Grimstad skjærgård banner

 

Avdelingsleder på korttidsavdelingen

 

Hjemmetjenester og rehabilitering, Grimstad kommune

Vil du være med å videreutvikle fremtidens tjenester på korttidsavdelingen?

Avdelingsleder på korttidsavdelingen går over i nyopprettet stilling som avdelingsleder i hjemmebaserte tjenester, og vi søker derfor etter ny leder i en spennende avdeling.

Kommunens korttidsavdeling består av 28 plasser. Avdelingen arbeider meg flere innovative utviklingsprosjekter og har etter nyttår innført ny organisering etter oppgavedeling. Avdelingen samarbeider tett med sykehjemsleger, fysioterapeuter, ergoterapeuter, tjenestekontor og hjemmetjenesten.

Det må tenkes nytt for å kunne møte de store utfordringene samfunnet står overfor. I det pågående endringsarbeidet har avdelingsleder et sentralt ansvar sammen med enhetsleder. Et viktig område er helseteknologi, rehabilitering og mestring som bidrar til at innbyggere kan bo lengst mulig hjemme.

Stillingen organisert i enhet hjemmetjenester og rehabilitering sammen med hjemmebaserte tjenester og Mestring og rehabilitering. Virksomheten har i dag 29 årsverk.

Avdelingsledere i helse- og omsorgssektoren har fullt ansvar for personell, økonomi, fag og informasjon. Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder.

Fellesnevneren og nøkkelen for å lykkes er menneskene i organisasjonen.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 08.09.2024
Arbeidsgiver: Grimstad kommune
Sted: Grimstad
Stillingstittel: Avdelingsleder på Korttidsavdeling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4817132718

Arbeidsoppgaver

Ansvar for personal, økonomi, fag og informasjon i egen avdeling
Sikre gjennomføring kommunens overordne mål og strategi via enhetens virksomhetsplan bruke virksomhetsstyring som et aktivt ledelses-, styrings- og rapporteringsverktøy
Tjenesteutvikling og innovasjonsarbeid, økt innføringstakt når det gjelder digitalisering og jobbe fram nye løsninger på gamle utfordringer. Samarbeide eksternt med aktuelle samarbeidsparter, forskningsinstitusjoner mv.
Ansvar for at innbyggere med behov tjenester innenfor fagområdene får et tilfredsstillende tjenestetilbud innenfor gitte økonomiske rammer
Bidra til å forvalte og videreutvikle avdelingen og enheten slik at overordne målsettinger blir gjennomført og at innbyggernes interesser og rettigheter blir ivaretatt, samt sikre god dialog med pårørende
Ansvar for å følge opp egen ansattgruppe, videreutvikle den enkelte ansatte og tilrettelegge for et godt samarbeidsklima
Sikre at tjenestene som leveres er i overenstemmelse med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer, herunder sikre godt partsamarbeid
Fremme høyt jobbnærvær gjennom godt samarbeid med verneombud, tillitsvalgte og medarbeider
HMS ansvar og oppfølging av ledelse og kvalitetsforbedring innenfor egen avdeling.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå, med tilleggsutdanning innen ledelse
Dokumentert ledererfaring innen kommunal/offentlig sektor
Erfaring med personal, rekruttering og administrative oppgaver
Erfaring fra endrings- og omstillingsarbeid
Ha god rolle, – system- og organisasjonsforståelse
Ha god kjennskap til relevante lov- og avtaleverk
Ha kompetanse på økonomistyring og økonomiforståelse
Ha kompetanse på digitale verktøy og digital forståelse
Ledererfaring fra arbeid som inngår i virksomhetens fagområder
Ha gode kommunikasjons- og formidlingsevne både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

Ha gjennomføringsevne og et strategisk blikk som tar utgangspunkt i tillit, mestring og endring
Ha evne til å bygge gode relasjoner og være en nærværende og aktiv kulturbygger der psykologisk trygghet er en sentral del av lederskapet
Ha gode samarbeidsevne inn mot egen virksomhet, øvrige virksomheter og enhetene i sektoren samt mot øvrige sektorer i kommunen
Ha evne til å jobbe selvstendig samtidig som det skapes gode resultater sammen med tjenesteleder, virksomhetens medarbeidere og i god dialog med tillitsvalgte
Ha evne til å motivere andre og gi retning og evner til å skape en god lagånd og godt samarbeid
Ha gode delegasjonsevner
Ha evne til å se muligheter fremfor begrensninger
Ha evne til å håndtere både strategisk og operativ drift og gjøre riktige prioriteringer underveis
Ha kompetanse til å gjennomføre og implementere innovasjon og endringer
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Mulighet til å påvirke utviklingen i et sentralt satsingsområde for kommunen
En avdeling/virksomhet i en rivende utvikling, blant annet stort fokus på oppgaveorganisering, digitalisering og innovasjon.
En enhet som jobber systematisk med etikk, tjeneste- og kompetanseutvikling
Et positivt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kolleger som ønsker å gjøre hverandre gode
Bedriftsidrettslag og leasing av el-sykkel
Konkurransedyktig lønn
Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Bark Silas vei 8, 4876 Grimstad, Norge

Kontaktinformasjon

Eva Irene Ødegård, Enhetsleder
Telefon:  +47 911 08 442

 

Velkommen til Grimstad kommune!

Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.

Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.

«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.

Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’en.

Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4

 

Del stillingen

Selskap

Grimstad kommune

Kontaktinfo

  • Eva Irene Ødegård
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 911 08 442

Lokasjon

  • Grimstad

Søknadsfrist

September 8, 2024