du som ansettes vil få prosjektlederansvaret for dette prosjektet. I tillegg får du ansvar for følgende:

Lede, koordinere og følge opp det regionale utviklingsarbeidet i oppvekstsektoren
Sammen med oppvekstledernettverket utvikle langsiktige strategier for oppvekst i Kongsbergregionen
Koordinere og utvikle kompetansetiltak for barnehager og skoler i regionen
Sikre tett kontakt med Universitet og Høgskolesektoren
Følge opp og fasilitere møter i det regionale oppvekstnettverket og eventuelle undernettverk
Ved behov bistå i sekretariatets øvrige arbeid

Krav og ønsker til deg:

Relevant høyere utdanning og kompetanse innen pedagogikk
Relevant erfaring fra pedagogisk utviklingsarbeid
Du kan jobbe selvstendig og har gode samarbeidsevner
Du er fleksibel og en god lagspiller
Du er engasjert og liker å arbeide i et hektisk miljø
Du har evne til å prioritere og omprioritere når situasjonen krever det
Du kommuniserer tydelig og har gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig
Personlig egnethet vil bli særskilt vektlagt. Det er ønskelig at rådgiver sitter i Kongsbergregionens lokaler på Kongsberg noen dager pr. uke. Det må påregnes noe reisevirksomhet. Den som ansettes må derfor ha førerkort og disponere bil. Stillingen rapporterer til daglig leder for Tjenesteutvikling i Kongsbergregionen.

Vi tilbyr:

En spennende og tidsaktuell stilling som bidrar til å gjøre en forskjell for kommunene
Gode muligheter for selvutvikling og et bredt sammensatt kompetansemiljø, med hyggelige og erfarne kolleger
Fleksitidsordning
Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk for kommunesektoren
God pensjonsordning og gruppelivsforsikring

Kontaktpersoner for stillingen:

Randi Halvorsen: Pedagogisk konsulent Rollag kommune og leder av oppvekstnettverket – tlf. 934 14 531
Britt Inger Kolset: Daglig leder Tjenesteutvikling i Kongsbergregionen – tlf: 481 66 221

 

Annet

Arbeidstakere tilsettes i Kongsbergregionen, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse.

I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse.

Søknad

Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Viken

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 09.01.2023

 

Tiltredelse: etter avtale

Arbeidssted: Kongsberg

 

Kontaktpersoner:

Britt Inger Kolset (leder tjenesteutvikling Kongsbergregionen)

tlf: 481 66 221

Randi Halvorsen

tlf: 934 14 531

 

Hjemmeside:
www.kongsberg.kommune.no
Adresse: Hasbergs vei 36 3616 Kongsberg

Kongsberg kommune

Kongsberg kommune har 27.700 innbyggere og ligger sentralt på østlandet. Universitetet i Sørøst-Norge er lokalisert i byen med et variert studietilbud. Teknologibyen Kongsberg er stolt av sin historie og teknologi i verdensklasse. Vi kan friste med et aktivt kulturliv og utmerkede forhold for friluftsliv sommer som vinter.

Kongsberg kommune bidrar til videreutvikling av byens særpreg med fokus på livs- og miljøkvalitet. Vi er ca. 1900 stolte medarbeidere som jobber sammen for å levere gode tjenester til byens befolkning. Vi legger vekt på å være en raus, åpen og nyskapende organisasjon og ønsker å være i dialog med innbyggere og næringsliv.

 

Del stillingen

Selskap

Kongsberg kommune

Kontaktinfo

  • Britt Inger Kolset
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 481 66 221
  • Randi Halvorsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 934 14 531

Lokasjon

  • Kongsberg

Søknadsfrist

Januar 9, 2023

Daglig leder/menighetssekretær Ås og Eina – 60% (søknadsfrist 03.01.2023)

 

 

Daglig leder/menighetssekretær Ås og Eina – 60%

 

Vestre Toten kirkelige fellesråd

Vi søker etter en ny medarbeider til en hektisk, men spennende jobb.

Søknadsfrist: 03.01.2023
Arbeidsgiver: Vestre Toten kirkelige fellesråd
Sted: Raufoss
Stillingstittel: Daglig leder/menighetssekretær
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4597035199

Arbeidsoppgaver

Daglig leder av menighetsrådenes virksomhet og kontakt med publikum/frivillige.
Sekretær for menighetsrådene med saksforberedelse og oppfølging av vedtak
Plan og strategiarbeid, koordinering og organisering i samarbeid med soknepresten
Økonomiansvar for menighetene med bilagshåndtering, budsjettering og rapportering
Være kontaktledd mellom menighetene, fellesrådsadministrasjon og stab.
Legge til rette for frivillig engasjement, rekruttere, utvikle og følge opp frivillige medarbeidere i samarbeid med øvrig stab.
Ansvar for kunngjøringer og informasjon om gudstjenester og menighetenes aktiviteter

Kvalifikasjoner

Utdanning innen administrasjon- og/eller kirkefag eller økonomi, helst på bachelor-nivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
Det er ønskelig med organisasjons- og ledererfaring.
God kunnskap om og erfaring med bruk av PC som arbeidsverktøy. (Office, Public 360, m.m.)
Lokal tilknytning og erfaring fra kirkelig/kristent arbeid er en fordel
God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.

Personlige egenskaper

Selvstendig, strukturert og god lagleder.
God arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere oppgaver samtidig.
Systematisk, med ordenssans og evne til samarbeid

Vi tilbyr

Kontor på Ås menighetssenter (Svein Erik Strandlies v. 10, Reinsvoll) sammen med prest, organist, menighetspedagog og diakon.
Vi kan tilby ordnede arbeidsforhold, lønns- og arbeidsvilkår ihht. tariffavtale.
Pensjonsordning gjennom KLP.
Det er krav om medlemskap i Den norske kirke

Annet

Søknadsfrist: 3. januar 2023. Vi ønsker at du leverer din søknad elektronisk, se: www.kirken.no/vestretoten

For ytterligere opplysninger:

Kontakt menighetsrådsleder Ole Jakob Dyrnes, mob. 97706318 eller
kirkeverge Gunnstein Endal, mob. 920 42659.

 

Søk på stillingen her.

 

Kirkevegen 4, 2830 Raufoss, Norge

Kontaktinformasjon

Ole Jakob Dyrnes
Menighetsleder
97706318

Gunnstein Endal
Kirkeverge
92042659

 

Del stillingen

Selskap

Vestre Toten kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Gunnstein Endal
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 42 659
  • Ole Jakob Dyrnes
  • Tittel: Menighetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 977 06 318

Lokasjon

  • Ås
  • Eina

Søknadsfrist

Januar 3, 2023

Geodataingeniør (Søknadsfrist 02.01.2023)

Longyearbyen | Visit Svalbard

Longyearbyen ligger på Svalbard, midt i en variert og vakker arktisk natur med gode muligheter for friluftsliv. Longyearbyen er et moderne tettsted med ca. 2500 innbyggere og har et godt tjenestetilbud med bla. svømme-/idrettshall og et variert forenings-, idretts- og kulturliv. Longyearbyen lokalstyre har oppgaver som er tilnærmet lik det en kommune har på fastlandet, og styres etter tilsvarende regelverk som for kommunene.

Longyearbyen energiverk er et kullfyrt kraftvarmeverk. Det produserer elektrisitet og fjernvarme til Longyearbyen. Det produserer ca 43 GWh elektrisk energi og ca 70 GWh termisk energi pr år. Longyearbyen energiverk er i dag en enhet i Longyearbyen lokalstyre, men skal i ved årsskiftet omdannes til eget aksjeselskap

 

Geodataingeniør

 

Nå kan du søke en spennende og utviklende stilling i arktiske omgivelser med ansvar for geodata, matrikkelsaker, seksjonering og oppmåling i Longyearbyen. Du kan ta del i et kartleggingsprosjekt for å etablere en ny høydemodell og nye flybilder for Longyearbyen planområde. Vi søker etter en geodataingeniør e.l. i 100% fast stilling.

Stillingen er organisert til enhet for plan og utvikling. Vi er 6 personer som jobber med lokalsamfunnsutvikling, utarbeider arealplaner, behandler byggesaker, forvalter geodata for hele organisasjonen og behandler matrikkelsaker. Longyearbyen lokalstyre benytter seg av ArcGis, GisLine og Gemini VA.

Svalbard omfattes ikke av samarbeidet om geodata i Norge (GEOVEKST) og Norsk polarinstitutt er kartmyndigheten på Svalbard, men de samarbeider med Kartverket. Til stillingen ligger et koordineringsansvar mellom de ulike geodata-samarbeidspartnere på Svalbard.

Sentrale arbeidsoppgaver/ansvarsområder vil være:

– Kontroll, forvaltning og tilgjengeliggjøring av geodata samt matrikkelføring.
– Saksbehandling etter eierseksjonsloven og matrikkelloven
– Samarbeid internt og eksternt
– Produsere temakart
– Oppmåling
– Kartkontroll ved arealplanarbeid
– Utarbeide arealplan- og delplankart

Kvalifikasjonskrav:

– Relevant geodatafaglig utdanning på minimum bachelornivå, innen f.eks. geodata, geomatikk, oppmåling, eiendomsdesign
– God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne

Vi ønsker at du har/er:

– Erfaring fra geodataforvaltning, delings- og oppmålingsarbeid
– Erfaring fra kommunal eller annen relevant offentlig forvaltning
– God kjennskap til matrikkelloven, eierseksjonsloven og plan og bygningsloven
– Førerkort klasse B
– Godkjent matrikkelfører
– God kommunikasjons- og samarbeidsevner
– Gode samarbeidsevner og er serviceorientert
– Evne til å jobbe strukturert og selvstendig i et lite fagmiljø

Vi vil vektlegge personlig egnethet.

Longyearbyen lokalstyre kan tilby:

– Muligheten til å være med på å utforme et annerledes lokalsamfunn
– Lønn etter avtale
– Fleksibel arbeidstid
– Gode pensjons- og forsikringsordninger
– Hybelleilighet/leilighet etter avtale og iht. gjeldene retningslinjer for tildeling av bolig
– Flyttegodtgjørelse etter nærmere avtale
– Allsidig velferdstilbud, bla gratis treningskort, ulike sosiale arrangementer, våpen- og sikkerhetsopplæring m.m
– Unike opplevelser i et unikt miljø

Søknad sendes:

Elektronisk søknad sendes på www.lokalstyre.no

Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 02.01.2023

 

Vår ref372 Merk søknad

Fakta

Selskap Longyearbyen lokalstyre

Stilling Ingeniør

Stillingstype Fast ansatt

Lokasjon Plan- og utvikling

 

Kontakter

John Haugen, Plansjef, leder plan- og utvikling
[email protected]
Mobil  402 40 118

Stian Lundanes, GIS-ansvarlig/geodataingeniør
[email protected]
Mobil  994 58 343

 

Del stillingen

Selskap

Longyearbyen lokalstyre

Kontaktinfo

  • John Haugen
  • Tittel: Plansjef, leder plan- og utvikling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 402 40 118
  • Stian Lundanes
  • Tittel: GIS-ansvarlig/geodataingeniør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 994 58 343

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

Januar 2, 2023

Ingeniør ved teknisk eining (søknadsfrist 23.01.2023)

Lærdal kommune Tekniske tenester uteseksjon

 

Ingeniør ved teknisk eining

 

Lærdal kommune har behov for å styrke administrasjon og leiinga av teknisk eining. Me har mange spennande og utfordrande arbeidsoppgåver innanfor drift- og vedlikehald av kommunen sine bygningar og anlegg, og i høve ulike spennande byggeprosjekt.

Teknisk eining har arbeidsoppgåver på tvers av alle tenesteområde i kommunen. I eit godt tverrfagleg arbeidsmiljø er me ute etter ein strukturert person som likar å arbeide sjølvstendig i god samhandling med andre.

Aktuelle arbeidsoppgåver:

  • Prosjekt- og byggeleiing ved gjennomføring av ulike prosjekt knytt til kommunen sine bygg og anlegg
  • Planlegging av drift- og vedlikehald av tekniske anlegg og bygningsmasse, her under utarbeiding av ulike planar og driftsrutinar knytt opp mot blant anna internkontrollsystemet
  • Sakshandsaming innanfor eininga

Kvalifikasjonskrav:

  • Utdanning som byggingeniør. Anna relevant utdanning kan vurderast
  • Relevant erfaring innan fagområde, og gjerne innan offentleg forvaltning
  • Kjennskap til relevante lover og offentleg forvaltning, samt innkjøp
  • Kompetanse og interesse knytt til digitalisering og GIS løysingar
  • Gode munnleg og skrifteleg kommunikasjon

Personlege eigenskapar:

  • Gode samarbeidsevne og serviceinnstilt
  • Målretta, strukturert, og løysningsorientert
  • Me ser etter deg som er positiv, tek initiativ, og som er ein god medspelar i høve arbeidsmiljøet

Løns- og tilsetjingsvilkår

  • Løn og arbeidsvilkår i samsvar med kommunen sitt reglement og tariffavtale.
  • Søkjar må ha førarkort for bil.
  • Målform kommunen nyttar er nynorsk

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 23.01.2023

 

Tiltreding: 01.02.2023

Arbeidsstad: Lærdal

 

Kontaktpersonar:

Harald Stadheim

mob: 975 26 998

 

Heimeside:
https:\www.Laerdal.kommune.no
Adresse: Øyraplassen 7 6887 Lærdal

Lærdal kommune Tekniske tenester uteseksjon

I Lærdal kan du leva det gode liv saman med 2 200 andre lærdøler. Vår vakre bygd inst i Sognefjorden ligg midt mellom Oslo og Bergen . Store fjell- og utmarksområde byr på eit aktivt friluftsliv. Lærdal er ei kulturbygd med ein rik kulturarv. Vi kan nemne Borgund stavkyrkje, dei historiske vegane og gamle Lærdalsøyri.

 

Del stillingen

Selskap

Lærdal kommune

Kontaktinfo

  • Harald Stadheim
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 97526998

Lokasjon

  • Lærdal

Søknadsfrist

Januar 23, 2023