Rådgiver/konsulent i politisk sekretariat
Administrasjon og styring, Nes kommune
Er du opptatt av politikk og administrasjon, og kan tenke deg å jobbe med kommunevalget i 2023?
Vi har ledig et spennende vikariat fra april-november med oppgaver knyttet til politisk sekretariat og gjennomføring av kommunestyre- og fylkestingsvalg i 2023. Det kan bli aktuelt med andre oppgaver i tillegg, for eksempel saksbehandling. Stillingen er organisatorisk plassert i kommunalområde Administrasjon og styring, avdeling Fellestjenester.
Vi søker en positiv, fleksibel og tillitsskapende medarbeider, som liker varierte arbeidsoppgaver og som kan ta i et tak når det trengs. Du vil jobbe både i digitale verktøy, som kommunens sak-/arkivsystem og møtemodul, og ta del i det operative og praktiske arbeidet knyttet til valg. Noe kveldsarbeid må påregnes.
Den rette kandidaten er serviceinnstilt, strukturert og løsnings- og samarbeidsorientert.
Søknadsfrist: 16.01.2023
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Rådgiver/konsulent i politisk sekretariat
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4595008737
Arbeidsoppgaver
Oppfølging av politisk møteportal for folkevalgte organer og tilhørende saksdokumenter, herunder publisering, kunngjøring, innkalling og protokollering (møtesekretær)
Oppgaver knyttet til gjennomføring av kommunestyre- og fylkestingsvalg i 2023
Saksbehandling eller andre oppgaver i avdelingen, avhengig av kandidatens kompetanse og erfaring
Politiske møter og oppgaver i forbindelse med kommunevalget foregår delvis på kveldstid. Du må derfor påregne noe kveldsarbeid
Kvalifikasjoner
Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole, f.eks. samfunnsvitenskap, humanistiske- eller juridiske fag. Særlig relevant erfaring kan veie opp for utdanningskravet
Fordel med erfaring fra eller kjennskap til offentlig sektor/forvaltning, f. eks kommunal virksomhet og politiske prosesser
Fordel med erfaring fra valggjennomføring
Ønskelig med erfaring eller kjennskap til bruk av elektronisk saksbehandlingsverktøy, gjerne Acos Websak
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
Du må kunne arbeide selvstendig, ha stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsegenskaper
Du må være serviceinnstilt og strukturert, og klare å ha flere baller i lufta på en gang
Du må ha god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
Vi tilbyr
Selvstendige arbeidsoppgaver
Hyggelige kollegaer
Fleksibel arbeidstidsordning
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge
Kontaktinformasjon
Hege Holth, Kvalitetssjef
908 52 293
hege.holth@nes.kommune.no
Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her