Krødsherad kommune – Undervisningsstillinger (søknadsfrist 23.03.2025)

Krødsherad kommune Krødsherad skole

 

Undervisningsstillinger og Elevveiledere

 

 

Med våre vel 270 elever er vi godt i gang med å etablere fremtidens skole i Krødsherad. Fra januar 2026 er 1. til 7. trinn etablert i nytt og spennende skolebygg på Noresund. 8. til 10. trinn fortsetter i midlertidige lokaler på Krøderen frem til nytt bygg er ferdig til skolestart høsten 2027. Det vil være SFO-tilbud lokalisert på begge steder. Vi kan tilby kompetente og samarbeidsvillige medarbeidere for hele grunnskoleløpet. Den gode skole for fremtidens generasjoner skapes i et aktivt og inkluderende læringsmiljø i kombinasjon med digitale enheter.

 

Undervisningsstillinger

Vi søker et antall engasjerte og robuste pedagoger til en spennende hverdag i Krødsherad skole. Vi trenger ja-mennesker som er gode på å se den enkelte elevens behov, kan sette grenser med en varm væremåte og være en tillitsfull voksen for elevene.  Ved ansettelse vektlegges formell utdanning, relevant praksis i skolen og personlig egnethet.

Vi søker et antall faste stillinger med undervisningskompetanse fortrinnsvis på 1. til 7. trinn, men 5. til 10. trinn blir også vurdert.

 

Stillingene har følgende hovedoppgaver:

  • Faglig videreutvikling av skoletilbudet.
  • Ta aktivt del i elevens hverdag ute og inne.
  • Bidra til planlegging, gjennomføring og evaluering av skolehverdagen.
  • Samarbeid skole- hjem.
  • Samarbeid internt.
  • Kontaktlæreransvar er aktuelt.

 

Kvalifikasjoner:

  • Godkjent lærerutdanning for grunnskolen 1. til 7. trinn og/eller 5. til 10. trinn.
  • Må kunne beherske norsk muntlig og skriftlig.
  • Ha god IKT-kompetanse.
  • Kunnskaper om- og evner til god klasseledelse.
  • Fordel om du kan undervise i flere fag og være fleksibel i forhold til hele skoleløpet.

 

Egenskaper vi ser etter:

  • Faglig engasjert, initiativrik, kreativ, ansvarsbevisst, aktiv og samarbeidsorientert.
  • Er pålitelig og nøyaktig.
  • Har evne til å arbeide strukturert og målrettet.
  • Er positiv, fleksibel og åpen for nytenkning.
  • Kan lytte, kommunisere og inspirere.
  • Være en god rollemodell.

 

Vi tilbyr:

  • Være med å etablere ny skole.
  • Mulighet for faglig utvikling i et godt og positivt fagmiljø.
  • Spennende utfordringer.
  • Arbeid i en IA bedrift.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse.
  • Krødsherad kommune har gode lokale lønnstillegg for lærere.

 

Søknad:

Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.

 

Elevveilederstillinger

Vi søker et antall stillinger som elevveileder på 1. til 10. trinn.

 

Stillingene har følgende hovedoppgaver:

  • Følge enkeltelever og grupper etter behov i skole og SFO.
  • Ta aktivt del i elevens hverdag ute og inne.
  • Delta i møter, utviklingsarbeid og kompetansehevingstiltak.
  • Tett samarbeid med skolens øvrige ansatte, og eksterne.
  • samarbeidspartnere til elevenes beste.

 

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, men annen.
  • relevant utdanning vil også vurderes.
  • Kunne planlegge og lede barnegrupper i aktivitet.
  • Høy arbeidskapasitet og bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø.

 

Egenskaper vi ser etter:

  • Initiativrik, kreativ, ansvarsbevisst og samarbeidsorientert.
  • Er glad i å være sammen med barn både ute og inne.
  • Er pålitelig og nøyaktig.
  • Er positiv, fleksibel og åpen for nytenkning.
  • Kan lytte, kommunisere og inspirere.
  • Være en god rollemodell.

  

Søknad

Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.

 

Elektronisk søknad skal benyttes.

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 23.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Krødsherad skole

 

Kontaktpersoner:

Kari Skjenald
mob: +47 977 21 515

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Byåsen 1 3535 Krøderen

 

Krødsherad kommune Krødsherad skole

Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Kari Skjenald
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 977 21 515

Lokasjon

  • Noresund
  • Krøderen

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Drammen Eiendom KF – Prosjektleder bygg (søknadfrist 17.03.2025)

 

Prosjektleder bygg

 

 

  • Drammen Eiendom KF
  • Hans Kiærs gate 1E, 3041 Drammen

 

Om jobben

Stillingstittel: Prosjektleder bygg
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 17. mars

 

Gå til søknad

 

 

Vi søker en dyktig prosjektleder til vår virksomhet Prosjekt, da en av våre prosjektledere slutter på grunn av alder. Dette er en unik mulighet for deg som ønsker å bruke og videreutvikle din kompetanse innen prosjektledelse i et sterkt, tverrfaglig miljø. 

Som prosjektleder vil du ha en sentral rolle i å realisere kommunens investeringsprosjekter, med ansvar for bygging av formålsbygg som skoler, barnehager og omsorgsbygg. Stillingen rapporterer til leder for virksomhet Prosjekt. 

For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.

 

 

  • Ivareta byggherrerollen i planlegging, anskaffelse og gjennomføring av investeringsprosjekter. 
  • Utføre tidligfasearbeid, kostnads- og fremdriftskontroll, byggeplassoppfølging og koordinering av eksterne rådgivere og entreprenører. 
  • Selvstendig oppgaveløsning i alle prosjektfaser. 
  • Bidra til fleksibilitet, samarbeid og gjennomføringsstyrke i virksomheten. 

 

  • Utdanning på bachelor- eller masternivå innen byggfag, prosjektledelse eller tilsvarende. Lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning. 
  • Dokumentert erfaring fra byggeprosjekter, spesielt fra byggherrerollen, vektlegges. 
  • God økonomisk forståelse og erfaring med prosjektstyring. 
  • God evne til skriftlig og muntlig kommunikasjon. 
  • For søkere uten norsk utdanning kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2 (unntatt skandinaviske søkere). 
  • Førerkort klasse B. 

 

  • Strukturert 
  • Løsningsorientert 
  • Resultatorientert
  • Evne til å ta initiativ og jobbe selvstendig 
  • Gode samarbeidsegenskaper 
  • God gjennomføringsevne 
  • Engasjert 

 

  • En spennende rolle i en fremtidsrettet organisasjon. 
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente, engasjerte og samarbeidsorienterte kollegaer.
  • Varierte, utfordrende og interessante arbeidsoppgaver. 
  • Gode pensjonsordninger  

 

Vi behandler søknader i henhold til offentleglova. Dersom du ber om unntak fra offentlighet, vil vi varsle deg dersom dette ikke innvilges. 

Resultater fra høyere utdanning legges med som vedlegg til søknad enten ved at du henter det opp via Vitnemålsportalen eller legger det ved som vedlegg til søknaden.

Send inn din søknad innen 17.03.2025 via Webcruiter.  

Har du utdanning fra utlandet, så legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT. 

Drammen Eiendom KF – sammen bygger vi framtidens Drammen! 

 

Erik Mathiassen, Prosjektsjef, 99 52 53 36, [email protected]

 

Arbeidssted

Hans Kiærs gate 1E
3041 DRAMMEN

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Drammen Eiendom KF
Referansenr.: 4928541765
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 17.03.2025

 

Om bedriften

Drammen Eiendom KF (DEKF) har ansvar for forvaltning, drift, renhold, verdibevarende vedlikehold og utvikling av kommunens egne eiendommer, samt sørge for innleie av bygg. DEKF utvikler og leder prosjekter, og har rollen som byggherre i alle nye byggeprosjekter av formålsbygg.

Bygningsmassen består av formålsbygg, det vil si skoler, barnehager, helsehus, kultur- og idrettsbygg, administrasjonsbygg, samt 1 400 kommunale utleieboliger. Foretaket har ca. 150 ansatte, og forvalter ca. 550 000 m2 egeneid eiendom og ytterligere 100 000 m2 innleid eiendom.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.drammen.kommune.no/kommunale-foretak/drammen-eiendom-kf/

Del stillingen

Selskap

Drammen eiendom KF

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Drammen

Søknadsfrist

Mars 17, 2025

Innlandet fylkeskommune – Karriere Innlandet – Enhetsleder/Rektor (søknadsfrist 18.03.2025)

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

 

Kompetanse, Karriere Innlandet – Enhetsleder/Rektor

 

 

Beskrivelse

Vi søker en engasjert og faglig sterk leder for Karriere Innlandet. Stillingen har en sentral rolle i tilrettelegging, utvikling og kvalitetssikring av karriereveilednings- og opplæringstilbudet for voksne i Innlandet.

Utdanningssystemet skal imøtekomme samfunnets kompetansebehov fremover. Dialog med kommuner, NAV, Statsforvalteren, utdanningsinstitusjoner og samarbeidsparter fra arbeids- og næringslivet utgjør en sentral del av stillingen. Leder har også en sentral rolle i arbeidet med å koble sammen universiteter, høyskoler og andre tilbydere av kompetanseutvikling med det regionale arbeidslivet. Dersom du har interesse for å være med å forme fremtidens kompetanseløsninger for en god utvikling i Innlandet, kan dette være jobben for deg.

Seksjon for regional kompetanseutvikling

Seksjon for regional kompetanseutvikling inkluderer fagenhetene Skoleutvikling, Karriere Innlandet, Elevtjenesten og Regional kompetanseutvikling. I Karriere Innlandet er det totalt ni karrieresentre lokalisert i alle fylkets regioner.

 

Vi søker en leder som

  • er initiativrik og som jobber effektivt, strukturert, selvstendig og i team
  • er positiv og utadvendt og liker å kommunisere med et bredt sett av samarbeidsparter
  • har en helhetlig tilnærming til voksnes lærings- og utviklingsmuligheter i Innlandet

 

Om stillingen

  • 100% fast stilling
  • inngår i ledergruppen for Regional kompetanseutvikling og i utvidet ledergruppe for Kompetanse og tannhelse
  • arbeidssted er Hamar og noe reisevirksomhet må regnes med

 

Arbeidsoppgaver

  • fag- og økonomiansvar for Karriere Innlandet
  • personalansvar for enhetens fem rådgivere i sentraladministrasjonen, samt lederne for de ni karrieresentrene
  • tilrettelegge, utvikle og kvalitetssikre veilednings- og opplæringstilbud for voksne deltakere, i samarbeid med fagrådgivere og lederne for karrieresentrene
  • arbeide målrettet for å møte samfunnets kompetansebehov gjennom fylkeskommunens tilbud til voksne og det øvrige utdanningssystemet
  • samarbeid med kommuner, NAV, Statsforvalteren, utdanningsinstitusjoner og samarbeidspartnere fra arbeids- og næringslivet
  • bidra som megler mellom universiteter, høyskoler og andre tilbydere av kompetanseutvikling for å sikre fleksible og desentraliserte utdanningstilbud som møter regionale kompetansebehov
  • utarbeide politiske saker og følge opp vedtak, samt bidra til årlig rapportering og strategiarbeid
  • synliggjøre fylkeskommunens tilbud om kompetanseheving for voksne, med fokus på økt deltakelse og gjennomføring

 

Kvalifikasjoner

  • relevant høyere utdanning på masternivå. Annen særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
  • relevant pedagogisk erfaring og kunnskap
  • dokumenterte lederegenskaper og erfaring med personalledelse
  • erfaring med utviklingsprosesser og ledelse i utdanningssektoren
  • god kjennskap til utdanningssystemet og arbeidsmarkedet i Innlandet
  • evne til å bygge og opprettholde gode samarbeidsrelasjoner på tvers av sektorer og aktører
  • erfaring med analyse av arbeidsmarked og kompetansebehov er en fordel
  • evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet

 

Egenskaper

  • motiveres av å bidra til kompetanseutvikling og opplæring i samarbeid med lokalt og regionalt arbeids- og næringsliv
  • stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne til å levere resultater og håndtere omstilling
  • tillitsskapende og god på kommunikasjon og relasjonsbygging
  • løsningsorientert og strategisk i tilnærming
  • nøyaktig, organisert og god på planlegging og vurdering
  • framoverlent og tar initiativ for utvikling
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner vektlegges spesielt

 

Vi tilbyr

  • mulighet til å påvirke og bidra til samfunnsutvikling og forme fremtidens kompetanseløsninger
  • spennende og utfordrende lederoppgaver i et faglig utviklende miljø
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår, herunder gode pensjons- og forsikringsordninger
  • lønn etter avtale

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Leder
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 18.03.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Hamar

 

Kontaktpersoner:

/www.innlandetfylke.no/

 

Adresse:

Parkgata 64 2317 Hamar

 

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Ane Tonette Lognseth
  • Tittel: Ass. Kompetanse og tannhelsesjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92 21 62 95
  • Ole Inge Gjerald
  • Tittel: Seksjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40 85 70 25

Lokasjon

  • Otta

Søknadsfrist

Mars 18, 2025

Nes kommune – Avdelingsleder, Neskollen skole (søknadsfrist 31.03.2025)

 

 

Avdelingsleder

 

 

Innledning

Neskollen skole kan tilby en spennende lederstilling, og du vil bli inkludert i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe med rektor og avdelingsledere. 

Stillingen som avdelingsleder ved Neskollen skole er ledig for tiltredelse 1. august 2025. 

Neskollen skole har ca 500 elever. Vi har 3-4 klasser pr trinn. Vi er omtrent 80 ansatte med dyktige pedagoger og fagarbeidere. Ledelsen består av rektor og 4 avdelingsledere. Vi legger vekt på å ha et godt arbeidsmiljø, og latteren sitter løst både på skole og SFO.

Vi organiserer skolen i 4 avdelinger med hver sin avdelingsleder. Avdelingene er: 1.trinn, 2.-3.trinn, 4.-5.trinn og 6.-7. trinn I tillegg har vi ca 200 barn i SFO-en vår, med assistenter som for det meste arbeider både i skole og SFO.  

Skolens satsningsområde er grunnleggende ferdigheter og et inkluderende læringsmiljø. Lokalmiljøet gir gode muligheter til aktiviteter i skog og mark gjennom hele året. 

 

Arbeidsoppgaver

  • Sikre god inkludering, trivsel og utvikling hos alle
  • Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
  • Bidra aktivt i ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
  • Lede en avdeling med personalansvar
  • Ivareta administrative oppgaver i samarbeid med ledergruppa som f.eks vikarhåndtering, HMS- arbeid, oppfølging av bygg og utstyr

 

Kvalifikasjoner

  • Undervisningskompetanse i grunnskolen
  • Utanning i skoleledelse og ledererfaring fra grunnskolen er ønskelig
  • Erfaring med arbeid med læringsmiljø og pedagogisk analyse vektlegges
  • Personlig egnethet blir vektlagt
  • Sværtgode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Politiattets ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting jf.Oppl.loven §17-11

 

 Personlige egenskaper

  • Du er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidens skole
  • Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevens læring og utvikling
  • Du er beslutningsdyktig, resultatorientert 
  • Du har en lederstil som preges av involvering og tydelig kommunikasjon
  • Du har god samarbeidsevne og trives med å jobbe i team
  • Du takler et høyt tempo og evne til å prioritere i en hektisk arbeidsdag.

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr 

  • Et arbeidsmiljø som er preget av raushet, delingskultur og høy kompetanse.
  • En velorganisert skole med gode rutiner og systemer
  • En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a. Et Løft i Nes skolen 
  • Et aktivt og godt skoleledernettverk i kommunen, med møtepunkter for faglig utvikling
  • Gode støttesystemer for barn og unge
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Minst to referanser må oppgis. 
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

 Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

 

 Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 31.03.2025
Arbeidssted: Neskollen skole

 

Kontaktpersoner:

Kristine Rudsbråten
Rektor
tlf: +47 91175054

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Neskollen skole

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Kristine Rudsbråten
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91175054

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Rakkestad kommune – PP-rådgivere – 2 x 100% faste stillinger og 100% vikariat (søknadsfrist 24.03.2025)

Rakkestad kommune PPT

 

PP-rådgivere i Rakkestad kommune – 2 x 100% faste stillinger og 100% vikariat

 

 

Beskrivelse av område/enhet
PP-tjenesten i Rakkestad kommune har hatt ansvaret for oppfølging i kommunene Rakkestad og Marker. Fra 01.08.2025 utvides dette ansvaret til også å gjelde Skiptvet og Aremark kommuner.

Rakkestad består av 3 barneskoler, en ungdomsskole og 9 barnehager. Marker består av 1 barne- og ungdomsskole og 3 barnehager. Aremark består av 1 barne- og ungdomsskole og 1 barnehage. Skiptvet består av 2 skoler (en skole 1.–4. trinn og en skole 5.-10.trinn) og 3 barnehager.

PP-tjenesten arbeider målrettet med et stort fokus på inkluderende praksis i barnehage og skole. Vi jobber kontinuerlig med endringsarbeid med utgangspunkt i Stortingsmelding 6: Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO, samt ny opplæringslov. PP-tjenesten er en pådriver for kvalitetsutvikling og inkludering i barnehage og skole med utgangspunkt i forskningsbasert kunnskap. Tjenestens mandat knyttet til kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehage og skole vektlegges i stor grad i den daglige praksisen.

Høsten 2024 trådte ny opplæringslov i kraft, og PP- tjenestens rolle knyttet til forebyggende arbeid ble tydeligere. Gjennom å støtte skolene knyttet til tidlig innsats og i arbeidet med å gi et inkluderende og tilrettelagt undervisningstilbud for elever med behov for tilrettelegging i opplæringen, vil færre elever kunne ha behov for individuelt tilrettelagt opplæring.

Kort om stillingene

Med bakgrunn i ny samarbeidsavtale som skal omfatte fire kommuner er det med tiltredelse 01.08.2025 ledig to faste 100% stillinger som PP-rådgiver.

I tillegg vil det fra august 2025 – august 2026 også være ledig et vikariat i 100% stilling i forbindelse med avvikling av svangerskapspermisjon.

De sentrale oppgavene til PPT er:
– Rådgivning og veiledning knyttet til barn/elever med ulike behov for tilrettelegging
– Kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehager og skoler
– Sakkyndig utredning og vurdering av behov for spesialpedagogisk hjelp og individuelt tilrettelagt opplæring

PP-tjenesten for de fire kommunene vil ha et tett samarbeid med skoler og barnehager i alle kommunene, og bruke mye tid på systemrettet arbeid gjennom bl.a. observasjoner og veiledning knyttet til læringsmiljø, barnehagemiljø og pedagogisk tilrettelegging med fokus på en inkluderende praksis. Som PP- rådgiver er man også delaktig i fagutvikling på enhetene i skole og barnehage gjennom blant annet å holde foredrag og kurs.

 

Kvalifikasjonskrav
– Mastergrad innenfor pedagogikk/spesialpedagogikk/pedagogisk-psykologisk rådgivning
– Erfaring fra arbeid i/samarbeid med skole/barnehage

Annen relevant høyere utdanning kan bli vurdert

På grunn av store reiseavstander til barnehager og skoler må man ha førerkort klasse B og disponere egen bil i tjenesten. Vi har ordninger for kjøregodtgjørelse.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi søker medarbeidere som har
– Kompetanse/erfaring/interesse for veiledning og utviklings- og endringsarbeid i barnehage og skole
– Erfaring fra pedagogisk-psykologisk rådgivning i barnehage og skole
– Utredningskompetanse/erfaring fra pedagogisk- psykologisk sakkyndighetsarbeid
– Et stort faglig engasjement
– Engasjement for barn og unge og deres rettigheter

Det stilles krav til å arbeide effektivt, tåle et høyt arbeidstempo og å like faglige utfordringer. Gode samarbeidsevner vektlegges også i stor grad, da man i arbeidet samarbeider tett med foreldre, barn, ansatte i barnehage og skole, samt ulike instanser. Det kreves gode kommunikasjonsferdigheter og språkferdigheter på et C2 nivå.

 

Vi kan tilby
– En faglig oppdatert tjeneste med stort handlingsrom i utøvelse av mandatet
– Et stort fokus på forebyggende og tidlig innsats
– Et sterkt faglig miljø med gode utviklingsmuligheter
– Tett samarbeid i tjenesten med felles faglige mål, prioriteringer og ansvarsfordeling
– Et godt arbeidsmiljø med gode arbeidsvilkår
– Tverrfaglig samarbeid mellom de ulike hjelpeinstansene og kort vei til kommunal ledelse for barnehage og skole
– Tett samarbeid med ressursteam og tverrfaglig team etablert i barnehage og skole
– Konkurransedyktig lønn og stor grad av fleksibilitet i arbeidshverdagen

 

Arbeidsvilkår

Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.

Tilsetting er betinget av at det legges frem tilfredsstillende politiattest.

Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget «Søk på stilling». Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.

Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.

Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.

Henvendelse fra annonsører gjøres til [email protected]

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Østfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 24.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: PPT-kontoret

 

Kontaktpersoner:

Enhetsleder PPT Solveig Helene Myklestad
mob: +47 47795711

 

Hjemmeside:

www.rakkestad.kommune.no

 

Adresse:

Johs. C. Liensgate 5 1890 Rakkestad

 

Rakkestad kommune PPT

Rakkestad kommune ligger i Østfold fylke med kort avstand til alle Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8450 innbyggere og næringsgrunnlaget er i hovedsak jord- og skogbruk og industri.
Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder og er opptatt av at det skal være kort vei mellom enhetene og at arbeidet skal være godt faglig forankret for å imøtekomme innbyggernes behov og å gi forsvarlige tjenester. Trivsel, trygghet og nærhet er tre sentrale begreper i kommunens arbeid. Organisatorisk er kommunen inndelt i 4 kommuneområder som yter tjenester til kommunens innbyggere, areal og infrastruktur, oppvekst og kultur, velferd og levekår og helse og mestring.

Det er et godt utbygd kollektiv tilbud med 14 daglige togavganger til/fra Oslo

Del stillingen

Selskap

Rakkestad kommune

Kontaktinfo

  • Solveig Helene Myklestad
  • Tittel: Enhetsleder PPT
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 47795711

Lokasjon

  • Rakkestad

Søknadsfrist

Mars 24, 2025

Krødsherad kommune – Pedagogiske ledere / Barnehagelærere i Krøderen og Noresund barnehager (søknadsfrist 15.03.2025)

Krødsherad kommune

 

Pedagogiske ledere/Barnehagelærere i Krøderen og Noresund barnehager

 

Krødsherad kommune har ansvaret for at barn i kommunen får et godt og trygt barnehagetilbud.

Kommunen vektlegger tidlig innsats og jobber for å motvirke utenforskap. Som et viktig virkemiddel i denne jobbingen bruker vi COS – P veiledning for foreldre, og kursing i SBI (Se barnehagebarnet innenifra) av personalet samtidig som vi implementerer BTI (Bedre tverrfaglig innsats) og TIBIR (Tidlig innsats for barn i risiko).

Tenk deg en arbeidsdag der latteren sitter løst, ingen dager er like og jobben din er å være med på å skape uforglemmelige barndomsminner. Tenk deg en jobb der du ikke bare er en pedagogisk leder, men en inspirasjonskilde, en oppdagelsesreisende i barns verden og en som setter spor for livet.

Velkommen til barnehagene i Krødsherad- vi leter etter deg!

Våre to barnehager kan du lese mer om her:

https://www.krodsherad.kommune.no/tjenester/barnehage-og-skole/barnehage/kroderen-barnehage/

https://www.krodsherad.kommune.no/tjenester/barnehage-og-skole/barnehage/noresund-barnehage/

 

Hva søker vi etter:

Krøderen barnehage søker en pedagogisk leder/barnehagelærer i 100 % fast stilling.

Noresund barnehage søker to pedagogiske ledere/barnehagelærere i 100 % fast stilling.

 

Vi søker etter pedagoger som:

  • Vet at trygghet skaper mestring.
  • Ikke bare snakker om lekens betydning, men kaster seg ut i den med hele seg.
  • Er lyttende og til stede.
  • Er den trygge basen for barna.
  • Har gode lederegenskaper.
  • Ønsker å bidra til å løfte barnehagen faglig og utviklingsmessig.
  • En bidragsyter i barnehagens lederteam.

 

Dette kan vi gi deg:

  • En jobb som betyr noe- for barna, for foreldrene, for samfunnet, for deg.
  • Kollegaer som brenner for faget og hverandre.
  • En arbeidsplass der latter, utvikling og samhold går hånd i hånd.
  • Fast plantid.
  • Betalt matpause.
  • Ferie i jul og påske, sommerferie i ukene 29, 30 og 31 + den 5. ferieuka.
  • Egen kontorplass sammen med andre pedagoger og egen pc.
  • En mulighet til å påvirke og utvikle fremtidens barnehagepedagogikk.
  • Gode lønns-, pensjons- og forsikrings ordninger.
  • Sesongkort til deg på Norefjell vinteren 2025/2026.

 

Kvalifikasjoner:

  • Godkjent barnehagelærer utdanning. Gjerne videreutdanning innenfor natur og friluftsliv.
  • Annen relevant utdanning i henhold til Lov om barnehagen § 25.
  • Beherske norsk muntlig og skriftlig.
  • Datakunnskaper.
  • Personlig egnethet og evnen til å jobbe i team vil bli vektlagt.
  • Til stillingene kreves fremlagt politiattest før tilsetting.

 

Arbeidstid:

Barnehagens åpningstid er 06.45- 16.45.  Den som tilsettes må kunne jobbe innenfor denne tidsperioden.

 

Elektronisk søknad skal benyttes.

 

 

Søk her

 

 

Avdeling: Krøderen barnehage, Noresund barnehage
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 15.03.2025
Tiltredelse: August 2025

 

Kontaktperson: 

Ingunn Svartås
+47 41688066 +47 41688066
[email protected]

 

Arbeidssted:

Krøderen eller Noresund

 

Krødsherad kommune

Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Noresund
  • Krøderen

Søknadsfrist

Mars 15, 2025

Klepp kommune, IKT avdeling – System- og skyteneste-forvaltar (Søknadsfrist 23.03.2025)

 

 

System- og skyteneste-forvaltar

 

 

I Klepp arbeider me aktivt for å modernisera og effektivisera tenestene våre. Ein viktig del i dette arbeidet er å utnytta potensialet i dei IT-systema me har. Nå treng me å styrka laget vårt med ein person som kan driva dette arbeidet vidare. Me ser etter ein som kan ligge litt i forkant og sjå kva ny funksjonalitet som kjem, koma med forslag til korleis me kan utnytta dette hos oss og konfigurera det me bestemmer oss for å ta i bruk.

Framover skal me arbeida tettare saman med nabokommunane, og denne rolla vil delta i faglege nettverk på tvers av kommunane.

 

Søknadsfrist: 23.03.2025
Arbeidsgivar: Klepp kommune
Stad: Kleppe
Stillingstittel: System- og skyteneste-forvaltar
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4927666348

 

Arbeidsoppgåver

  • Halda seg oppdatert på utviklinga av Microsoft-porteføljen og andre system for å kunna utnytta desse best mogleg i arbeidet for å nå måla til kommunen
  • Konfigurera og setta i drift ny funksjonalitet
  • Ivareta sikkerheita og følge opp og handtere hendingar
  • Forvalta og dokumentera løysingar innan sitt område
  • Delta i prosjekt
  • Vera fagleg støtte for kollegaer

 

Kvalifikasjonar

Me ser etter ein kollega som har arbeidd med forvaltning og drift av slike system dei siste to til tre åra:

  • Microsoft Azure, Intune og Defender
  • Microsoft 365
  • VMware og Citrix
  • Nettverksutstyr frå Cisco
  • Shell scripting
  • Virtualisering
  • Brannmur og nettverk

Elles ønsker me:

  • Relevant utdanning på universitet- eller høgskulenivå. 
    Fagbrev innan området og/eller lengre erfaring kan kompensera for utdanningskravet
  • Forståing for tryggingskrav for endepunkt og i system, nettverk og løysingar
  • Kjennskap til ITIL eller andre rammeverk for styring av kvalitet i IT-tenester
  • Gode ferdigheiter i norsk, både skriftleg og munnleg

Attester og vitnemål
Vi ber om at du laster opp attester og vitnemål i PDF-format samen med søknaden din. Utenlandske vitnemål må være godkjent av Direktoratet for høgere utdanning og kompetanse (HK-dir) hkdir.no/utdanning-fra-utlandet. Utenlandske attester må være oversett til et skandinavisk språk eller engelsk. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller sjuke også kan gi utteljing på lønnsansiennitet.

 

Personlege eigenskapar

  • Ønske om, og evne til å tileigna seg ny kunnskap, både på eigenhand og gjennom kurs og kompetansetiltak
  • God til å planlegga, prioritera og koordinera eige arbeid og innmeldte behov
  • Kan kommunisera godt med kollegaer og leverandørar
  • Du deler kunnskap og erfaring med andre, og er oppteken av å bidra til eit godt fagleg og sosialt miljø
  • Løysingsorientert og god evne til å få ting gjennomført

 

Vi tilbyr

  • Allsidige og utfordrande arbeidsoppgåver
  • Rom for i stor grad å styre arbeidet sjølv, så lenge ein når dei måla som er sett
  • Fagleg og personleg utvikling
  • 7,5 timers arbeidsdag, inkludert betalt lunsj
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar gjennom KLP
  • Mobiltelefon med fri mobildata
  • Lønn etter avtale

 

Digitaliseringsavdelinga, Klepp kommune, Kleppevarden 2, 4351 Kleppe, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Nils Arne Midtun
Digitaliseringssjef
 Telefon:+47 90612659

 

Klepp er den største av kommunane på Jæren, med over 21 000 innbyggarar og om lag 1800 tilsette. Me ligg sentralt til, med korte avstander både til Stavanger, Sandnes og Bryne.

Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.

Visjonen vår er «Med blikk for alle». Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt, og me oppmodar alle kvalifiserte til å søkja, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.

Me gjer merksam på at søkarlister kan verta offentleggjort, sjølv om ein har bede om å bli unntatt offentlegheit. Søkar vil verta varsla før offentleggjering.

Del stillingen

Selskap

Klepp kommune

Kontaktinfo

  • Nils Arne Midtun
  • Tittel: Digitaliseringssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90612659

Lokasjon

  • Kleppe

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Osterøy kommune – Avdelingsleiar Valestrand skule – (søknadsfrist 02.03.2025)

Valestrand skule bygg

Avdelingsleiar Valestrand skule

 

 

Om stillinga

Osterøy kommune har ledig 100% stilling som avdelingsleiar på Valestrand skule frå og med 01.08.2025!
Er du ein varm, tydeleg og strukturert skuleleiar vil vi gjerne ha deg på laget på den flotte skulen vår.

Valestrand skule ligg i kort avstand frå Åsane. Skulen har nydeleg utsikt til Ole Bull sitt feriehus, og med mykje fin natur og turområde i nærleiken.

Valestrand skule er ein 1.-7.skule som skuleåret 2024-25, har om lag 254 elevar, og 30 tilsette. Skulen sitt leiarteam består av to avdelingsleiarar, rektor og SFO-leiar. Skulen har tre kjerneverdiar; engasjertinkluderande og kreativ

Osterøyskulen har ein felles kvalitetsutviklingsplan der vi har fokus på dei tre satsingsområda; trygt og godt skulemiljø, elevmedverknad og lesing. 

Vi er opptekne av å utvikle oss og skape gode læringsfellesskap for våre elevar og dei tilsette. 

Vi håper å sjå deg på søkjarlista!

 

Arbeidsoppgåver 

  • Leie eigen avdeling og sikre utvikling og vekst i lag med resten av leiarteamet
  • Syte for eit godt og inkluderande læringsmiljø
  • Leie utviklingsarbeidet ved skulen i tett samarbeid med leiarteamet
  • Samarbeid med føresette og faginstansar
  • 30% undervisning ligg til stillinga

 

Vi tilbyr 

  • Ein arbeidsplass omringa av nydeleg natur 
  • Du vil bli leiar for kompetente, utviklingsorienterte og engasjerte tilsette 
  • Inkluderande og positive kollegaer både på skulen og på tvers i kommunen
  • Spennande og utfordrande oppgåver
  • Rom for personleg og fagleg utvikling
  • Gode parkeringsmoglegheiter dersom du kjem med bil. Reiser du kollektivt er skulen ein kort spasertur unna ferjekaien som tar deg over til Breistein. Busshaldeplass rett ved skulen! 
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår 
 

Kvalifikasjonskrav 

  • Du må ha pedagogisk og fagleg utdanning som gjer undervisningskompetanse i grunnskulen.
  • Tilleggsutdanning innan leiing og/eller organisasjonsutvikling er ønskjeleg, men dersom du ikkje har det, må du ha tileigna deg det innan to år etter tilsetjing
  • Relevant leiarerfaring er ein fordel, fortrinnsvis erfaring frå skuleleiing, sjølv om dette ikkje er eit krav
  • God relasjonskompetanse er naudsynt
  • Kunne drive endringsarbeid og utvikling på ein involverande måte, i tråd med skulen og kommunen sine målsettingar

 

Kven er du?

Du:

  • har eit elevsyn i tråd med overordna del i LK20
  • brenn for elevane si læring og har eit hjarte for elevane våre
  • likar å samarbeid med dine kollegaer
  • er strukturert, effektiv, fleksibel, løysingsorientert og tydeleg når det er trong for det
  • toler å stå i utfordringar og har stor arbeidskapasitet
  • forstår kva det vil seie å leie, vise tillit, gje ansvar og følgje opp
  • har erfaring som tydeleg klasseleiar og undervisning og har evne til å rettleie andre
  • er synleg i organisasjonen
 

Lærarar er medlem av Statens pensjonskasse! 

I tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP, kan du ha rett på økonomisk stønad om du skulle bli sjuk eller uføre. Du får og gode betingelsar på boliglån, og dine næraste kan dessutan ha rett til etterlattepensjon når du døyr.

Tryggleik for deg som lærar – får du redusert inntektsevna di på grunn av sjukdom eller skade, kan du ha rett til uførepensjon. 

Tryggleik for familien din – Din ektefelle, partnar eller barn kan ha rett til etterlattepensjon når du døyr. 

Gunstig boliglån – Boliglånsrenta til SPK ligg i gjennomsnitt under marknadsrenta! 

Livsvarig alderspensjon og AFP – Som medlem i SPK får du ei god alderspensjon når du pensjonera deg! 

 

Om oss

Osterøy kommune – Nær byen, nær naturen. Osterøy, ei av Nord-Europas største innlandsøyer, eit levande lokalsamfunn med allsidig næringsliv, godt utbygd servicetilbod og vakkert landskap. Folketalet er på om lag 8 000 innbyggjarar og det er både bru- og ferjesamband til nabokommunen Bergen. Frå Lonevåg sentrum, kommunesenteret vårt, tar køyreturen til Bergen om lag 45 minutt, til Åsane tar det om lag 30 minutt og til Arna kjem du på om lag 20 minutt. I tillegg til Lonevåg har ein og Valestrand, Haus, Fotlandsvåg og Bruvik som større bygder/tettstadar.  

Osterøy har ein allsidig og livskraftig småindustri innan mekanisk, møbel, tekstil og næringsmiddelindustri. Fiskeoppdrett/-foredling er og ei viktig næring. Landbruk sysselset om lag 300 personar og tømraryrket står framleis høgt i kurs her på Osterøy. 

I Osterøy skal det vere godt å bu både for unge og eldre. Kommunen har eit rikt kulturliv, ulike idrettsaktivitetar, godt utbygd skule- og barnehagetilbod og gode helse- og sosiale tenester.  

Bli med på laget i Osterøy kommune! Me ønskjer oss stadig fleire kompetente og engasjerte medarbeidarar. Me ser fram til å ta godt i mot deg og gje deg ein meiningsfull arbeidskvardag.  

 

Spørsmål om stillinga

Britt Marøy Rød
Rektor Valestrand skule
+4795884675
[email protected]

 

 

Søk stillinga

 

 

Søknadsfrist: 2. mars 2025
Arbeidsgivar: Osterøy kommune
Kommune: Osterøy
Omfang: Fast prosent (100%)
Varigheit: Fast
Arbeidsstad: Valestrandsvegen 338, 5281 Valestrandsfossen

Del stillingen

Selskap

Osterøy kommune

Kontaktinfo

  • Britt Marøy Rød
  • Tittel: Rektor Valestrand skule
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4795884675

Lokasjon

  • Valestrandsfossen

Søknadsfrist

Mars 2, 2025

Osterøy kommune – Lærar med kompetanse i teiknspråk, Valestrand skule (søknadsfrist 23.03.2025)

Valestrand skule bygg

Lærar med kompetanse i teiknspråk

 

 

Om stillinga

Osterøy kommune har fokus på profesjonelle læringsfellesskap der arbeid med elevmedverknad, lesing og trygt læringsmiljø står sentralt. Visjonen for Osterøyskulen er «lærelyst og meistring for framtida». 

I Osterøyskulen er det ledig 100% stilling for lærar med kompetanse i teiknspråk. Stillinga ligg idag til Valestrand skule. 

Valestrand skule er ein av fire kommunale barneskular på Osterøy og skulen er i vekst! Valestrand skule har om lag 250 elevar og arbeider for å sikre elevane ei framtidsretta opplæring i trygge og gode læringsmiljø. Elevane på Valestrand skule skal møte dyktige og engasjerte lærarar som lyttar til dei og motiverer dei for læring i ulike kompetansar og fag på alle trinn. 

Det er ønskjeleg med oppstart i stillinga frå 01.08.2025.

 

Arbeidsoppgåver 

I samarbeid med elev, kontaktlærar og dei andre på trinn-teamet vil ein planleggje og gjennomføre undervisning med elev som har vedtak om opplæring i og på teiknspråk i tråd med opplæringslova § 3-4. 

Som undervisningspersonell vil du ha ein aktiv rolle i å:

  • Planleggje, gjennomføre og vurdere variert og framtidsretta opplæring av høg kvalitet og med god progresjon 
  • Analysere og følgje opp elevane si læring
  • Sørgje for eit trygt, godt og inkluderande læringsmiljø for alle elevane både fagleg og sosialt 
  • Delta i og bidra til lærande fellesskap og lærarteam på skulen og i osterøyskulen 
  • Aktiv deltaking i fagfornyinga
  • Planleggje og gjennomføre undervisning tilpassa den einskilde elev sitt behov 
  • Aktiv deltaking i det profesjonelle læringsfellesskapet og utviklingsarbeid
  • Samarbeide med relevante instansar i kommunen

 

Vi tilbyr 

Bli ein del av laget i Osterøyskulen som vi er så stolte av!

Dersom du blir ein del av Osterøyskulen og arbeidsmiljøet på Valestrand skule, vil du bli ein del av eit godt arbeidsmiljø med kunnskapsrike, engasjerte og dedikerte medarbeidarar. 

Vi er ein levande kunnskapsbedrift som jobbar for å skape og leggje til rette for gode og inspirerande læringsarenaer for elevane våre.

Når du blir ein del av skulen vår får du moglegheita til å arbeide saman med dyktige fagpersonar som ønskjer det beste for barn og unge. 

Lønsvilkår etter gjeldande avtaleverk og gode pensjons- og forsikringsvilkår følgjer med stilling i skulen vår.

 

Kvalifikasjonskrav 

  • Godkjent lærarutdanning for undervisning på 1.-4. trinn 
  • 30 studiepoeng i teiknspråk
  • Det er positivt om du har erfaring frå undervisning og klasseleiing 
  • Gode kunnskapar i norsk, både munnleg og skriftleg 
  • Krav om godkjent politiattest før tiltreding i stillinga, i tråd med opplæringslova § 10-9.

 

Kven er du?

Vi ønskjer oss ein ny lagspelar som kan bidra med kompetanse, men samtidig bidra til å spele kollegaene dine gode. Du bør trivast med å jobba tett på barn og unge, og du bør trivast med å arbeide både i team og sjølvstendig. 

For å lukkast i denne stillinga bør du ha relasjonskompetanse og kunne nytte denne i samarbeid med elevar, føresette og kollegaer. Du bør og kunne arbeide tverrfagleg med oppfølging av enkeltelev og kunne samarbeide med familie og eksterne einingar. 

Vi ser etter deg som tar utfordringar med eit smil og godt humør, og søkjer dei positive løysingane. Skulekvardagen krev at du er fleksibel og løysingsorientert. 

Vi ønskjer oss ein god samarbeidspartnar i vår nye kollega. Samtidig er det viktig at du også tar initiativ, ansvar og eigne avgjersler. Vi har ein god kollegagruppe på skulen vår og ønskjer eit nytt medlem i gruppa kjærkomment velkomen! 

Personlege eigenskaper er viktig og vil også bli tillagt vekt i rekrutteringsprosessen. 

Vi gler oss til å bli kjent med nettopp deg!

 

Lærarar er medlem av Statens pensjonskasse! 

I tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP, kan du ha rett på økonomisk stønad om du skulle bli sjuk eller uføre. Du får og gode betingelsar på boliglån, og dine næraste kan dessutan ha rett til etterlattepensjon når du døyr.

Tryggleik for deg som lærar – får du redusert inntektsevna di på grunn av sjukdom eller skade, kan du ha rett til uførepensjon. 

Tryggleik for familien din – Din ektefelle, partnar eller barn kan ha rett til etterlattepensjon når du døyr. 

Gunstig boliglån – Boliglånsrenta til SPK ligg i gjennomsnitt under marknadsrenta! 

Livsvarig alderspensjon og AFP – Som medlem i SPK får du ei god alderspensjon når du pensjonera deg! 

 

Om oss

Visjonen til Osterøyskulen er lærelyst og meistring for framtida.

Hos oss på Valestrand er verdiane våre; engasjert, inkluderande og kreativ , og vi arbeidar for å gjere kvarandre gode i dag, og i framtida.

Skulen har eit aktivt elevråd som arbeidar for at alle elevane på skulen skal få ein best mogleg skulekvardag.

Valestrand har temadagar jamnt gjennom året og verdsett aldersblandande aktivitet. 

Valestrand skule er ein av dei største skulane på Osterøy og ligg vakkert til og nær naturen, med blant anna Brakvatnet i nærleiken og kultur tett på med Bullahuset. 

 

Spørsmål om stillinga

Britt Margun M. Rød
Rektor ved Valestrand skule
+4795884675
[email protected]

 

 

Søk stillinga

 

 

Søknadsfrist: 23. mars 2025
Arbeidsgivar: Osterøy kommune
Kommune: Osterøy
Omfang: Heiltid
Varigheit: Fast
Arbeidsstad: Valestrandsvegen 338, 5281 Valestrandsfossen

Del stillingen

Selskap

Osterøy kommune

Kontaktinfo

  • Britt Margun M. Rød
  • Tittel: Rektor ved Valestrand skule
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4795884675

Lokasjon

  • Valestrandsfossen

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Kristiansand kirkelige fellesråd – Randesund menighet 100 % fast stilling kateket (Søknadsfrist 13.03.2025)

 

100 % fast stilling kateket, Randesund menighet

 

Randesund menighet, Kristiansand kirkelige fellesråd

Er du glad i mennesker og liker å undervise? Det er nå ledig en 100% fast stilling som kateket i en av byens største menigheter. Som kateket har du et selvstendig ansvar for kirkelig undervisning i menigheten i tråd med menighetens planer og strategier. Dette er en spennende jobb der du får utvikle deg både faglig og som menneske i en velfungerende stab. Tiltredelse i august 2025.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:13.03.2025
Arbeidsgiver:Kristiansand kirkelige fellesråd
Sted:Kristiansand
Stillingstittel:100 % fast stilling kateket, Randesund menighet
Stillinger:1
Heltid / Deltid:Heltid
Ansettelsesform:Fast
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID:4809418641

Arbeidsoppgaver

Planlegge og gjennomføre menighetens kirkelige undervisning i samsvar med «plan for kirkelig undervisning og læring» og i samarbeid med resten av stab
Hovedansvar for menighetens konfirmantarbeid, herunder konfirmantgudstjenester, turer, happenings- og undervisning for ca 70 konfirmanter.
Bidra på undervisningsarrangementer for ulike målgrupper
Lede menighetens kirke-skole/barnehagesamarbeid
Delta i menighetens barne- og ungdomsarbeid ved behov
Hovedansvar for å rekruttere, veilede og følge opp frivillige medarbeidere på undervisningsfeltet
Medansvar for digital kommunikasjon om menighetens undervisningstilbud

På grunn av planlagte omstillingsprosesser, kan det være nødvendig med fleksibilitet i forhold til arbeidssted og/eller arbeidsoppgaver

Kvalifikasjoner

Kateketutdanning
Det er mulig å søke uten fullført kateketutdanning dersom et utdanningsløp er startet og planlagt avsluttet innen rimelig tid
Erfaring fra arbeid med kristen formidling og undervisning, primært rettet mot barn og ungdom
Søker må være medlem av Den norske kirke, og politiattest må fremlegges ved tilsetting.
Tilsetting skjer med forbehold om vigsling, eventuelt etter at den ansatte har fått tid til å kvalifisere seg for vigsling.

Personlige egenskaper

Er utadvendt og kontaktskapende i møte med barn, ungdom og voksne
Har formidlingsglede og gode pedagogiske evner
Er fleksibel, kreativ og har god gjennomføringsevne
Kan inspirere og motivere medarbeidere
Har evne til å jobbe målrettet og systematisk, både i team og selvstendig
Kan bruke digitale medier
Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

Vi tilbyr

Godt og inspirerende arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
Lønns- og arbeidsvilkår i tråd med KA’s avtaleverk
En variert og spennende tjeneste
Fleksibel arbeidstid
Gode kontorfasiliteter i Søm kirke
Pensjonsordning i Kristiansand kommunale pensjonskasse

Kvelds- og helgearbeid må påregnes.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Søm kirke, Liane Ringvei 10, 4638 Kristiansand, Norge

Kontaktinformasjon

Åsne-Louise Halvorsen
Daglig leder
Telefon:+47 97089039

Ingvild Torjussen Gjone
HR-sjef
Telefon:92090424

 

Randesund menighet ligger sentralt i Kristiansand øst og representerer en bydel i sterk vekst. Det bor over 14 000 mennesker i bydelen og det er 8250 er medlemmer i DnK. Det er to kirker tilhørende menigheten; Randesund kirke fra 1864 og Søm kirke fra 2004. Staben består av daglig leder, to prester, organist, to kirketjenere, barne- og familiearbeider, 2 ungdomsarbeidere, kateket, diakon og en sekretær. Det drives et stort og variert frivillig arbeid (ca. 400 frivillige) i menigheten og vi vil være en folkekirkemenighet i vekst. Se www.randesund.no for mer informasjon.

 

Del stillingen

Selskap

Kristiansand kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Ingvild Torjussen Gjone
  • Tittel: HR-sjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92090424

Lokasjon

  • Kristiansand S

Søknadsfrist

Mars 13, 2025