Har du interesse for lønns- og HR-arbeid og god på bruk av digitale verktøy ?
Saksbehandler lønn – HR
Vi har ledig vikariat med sannsynlighet for fast tilsetting
Vi søker deg som har interesse for lønnsarbeid og HR-feltet for øvrig – som raskt setter seg inn i nye rutiner. Du er nøyaktig, er god på bruk av digitale verktøy og tåler til tider stort arbeidspress.
Stillingen er organisert i virksomhet HR, i Kommunalområdet Støtte og utvikling. HR består av 9 dyktige og engasjerte medarbeidere, og vi har et godt arbeidsmiljø.
Kommunalområdet Støtte og utvikling legger til rette for og bidrar til digitalisering, innovasjon og utvikling av administrative tjenester til virksomhetene i kommunen. Kommunalområdet utøver arbeidsgiverrollen i det daglige og er en støtte for kommunen i arbeidet med økonomiprosesser, forhandlinger, lederutvikling, plan- og strategiarbeid, rådgivning og utviklingsarbeid.
Dine arbeidsoppgaver og ansvarsområder vil være:
Hovedsakelig generelt lønnsarbeid, kontroller- og forvaltningsoppgaver
Bidra til forbedring av prosedyrer og rutiner – og implementering av nye arbeidsprosesser
Holde deg oppdatert på relevant lov- og avtaleverk
Faglig/tverrfaglig samarbeid innen stillingens arbeidsområder
Veilede og informere ledere i lønnsspørsmål/HR
Andre oppgaver innen HR-feltet
Arbeidshverdagen vil bestå av varierte oppgaver knyttet til registrering og kontroll av lønn for kommunens ansatte. Dette innebærer også intern og ekstern rapportering av personaladministrative data. Du vil jobbe mot frister, delta i møtevirksomhet og ha mye veiledning over telefon og e-post. Du vil jobbe i lønnssystemet VISMA Enterprise PLUS i tillegg til å utarbeide dokumentasjon og oversikter i Word og Excel.
Arbeidsområdet er i stadig utvikling og lønnsarbeidet/HR vil endre seg i takt med digitale løsninger.
Kvalifikasjoner
Bachelor innenfor økonomi/administrasjon
Solid erfaring fra lønnsarbeid kan kompensere for deler av utdanningskravet
Ønskelig med relevant erfaring fra lønnsarbeid/HR
God kompetanse om lov og avtaleverk
Beherske Excel som arbeidsverktøy
God digital kompetanse og systemforståelse
Personlige egenskaper som det vil bli lagt vekt på
Nøyaktig, ryddig og ansvarsbevisst
Serviceinnstilt, fleksibel og god til å samarbeide
Tar initiativ og kan jobbe selvstendig og effektivt
Nytenkende og utviklingsorientert
God skriftlig og muntlig formidlingsevne
Vi tilbyr
Et godt arbeidsmiljø med faglig interesserte og dyktige kolleger.
Interessante og krevende faglige utfordringer i en stor og kompleks organisasjon.
Gode muligheter til personlig og faglig utvikling.
Fleksitidsordning.
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Arbeidssted i en kystnær kommune med mange fritidsmuligheter
Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement.
For stillingen gjelder det 6 måneders prøvetid.
Tilsettingen vil skje på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
For nærmere opplysninger om stillingen:
HR-sjef Cathrine Fosso, tlf. 99234115 cathrine.fosso@kragero.kommune.no
Lønningssjef Siv Lia tlf. 97994257, Siv.lia@kragero.kommune.no
Søknad
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.
Søknad fremmes elektronisk via kommunens hjemmesider: www.kragero.kommune.no – ledige stillinger.
Kopi av vitnemål og attester tas med ved et eventuelt intervju/forespørsel.
Dersom du har problemer med registreringen, kan du henvende deg til HR v/Stine Husabø, tlf.: 41 32 35 53 eller epost: stine.husabo@kragero.kommune.no
I likhet med alle andre offentlige stillinger, vil det for denne stillingen bli utarbeidet en søkerliste som gir informasjon om navn, kjønn, kommune og alder på alle som søker stillingen. Denne søkerlisten vil i utgangspunktet ikke sendes ut, men vil være offentlig og derfor tilgjengelig for alle som ber om innsyn. Det er mulig å søke om å slippe å stå på den offentlige søkerlisten, men kravene er strenge. Ønsker du at navnet ditt ikke skal stå på denne listen, må du markere og begrunne dette i det elektroniske søknadskjemaet. Dersom søknaden ikke innvilges, vil du få mulighet til å trekke deg fra prosessen.
Fylke: Vestfold og Telemark
Jobbtype: Vikariat
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 31.12.2022
Tiltredelse: 01.02.2023
Arbeidssted: Rådhuset
Kontaktpersoner:
Cathrine Fosso
mob: +47 992 34 115
Siv Lia
mob: +47 97 99 42 57
Hjemmeside:
https://www.kragero.kommune.no/
Adresse: Rådhusgata 5 3770| Kragerø
Kragerø kommune Virksomhet HR
Kragerø er en kjent sommerby som ligger vakkert til ved kysten med et mylder av øyer og skjær – Perlen blant kystbyene. Naturen, skjærgården, kunst og kultur sammen med fargerik småbyidyll legger til rette for gode opplevelser og et berikende friluftsliv til alle årstider. Kragerø kommune har ca. 10500 innbyggere og et variert nærings- og kulturliv. Kommunen har full barnehagedekning, et desentralisert grunnskoletilbud og videregående skole med et variert tilbud. Innenfor en reisetid på en time når du en rekke større byer i regionen og sentrale kommunikasjonsknutepunkter. Aktive innbyggere, lag og foreninger, næringslivet og kommunen arbeider sammen til felles innsats og bidrar til at Kragerø er et godt sted å bo, besøke og drive næring i.