SLT og oppvekstkoordinator
Nes kommune søker etter en dyktig og engasjert SLT- og oppvekstkoordinator i 100 % fast stilling.
SLT står for Samordning av Lokale rus- og kriminalitetsforebyggende Tiltak. SLT-modellen er en modell for å samordne rus- og kriminalitetsforebyggende tiltak for barn og unge. Gjennom å koordinere informasjon, kunnskap og ressurser mellom kommunale aktører og politi, samt næringsliv og frivillige organisasjoner, skal modellen fremme gode og trygge oppvekstsvilkår. Som SLT-koordinator vil du få mulighet til å heve kvaliteten på det rus- og kriminalitetsforebyggende arbeidet i kommunen.
Stillingen er organisert under kommunalområdet oppvekst og utdanning, og du vil inngå i det tverrfaglige samarbeidet rundt barn og unge i Nes kommune. Som oppvekstkoordinator så vil du få ansvar for ungdomsråd og bistå med å koordinere kommunalområdets arbeid med internkontroll og nettsider. Andre forvaltningsoppgaver må påregnes etter behov og avklaring.
Arbeidstiden er hovedsakelig dagtid, men noe arbeid på ettermiddag og kveld må påregnes.
Søknadsfrist: 27.05.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: SLT og oppvekstkoordinator
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 1 00
Webcruiter-ID: 4808301990
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle SLT-arbeidet i Nes kommune
- Relasjonsbygger på tvers og god på samhandling og samskaping med barn og unge, foresatte, politi og tverrfaglige tjenester
- Planlegging og gjennomføring av ungdomsråd
- Diverse koordineringsoppgaver og forvaltningsarbeid i kommunalområdet oppvekst og utdanning
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig helse- og sosialfaglig utdanning, pedagog med videreutdanning, eller annen relevant utdanning
- Faglig oppdatert – god kunnskap om hva som skal til for å lykkes med tverrfaglig samarbeid
- Prosess/prosjektkompetanse
- Oppdatert på rettigheter og lovverk
- Ønskelig med erfaring med kartleggings- og dokumentasjonsarbeid
- Har god digital kompetanse
- God norsk skriftlig og muntlig formidlingsevne
Personlige egenskaper
- Omgjengelig og positiv innstilling
- Evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Løsningsorientert og metodisk
- Ser muligheter og styrkene i mangfold
- Evne til strategisk tenking og analytisk tilnærming
- Stor arbeidskapasitet og høy gjennomføringsevne
- Ansvarsfull og fleksibel
- Evne til samarbeid og evner å skape gode relasjoner og nettverk
Personlige egenskaper vektlegges.
Vi tilbyr
- En sterk faglig organisasjon i utvikling
- Bredt tverrfaglig samarbeid
- Et inkluderende arbeidsmiljø, med gode, rause og dyktige kolleger
Lønn etter gjeldende tariff
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge
Kontaktinformasjon
Ingar Døhlen
Assisterende kommunedirektør
Telefon:920 87 978