Avdelingsleder legesenter
Bryggerigata 8, Lillehammer kommune
Vi søker en operativ avdelingsleder for vårt nye kommunale legesenter. Du må ha stort engasjement og arbeidskapasitet. Avdelingsleder må ha evne til å motivere og legge til rette for tett samarbeid blant medarbeidere og andre samarbeidspartnere. Vi ønsker en avdelingsleder som skal være med å bidra til å skape en kultur for læring, forbedring og kontinuerlig utvikling. Du må tåle å stå i dager med høyt tempo hvor raske avgjørelser og god logistikk er avgjørende i arbeidshverdagen. Du må være fleksibel og kunne gå inn i driften ved behov.
Legesenteret ligger sentralt til i Lillehammer og vil stå nyoppusset over to etasjer før sommerferien. Det er 8 kommunalt ansatte fastleger, 2 LIS1 leger og 7 helsesekretærer som er tilknyttet senteret.
Stillingen er underlagt tjenesteleder for legehelsetjenesten.
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 17.01.2024
Arbeidsgiver: Lillehammer kommune
Sted: Lillehammer,
Stillingstittel: Avdelingsleder
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform:Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4746813179
Arbeidsoppgaver
Leder med fag-, kvalitet-, drift-, personal- og økonomiansvar.
Personalansvar for leger og helsesekretærer.
Daglig drift og organisering av senteret
Du vil være en nøkkelperson i utviklingen av avdelingen.
Tilrettelegge for samarbeid innad i avdelingen og ut mot andre aktører.
Utvikling av fag- og arbeidsmiljøet på avdelingen.
Utøvende arbeid i avdelinga (telefon, journalarbeid, resepsjonsarbeid mm).
Sørge for at tjenesten er etisk forsvarlig.
Utarbeidelse og oppfølging av HMS-arbeid.
Rekrutteringsarbeid.
Kvalifikasjoner
Autorisasjon som lege/sykepleier/helsesekretær, evt annen relevant helseutdannelse kan vurderes.
Relevant ledererfaring og/eller lederutdanning, evt villig til å ta lederutdanning.
Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig.
Gode IT kunnskaper med kjennskap til legejournalsystemer. Senteret bruker Pridok som pasientjournal.
God økonomisk forståelse.
Erfaring som ansatt ved legekontor vektlegges.
Personlige egenskaper
Du er en tydelig og synlig fagperson.
Du er en leder som bygger positive relasjoner, veileder dine medarbeidere og oppleves som åpen og inkluderende.
Du har evne til å kunne prioritere i en hektisk arbeidshverdag.
Du evner til å jobbe selvstendig og i team.
Du er nytenkende, motiverende og skaper engasjement hos dine medarbeidere.
Du er fleksibel og løsningsorientert.
Du har gode kommunikasjonsevner og relasjonskompetanse.
Du er omstillingsvillig.
Ved ansettelse vil det bli lagt stor vekt på personlig egnethet.
Politiattest i h.h.t. lov om Helsepersonelloven § 20 a må fremlegges før tiltredelse.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende stilling ved en moderne legekontor.
Konkurransedyktige betingelser.
Pensjonsordning gjennom KLP.
Et godt arbeidsmiljø med sterkt fokus på faglighet og utvikling.
Adresse: Bryggerigata 8, 2609 Lillehammer, Norge
Kontaktinformasjon
Miriam Tvedt, Tjenesteområdeleder Legehelsetjenesten
Telefon: +47 917 05 889
E-post: miriam.tvedt@lillehammer.kommune.no
Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju.
Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her