Planrådgiver

 

 

Vi søker deg som ønsker å jobbe i et aktivt miljø med spennende og varierte arbeidsoppgaver. Hovedarbeidsoppgaver vil være knyttet til behandling av reguleringsplan, men også planavdelingens øvrige oppgaver.

Planavdelingen består av 7 planleggere, og hører til kommunalområdet Samfunn og miljø. Avdelingens hovedoppgaver er reguleringsplaner, kommunedelplan, kulturminneforvaltning, og tettstedsutvikling. Arbeidsfeltet er allsidig og variert, og oppgavene vil være knyttet til både saksbehandling, råd og veiledning. Utfordringene strekker seg fra urban utvikling av stasjonsbyen Årnes, videreutvikling av tettsteder og forvaltning av kulturlandskapet. Sammenhengen fra plan til byggesak og oppgaveløsning på tvers av fagfelt er viktig for oss. Dette ønsker vi at vår nye planrådgiver skal være med å videreutvikle.

Vi oppfordrer både erfarne og nyutdannede å søke.

 

  • Søknadsfrist: 15.01.2024
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Årnes
  • Stillingstittel: Planrådgiver
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4743302261

 

Aktuelle arbeidsoppgaver

  • Planlegging og saksbehandling etter plan- og bygningsloven, herunder
    – Veiledning i plansaker og gjennomføring av oppstartmøter
    – Samhandling mellom ulike fagområder, regionale myndigheter, utbyggere, næringsliv, ulike samfunnsaktører, grunneiere og befolkningen for øvrig
    – Fremme planforslag for politisk behandling
  • Saksbehandling av dispensasjoner
  • Revidere/tegne plankart
  • Oppdatere planregisteret
  • Bidra i arbeidet ved rullering av kommuneplanens arealdel
  • Bidra til utvikling og oppdatering av rutiner og veiledningsmateriell innen området
  • Bidra i arbeidet med utbyggingsavtaler
  • Bidra i ekspropriasjonssaker m.m.

 

Kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis utdanning på mastergradsnivå med fagbakgrunn som fysisk planlegger, arkitekt, landskapsarkitekt, geograf eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og relevant lovverk
  • Relevant praksis med plan og bygningsloven er ønskelig
  • Det er ønskelig med kjennskap til samspill mellom administrasjon og politikk
  • Beherske moderne IKT-verktøy godt
  • Gode norskkunnskaper med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

 

Personlige egenskaper

  • Du må ha gode samarbeidsevner og være god til å kommunisere i møte med ulike mennesker
  • Du må ha evne til å arbeide selvstendig, målbevisst og sammen med andre for å oppnå gode resultater
  • Du er ansvarsbevisst, effektiv og strukturert. Samtidig er du løsningsorientert og fleksibel
  • Du må ha god arbeidskapasitet og trives med høyt arbeidstempo
  • Du trives med å omgås mennesker
  • Vi legger stor vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen

 

Vi tilbyr

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
  • Mulighet for å jobbe tverrfaglig
  • En variert hverdag
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

 

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Mona Helene Balterud
Avdelingelder
 Telefon:479 97 994
E-post:mona.helene.balterud@nes.kommune.no

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Mona Helene Balterud
  • Tittel: Avdelingelder
  • E-Post: mona.helene.balterud@nes.kommune.no
  • Mobil/Tlf: 479 97 994

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 15, 2024