Nes kommune Institusjonstjenesten

Nes sykehjem

Avdelingsleder 100% fast stilling

 

Nes sykehjem trenger en samlende leder som bidrar til utvikling og som har stort engasjement for helse -og omsorgstjenesten i kommunen.

Hvorfor skal du søke akkurat denne stillingen?

– Du får støtte og hjelp av en ledergruppe med høy psykologisk trygghet og bred kompetanse

– Du kommer til et sykehjem som møter beboere, pasienter og pårørende med omsorg og kunnskap

– Du inkluderes i et godt arbeidsmiljø som erkjenner behovet for utvikling

– Du får bruke din kompetanse og du kommer til å lære mye

– Du får en jobb med gode og fleksible arbeidsbetingelser

Nes sykehjem har 118 plasser. Plassene inkluderer kommunalt akutte døgnplasser (KAD), andre korttid,- og rehabiliteringsplasser og langtidsplasser på skjermet og somatisk avdeling.

Sykehjemmet har to legestillinger, fagutviklingssykepleier, fagansvarlige sykepleiere på hver avdeling og ellers mange dyktige medarbeidere som gjør sitt ytterste for at beboere/pasienter og pårørende skal ha en god hverdag. Den utlyste stillingen er på en somatisk langtidsavdeling.

Nes sykehjem har startet et spennende utviklingsprosjekt for å møte fremtidens behov. Endringer i stillingens ansvar og oppgaver kan derfor forekomme.

Endringer i befolkningssammensetning og mangel på helsepersonell gjør det nødvendig å tenke nytt – og vi er allerede godt i gang. Gjennom prosjektet «Oppgavedeling TØRN kommune» ser vi på hvordan arbeidsoppgaver, roller og organisering kan tilpasses for å skape en mer bærekraftig og effektiv drift på sykehjemmet.

Arbeidsoppgaver

Kvalitetsutvikling, fagansvar og ivaretakelse av pasientsikkerhet
Personalledelse og HMS-arbeid
Tilrettelegge for daglig drift
Budsjettere og overholde økonomiske rammer
Være pådriver for faglig og organisatorisk utvikling

Kvalifikasjonskrav

Relevant helsefaglig utdanning på bachelornivå
Ønskelig med formell lederkompetanse
Ledererfaring som inkluderer personalledelse
Erfaring med endrings og utviklingsarbeid
God digital kompetanse
Erfaring med turnusplanlegging og kjennskap til Gat eller tilsvarende er ønskelig
Beherske norsk skriftlig og muntlig tilsvarende nivå C1 (Bergenstesten). Språknivå B2 kan vurderes
Personlig egnethet vil bli vektlagt (se personlige egenskaper)

Personlige egenskaper

Evne til å bygge relasjoner
Evne til å inspirere og motivere andre
Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
Evnen til beslutningstaking og prioritering under press
Strukturert og god til å prioritere
Nytenkende og utviklingsorientert
Evne til å analysere utfordringer og finne løsninger
God økonomiforståelse
God arbeidskapasitet

Vi tilbyr

Et godt arbeidsmiljø med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en virksomhet i utvikling
Lederutviklingsprogram i regi av Nes kommune (LUP)
Et aktivt kompetanseutviklingsmiljø
Lønn etter avtale og fleksitidsordning
Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Søknadsprosessen

  • Før tiltredelse må gyldig politiattest fremvises, ikke eldre enn 3 måneder.
  • Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser må oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

Referansenummer: 2025/3900

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Sektor: Helse og omsorg

Søknadsfrist: 03.11.2025

Tiltredelse: 26.01.2026

Arbeidssted: Nes sykehjem

 

Kontaktpersoner:

Eli Haukland, Virksomhetsleder

mob:  +47 99106988

 

Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse: Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Institusjonstjenesten

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Eli Haukland
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 991 06 988

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 3, 2025