Kokk / institusjonskokk, Stonglandet Sykehjem (søknadsfrist 02.02.2025)

Stonglandseidet sykehjem - kjøkken

 

Kokk/institusjonskokk på Sør-Senja

 

Stonglandet sykehjem søker deg! 

Vil du jobbe med mat i hjertet av vårt sykehjem, og tilføre liv gjennom god lukt og aktivitet fra kjøkkenet som gir glede og følelse av hjem for våre pasienter? Vil du bli en del av kollegiet på sykehjemmet? 

Senja kommune har rundt 15 000 innbyggere og er størst innen fiskeri- og sjømat i Nord-Norge. Det er en positiv utvikling innen landbruk, industri, energi, handel og service. Innen reiseliv opplever Senja den største veksten i landsdelen med ideelle forhold for å oppleve naturen. Stonglandseidet ligger på sørsiden av Senja, 45 km fra kommunesenteret Finnsnes. Padling med kajakk, øyhopping med sykkel, toppturer/turløyper og rekreasjon i mektig natur gir minneverdige opplevelser.  

Kjøkkenet lager middag til 20-30 personer. Vi utleverer mat i hjemmetjenesten 7 dager i uken.   

Vi har p.t. ledig:

Kokk/ institusjonskokk i 100 % fast stilling med jobb hver 2.helg. 

Alle som er bosatt og jobber i Senja kommune, vil etter nye regler fra 01.01.25, kunne søke om sletting av gjeld fra lånekassen etter 1 år.

 

Kvalifikasjonskrav: 

  • Fagbrev som kokk eller institusjonskokk.  
  • Ufaglærte med god erfaring innen kjøkken kan søke og vil bli vurdert dersom de forplikter seg til å ta fagbrev innen rimelig tid. 
  • Kjennskap til IK-mat og HACCP er en fordel 
  • Søker må beherske norsk muntlig og skriftlig. 

Vi søker deg som: 

  • Er kvalitetsbevisst. 
  • Er selvstendig, engasjert, tar initiativ og fullfører oppgaver.

  • Er tilpasningsdyktig og må raskt kunne sette deg inn i nye områder og løse oppgaver og utfordringer 
  • Har gode samarbeidsevner. 
  • Er ansvarsfull og pliktoppfyllende.  
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt  

 

Vi tilbyr:

  • En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler 
  • Lønn etter tariff og kvalifikasjoner
  • Opplæring gis 

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. 

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Troms
Søknadsfrist: 02.02.2025
Tiltredelse: etter avtale
Arbeidssted: Senja

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

www.senja.kommune.no

 

Adresse:

Sykehjemsveien 20 9392 Stonglandseidet

 

Stonglandseidet sykehjem – kjøkken

Senja kommune er en av Nord-Norges mest spennende kommuner, kjent for sine naturskjønne omgivelser og sitt sterke fokus på bærekraft og utvikling. Kommunen har høye ambisjoner for sine tjenester og søker ledere som vil være med på å forme fremtiden.

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Cecilie Halsnes
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99157775

Lokasjon

  • Stonglandseidet

Søknadsfrist

Februar 2, 2025

Risør ungdomsskole – Undervisnings – stillinger 2025 / 2026 (søknadsfrist 01.03.2025)

 

Lærere for skoleåret 2025/2026 – Risør ungdomsskole

 

 

Er du en faglig dyktig kollega med glimt i øyet og et stort hjerte for elevene?

Da ønsker vi at du skal bli en del av vårt fantastiske arbeidsmiljø på Risør Ungdomsskole. På skolen liker vi å skape resultater sammen, og vår teamorganisering er hjertet i organisasjonen. Profesjonsfellesskapet er preget av delingskultur, latteren sitter løst og det er stor takhøyde for gode diskusjoner.

Skolen tar alltid godt imot nye lærere, og har egne veiledere som sørger for at du får en god start hos oss.

Skolen har behov for lærere med kompetanse i de fleste fag.

 

Søknadsfrist: 01.03.2025
Arbeidsgiver: Risør kommune
Stillingstittel: Lærerstillinger 2025/2026 – Risør ungdomsskole
Stillinger: 2
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4897709557
Startdato: 01.08.2025

 

Arbeidsoppgaver

  • Undervise i relevante fag på ungdomstrinnet.
  • Kontaktlæreransvar.
  • Undervise i lesing og skriving, og derfor beherske norsk på høyt nivå.
  • Delta i skolens profesjonsfelleskap.
  • Beherske digitale verktøy på høyt nivå.
  • Undervise elever med særskilte behov.

 

Kvalifikasjoner

  • Våre nye lærere må ha godkjent utdanning for 8.-10. trinn.
  • De som tilsettes må fremlegge godkjent politiattest ihht opplæringsloven.

 

Personlige egenskaper

  • Skolen ønsker seg lærere som er stolte av yrket sitt, og som ønsker å utgjøre en forskjell for elevene.
  • Vi trenger samarbeidsorienterte kolleger som aktivt bidrar til at både elevene og kollegene lykkes i arbeidet sitt, og som arbeider i nær kontakt med foreldrene.
  • Lærerne må være gode klasseledere med høy relasjonskompetanse og gjerne med glimt i øyet.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

Et strålende arbeidsmiljø hvor latteren sitter løst og vi løser utfordringer sammen. Sosiale aktiviteter gjennom året, og et arbeidsmjilø som preges av samarbeid, støtte og åpenhet. Skolen ligger i tillegg fantastisk plassert, med kort vei til idrettsanlegg, sjøen og skogen.

Forøvrig tilbyr Risør kommune:

  • God pensjonsordning og personalforsikring.
  • Mulighet for fag-/kompetanseutvikling.
  • Lønn og andre vilkår etter gjeldende tariffavtaler.

 

Kjempestien 6, 4956 Risør, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Mads Stebekk Moe
Enhetsleder
 Telefon:+47 92 08 31 72
E-post:[email protected]

 

Risør kommunes verdier er «Stolt», «Engasjert» og «Raus», og disse er grunnleggende for vårt daglige virke. Hvis disse verdiene virkelig appellerer til deg, kan du være den rette til å være med på laget vårt!

Vi har en av Nordens best bevarte og – i våre, og mange andres øyne – aller vakreste trehusbyer. Vi har en idyllisk kystlinje og en skjærgård godt tilrettelagt for allmennheten. Vi har tre fjorder, sterke og livskraftige grender, rike tur- og friluftsmuligheter. Kulturbyen Risør som er kjent for sine gallerier, dyktige kunsthåndverkere og et rikt kulturliv. Risør ble i 2015 kåret til Norges kulturkommune.

Hos oss finner du dyktige kollegaer, en løsningsorientert kultur, et trivelig arbeidsmiljø og muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi ønsker oss engasjerte, energiske og kreative medarbeidere som hjelper oss med å utvikle og forbedre både tjenestetilbudet til våre innbyggere og vår egen organisasjon og samhandling.

Del stillingen

Selskap

Risør kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Risør

Søknadsfrist

Mars 1, 2025

Agder fengsel – Evje Ungdomseining – 100 % stilling som jurist – seniorrådgiver (søknadsfrist 02.02.2025)

Jurist – seniorrådgiver Agder fengsel, Evje Ungdomseining

 

 

Om stillingen

Agder fengsel har ledig fast 100 % stilling som jurist – seniorrådgiver.

Stillingen inngår i Agder fengsels jurist-team. Stillingen har base på Evje og  ansvar for U18-saker i Agder fengsel. Juristteamet består for øvrig av tre jurister og en koordinerende fagansvarlig jurist, som alle har oppmøtested ved avdeling Mandal.

Agder fengsel, Evje avdeling skal bli Norges største soningsinstitusjon for mindreårige. Fra og med 2025 skal avdelingen kunne ta imot inntil 11 mindreårige til soning. Avdelingen er en avdeling med høy sikkerhet, der det er mulig å differensiere tilbudet til ungdommene ut fra behovet for den enkelte. Tilbudet vi skal gi, skal være i tråd med FNs barnekonvensjon sine føringer, og retningslinjene gitt etter straffegjennomføringslovens §10a.

Agder fengsel består av 4 lokasjoner: Froland avdeling (200 plasser for menn – høg sikring), Mandal avdeling (100 plasser for menn – høg sikring), Solholmen overgangsbolig i Kristiansand (15 plasser) og Evje avdeling (11 plasser for mindreårige 15-18 år). Agder fengsel vil ha omtrent 400 tilsatte fordelt på disse lokasjonene. Trulig ca 70 av disse på Evje. 

Vi etablerer et svært spennende fagmiljø, der fokus er høy kompetanse og trygge rammer for ungdom med fokus på god omsorg og god rehabilitering.

 

Arbeidsoppgaver

  • Hovedansvar for juridiske vurderinger rundt innsatte i avdelingen
  • Saksbehandling etter straffegjennomføringsloven §10a
  • Vurderinger av barnets-beste-vurderinger etter FNs barnekonvensjon
  • Deltagelse i Tverretatlig team ved Evje ungdomseining, veiledning knyttet til tilpasset soning for mindreårige ved Evje ungdomseining og ved andre fengsler etter behov
  • Andre juridiske fagområder etter behov – i dialog med koordinerende fagansvarlig jurist og fengselets ledelse

     

 
Utdanning og erfaring

Du må ha

  • juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap, og 5 års relevant erfaring. Bachelorgrad og lang relevant erfaring kan unntaksvis erstatte kravet om utdanning på masternivå
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk er et krav, og ønskelig med gode engelskkunnskaper
  • kompetanse på høyt nivå, god rolleforståelse og evne til å se helheten i saker
  • evne til selvstendig problemløsning og analyse innenfor et spesialisert fagområde, vise initiativ, planlegge, organisere og dele kunnskap
  • sertifikat klasse B

personlige egenskaper i tråd med etatens verdier

Det er ønskelig at du har

  • erfaring med juridiske vurderinger rundt barn / barnets beste
  • kjennskap til straffegjennomføringskjeden er en fordel

 

Personlige egenskaper

  • god kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • er selvstendig, initiativrik og har god gjennomføringsevne
  • evne til å samarbeide godt med ulike faggrupper
  • jobber systematisk, effektivt og nøyaktig
  • stor arbeidskapasitet
  • har evne til å planlegge og strukturere en arbeidshverdag med mange oppgaver og prosesser

     

Vi tilbyr

  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • tilgang på gode treningsfasiliteter (treningsrom), pendlerbolig (mulig overnatting mellom vakter), gratis parkering
  • fleksitidsordning, dagtid
  • det må påregnes deltagelse i vaktordning for jurister, som innebærer tilgjengelighet kveld/helg
  • stillingen lønnes som 1364 seniorrådgiver fra kr  620 300 – 699 700 pr år, avhengig av kvalifikasjoner, det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes.

 

Generell informasjon

Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.  

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse. 

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet. 

Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å henvende deg til inspektør Ragnhild Nomeland tlf. 99496504.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20. 
 

Om kriminalomsorgen

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høyskole og utdanningssenter (KRUS) og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.

Region sørvest omfatter fengsler og friomsorgskontor i Rogaland og Agder, med rundt 600 ansatte. Regionadministrasjonen ligger i Sandnes.

Agder fengsel, Evje avdeling ungdomseining ligger i Evje og Hornnes kommune og har 11 plasser for mindreårige 15-18 år.

I tillegg til avdelingen i Evje består Agder fengsel av avdelinger i Mandal, Froland, og Kristiansand(Solholmen overgangsbolig). Agder fengsel har tilsammen ca. 326 plasser og omlag 400 ansatte.

Agder fengsel skal bli verdens beste fengsel. For å klare dette trenger vi fantastiske medarbeidere med på laget. Våre interne verdier er respekt, engasjement, åpenhet og profesjonalitet. Enheten drives etter normalitetsprinsippet og har aktivitetsplass for samtlige innsatte. Fengselsundervisningen skal ha det bredeste utdanningstilbudet i landet.

 

Spørsmål om stillingen

Ragnhild Nomeland
stadleg leiar, Evje avdeling
+47 99496504
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 2. februar 2025
Arbeidsgiver: Kriminalomsorgen
Kommune: Evje og Hornnes
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Sanitetsstien 7, 4735 Evje

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgen

Kontaktinfo

  • Ragnhild Nomeland
  • Tittel: Stedlig leder, Evje avdeling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 99496504

Lokasjon

  • Evje

Søknadsfrist

Februar 2, 2025

Sveio kyrkjelege fellesråd Diakon / diakonimedarbeider i 50% prosjektstilling (søknadsfrist 31.01.2025)

 

Diakon/diakonimedarbeier i 50% prosjektstilling.

 

 

  • Sveio Kyrkjelege Fellesråd
  • Steinhaugvegen 10, 5550 Sveio, Hybridkontor

 

Om jobben

Stillingstittel: Diakon/diakonimedarbeider
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Prosjekt, deltid 50%
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest fredag 31. januar

Send søknad til: [email protected]

 

Om stillingen og pilotprosjektet

Vil du bli Diakon/diakonimedarbeider og være med å forme pilotprosjektet «Besøkstjeneste for vår tid». Dette er et prosjekt med 3 års varighet med oppstart i 2025, og med mulighet for videreføring i fast stilling. «Besøkstjeneste for vår tid» er forankret i kirkens diakoni med vekt på omsorg, tilhørighet og fellesskap. Besøkstjenesten retter seg mot hjemmeboende eldre som trenger mellommenneskelige møter. Som Diakon/diakonimedarbeider må du være medlem i Den Norske Kirke, men besøkstjenesten er åpen for alle.

Vårt diakonale pilotprosjekt skal evalueres fortløpende med fokus på hva som hemmer og fremmer samarbeidet mellom Diakon/diakonimedarbeider, hjemmeboende eldre, kommunens omsorgstjenester og frivillige medarbeidere. Du vil delta i evaluering og videreutvikling av prosjektet i samarbeid med Diakoniutvalget i Sveio.

Du vil bli kjent med hjemmeboende sine praktiske, sosiale, følelsesmessige og åndelige behov. En del av disse behovene vil du selv følge opp i samtaler og samhandling. Du må være initiativrik og handlingsorientert for å trives i jobben som Diakon/diakonimedarbeider.

Du vil jobbe selvstendig og i team med frivillige medarbeidere. Det er du som vil jobbe for å etablere dette teamet av frivillige medarbeidere. Den som blir tilsatt vil være en del av staben i kirka, og vil ha mulighet for fleksibel arbeidstid.

Diakoniutvalget vil være Diakonens/diakonimedarbeiderens strategiske samarbeidspartner med en faglig referansegruppe. Diakoniutvalget vil følge utviklingen av prosjektet og bidra til å løse utfordringer underveis i prosjektperioden i samarbeid med soknerådene.

Det er utarbeidet egen prosjektbeskrivelse for «Besøkstjeneste for vår tid – et diakonalt pilotprosjekt i Sveio». Denne kan sendes ved forespørsel til kontaktperson.

Finansieringen av pilotprosjektet er i et samarbeid mellom Sveio kommune og Gjenbruksløa.

 

Sentrale arbeidsoppgaver vil være

• å lede og utvikle pilotprosjektet «Besøkstjeneste for vår tid» i samarbeid med Diakoniutvalget i Sveio og kommunale tjenester.

• kontaktetablering, utvikling og evaluering av besøkstjenesten til hjemmeboende eldre.

• rekruttering og veiledning av frivillige medarbeidere til oppgaver i prosjektet.

 

Vi ser etter deg som har

• Master i Diakoni eller Bachelor innen Helse- og sosialfag med diakonifag. Personer uten diakoniutdanning kan også søke stillingen, og vil da få diakonifaglig veiledning.

• erfaring fra samarbeid med enkeltpersoner og familier, kommunale helse- og sosiale tjenester og frivillige medarbeidere.

 

Vi ser etter deg som kan

• være en god relasjonsbygger som evner å skape kontakt og engasjement rundt besøkstjenesten.

• lytte og være til stede i møter med enkeltpersoner og familier.

• balansere å ta plass selv og slippe andre til.

• tilpasse deg og velge struktur eller fleksibilitet avhengig av situasjonen.

• være rolig og stabil, selv når situasjonen blir kaotisk eller kritisk.

• være strukturert og systematisk og trives med å jobbe både selvstendig og i team.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi kan tilby

• Lønn etter gjeldende KA-tariff.

• Pensjonsordning i KLP.

• Diakonifaglig veiledning.

 

Anna

• Tilsetting skjer med Sveio kyrkjelege fellesråd som arbeidsgiver og med sokna Sveio og Valestrand & Førde som arbeidsområde.

• Kontorsted: Sveio kirkekontor i Sveio soknehus.

• Den som blir tilsett må legge frem oppdatert politiattest, jmf Kyrkjelova §29, samt ha førerkort og kunne disponere egen bil.

For nærmere opplysninger om stillingen ta kontakt med:

Bent Rune Sinnes, Diakoniutvalget Sveio.

Epost: [email protected] / mob: 975 12 353

eller

Rita Holmedal, Daglig leder/ Kirkeverge.

Epost: [email protected]  / mob: 952 08 564

Søknad med CV og referanser sendes på epost til:

[email protected]

Søknadsfrist: 31.01.2025

 

Kontaktperson for stillingen

Rita Holmedal
Daglig leder/ Kirkeverge
95208564
[email protected]

 

Om bedriften

Sveio kyrkjelege fellesråd ligg i Sveio kommune, som er en kommune i Sunnhordland i Vestland fylke. Den er den sørligste kommunen i fylket, og har fastlandsgrense bare til Rogaland. Kommunen grenser i sør til Haugesund og Tysvær, over fjorden i vest til Bømlo, over fjorden i nord til Stord og over Ålfjorden i øst til Vindafjord.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://sveiokyrkja.no

Facebook: https://www.facebook.com/sveiokyrkja

Del stillingen

Selskap

Sveio kyrkjelge fellesråd

Lenke til firma

https://sveiokyrkja.no/

Kontaktinfo

  • Rita Holmedal
  • Tittel: Dagleg leiar/ Kyrkjeverje
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 95208564
  • Bent Rune Sinnes
  • Tittel: Diakoniutvalget Sveio.
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 975 12 353

Lokasjon

  • Sveio

Søknadsfrist

Januar 31, 2025

Fagskulen Vestland – Rådgjevar studiekvalitet (Søknadsfrist 23.01.2025)

DJI-0691MWANVIK-VFK-9774283-Foto_Morten__Wanvik_1920

 

Rådgjevar studiekvalitet

 

 

Med over 1900 studentar er Fagskulen Vestland ein av dei største offentlege fagskulane i landet. Fagskulen utdannar mellom anna morgondagens prosjektleiarar og mellomleiarar. Fagskulen Vestland har åtte studiestadar frå Måløy i nord til Stord i sør. Vi er om lag 200 tilsette og har eit utviklingsorientert arbeids- og læringsmiljø.

Fagskuleutdanning er ei høgare yrkesfagleg utdanning som byggjer på vidaregåande opplæring eller tilsvarande realkompetanse.
Vi samarbeider tett med arbeidslivet i Vestland om å utvikle framtidsretta utdanningar, både studium som strekk seg over fleire år og kortare utdanningar.

Fagskuleutdanninga har høg arbeidsrelevans og våre uteksaminerte studentar er attraktive i arbeidsmarknaden. Utdanninga gir studentane ein kombinert praktisk og teoretisk kompetanse som kvalifiserer til stillingar som krev både teknisk innsikt og leiarkompetanse.

 

Om stillinga

Fagskulen Vestland har ledig eit års vikariat som rådgjevar innan arbeidet med studiekvalitet og opptak ved skulen.

 

Fagskulen Vestland søkjer etter vikar for å ivareta oppgåver knytt til studiekvalitet og opptak. Det er blant anna behov for å vedlikehalde og utvikle rutiner og prosedyrer for studieplanarbeidet og evaluering av undervisning med vidare. Vi ser etter ein person som kan arbeide sjølvstendig og systematisk med oppgåvene, og samtidig har gode samarbeidsevner.

 

Administrasjonsspråket i Vestland fylkeskommune er nynorsk.

 

Søknadsfrist: 23.01.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Bergen,
Stillingstittel: Rådgjevar studiekvalitet
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4902648310

 

Arbeidsoppgåver

  • Administrere årlege undersøkingar for studentar, tilsette og eksterne samarbeidspartar
  • Utarbeide datagrunnlag til den årlege kvalitetsmeldinga og utføre ulike analysar
  • Sakshandsaming av søknader gjennom Samordna opptak og lokale opptak på skulen
  • Koordinere og kvalitetssikre studieplanarbeidet saman med fagmiljøet
  • Bidra i anna utviklingsarbeid ved skulen

 

Kvalifikasjonar

  • Høgare utdanning på universitets- og høgskulenivå. Mastergrad i samfunnsvitskaplege fag eller lignande
  • Relevant arbeidserfaring
  • Gode IKT kunnskapar
  • Erfaring med analyse-/utredningsarbeid er ein føremon
  • God skriftleg framstillingsevne 

 

Personlege eigenskapar

  • Har gode samarbeidsevner
  • Er initiativrik og sjølvstendig
  • Nøyaktig og systematisk

 

Vi tilbyr

  • Eit triveleg og godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode offentlege pensjons- og forsikringsvilkår
  • Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk

Haugeveien 28, 5005 Bergen, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Hege Aarethun
Administrasjonsleiar
 Telefon:+47 99509287
E-post:[email protected]

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Hege Aarethun
  • Tittel: Administrasjonsleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 995 09 287

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Januar 23, 2025

Prosjektleder/saksbehandler, Kommunalteknikk (søknadsfrist 23.02.2025)

 

Prosjektleder/saksbehandler

 

 

Øksnes kommune har en vedtatt hovedplan vann og avløp med en rekke prosjekter som skal realiseres innen 2026.
I tillegg har Øksnes kommune et overordnet mål om å ha 5000 innbyggere i 2030, og skal vi tilrettelegge for flere arbeidsplasser og nye bolig- og næringsarealer.

For å kunne gjennomføre alle prosjekter må kommunen utvikle egen organisasjon og sørge for å ha dyktige prosjektledere.

Øksnes kommune har derfor for snarlig tiltredelse ledig stilling som prosjektleder/saksbehandler for driftsavdelingen – kommunalteknikk. Stillinga vil ligge i et team med 2 prosjektledere og avdelingsleder.

 

Arbeidsoppgaver

Jobben vil i hovedsak bestå av følgende oppgaver:

  • Planlegge, gjennomføre og lede prosjekt innen vann, avløp og vei fra begynnelse til slutt.
  • Anskaffelser av varer og tjenester.
  • Relevante saksbehandling innenfor vei, vann og avløp
  • Andre oppgaver innenfor fagområdet må kunne påregnes

 

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som:

  • Er VA-ingeniør/sivilingeniør, eller har fagskole med lang relevant praksis. Solid og lang realkompetanse i kombinasjon med kurs og etterutdanning vurderes dersom man ikke har formell kompetanse.
  • Har erfaring fra fagområdene vei, vann og avløp vil bli vektlagt
  • Har erfaring med offentlige anskaffelser
  • Har erfaring med prosjektledelse og gjennomføring av prosjekter
  • Har god IT-kompetanse og IT-forståelse.
  • Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne – Norsk språk
  • Har førerkort klasse B.

 

Personlige egenskaper

Vi ønsker en person som :

  • Er samlende og kan jobbe selvstendig og i team
  • Samarbeider godt med alle
  • Får ut det beste potensialet i sine medarbeidere
  • Har stor arbeidskapasitet
  • Liker en hektisk hverdag og mange varierte oppgaver
  • Er løsnings orientert
  • Har evne til å innrette seg etter fattede beslutninger og vedtatte rammer
  • Er engasjert og innovativ
  • Ser muligheter i hverdagen og i jobben
  • Liker samspill og jobbe i en helhetlig organisasjon
  • Har gjennomføringsevne

 

Vi tilbyr

Variert arbeid i positivt miljø.

Hyggelige og kompetente kollegaer.

Mulighet for fleksitid.

Rekrutteringstilskudd for kandidater som oppfyller krav

Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.

Lønn etter avtale

Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.

For nyutdannede kan det være aktuelt med deltakelse i Look North trainee-program.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Nordland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 23.02.2025
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Myre

 

Kontaktpersoner:

Bengt Stian Nilsen
mob: +47 95170945

Rahmat Hussaini
mob: +47 96985163

 

Hjemmeside:

www.oksnes.kommune.no

 

Adresse:

Langryggveien 22 8430 Myre

 

Øksnes kommune Kommunal teknikk

Øksnes for flere. Øksnes for deg?
Som ansatt i Øksnes Kommune vil du ha 400 kollegaer i ulike etater og tjenester. Det finnes mange spennende jobbmuligheter hos Øksnes Kommune! Vi oppfordrer alle til å søke jobb hos oss uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Her kan du utvikle deg og ha stor innflytelse på hvordan organisasjonen drives. Vi stiller med faglig og personlig utvikling, et godt arbeidsmiljø og gode lønn- og pensjonsvillkår.
Nysgjerrig på Øksnes Kommune som arbeidsplass? Ring en Øksnesværing og slå av en uformell prat. Hvem vet, kanskje møtes vi på butikken en dag snart? Kontaktinformasjon til de ansatte finner du på kommunens hjemmeside.

Del stillingen

Selskap

Øksnes kommune

Kontaktinfo

  • Bengt Stian Nilsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95170945
  • Rahmat Hussaini
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 96985163

Lokasjon

  • Myre

Søknadsfrist

Januar 23, 2025

Prosjektleder, Kommunal teknikk (søknadsfrist 23.02.2025)

 

Prosjektleder

 

 

Øksnes kommune har en vedtatt hovedplan vann og avløp med en rekke prosjekter som skal realiseres innen 2026.
I tillegg har Øksnes kommune et overordnet mål om å ha 5000 innbyggere i 2030, og skal vi tilrettelegge for flere arbeidsplasser og nye bolig- og næringsarealer.

For å kunne gjennomføre alle prosjekter må kommunen utvikle egen organisasjon og sørge for å ha dyktige prosjektledere.

Øksnes kommune har derfor for snarlig tiltredelse ledig stilling som prosjektleder for driftsavdelingen – kommunalteknikk. Stillinga vil ligge i et team med 2 prosjektledere og avdelingsleder.

 

Arbeidsoppgaver

Jobben vil i hovedsak bestå av følgende oppgaver:

  • Planlegge, gjennomføre og lede prosjekt innen vann, avløp og vei fra begynnelse til slutt.
  • Anskaffelser av varer og tjenester.
  • Relevante saksbehandling innenfor vei, vann og avløp
  • Andre oppgaver innenfor fagområdet må kunne påregnes

 

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som:

  • Er VA-ingeniør/sivilingeniør, eller har fagskole med lang relevant praksis. Solid og lang realkompetanse i kombinasjon med kurs og etterutdanning vurderes dersom man ikke har formell kompetanse.
  • Har erfaring fra fagområdene vei, vann og avløp vil bli vektlagt
  • Har erfaring med offentlige anskaffelser
  • Har erfaring med prosjektledelse og gjennomføring av prosjekter
  • Har god IT-kompetanse og IT-forståelse.
  • Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne – Norsk språk
  • Har førerkort klasse B.

 

Personlige egenskaper

Vi ønsker en person som :

  • Er samlende og kan jobbe selvstendig og i team
  • Samarbeider godt med alle
  • Får ut det beste potensialet i sine medarbeidere
  • Har stor arbeidskapasitet
  • Liker en hektisk hverdag og mange varierte oppgaver
  • Er løsnings orientert
  • Har evne til å innrette seg etter fattede beslutninger og vedtatte rammer
  • Er engasjert og innovativ
  • Ser muligheter i hverdagen og i jobben
  • Liker samspill og jobbe i en helhetlig organisasjon
  • Har gjennomføringsevne

 

Vi tilbyr

Variert arbeid i positivt miljø.

Hyggelige og kompetente kollegaer.

Mulighet for fleksitid.

Rekrutteringstilskudd for kandidater som oppfyller krav

Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.

Lønn etter avtale

Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.

For nyutdannede kan det være aktuelt med deltakelse i Look North trainee-program.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Nordland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 23.02.2025
Tiltredelse: snarest
Arbeidssted: Myre

 

Kontaktpersoner:

Bengt Stian Nilsen
mob: +47 95170945

Rahmat Hussaini
mob: +47 96985163

 

Hjemmeside:

www.oksnes.kommune.no

 

Adresse:

Langryggveien 22 8430 Myre

 

Øksnes kommune Kommunal teknikk

Øksnes for flere. Øksnes for deg?
Som ansatt i Øksnes Kommune vil du ha 400 kollegaer i ulike etater og tjenester. Det finnes mange spennende jobbmuligheter hos Øksnes Kommune! Vi oppfordrer alle til å søke jobb hos oss uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Her kan du utvikle deg og ha stor innflytelse på hvordan organisasjonen drives. Vi stiller med faglig og personlig utvikling, et godt arbeidsmiljø og gode lønn- og pensjonsvillkår.
Nysgjerrig på Øksnes Kommune som arbeidsplass? Ring en Øksnesværing og slå av en uformell prat. Hvem vet, kanskje møtes vi på butikken en dag snart? Kontaktinformasjon til de ansatte finner du på kommunens hjemmeside.

Del stillingen

Selskap

Øksnes kommune

Kontaktinfo

  • Bengt Stian Nilsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95170945
  • Rahmat Hussaini
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 96985163

Lokasjon

  • Myre

Søknadsfrist

Februar 23, 2025

Nes kommune – Er du en dyktig lærer og klar for nye utfordringer? (søknadsfrist 27.01.2025)

 

Er du en dyktig lærer og klar for nye utfordringer?

 

 

Er du genuint opptatt av hvert enkelt barns faglige- og sosiale utvikling? Da er en av skolene i Nes kommune noe for deg!  Vi ønsker oss lærere som evner å se helheten i elevenes opplæring slik at hvert enkelt barn opplever trivsel, mestring og tilhørighet. Du er en tydelig klasseleder som opparbeider gode relasjoner til elevene. I tillegg er du ambisiøs på elevenes vegne.
Vi har stort fokus på læringsmiljø, grunnleggende ferdigheter og utvikling av profesjonsfellesskapet. Vi har mange dyktige og engasjerte lærere, men vi trenger flere. Fra skoleåret 2025/2026 har vi behov for lærere i faste og midlertidige stillinger innenfor de fleste fag. Dette er nærmere beskrevet på den enkelte skoles hjemmeside. Du finner oversikt over våre åtte barneskoler og to ungdomsskoler her: https://www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/nes-skole/

Nes-skolen er i svært positiv utvikling. Bli med på oppturen!

 

Kvalifikasjoner:

Vi søker lærere som:

  • Har godkjent undervisningskompetanse for grunnskolen med vekt på grunnleggende ferdigheter
  • Har gode digitale ferdigheter
  • Svært gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Er tydelige og engasjerte klasseledere som skaper et godt læringsmiljø
  • Skaper læringstrykk og arbeider systematisk med læringsutbytte
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

De som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Ihht. opplæringsloven § 17-11.

 

Personlige egenskaper

  • Vi søker etter deg som er en positiv, raus, varm og tydelig lærer og en god klasseleder
  • Du er trygg og selvstendig, har gode samarbeidsevner og ser verdien av å arbeide i team
  • Du er utviklingsorientert og strukturert og trives med en dynamisk arbeidshverdag
  • Gjennom deling av erfaringer og med kritisk blikk på effekt og læring, bidrar du til at vi sammen videreutvikler vår praksis til det beste for elevens læring
  • Du har høye ambisjoner på elevens vegne, og jobber systematisk med elevens læringsutbytte og læringsmiljø

 

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktig lønn med solid kontaktlærertillegg
  • Mentorordning for nyutdannede
  • Tett og strukturert samarbeid med PPT, og satsing på tverrfaglig samarbeid i hele kommunen
  • Vi prioriterer tidlig innsats og små grupper på småskoletrinnet
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.                                                                                                    

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 27.01.2025
Tiltredelse: 01.08.2025

 

Kontaktpersoner:

Margareth Myrlund

mob: +47 90012147

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Margareth Myrlund
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90012147

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 27, 2025

Nes kommune – Assisterende rektor, Skogbygda skole (søknadsfrist 02.02.2025)

Nes kommune Skogbygda skole

 

Assisterende rektor Skogbygda skole

 

 

Nes kommune kan tilby en utfordrende og spennende lederstilling, og du vil bli inkludert i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe.
Stillingen som assisterende rektor ved Skogbygda skole er ledig for tiltredelse fra 1.april 2025 eller etter avtale.

Skogbygda skole ligger landlig til i den nordlige delen av kommunen.
Skolen har 210 elever og 30 ansatte.

Satsningsområder for skolen er grunnleggende ferdigheter, tverrfaglighet og inkluderende læringsmiljø. Lokalmiljøet gir skolen gode muligheter til aktiviteter i skog og mark.   Romslige og varierte utearealer motiverer til aktivitet og lek gjennom hele året.      

Skolen har etablert rutiner og tradisjoner som skaper trivsel og samhold. Fellessamlinger i gymsalen og andre felles temadager og aktiviteter bidrar til dette.

Skolens visjon: Raus-Innsats-Kunnskap-Trivsel (RIKT)

 

 Arbeidsoppgaver

  • Sikre god inkludering, trivsel, læring og utvikling hos alle elever
  • Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
  • Koordinere individuell tilpasset opplæring
  • Bidra aktivt i ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
  • Ivareta administrative oppgaver som f.eks vikarhåndtering, personalansvar, ledelse av HMS-arbeid
  • Følge opp SFO i samarbeid med SFO-leder
  • 25% undervisning

 

Kvalifikasjoner

  • Du har relevant høyere utdanning og pedagogisk kompetanse
  • Utdanning i skoleledelse gjerne på masternivå
  • Erfaring fra arbeid med læringsmiljø vektlegges
  • Erfaring fra begynneropplæring er ønskelig
  • Ledererfaring fra grunnskole der du kan vise til gode resultater
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Svært gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
  • Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting, jf. Oppl.loven § 17.11.     

 

 Personlige egenskaper

  • Er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
  • Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
  • Du er beslutningsdyktig, resultatorientert og en god strateg
  • Du har en lederstil som preges av involvering og tydelig kommunikasjon
  • Du har evne til å skape en kollektiv kultur der alle bidrar
  • Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag

 

 Vi tilbyr:

  • Et arbeidsmiljø som er preget av raushet, delingskultur og høy kompetanse
  • En velorganisert skole med gode rutiner og systemer.
  • En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a et LØFT i Nes-skolen
  • Et aktivt og godt skoleleder-nettverk i kommunen med møtepunkter for faglig utvikling
  • Gode støttesystemer for barn og unge
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Minst to referanser må oppgis

 

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.                     

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.   

 

 

Søk her

 

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 02.02.2025
Tiltredelse: 01.04.2025
Arbeidssted: Skogbygda skole

 

Nes kommune Skogbygda skole

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Februar 2, 2025

Nes kommune – Teamleder, Barnevern (søknadsfrist 29.01.2025)

Nes kommune Barnevern

 

Teamleder

 

 

Brenner du for barn og unge innenfor barnevernfeltet? Da vil vi at du leser videre!

Vi har en nyopprette stilling som Teamleder i vår ledergruppe.  Vi ser etter deg som ser dine medarbeidere, løfter frem deres gode prestasjoner, viser retning og sikrer utvikling gjennom tilbakemeldinger og veiledning. Du må like å jobbe mot kvalitet i barneverntjenester og være med å videreutvikle gode arbeidsmetoder, for å nå nye krav og forventninger! 

Hos oss får du jobbe i en utviklingsorientert barneverntjeneste hvor vi aktivt satser på systematisk fagutvikling, internkontroll og inkluderende ledelse. Du må like utvikling, samarbeid og sette barnet i sentrum. Nærhet til barn-unge og deres familier og være engasjert og synlig er vesentlig for jobben. Det er det vi mener skaper de beste tjenestene for barn og unge i barnevernet.

Tjenesten har totalt 25,5 ansatte inkludert barnevernleder. Vi jobber i tråd med de faglige anbefalingene og sentralt hos oss er å skape gode relasjoner til barn, familier, deres nettverk og samarbeidene instanser. Nes kommune er en TIBIR kommune og satser på PMTO og BTI – bedre tverrfaglig samarbeid. Dette er sentralt for kommunalområdet oppvekst og utdanning.

Det er viktig for oss å holde et faglig høyt nivå og ha god internkontroll. Vi har utviklet systematisk veiledning av ansatte og lederutvikling er sentralt hos oss.
Vi har et godt og raust arbeidsmiljø og jobber aktivt for å opprettholde dette.

Barneverntjenesten er organisert under kommunalområdet oppvekst og utdanning, og er en del av familiens hus sammen med helsestasjon, helsestasjon for ungdom, skolehelsetjeneste, barnehagehelsetjeneste, psykisk helse- og familietjeneste, Home-start og åpen barnehage. Familiens hus legger stor vekt på samarbeid og kompetanse- og erfaringsutveksling på tvers av tjenestene. Vi driver felles kompetanseutvikling i tillegg til internt i barneverntjenesten.
Barneverntjenesten etterlever Nes kommune sine verdier nærhet, engasjement og synlighet. 

Arbeidsoppgaver som teamleder

  • Teamleder har ansvar for å sikre faglig kvalitet for sitt team
  • Ansvar for at sakene undersøkes og følges opp etter gjeldene frister og lovverk
  • Godkjenne vedtak og øvrig dokumenter
  • Opplæring og veiledning av saksbehandlere
  • Fokus på fag og organisasjonsutvikling, og bidra til et velfungerende lederteam i tjenesten

Faglig ansvar for implementering og effektivisering av nye arbeidsformer og prosesser. Ansvarlig for at ansatte er faglig oppdatert ihht. nye føringer og forventninger.

Samarbeid internt og eksternt  – innovasjon og utvikling. Endring og utvikling knyttet til innspill fra kontaktpersoner og samarbeidende instanser.  Noe utadrettet virksomhet. 

Faglig og organisatorusk utvikling av team og tjenesten forøvrig. Være en del av barneverntjenestens ledergruppe.

Tett samarbeid med andre teamledere i tjenesten og barnevernleder.

Bistå barnevernleder med ulike oppgaver.

 

Oppgavene er ett utvalg av hva du kan forvente deg på nåværende tidspunkt.
Nes kommune ønsker å være innovative og fremoverlente så det kan oppstå endringer i oppgavene med tiden. 

 

Kvalifikasjoner for stillingen

  • Bachelor i barnevern eller annen sosialfaglig utdanning, gjerne med videreutdanning og/eller relevant mastergrad
  • Ønskelig med lederutdanning og/eller erfaring
  • Erfaring med saksbehandling fra 1.linjentjenesten
  • God innsikt og forståelse for offentlig forvaltning og solid erfaring fra barnevernsfeltet
  • Erfaring med oppfølging og veiledning av ansatte
  • Ønskelig med god økonomiforståelse
  • Gode språkkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse.

 

Personlige egenskaper

Personlig egnethet vektlegges høyt i vurderingen av kandidater. Det vil særlig legges vekt på gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og sterke mellommenneskelige relasjonskvaliteter. Det er viktig for oss å finne en trygg og tydelig teamleder som har god innsikt og erfaring med barneverntjenestens oppgaver. Vi har også et ønske om at du både er tydelig, lyttende og samvittighetsfull, samt med evne til å motivere, engasjere og løfte frem andres gode prestasjoner.

  • Omsorgsfull og trygg
  • Tør å stille krav og følge opp med tydelige, avklarte forventninger
  • Modig – Tør å ta risiko, innrømmer egne feil og svakheter, og utfordrer andre
  • Integritet – Prinsippfast og ærlig, både mot seg selv og andre
  • Strategisk – Evner å se muligheter, være analytisk, jobbe strukturert og holde fokus
  • God til å kommunisere – Er tydelig, god til å lytte, har en sterk framtoning og er overbevisende
  • Er en lagspiller – Evner å motivere og spille andre gode
  • Stor gjennomføringsevne – Bryter gjennom når det trengs, og fullfører oppgaver
  • Kreativ og nytenkende

 

Vi tilbyr

  • Fast 100 % stilling
  • En utviklingsorientert tjeneste
  • Faglig kompetanseutvikling
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med fokus på trivsel og effektivitet
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksitid 
  • Lønn etter avtale jf hovedtariffavtalen

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Prakitisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 29.01.2025
Tiltredelse: etter avtale
Arbeidssted: Familiens hus barneverntjenesten

 

Kontaktpersoner:

Line Mundal
tlf: +47 90979795
mob: +47 90979795

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Barnevern

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Line Mundal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 90979795 mob: +47 90979795

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 29, 2025