Juridisk rådgiver innen eiendoms- og avtalerett
Bygg fellesutgifter, Nes kommune
Nes kommune har ledig nyopprettet 100 % fast stilling som juridisk rådgiver innen eiendoms- og avtalerett.
Eiendom er en viktig del av virksomheten Bygg og eiendom, og som juridisk rådgiver vil du være en viktig medspiller for å nå kommunens mål om utvikling og salg av nærings- og boligeiendom. Bygg- og eiendom er organisert i Kommunalområdet Samfunn og miljø har ansvar for å ivareta kommunens interesser som grunneier, prosjektering, drift- og vedlikehold av kommunens formålsbygg og kommunale boliger, renhold og vaskeri samt de personrettede virkemidler som startlån, bostøtte, tilskudd og økonomisk råd og veiledning. Målet er at alle innbyggere skal kunne bo trygt og godt, og mestre egen hverdag.
Som juridisk rådgiver vil du få spennende arbeidsoppgaver i en variert arbeidshverdag. Du vil representere kommunen utad i dialog med utbyggere, grunneiere og innbyggere.
Søknadsfrist: 14.02.2022
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Juridisk rådgiver innen eiendoms- og avtalerett
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4466362945
Arbeidsoppgaver
Salg og utvikling av eiendom – nærings- og boligeiendom
Bistå ved framskaffelse av kommunalt disponerte boliger
Avtalerett – herunder avtale om inn- og utleie av eiendom og bygg
Utredningsarbeid og saksforberedelse til politisk behandling
Videreutvikle en god avtale- og eiendomsforvaltning
Behandle klagesaker innen forvaltningsloven
Virksomhetens rådgiver/fagansvarlig innen eiendomsrett og husleierett
Kvalifikasjoner
Master i rettsvitenskap eller Cand.jur., evt. tilsvarende utdanning fra utlandet godkjent i Norge
Det er ønskelig med kurs i spesiallovene tilknyttet eiendoms- og avtalerett
Det er ønskelig med relevant erfaring fra offentlig forvaltning
Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
Du må kunne jobbe selvstendig, men også i team
Du må være analytisk og løsningsorientert
Du må være strukturert og ha god arbeidskapasitet
Du må være positiv og like nye utfordringer
Du må være lærevillig
Du må være samarbeidsvillig, serviceinnstilt og god på relasjoner
Du må ha gode IKT kunnskaper
Du må ha god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne, og ha fokus på klart språk
Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr
Godt tverrfaglig arbeidsmiljø og spennende arbeidsoppgaver
En variert hverdag
Lønn etter avtale
Fleksibel arbeidstid
Medlemskap i kommunal pensjonsordning
Sentral beliggenhet på øvre Romerike
Kort avstand til kollektivknutepunkt
Annet
Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger. om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kommunen ønsker ikke å bli kontaktet av annonse/telefonselgere.
Rådhusgata, 2150 Årnes, Norge
Søk på stillingen her.
Kontaktinformasjon
Hilde Bentstuen Nordby, Virksomhetsleder
411 02 727
hilde.bentstuen.nordby@nes.kommune.no
Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her