Fagleder regnskap (søknadsfrist 11.03.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Økonomiavdelingen, Nes kommune

Fagleder regnskap

 

Vil du være med å utvikle Nes kommune?

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som fagleder regnskap. Vi søker etter en løsningsorientert og dyktig medarbeider som trives i et arbeidsmiljø med tidvis høyt tempo og som oppnår resultater gjennom samarbeid med andre. Vi ser etter deg som har solid regnskapserfaring fra kommunal sektor eller annen offentlig virksomhet. Du vil få det faglige ansvaret for regnskapsføringen i kommunen, samt et koordinerende ansvar for tre regnskapsmedarbeidere. Som fagleder vil du være en viktig pådriver for utviklingen av regnskapsområdet. Du må like å jobbe overordnet med utvikling av nye arbeidsmetoder og rutiner samtidig som du tar del i det operative arbeidet.

Vi søker deg som er strukturert, har gjennomføringskraft, tar ansvar, tenker innovativt og finner nye løsninger.

Stillingen som fagleder regnskap er direkte underlagt økonomisjef.

Avdelingen har ansvar for lønn og regnskap for Nes kommune, Esval Miljøpark Nes KF og Nes Kirkelige Fellesråd. Kommunen benytter i dag UBW Agresso som er felles for Øvre Romerike, men fra 1.1.25 vil det bli innført et nytt felles ERP-system.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 11.03.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Fagleder regnskap
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4769789730

Arbeidsoppgaver

Hovedansvar for føring og avslutning av regnskapene (regnskap fra A-Å)
Koordinere arbeidet til regnskapsmedarbeiderne
Lede og sikre utvikling innen regnskapsområdet med fokus på effektivisering og god internkontroll
Utvikle og vedlikeholde rutiner innen regnskapsområdet
Gi råd, veiledning og opplæring i regnskapsfaglige spørsmål
Systemansvar, inkludert brukeradministrasjon, for kommunens regnskapssystem, og i den forbindelse sikre at kommunen utnytter systemet mest mulig effektivt
Bidra i implementeringen av nytt ERP-system
Delta i øvrige utrednings- og utviklingsoppgaver i økonomiavdelingen

Kvalifikasjoner

Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole på bachelor-nivå. For særlig kvalifiserte søkere kan deler av utdanningskravet fravikes.
Du må ha god kunnskap om og erfaring fra regnskapsarbeid, fortrinnsvis fra kommunal sektor eller annen offentlig virksomhet
Du må ha god kjennskap til relevant lov og avtaleverk
Det er ønskelig med erfaring i bruk av Unit4 Agresso, gjerne på systemnivå
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

Gode samarbeidsevner
Strukturert, analytisk og nøyaktig
Service- og endringsorientert
Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
God muntlig og skriftlig fremstilling på norsk

Vi tilbyr

Selvstendige arbeidsoppgaver og hyggelige kollegaer
Fleksibel arbeidsordning
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelse som konsulent eller rådgiver avhengig av utdanning og erfaring
Lønn etter avtale

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber deg om å laste opp relevante vitnemål og attester. Dersom du har utdanning fra utlandet, ber vi om at du legger ved godkjenning fra NOKUT. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Nes kommune, Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

Kontaktinformasjon

Marius Lorang Johannessen, Økonomisjef
Telefon:  402 36 885
E-post:  [email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Marius Lorang Johannessen
  • Tittel: Økonomisjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 402 36 885

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 11, 2024

Lærerstillinger fra 1. august 2024 (søknadsfrist 10.03.2024)

Alstahaug kommune Oppvekst og kultur.

 

Lærerstillinger fra 1. august 2024

 

 

Er du opptatt av å skape gode relasjoner, engasjement og faglig utvikling?

Er du grunnskolelærer 1-7, Grunnskolelærer 5-10, allmennlærer eller har du annen formell undervisningskompetanse for grunnskolen?

Tenker du at det er grunneggende viktig å legge til rette for at den enkelte elev og elevgruppe opplever faglig, sosial/personlig mestring og får realisert sitt potensiale for læring?

Da ønsker vi gjerne en jobbsøknad fra deg.

Hva ser vi etter?
En sentral del av lærerjobben er å planlegge, gjennomføre og evaluere undervisning for enkeltelever, mindre grupper og ordinære klasser.
Som lærer vil du ha gleden av å bidra aktivt til et godt lærings- og skolemiljø der du bygger gode relasjoner til elevene og er en tydelig klasseleder som viser varme og raushet.
I ditt mandat som lærer er det viktig at du sørger for et godt samarbeid mellom skole/hjem og bidrar til et godt samarbeid med dine kollegaer.

Som en del av lærerstaben i Alstahaug får du ta aktivt del i skolens pedagogiske utviklingsarbeid og dele din kompetanse og erfaring med kollegaer i profesjonelle læringsfellesskap.

Kompetanse barnetrinn
Ved barnetrinnet ønsker vi lærere som har gode relasjonelle ferdigheter, god kompetanse innen språkutvikling, lese- og skriveopplæring, grunnleggende norsk, matematikk og engelsk.
Vi ønsker også søkere med fordypning i generelle lærevansker og psykososiale vansker.

For ungdomstrinnet
Ved ungdomstrinnet har vi behov for lærere med kompetanse i norsk matematikk, engelsk, fremmedspråk (spansk, tysk) spesialpedagogikk.
Det er også ønskelig med kunnskap om psykososiale utfordringer.

 

Hva kan Alstahaug kan tilby deg?

  • Veiledning for nyutdannede lærere -egen mentor.
  • Rekrutteringsstipend fordelt over to år – mot binding.
  • Rekrutteringsbolig.
  • Faglig utvikling og pedagogisk samhandling.
  • Fast tilsetting og 100% stilling.
  • Muligheter for videreutdanning.
  • God barnehagedekning i kommunen.

Gode krefter i kommune og næringsliv arbeider for å etablere et tilflytternettverk som vil kunne hjelpe deg å bli kjent med flere mennesker i byen.

Alstahaug kan også by på flotte natur- og kulturopplevelser.
Her er en presentasjon av noe av det som kan beskrives som unikt for Alstahaug.

 

Alstahaug har flere grunnskoler:

Sandnes barneskole 1.-r4 trinn
Ura skole 1.- 4 trinn
Bjarnetjønna skole 5.-7. trinn
Sandnessjøen ungdomsskole 8.-10.trinn
Søvik oppvekstsenter 1. – 10. trinn
Tjøtta oppvekstsenter 1.-10.trinn

 

Annet

Du må gjerne si noe i søknaden om hvilken aldersgruppe du anser deg best kvalifisert til å arbeide med.
Dersom du har studievenner som du ønsker å jobbe sammen med, oppfordrer vi til at dere sammen søker til oss.
Vi vil forsøke å legge til rette for at dere kan jobbe på samme sted.
Vi er behjelpelig med bolig.

Alstahaug ansetter fortløpende lærere som oppfyller våre kompetansebehov.

Vi har ledige stillinger for umiddelbar tiltredelse og stillinger med tiltredelse fra 1.august 2024.

For å søke kan du trykke på linken «Send søknad» i denne annonsen.

Har du spørsmål til stillingene kan du ta kontakt med oss pr tlf eller pr mail.

Velkommen som søker hos oss.

 

 

 

Søk her

 

 

 

  • Fylke: Nordland
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 10.03.2024
  • Tiltredelse: 01.08.2024
  • Arbeidssted: Skolene i Alstahaug

 

Kontaktpersoner:

Kenneth Pedersen
mob: +47 91842271

 

Hjemmeside:

www.alstahaug.kommune.no

 

Adresse:

Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen

 

Alstahaug kommune Oppvekst og kultur.

Sandnessjøen i Alstahaug kommune er kystbyen midt på Helgeland. Sandnessjøen er det naturlige utgangspunktet for å oppleve alt som eventyrlige Helgeland har å by på. Hvorfor ikke ta ferieopplevelsene inn i hverdagen? Om sommeren har du tid til en topptur, eller til å ta et blinkskudd av en havørn fra kajakken – etter arbeidstid. På vinterstid er det kort vei til preparerte skiløyper. Vi er også svært stolte av å være en kulturby med bibliotek, galleri, svømmebasseng, teaterscene og kino under samme tak, midt i sentrum. Hvis du blir rastløs er det bare femten minutter til flyplassen og 40 minutter til togstasjonen. Du kan også ta hurtigruten til Bergen, ferge til øyparadiset Dønna/Herøy, eller hoppe på hurtigbåten til festivaløya Træna. Jobb i Alstahaug. Da får du mer tid til det du har lyst til å gjøre.

Del stillingen

Selskap

Alstahaug kommune

Kontaktinfo

  • Kenneth Pedersen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91842271

Lokasjon

  • Sandnessjøen

Søknadsfrist

Mars 10, 2024

Vestre Varanger barnevern – Kontaktperson / teamleder, Fast (søknadsfrist 04.03.2024)

Tanabru

Kontaktperson/teamleder

 

 

Vestre Varanger barneverntjeneste rigger seg for fremtiden!
Vil du være med på å bygge dette spennende laget sammen med oss?

Kommunene i Vestre Varanger – Berlevåg, Båtsfjord, Nesseby og Tana – er en ny etablert felles interkommunal barneverntjeneste med vertskommune i Tana. Denne felles tjenesten har fått tilført ekstra ressurser for å sikre et større og mer robust fagmiljø, samt bedre tjenester til innbyggerne våre.

Vestre Varanger barneverntjeneste skal til sammen bestå av 14 ansatte i de fire kommunene. Det er kontorsteder i Tana, Nesseby, Båtsfjord og Berlevåg.
Reisevirksomhet mellom kommunene vil måtte påregnes.

Tjenesten ligger i tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark. Dette betyr gratis barnehageplass, nedskriving av studielån på inntil kr. 30 000,- i året, særskilt skattefradrag på rundt 20 000,- i året, og fritak for el-avgift. Se https://www.tffk.no/om-oss/tiltakssonen/ for en nærmere beskrivelse av de økonomiske godene ved å bo i Finnmark
Dersom du er en person som brenner for å jobbe med barn, ungdom og deres familier, ser muligheter, er positiv og god på relasjoner, så kan det være at du er den vi søker etter. Vi ser frem til å motta akkurat din søknad.
Vi lyser ut følgende stillinger:
Kontaktperson i undersøkelse/oppfølging.
Kontaktperson i omsorg/ettervern med mulighet for teamleder funksjon.

 

  • Søknadsfrist: 04.03.2024
  • Arbeidsgiver: Tana kommune
  • Stillingstittel: Kontaktperson/teamleder
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4770438050

 

Arbeidsoppgaver

Kontaktperson og teamleder:

  • Saksbehandling og faglig oppfølging av barnevernssaker etter barnevernsloven.
  • Samtaler med barn.
  • Samarbeid og kontakt med barna sine foreldre, fosterforeldre og andre viktige samarbeidspartnere.
  • Forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon i henhold til barnevernsloven og forvaltningsloven.
  • Representere kommunen i saker for barnevern- og helsenemnda eller andre rettsinstanser.
  • Delta i barnverntjenesten sitt utviklingsarbeid.
  • Aktivt bidra til et trygt og positivt arbeidsmiljø.
  • Delta i barnevernet sin akuttvakt.

Teamleder fosterhjem/ettervern:

  • Overordnet ansvar for tjenestene sin arbeid innenfor fosterhjem/ettervern.
  • Ansvar for kvalitetssikring av forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon i henhold til barnevernsloven og forvaltningsloven.
  • Ukentlig oppføling av teamet
  • Individuell veiledning av kontaktpersoner på teamet
  • Delta i læringsnettverk i Øst Finnmark sammen med leder.
  • Delta i lederteam innad i tjenesten

 

Kvalifikasjoner

  • Barnevernspedagog eller sosionom. Annen 3-årig sosialfaglig utdanning kan vurderes da gjerne sammen med erfaring fra kommunalt barnevern og/eller mastergrad.
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med barn og unge.
  • Ønskelig med relevant videreutdanning eller relevant master.
  • Ønskelig med veiledningskompetanse og -erfaring, for eksempel COS, ICDP, PMTO, familieterapi, eller andre modeller/metoder.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Gode IKT-ferdigheter.
  • Førerkort klasse B.
  • Krav om gyldig politiattest før oppstart.
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med minoriteter.
  • Under ellers like vilkår foretrekkes søkere som behersker både norsk og samisk språk.

 

Personlige egenskaper

  • Evne til tillitsfremmende kommunikasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner.
  • Du er ydmyk, tydelig og verdsetter samarbeid.
  • Du kan jobbe selvstendig og i team.
  • Du jobber målrettet og systematisk.
  • Du har evne til faglig og etisk refleksjon.
  • Stor arbeidskapasitet.
  • Du er lærevillig, takler en variert og tidvis uforutsigbar hverdag.

Personlige egenskaper og egnethet vil bli vurdert og vektlagt under ansettelsesprosessen.

 

Vi tilbyr

  • Ukentlig veiledning med faglig og emosjonell støtte.
  • Er du nyutdannet eller uten erfaring fra barnevernet tilbyr vi systematisk opplæring fra dag en.
  • Inspirerende arbeidsmiljø.
  • Fantastiske naturopplevelser.
  • Fleksibel arbeidshverdag.
  • To timer treningstid i uken.
  • Store muligheter for videreutdanning og kurs – tjenesten prioriterer dette høyt.
  • Økonomiske fordeler knyttet til redusert skatt, skattefri nedskriving av studielån og fritak for e-avgift på forbruk
  • God pensjonsordning.
  • Tilsetting og arbeidsvilkår etter gjeldende lover og tariffer
  • Kommunen er behjelpelig med å skaffe bolig
  • Flytteutgifter dekkes iht. kommunens flyttereglement
  • Kommunen inngår i tiltakssonen for Nord Troms og Finnmark med økonomiske fordeler knyttet til redusert skatt, skattefri nedskrivning av studielån og fritak for el-avgift på forbruk.
  • Gratis barnehageplass.

 

Vi skal gjøre hverandre gode

 

Annet:

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentlig selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Søkere vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kun søkere som søker elektronisk via WebCruiter vil bli vurdert. Attester og vitnemål samt to referanser legges ved søknaden.

Det er ikke ønskelig med kontakt fra annonseselgere eller formidlingsbyrå.

 

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Hanne Kjærra
Virksomhetsleder
 Telefon:+47 46400372
E-post:[email protected]

 

Velkommen til Tana kommune hvor alle vakre, hjelpsomme og vennlige mennesker skaper et levende samfunn hvor latteren preger hverdagen i samspill med kjærlighet til fjorden, vidda, vår kultur og folket!

Sentral distriktskommune i Øst Finnmark, omkranset av noen av Norges mest ressursrike fjellvidder,med både karrig fjellvidde, gresskledte fjelldaler og ekstrem kystnatur. Et av Norges beste fiskeområder for røye og ørret – og det er ikke noe vi bare skryter av, det er noe alle forteller som har besøkt våre fjellvidder med fiskestang. Tanavassdraget er verdens viktigste elv for den den Nordatlantiske laksebestanden. Selvsagt er verdens største laks også tatt her.

Å leve og bo i Tana kommune I nordlyset og midnattsolens land, preget av nyskapning, rik på historik og med mangfoldig kultur inviterer vi til et felleskap med styrke og glede. Våre innbyggere byr på seg selv, med genuin interesse, vilje og engasjement.

Vi ønsker at arbeidsplassene i Tana kommune karakteriseres med høy kompetanse, likestilling, medbestemmelse, samarbeid, fleksibilitet, utvikling og frihet. Som ansatt har du mulighet å påvirke din arbeidssituasjon og virksomheten på din arbeidsplass. Kommunens struktur gjør at kommunikasjonen flyter lett i alle retninger.

Del stillingen

Selskap

Tana kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Tana

Søknadsfrist

Mars 4, 2024

Undervisningsstillinger 2024/2025 (søknadsfrist 04.03.2024)

Enhetsleder hjemmetjensten (søknadsfrist 25.02.2024)

 

Enhetsleder hjemmetjenesten

 

 

Vi tilbyr en spennende og allsidig stilling som enhetsleder i hjemmetjenesten

Vi søker en engasjerende, tydelig og trygg leder som ser muligheter, og som ønsker å utvikle mennesker og kultur. Hjemmetjenesten er en del av omstillingsprosjektet Nord-Odal inn framtiden, bemannings ledelse, riktig oppgavefordeling, velferdsteknologi, forebyggende og tverrfaglig arbeid, og hva er viktig for deg – prinsippet, er viktige elementer i omstillingsarbeidet.

Som leder hos oss arbeider du selvstendig og i team med andre i administrasjonen og ledergruppa. Du har ansvar for personalet og deres utvikling sammen med assisterende enhetsleder, og har daglig kontakt med de ansatte som jobber hos tjenestemottakerne. Du følger opp bruk av verktøy og systemer for å opprettholde en god struktur og effektivitet i ansattes arbeidsdag. Oppgavene som enhetsleder er mange, du må trives med å håndtere oppgaver i relativt høyt tempo, det kreves at du er flink til å organisere både deg selv og andre, og at du har gjennomføringsevne.

Vi ønsker en leder som tar tak i ulike situasjoner raskt, er trygg i rollen og som kan vise til gode resultater. Du må beherske å styre innen økonomiske rammer, og samtidig tenke kvalitet. Har god relasjonskompetanse og kan veilede og motivere andre. Du har ansvar for at daglig drift utføres på en måte som sikrer tillit og omdømme.

Hjemmetjenesten yter hjemmesykepleie og praktisk bistand til hjemmeboende innbyggere i hele kommunen, i tillegg til 8 heldøgns bemannede omsorgsboliger. Enheten er inndelt i to geografiske soner, Sand og Mo med totalt 49 årsverk. Enhetsleder er organisert i virksomhetsområdet helse og mestring sammen med sykehjem, fysio/ergo tjenesten, kjøkken og vaskeri.

 

  • Søknadsfrist: 25.02.2024
  • Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
  • Sted: Sagstua
  • Stillingstittel: Enhetsleder
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4755005053

 

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet fag- og personalansvar
  • Budsjett- og økonomiansvar
  • Ansvarlig for internkontroll, HMS og arbeidsmiljø
  • Lede og motivere medarbeidere som sikrer videreutvikling av tjenesten innenfor gjeldende planer og vedtatte mål
  • Utarbeidselse av arbeidstidsplaner i Visma Ressursstyring
  • Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
  • Aktivt bidra i beslutninger om fremdrift, videreutvikling og prioriteringer innen personalledelse, økonomi og kvalitetsutvikling. Sørge for at aktivitetene blir satt i system og fulgt opp i enheten

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier
  • Lederutdanning
  • Ledererfaring på tilsvarende nivå
  • Ønskelig med erfaring fra hjemmetjeneste
  • Erfaring med endringsledelse og omstillingsarbeid
  • Forståelse for og erfaring innen økonomi og budsjettarbeid
  • God forståelse for lederrollen i et politisk/administrativt system
  • Erfaring fra partssamarbeid
  • God innsikt og interesse for fagsystemer, velferdsteknologi og digitalisering
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne på minimum nivå B2
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Inkluderende, tydelig og handlingskraftig
  • Utviklingsorientert, endringsvillig og ser muligheter
  • Gode samarbeidsevner
  • Løsnings-og resultatorientert
  • Sørger for systematisk styring og kontinuerlig forbedring
  • Trives i et aktivt og travelt arbeidsmiljø hvor ingen dager er like

 

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende oppgaver i et faglig sterkt og godt tverrfaglig miljø
  • Mulighet for videreutvikling innen ledelse og fag
  • Noe fleksibilitet i arbeidstid.
  • Gode pensjons og forsikringsordninger i KLP

 

Herredsvegen 2, 2120 Sagstua

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Annbjørg Elisabeth Gentenaar
Kommunalsjef for helse og omsorg
 Telefon:45104111

 

Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort vei til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Oslo ligger bare 1 time unna, med gode kollektivforbindelser. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Det nye prisbelønnede bygget Samling med blant annet kommunens bibliotek, Milepelen kulturhus og Prestgarden kulturfellesskap med tilhold på Sand prestgård, bidrar til et særs aktivt kulturliv med festivaler, teater, kino, pubkvelder og konserter. Dugnadsaktiviteten er høy og gir gode muligheter til å få nye venner.

Nord-Odal har et godt næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere og for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.

Ønsker du å bosette deg her, har kommunen et variert tilbud på byggeklare tomter med beliggenhet. Det er også ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.

Kontakt oss på [email protected]

Del stillingen

Selskap

Nord-Odal kommune

Kontaktinfo

  • Annbjørg Elisabeth Gentenaar
  • Tittel: Kommunalsjef for helse og omsorg
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 45104111

Lokasjon

  • Sagstua

Søknadsfrist

Februar 25, 2024

Undervisningsinspektør, Ringshaug skole (søknadsfrist 10.03.2024)

Ringshaug skole

Undervisningsinspektør

 

 

Fra 1.8.2024 er det ledig 100 % fast stilling som undervisningsinspektør ved Ringshaug skole – Tønsbergs største barneskole med 553 elever. Du finner skolen ca. 6 km øst for Tønsberg sentrum, med kort avstand til sjøen og fine skogsområder.

Kompetanseløft for inkludering og spesialundervisning, Liv og Røre og SMART-oppvekst er blant skolens satsingsområder.

 

Hovedoppgaver

 

  • Ledelse og veiledning av personal og elever på 1. – 3. trinn
  • Koordinering av spesialundervisning, tilpasset opplæring og tidlig innsats
  • Samarbeid med foresatte, PPT, barnevern, helse og andre relevante aktører
  • Ansvar for overgang barnehage-skole
  • Pedagogisk utviklingsarbeid 
  • Timeplanarbeid og ressursutnyttelse
  • Bistå vikaransvarlig med håndtering av fravær/vikarer i samarbeid med resten av ledergruppa
  • Utvikle og følge opp skolens rutiner og systemer
  • Utvikle gode læringsmiljøer for elevene i tett samarbeid med lærere og barneveiledere
  • Noe undervisning kan forekomme
  • Arbeidsoppgaver ellers er fordelt mellom ledelsen. Det må også regnes med at hovedoppgavene kan endre seg med skolens behov.

 

Vi ønsker oss en undervisningsinspektør som

  • kvalifiserer for tilsetting i grunnskolen 1. – 7. trinn
  • har interesse for begynneropplæringen
  • har undervisningserfaring fra barnetrinnet
  • er trygg med det digitale og har erfaring med digital læring
  • holder seg faglig oppdatert og er interessert i skoleutvikling
  • har svært gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • har evner og lyst til å skape gode relasjoner med elever, foresatte og medarbeidere
  • er fleksibel og løsningsorientert
  • er robust og takler hektiske dager
  • har kompetanse/erfaring med spesialpedagogikk
  • har erfaring fra systematisk arbeid med læringsmiljø
  • har stor arbeidsglede og godt humør

Personlige egenskaper som evne til god kommunikasjon, samarbeid, stabilitet og fleksibilitet vektlegges.

 

Vi tilbyr

  • et inspirerende, inkluderende og utviklingsorientert arbeidsmiljø 
  • et dynamisk og stort lederteam 
  • pedagogiske utfordringer og faglig trykk 
  • et godt og trygt elevmiljø 
  • mye godt humør og arbeidsglede 
  • lønns- og arbeidsvilkår som er fastsatt i lov- og avtaleverk

 

Andre opplysninger

  • Politiattest må fremlegges før tiltredelse.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for den enkelte søker, er offentlig informasjon i henhold til Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir det i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.

 

 

Søk her

 

 

  • Referansenummer: 24/3452
  • Fylke: Vestfold
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 10.03.2024
  • Tiltredelse: 01.08.2024
  • Arbeidssted: Ringshaug skole

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

https://tonsberg.kommune.no

 

Adresse:

Halfdan Wilhelmsens Alle 1c 3110 TØNSBERG

 

Ringshaug skole

Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 58 000 innbyggere og er i stadig vekst.

Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 3800 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.

Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Del stillingen

Selskap

Tønsberg kommune

Kontaktinfo

  • André Fürst Aune
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 33406711 mob: +47 91190335

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

Mars 10, 2024

Utdanningsleder, Ringerike vgs (søknadsfrist 11.03.2024)

Akershus tre 2

Utdanningsleder

 

 

Har du et engasjement for skole og skoleutvikling? Vil du være med å lede arbeidet for trivsel og læring for våre ungdommer på Ringerike videregående skole? Da håper vi du blir en del av vårt kollegium og ledergruppe!

Ringerike videregående skole er en tradisjonsrik og fremtidsrettet skole i Hønefoss sentrum. I januar 2021 flyttet vi inn i et flott skolebygg med moderne undervisningsrom og hyggelige fellesarealer. Skolen har ca. 650 elever og 110 ansatte fordelt på utdanningsprogrammene idrettsfag, musikk, dans og drama, salg, service og reiseliv, studiespesialisering og spesialundervisning innen hverdagslivstrening.

Les mer om skolen på www.bfk.no/ringerike-vgs/

Det er ønskelig at søker legger ved kopi av vitnemål og attester.

 

  • Søknadsfrist: 11.03.2024
  • Arbeidsgiver: Buskerud fylkeskommune
  • Stillingstittel: Utdanningsleder
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4767971573
  • Startdato: 01.08.2024

 

Arbeidsoppgaver

  • utdanningsleder for studiespesialisering samfunnsfag og økonomi
  • ledelse av avdelingen i tråd med skolens mål, visjon og satsingsområder
  • ansvar for faglig og pedagogisk utviklingsarbeid i avdelingen, personalansvar og medarbeiderutvikling
  • trinnansvar og elevoppfølging
  • inntil 30% undervisning
  • administrative rutiner
  • andre arbeidsoppgaver må påregnes og arbeidsoppgavene kan endres avhengig av skolens behov

 

Kvalifikasjoner

  • utdanning og ledererfaring innen skoleledelse er ønskelig
  • pedagogisk kompetanse med bakgrunn i fag som skolen tilbyr
  • kunnskap om og erfaring med pedagogisk utviklingsarbeid
  • kunnskaper om tilpasset opplæring, lover og forskrifter
  • god digital kompetanse og gjerne kjennskap til skoleadministrative systemer
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne

 

Personlige egenskaper

Vi ønsker en trygg og tydelig leder som:

  • er god på relasjonsbygging og har en åpen og inkluderende lederstil
  • har gode kommunikasjonsevner og samarbeider godt med kollegaer, elever og foresatte
  • får fram det beste i sine medarbeidere
  • er ansvarsbevisst, strukturert, selvstendig og fleksibel
  • har evne til å inspirere, lede og motivere i tråd med skolens verdier og mål
  • er utviklings- og løsningsorientert

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • tett samarbeid om pedagogisk utviklingsarbeid i ledelsen
  • gode interne stabs- og støttefunksjoner innen økonomi, personal og elevadministrasjon
  • et hyggelig, inkluderende og utviklingsorientert arbeidsmiljø med fokus på elevers læring
  • gode pensjonsvilkår
  • lønns- og arbeidsvilkår i henhold til lov- og avtaleverk
  • gode kontorarbeidsplasser
  • treningsfasiliteter

 

Stangs gate 9, 3510 Hønefoss, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Bjørn Volleng
rektor
 Telefon:90101139

Martin Fure Tangen
administrasjonsleder
 Telefon:41624080

 

Buskerud fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.

Buskerud fylkeskommune har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.

Buskerud fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

Del stillingen

Selskap

Buskerud fylkeskommune

Lenke til firma

https://bfk.no/

Kontaktinfo

  • Bjørn Volleng
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90101139
  • Martin Fure Tangen
  • Tittel: administrasjonsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41624080

Lokasjon

  • Hønefoss

Søknadsfrist

Mars 11, 2024

Helland barneskule: Språkassistentar – 190 % midlertidige stillingar (søknadsfrist 13.03.2024 )

Vestnes kommune

Helland barneskule

Språkassistentar – 190 % midlertidige stillingar – Helland barneskule/SFO

Det er ledig inntil 190 % midlertidige språkassistentstillingar ved Helland barneskule og SFO for perioden 01.08.2024-31.07.2025.

Vi søkjer etter språkassistentar for elevar med ukrainsk og/eller russisk som morsmål.

Språkassistentane skal arbeide både i skulen og på SFO.

Arbeidsoppgåver

– bistå lærarane under undervisning

– oversette og forklare for eleven det lærarane formidlar

– følgje elevane i ulike aktivitetar i skulen og på SFO

– ev. andre oppgåver

Kvalifikasjonar

– du må kunne russisk og/eller ukrainsk

– du må snakke og skrive godt norsk, ønskeleg på nivå B2

– ha god kommunikasjonsevne

– jobbe sjølvstendig og strukturert

– er opptatt av barn og unge si læring og utvikling

– kan rettleie elevane til godt læringsutbytte

– har fokus på klasseleiing

– opptrer som ein trygg og tydeleg vaksen

– er løysingsfokusert og utviklingsorientert

– er fleksibel, omgjengeleg og har god samarbeidsevne

Personlege eigenskapar

– er opptatt av barn og unge si læring og utvikling

– opptrer som ein trygg og tydeleg vaksen

– er løysings- og utviklingsorientert

– er fleksibel, omgjengeleg og har god samarbeidsevne

– fagleg engasjert

– ha evne til å arbeide både sjølvstendig og i team

– det vert vektlagt at ein er personleg eigna

– har godt humør, vilje og evne til å jobbe i eit hektisk miljø

Vi tilbyr

– eit godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
– ein arbeidsplass med fokus på utvikling
– ein kommune som er IA-bedrift og har fokus på nærværsarbeid
– gode pensjons- og forsikringsordningar i tråd med tariffavtale

Tilsettingsvilkår

Løns- og tilsetjingsvilkår i samsvar med gjeldande avtaleverk. Det vert trekt 2 % av lønna i pensjonsinnskot. Kommunen har prøvetidsevaluering.

Ved tilsetting som krev politiattest skal denne ikkje vere eldre enn 3 månader.
Aktuelle søkjarar vert innkalla til samtale eller intervju.

Referansar

Oppgi referansar

Søknad

Vestnes kommune nyttar elektronisk søknadsprosess. Det betyr at det berre er søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem som vil bli tatt i betraktning. Det er viktig at du tar deg tid til å svare på spørsmåla vi stiller og registrerer din CV i søknadsskjemaet. Det er ikkje mogleg å sende vedlegg. Attestar og vitnemål må takast med til intervju.

 

Søk på stillingane her.

 

Kontaktpersonar:

Gisela Stene Smith-Nilsen
mob: +47 99441455

 

Heimeside:

www.vestnes.kommune.no

Adresse:

Skulevegen 2 6390 Vestnes

Vestnes kommune

Helland barneskule har ca. 300 elevar på 1.-7.årssteg. Skulen har skulefritidsordning med ca 90 barn. Helland barneskule ligg sentralt i Vestnes kommune. Skulen ligg i eit flott naturområde nær sjø, skog og fjell. Skulen nyttar seg ofte av den flotte naturen til turar og aktivitetar.

 

Del stillingen

Selskap

Vestnes kommune

Kontaktinfo

  • Gisela Stene Smith-Nilsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99441455

Lokasjon

  • Vestnes

Søknadsfrist

Mars 13, 2024

Lærerstillinger 2024/2025 (søknadsfrist 04.03.2024)

Kristiansund kommune

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Oppvekst
Kristiansund kommune
Søknadsfrist 04.03.2024
 
 
Oppvekst
Kristiansund kommune
Søknadsfrist 04.03.2024
 

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker.

Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

 

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Tove Johannessen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 71574098 mob: +47 45436982

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Mars 4, 2024

Lærerstillinger 2024/2025 (søknadsfrist 03.03.2024)

Sigdal kommune Oppvekst

Oppvekst søker etter

Lærere

 

Har du lyst til å jobbe i en skole som har fokus på trygt og godt skolemiljø, inkludering, tilpasset opplæring og pedagogisk bruk av digitale verktøy i undervisningen? Da må du søke på jobb som lærer i Sigdal!

I Sigdal har vi ledige lærerstillinger i grunnskolen fra og med 1. august 2024, både faste stillinger og vikariater. Stillingene vil kunne være knyttet til en eller flere av skolene våre.

Sigdal har tre barneskoler; på Nerstad, i Prestfoss og i Eggedal, og en ungdomsskole i Prestfoss, med til sammen ca 350 elever. Barneskolene drives fådelt, med basestruktur eller trinnvis sammenslåing. Ungdomsskolen samler elever fra hele kommunen, og er geografisk sentralt plassert i Prestfoss.

Sigdal kommune har som målsetting å være en skapende kommune med vekt på nytenkning og entreprenørskap. I skolene legger vi vekt på tilpasset opplæring, inkluderende læring, trygt og godt skolemiljø, og et godt skole-hjemsamarbeid. Vi har miljøveiledere ved alle skolene. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår pedagogiske bruk av digitale verktøy i undervisningen og vurderingsarbeidet, og har IKT-veiledere ved hver av skolene våre.

Kommunen har nært samarbeid om interkommunale tjenester som PPT, Voksenopplæring og barnevern med Modum og Krødsherad. Vi har også et samarbeid om blant annet IKT-tjenester med andre kommuner i Kongsbergregionen.

Aktuelle arbeidsoppgaver:

Undervisning tilpasset den enkelte skoles behov
Kontaktlærer eller faglærer for klasser, grupper og enkeltelever.
Planlegge, gjennomføre og vurdere variert og framtidsrettet opplæring av høy kvalitet og med god progresjon.
Bidra til skolens utviklingsarbeid og i lærerteam ved skolene.

Kvalifikasjoner:

Godkjent pedagogisk utdanning tilpasset skoleslaget og god kunnskap om Kunnskapsløftet LK-20.

Spesifiser utdanning og antall studiepoeng i søknaden, og fortell om undervisningskompetanse om du har dette. I tillegg er det positivt om du kan vise til praksis fra nye varierte arbeidsmåter, vurderingsformer og skoleutvikling.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Språk:

Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig.

Politiattest:

For ansettelse i skolen kreves gyldig politiattest. Ikke eldre enn 3 måneder gammel attest fremlegges før tilsetting, jfr. Opplæringslovens § 10-9 og forskrift 15. (Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal ikke legges ved søknaden!)

Søknad:

Søkere må gi opplysninger i søknaden hvilke(t) skoleslag de ønsker å søke stilling i. Ønskes en bestemt skole, kan det også avmerkes. Legg ved CV. Denne utlysningen gjelder for de stillinger som måtte bli ledige for skoleåret 2024-2025, med oppstart 1. august 2024. Sigdal kommune kan være behjelpelig med å skaffe medarbeiderne barnehageplass. Vi ønsker deg velkommen som søker til Sigdalskolen – en skole i utvikling!

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25. Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

 

Søk på stillingen her.

 

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 01.03.2024

Tiltredelse: 01.08.2024

Arbeidssted: Skolene i Sigdal

 

Kontaktpersoner:

Anne Hilde Fragått – Prestfoss skole

tlf: 909 62 380

Anne Line eidal

mob: 97782049

Hanne Bredde Vig

tlf: 415 13 702

Irene U. Wærsted

mob: 48062387

Toril Ebbesberg

mob: +47 92868648

Tove-Margrethe Brox

tlf: 917 79 724

 

Hjemmeside:
www.sigdal.kommune.no
Adresse: Borgestubakken 2 3350 Prestfoss

 
Sigdal kommune Oppvekst

Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.

Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.

En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.

Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.

Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.

Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?

Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.

 

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Anne Hilde Fragått
  • Tittel: Prestfoss skole
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 909 62 380
  • Anne Line Eidal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 97782049
  • Hanne Bredde Vig
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 415 13 702
  • Irene U. Wærsted
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 48062387
  • Toril Ebbesberg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 92868648
  • Tove-Margrethe Brox
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 917 79 724

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

Mars 3, 2024