Assisterende rektor Sand sentralskole (Søknadsfrist 14.11.2024)

Toppbilde Nord-Odal

Assisterende rektor Sand sentralskole

 

Nord-Odal kommune er på jakt etter motiverte medarbeidere med variert og bred kompetanse. Vi kan tilby et mangfold av yrker og arbeidsplasser, spennende utviklingsmuligheter og et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø.

Sand sentralskole har ca 190 elever. Skolen ligger på Sagstua, i nærheten av administrasjonssenteret Sand. Skolen er lokalisert ved og med utsikt over Storsjøen, skogen er like ved og dette gir rom for spennende og variert opplæring.

Vi søker etter en tydelig og utviklingsorientert skoleleder med god systemforståelse og gode relasjonsferdigheter. Vi har ledig fast stilling som assisterende rektor i 100 % stilling. Stillingen vil bli tillagt noe undervisning.

Tiltredelse snarest.

 

Søknadsfrist: 14.11.2024
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Sted: SAGSTUA
Stillingstittel: Assisterende rektor – Sand sentralskole – 01.08.2024
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4875841856

 

Arbeidsoppgaver

  • Være med og lede og utvikle skolen i tråd med lover, forskrifter og andre styringsdokumenter.
  • Lede det pedagogiske utviklingsarbeidet for å sikre elevenes læringsutbytte og læringsmiljø.
  • Lede arbeidet med timeplanlegging og ressursforvaltning for pedagogisk personale.
  • Være rektors stedfortreder.
  • Utføre oppgaver knyttet til kartlegginger og nasjonale prøver.
  • Utføre administrative oppgaver etter nærmere avtale og etter skolens behov.
  • Bidra i arbeidet med digitalisering av skolesektoren.
  • Utøve tillitsbasert ledelse og motivere medarbeidere til samarbeid og målrettet innsats til det beste for elevene.
  • Være med og lede og videreutvikle skolens profesjonsfellesskap.
  • Være med og lede analyse- og resultatoppfølgingen ved skolen.
  • Sikre god elevmedvirkning, samt et godt samarbeid med foreldre og eksternt støttesystem.

 

Kvalifikasjoner

  • Rektorutdanning eller annen formell lederutdanning, evt. villig til å ta slik utdanning.
  • God kompetanse på og gode resultater knyttet til utvikling av profesjonelle læringsfellesskap og skoleutvikling.
  • Ønskelig med ledererfaring, særlig fra skole.
  • God kompetanse på og forståelse for lover, forskrifter og andre styringsdokumenter knyttet til skole.
  • Innsikt i forskning innenfor skole som grunnlag for egen praksis.
  • Relevant pedagogisk utdanning gjeldende for grunnskole.
  • Bred erfaring fra pedagogisk arbeid i grunnskolen.
  • God digital kompetanse og forståelse.
  • God kommunikasjons- og fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig.
  • Gode norskkunnskaper, bestått B2.

Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.

 

Personlige egenskaper

  • Du er en inkluderende, tydelig, målrettet og synlig leder med et positivt elevsyn som motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling.
  • Du er en relasjonsbygger som evner å skape godt samarbeid med kollegaer, elever, foresatte og andre samarbeidspartnere for skolen.
  • Du har høy arbeidskapasitet, jobber selvstendig og effektivt, og er en lojal lagspiller.
  • Du takler høyt tempo og evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag.
  • Du identifiserer utfordringer, finner løsninger og følger opp tiltak.
  • Du er engasjert i og bidrar til videre utvikling av medarbeidere og skolen.
  • Du er varm, raus og positiv.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • En flott elevgruppe og engasjerte foreldre.
  • Et godt fagkompetent miljø og deltakelse i spennende utviklingsarbeid.
  • Et engasjert lederteam som vil utgjøre en forskjell for elever og ansatte.
  • En skole der åpenhet, inkludering og kultur for læring preger arbeidsmiljøet.
  • En jobb i en IA-bedrift.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Pensjonsordning i SPK.
  • Lønn etter avtale.

 

Annet

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkerportalen og ikke legge disse som vedlegg. Vi ber om at det legges ved kopi av vitnemål og attester, og at det i tillegg oppgis 2-3 referanser. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Intervju vil bli gjennomført fysisk.

Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, eller etnisitet oppfordres til å søke.

 

Herredsveien 2, 2120 SAGSTUA, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Yvonne Bunes
Kommunalsjef oppvekst og kultur

 

Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort vei til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Oslo ligger bare 1 time unna, med gode kollektivforbindelser. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Det nye prisbelønnede bygget Samling med blant annet kommunens bibliotek, Milepelen kulturhus og Prestgarden kulturfellesskap med tilhold på Sand prestgård, bidrar til et særs aktivt kulturliv med festivaler, teater, kino, pubkvelder og konserter. Dugnadsaktiviteten er høy og gir gode muligheter til å få nye venner.

Nord-Odal har et godt næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere og for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.

Ønsker du å bosette deg her, har kommunen et variert tilbud på byggeklare tomter med beliggenhet. Det er også ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.

Kontakt oss på [email protected]

Del stillingen

Selskap

Nord-Odal kommune

Kontaktinfo

  • Yvonne Bunes
  • Tittel: Kommunalsjef oppvekst og kultur
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Sagstua

Søknadsfrist

November 14, 2024

Buskerud vgs – Realfag undervisningsstilling (søknadsfrist 31.10.2024)

Akershus tre 2

Realfag undervisningsstilling – Buskerud videregående skole

 

 

Kan du undervise på realfag? Da er du den personen vi ser etter!

Undervisningsstillingen gjelder naturfag på vg1 yrkesfag og påbygg, med mulighet for undervisning i matematikk ved behov. Vi søker en engasjert og fleksibel lærer som kan benytte gode og tilpassede arbeidsmetoder for å imøtekomme elevenes ulike behov.
Den som tilsettes vil få en variert og spennende arbeidshverdag med undervisning på yrkesfag og påbygg.

Buskerud videregående skole ligger i naturskjønne omgivelser på Åmot i Modum. Skolen tilbyr 9 utdanningsprogram, både studieforberedende og yrkesfaglige utdanningsprogram. Totalt er det 650 elever ved skolen, og 150 ansatte. Skolen er fordelt på to undervisningssteder, avd. Rosthaug og avd. Buskerud. For elever med lang reisevei har vi tilbud om internat. Alle som jobber i videregående skole i Buskerud skal jobbe etter rammeverk for læring og ledelse i et profesjonsfaglig og pedagogisk referansegrunnlag. Formålet med rammeverket er å bidra til at kvaliteten på opplæringen blir høy i alle klasserom og verksteder i Buskeruds sine skoler.
For mer informasjon om skolen se her.

 

Søknadsfrist: 31.10.2024
Arbeidsgiver: Buskerud fylkeskommune
Sted: Åmot
Stillingstittel: Realfag undervisningsstilling – Buskerud videregående skole
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4875946258
Startdato: 01.11.2024
Sluttdato: 31.07.2025

 

Arbeidsoppgaver

  • undervisning i naturfag og matematikk på yrkesfag og studieforberedende

 

Kvalifikasjoner

  • undervisningskompetanse innen realfagene som det skal undervises i med minimum 60 studiepoeng, men gjerne på master nivå
  • pedagogisk utdanning

 

Personlige egenskaper

  • god faglig formidlingsevne
  • god relasjonskompetanse
  • du tilpasser opplæringen og ser elevene og deres muligheter
  • samarbeids orientert og liker å jobbe i team med kolleger
  • strukturert og nøyaktig i læringsarbeidet
  • fordel med sertifikat B, siden det er undervisning på to avdelinger

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • et godt og stabilt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
  • veiledning for nytilsatte og kompetanseutvikling
  • lønns- og arbeidsvilkår fastsatt i lov- og avtaleverk
  • gode pensjonsvilkår i Statens pensjonskasse

Vi ønsker attester og vitnemål vedlagt til søknaden.

 

Jellumveien 1, 3340 Åmot, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Birger Johan Bjørdal
Assisterende rektor
 Telefon:47 90 58 80

 

Buskerud fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.

Buskerud fylkeskommune har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.

Buskerud fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

Del stillingen

Selskap

Buskerud fylkeskommune

Lenke til firma

https://bfk.no/

Kontaktinfo

  • Birger Johan Bjørdal
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47 90 58 80

Lokasjon

  • Åmot

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024

1 års vikariat som advokat / advokatfullmektig (søknadsfrist 22.11.2024)

Færder kommune Stab og støtte. Fellestjenester

 

1 års vikariat som advokat/advokatfullmektig

 

 

Om Kommuneadvokaten

Er du samfunnsengasjert og har lyst til å jobbe med juridiske oppgaver innenfor et bredt spekter av rettsområder?

Vi søker deg som er faglig dyktig, ansvarsbevisst og som har interesse for varierte juridiske og samfunnsmessige problemstillinger. Kommuneadvokatkontoret skal ivareta kommunens behov for juridisk bistand, og bidra til at organisasjonen utfører pålagte oppgaver etter gjeldende vedtak og lovverk. Arbeidsoppgavene er fordelt mellom prosedyre i nemnd/domstolene og intern rådgivning for kommunens tjenesteområder, administrativ og politisk ledelse. Vi ser etter deg som har forståelse for kommunens ansvar og oppgaver, og som kan bistå og representere kommunen på en tillitsskapende måte både internt og eksternt.

Kommuneadvokatkontoret består i dag av en kommuneadvokat, en advokat og en advokatfullmektig. Med begrunnelse i permisjon og fravær søkes det nå et vikariat. Vi søker en advokat/advokatfullmektig med erfaring innen våre arbeidsområder, fortrinnsvis med kunnskap om kommunen som organisasjon og noe erfaring fra prosedyre. Hos oss får du et hyggelig og faglig sterkt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer som gjerne deler sin kunnskap med deg og er positive til at du bidrar inn i fellesskapet.

Stillingen er organisatorisk plassert i seksjon Kommuneadvokaten, i stab hos kommunedirektøren. Stillingen rapporterer til kommuneadvokat Margrethe Løgavlen.

 

Stillingsinformasjon

  • Stillingsstørrelse: 100 %
  • Stillingstype: 1 års vikariat
  • Stilling ledig fra: Etter avtale

 

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene hos Kommuneadvokaten spenner over en rekke rettsområder innenfor både privatrett og offentlig rett, og vil for øvrig variere. Den vi ansetter må være fleksibel og åpen for løpende endringer av oppgaver innenfor nevnte områder:

  • Forvaltningsrett og kommunalrett
  • Plan- og bygningsrett
  • Barnevernsrett
  • Helserett
  • Avtalerett
  • Erstatningsrett
  • Arbeidsrett
  • Fast eiendoms rettsforhold
  • Offentlig anskaffelser
  • Personvern/GDPR
  • Entrepriserett
  • Selskapsrett

Prosedyre for barneverns- og helsenemnd og domstoler tilligger stillingen, i tillegg til intern opplæring og veiledning.

 

Kvalifikasjoner

  • Juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap
  • Relevant erfaring innen ett eller flere av de ovennevnte rettsområder
  • Et godt juridisk skjønn og god gjennomføringsevne
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper

 

Personlige egenskaper

  • Stor arbeidskapasitet, ryddig og strukturert
  • Fleksibel og tilpasser arbeidsdagen etter behov
  • Ansvarsbevisst, tar selvstendige vurderinger og har «stå-på-humør»
  • Effektiv, samtidig som du gjør faglig grundige vurderinger
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Liker å holde kurs/veilede
  • Liker å prosedere
  • Personlig egnethet og hvordan teamet komplimenteres vil bli tillagt stor vekt

 

Vi tilbyr

  • Et hyggelig og faglig sterkt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer og høy delingskultur
  • Allsidige og spennende arbeidsoppgaver
  • En organisasjon i utvikling
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter kompetanse og kvalifikasjoner
  • Fleksitid
  • Bedriftsidrettslag med tilgang til treningsrom

 

Lønn

Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale.

 

Andre opplysninger

  • Eventuelle spørsmål om stillingen kan rettes til kommuneadvokat Margrethe Løgavlen, [email protected] mob. 95 47 25 05
  • Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
  • OBS! Det er obligatorisk å laste opp vitnemål og attester, men det er ikke krav om attest fra nåværende arbeidsgiver. Det lastes da opp et tomt dokument, slik at du kommer videre i prosessen.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Vikariat
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 22.11.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Færder kommune

 

Kontaktpersoner:

Margrethe Løgavlen
tlf: +47 95472505

 

Hjemmeside:

www.faerder.kommune.no

 

Adresse:

Tinghaugveien 16 3140 Nøtterøy

 

Færder kommune Stab og støtte. Fellestjenester

Færder er en øykommune i Vestfold. Kommunen er kjent for sin vakre skjærgård, og en stor del av skjærgården mot Oslofjorden ligger innenfor Færder nasjonalpark. Omtrent 650 øyer og holmer hører til kommunen; de fleste av disse er ubebodde. Kommunen har 26 700 innbyggere.

Vi har gode bo- og oppvekstmiljøer, full barnehagedekning, gode skoletilbud og et stort mangfold innen kultur- og fritidsaktiviteter.

Færder kommune er en IA-bedrift, og har et godt arbeidsmiljø blant våre ansatte. Vi leverer tjenester av høy kvalitet til kommunens innbyggere, og leter kontinuerlig etter bedre måter å løse oppgavene på. Kommunen har fokus på innovasjon og nytenkning for å sikre kvaliteten på våre tjenester i fremtiden.

Del stillingen

Selskap

Færder kommune

Kategorier

advokatjurist

Kontaktinfo

  • Margrethe Løgavlen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95472505

Lokasjon

  • Nøtterøy

Søknadsfrist

November 22, 2024

Barne- og ungdomsarbeider SFO, Skogbygda skole (søknadsfrist 08.11.2024)

 

Barne- og ungdomsarbeider SFO Skogbygda skole

 

 

SFO på Skogbygda skole har 90 barn. Skolen har et stort og fritt uteområde med gode lekemuligheter til alle årstider. Basen inne består av ulike rom, inkludert gymsal og muligheter for å låne skolens fagrom og bibliotek. Åpningstidene i SFO er 7.00 -8.00 og etter skoletid til kl 17.00. Det er tett samarbeid mellom skole og SFO både i daglig drift, og samarbeid rundt elevene.

 

Søknadsfrist: 08.11.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Barne- og ungdomsarbeider SFO Skogbygda skole
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 50
Webcruiter-ID: 4874314315
Startdato: 01.01.2025

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge, lede, veilede og aktivisere barn på en trygg og omsorgsfull måte
  • Støtte og hjelpe barn med ulike behov
  • Støtte barna i deres sosiale utvikling
  • Bidra til et godt samarbeid med foresatte
  • Være en aktiv bidragsyter i et inkluderende skolemiljø

 

Kvalifikasjoner

  • Ønskelig med fagbrev som Barne-og ungdomsarbeider. Søkere med annen relevant kompetanse og praksis kan komme i betraktning
  • Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i SFO

 

Personlige egenskaper

  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du har god relasjonskompetanse
  • Du er ansvarsfull og strukturert
  • Du er serviceinnstilt og god til å samarbeide med foresatte
  • Du er fleksibel og finner gode løsninger sammen med andre
  • Personlige egenskaper vil vektlegges

 

Vi tilbyr

  • En stor mulighet til å være betydningsfull voksen i våre barns fritid
  • Gode kollegaer, et godt arbeidsmiljø
  • En skole som er godt organisert
  • Muligheter for utvikling
  • Muligheter for medvirkning
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25

 

Skolevegen 25, 2164 Ingeborgrud, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Reidun Anita Sollien
Rektor
 Telefon:99379585
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 8, 2024

Lærer Skogbygda skole (søknadsfrist 08.11.2024)

 

Lærer

 

 

Skogbygda skole ligger landlig til i den nordlige delen av Nes. Skolen har ca 200 elever og 30 ansatte. Uteområdene er store, og muligheter for å bruke nærområdene til uteskole er veldig gode. Satsningsområdene er begynneropplæring, grunnleggende ferdigheter, elevmedvirkning og læringsmiljø. Vi bruker læringsbrett aktivt, men har også lærebøker og konkret undervisningsmateriell. Skolen jobber systematisk med skolemiljø og sosiale ferdigheter. Personalet jobber kontinuerlig for å heve elevenes læringsutbytte, og følger Nes kommunes handlingsplan for kvalitetsutvikling «Et løft i Nes-skolen». Skolen kan vise til gode læringsresultater over mange år. Skogbygda skole har et stabilt og godt personale, med god kompetanse. Skolene i Nes kommune har et godt samarbeid og det er gode muligheter for utvikling og kompetanseheving.

 

Søknadsfrist: 08.11.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Lærer
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4874118192

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge og gjennomføre undervisning
  • Oppfølging av elevenes faglige og sosiale utvikling
  • Kontaktlæreroppgaver
  • Samarbeid på trinn, team og i skolens virksomhet
  • Aktiv deltagelse i skolens utviklingsarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent lærerutdanning, grunnskolelærer 1.-7 trinn er ønskelig
  • Ønskelige fag: Engelsk, norsk og matematikk
  • Spesialpedagogisk kompetanse er en fordel

Personlig egnethet vektlegges

Den som tilsettes må fremlegge godkjent politiattest, jfr. Opplæringsloven § 10-9

 

Personlige egenskaper

  • Trygg og tydelig klasseleder
  • Strukturert
  • Selvstendig
  • Inkluderende
  • Gode samarbeidsevner
  • Utviklingsorientert

 

Vi tilbyr

  • Positivt arbeidsmiljø med varierte oppgaver
  • Gode systemer og rutiner
  • God støtte fra ledelsen
  • Muligheter for faglig utvikling
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Skolevegen 25, 2164 Ingeborgrud, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Reidun Anita Sollien
rektor
 Telefon:99379585
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kategorier

eLærerskole

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 8, 2024

Pedagogisk leder Årnes kulturbarnehage (søknadsfrist 08.11.2024)

 

Pedagogisk leder

 

 

Er du barnehagelærer og har et ønske om å jobbe i et sterkt faglig miljø?

Nes kommune har 3 barnehager: Auli, Skogbygda og Årnes.
Vi har nå behov for barnehagelærer i vikariat ved Årnes kulturbarnehage i perioden 01.12.24-31-07.2025, med mulighet for forlengelse.

Barnehagenes hovedmålsetning er at barna skal ha en trygg og opplevelsesrik hverdag med latter, samspill, lek og læring. Vi legger vekt på kultur, språklige og sosiale ferdigheter og viktigheten av å utvikle vennskap. Det er viktig for oss å ha et godt samarbeid med barnas hjem.

«DER UNIKE MENNESKEMØTER DANNER GRUNNMUREN FOR ET GODT LIV»

 

Søknadsfrist: 08.11.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Pedagogisk leder
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4850351200

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegging, gjennomføring og evaluering av pedagogisk arbeid på avdeling
  • Ansvar for å iverksette og lede det pedagogiske arbeidet
  • Ansvar for veiledning og oppfølging av barn, foresatte og personal, samt andre samarbeidspartnere
  • Samarbeid og ledelse sammen med andre pedagoger
  • Foreldresamarbeid
  • Være bidragsyter og pådriver i kommunens utviklingsprosjekt «Læringsmiljøløftet»

 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent barnehagelærerutdanning
  • Faglig engasjement
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å lede, motivere og inspirere
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Egnethet vil bli vektlagt
  • Menn oppfordres til å søke

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder ihht. Barnehageloven §30. jf. Politiregisterloven §39.

 

Personlige egenskaper

  • Målrettet, systematisk og løsningsorientert
  • Tar initiativ og viser fleksibilitet
  • Engasjement for de estetiske fag
  • Leken
  • Er genuint interessert i det enkelte barn
  • Være god på å inkludere alle barn i det allmennpedagogiske fellesskapet
  • En god team-jobber
  • Omsorgsfull og har et stort hjerte
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Positive arbeidskolleger
  • Godt arbeidsmiljø i en barnehage med stort fokus på det kulturelle fellesskapet
  • Støtte og veiledning
  • Veiledning til nyutdannede
  • Kompetanseutvikling ihht. egen plan
  • Lønn etter gjeldende tariff, pluss tillegg for pedagogisk leder
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Rekrutteringstilskudd

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Kjuushagen 11, 2150 Årnes, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Marte Aune Palmesen
Styrer
 Telefon:95977730
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 8, 2024

Faste stillingar og vikariat ledig ved Sulatunet (søknadsfrist 11.11.2024)

Auli skole – Barne- og ungdomsarbeider/ matansvarlig SFO (søknadsfrist 07.11.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Barne- og ungdomsarbeider/ matansvarlig SFO

 

 

Auli skole SFO trenger en dyktig medarbeider med matansvar. Vi søker etter deg som har et ønske og en evne til å aktivisere barn gjennom lek og aktivitet, Hos oss er vi gode forbilder og viktige bidragsytere til barns sosiale og faglige utvikling.

Auli skole har i underkant av 300 elever fordelt på 13 klasser, hvorav 111 av dem går på SFO. Barna er fordelt på to baser. Base 1 består kun av 1.trinn, mens base 2 består av barn fra 2.-4.trinn. Auli skole er trivselslederskole, der vi bruker TL- aktivitetene også i SFO tid.

Skolen er nå i en byggeprosess, ny skole står ferdig våren 2025 og der skal SFO flytte inn sammen med 1.-4.trinn.

I tilknytning til skolen er det gode buss- og togforbindelser.

På vår SFO er vi opptatt av å bygge gode relasjoner til barna, og at de voksne skal være trygge og gode rollemodeller. Vi jobber med sosial kompetanse/relasjonsarbeid og læringsmiljøløftet som våre satsningsområder i vårt utviklingsarbeid.

Vi søker etter en medarbeider i 60% stilling som kan være matansvarlig. Denne jobber vil gå ut på å forberede mat, gjennomføre måltider, oppvask og delta i barnas hverdag.

 

Søknadsfrist: 07.11.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Auli
Stillingstittel: Barne- og ungdomsarbeider/ matansvarlig
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4873450240

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge, lede, veilede og aktivisere barn på en trygg, tydelig og positiv måte
  • Legge til rette for barns utfoldelse i lek og skape gode lekemiljøer
  • Delta og bidra aktivt i pedagogisk diskusjon med et lærende fellesskap i skole og SFO
  • Bidra til å følge opp planer for SFO
  • Samarbeide med SFO-leder, baseleder, øvrige ansatte ved SFO, skolen, foreldre og andre samarbeidspartnere
  • Legge til rette for at barn og foreldre opplever trygghet, tilhørighet, omsorg og trivsel
  • Være en aktiv bidragsyter til et inkluderende skolemiljø
  • Delta aktivt i lek og aktivitet med barn
  • Planlegge, bestille og forberede mat i henhold til mattilsynet
  • Ha oversikt over og ansvar for allergier og andre mathensyn
  • Gjennomføre måltider i tråd med rammeplan sammen med personalet
  • Kunne utføre avfallshåndtering innenfor regelverket hos Nes kommune

 

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med fagbrev som barne- og ungdomsarbeider. Annen relevant kompetanse eller erfaring kan kompensere for manglende fagbrev.
  • Erfaring med å jobbe med barn er ønskelig.
  • I tillegg til å ha interesse og kunnskap, må du kunne utføre matlaging.
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.
  • Personlig egenskaper vektlegges.

De som tilsettes må levere politiattest i henhold til opplæringsloven § 17-11 før tiltredelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.

 

Personlige egenskaper

  • Du er strukturert og god på å planlegge
  • Du har godt humør og er god på å samarbeide med foreldre og ansatte
  • Du er engasjert, tar ansvar og ønsker å bidra med din kompetanse
  • Du bidrar til er godt skole- og arbeidsmiljø
  • Du er god på å bygge relasjoner og ser viktigheten i dette
  • Du våger å ta initiativ
  • Du er fleksibel og kan håndtere utfordrende og krevende situasjoner
  • Du har et stort engasjement rundt barns trivsel og utvikling
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er positiv og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Du mestrer å arbeide i et til tider stressende miljø, er fleksibel og løsningsorientert
  • Du må kunne jobbe selvstendig, planlegge og bestille i henhold til frister og budsjett

 

Vi tilbyr

  • Inkluderende og engasjerte kolleger
  • Varierte og spennende arbeidsdager
  • Veiledning og oppfølging
  • Lønn etter gjeldene tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Grensevegen 18, 1929 Auli, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Nina Hultquist
SFO leder
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 7, 2024

Troms og Finnmark friomsorgskontor, avd. Hammerfest: Førstekonsulent / rådgiver (søknadsfrist 10.11.2024)

 

Rådgiver / førstekonsulent

 

 

  • Troms og Finnmark friomsorgskontor, Avdeling Hammerfest
  • Sjøgata 8-10, 9600 Hammerfest

 

Om jobben

Stillingstittel: Rådgiver / førstekonsulent
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest søndag 10. november

 

 

Gå til søknad

 

 

Om stillingen

Ved Troms og Finnmark friomsorgskontor, avd. Hammerfest har vi ledig en fast stilling som førstekonsulent/rådgiver.

Friomsorgens hovedoppgaver er å gjennomføre dommer med samfunnsstraff, gjennomføring av betingede dommer med vilkår om program mot ruspåvirket kjøring og narkotikaprogram med domstolskontroll, følge opp prøveløslatte som er ilagt møteplikt, og gjennomføre ubetingede dommer med elektronisk kontroll, og å utarbeide personundersøkelser til bruk i straffesaker.

Troms og Finnmark friomsorgskontor har hovedkontor i Tromsø med avdelinger i Kirkenes, Hammerfest og Harstad med i alt 32 ansatte.

Hammerfestavdelingens arbeidsområde omfatter 10 kommuner hovedsakelig i Vest-Finnmark: Alta, Loppa, Hasvik, Hammerfest, Måsøy, Nordkapp, Porsanger, Kautokeino, Gamvik og Lebesby.

Nærmere opplysninger om Troms og Finnmark friomsorgskontor finnes på www.kriminalomsorgen.no

 

Arbeidsoppgaver

  • ansvar for gjennomføring av ulike straffereaksjoner og gjennomføringsformer knyttet til soning av straff i samfunn
  • utarbeide personundersøkelser til bruk i straffesaksgangen
  • gjennomføre lovbruddsrelaterte samtaler og programvirksomhet
  • drive planmessig endringsarbeid ved å tilrettelegge for et kriminalitetsforebyggende innhold i straffen, herunder samarbeid med oppdragsgivere, hjelpeapparat og øvrig privat og offentlig nettverk

Den som ansettes må påberegne endringer i ansvars- og arbeidsområde

 

Utdanning og erfaring

Du må ha

  • 3-årig sosialfaglig utdanning, eller annen relevant høgskole- eller universitetsutdanning, på minimum bachelornivå
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • førerkort kl. B da reisevirksomhet må påregnes
  • erfaring med planmessig arbeid ønskelig

 

Personlige egenskaper

  • det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet; herunder at søker har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • har evne til å arbeide selvstendig og systematisk
  • har beslutningsevne, er fleksibel og har evne til etisk refleksjon

 

Vi tilbyr

  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • dagtidsstilling med fleksitidsordning
  • trening i arbeidstiden
  • det er opparbeidet egne hjemreiseordninger for ansatte som har tilhørighet/hjemadresse utenfor Finnmark fylke
  • alle som bor og arbeider i Finnmark kan få en årlig skattefri nedskriving av studielånet på inntil 10 % av det opprinnelige lånebeløpet – maksimalt kr 25.000,- per år
  • flytter du til Hammerfest får du som betaler skatt automatisk et inntektsfradrag i alminnelig inntekt på kr 15.000,- (skatteklasse I) / kr 30.000,- (skatteklasse II).

    Her finner du en oversikt over fordeler du kan oppnå ved å flytte til Hammerfest

  • Stillingen lønnes som førstekonsulent kode 1408 med årslønn på 502 300 – 584 500 eller rådgiver kode 1434 med årslønn på 540 500 – 635 400 avhengig av kvalifikasjoner. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.

 

Generell informasjon

Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Tone Paulse, avdelingsleder, tlf. 957 61 007 eller Jens E. Holand, Enhetsleder, tlf. 930 22 634.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.

 

Kontaktperson for stillingen

Tone Paulsen
Avdelingsleder
957 61 007

 

Om bedriften

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her.

Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor. Region nord omfatter 6 fengsler og 3 friomsorgskontor med ca 550 ansatte i Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Regionadminisrasjonen ligger i Trondheim. Troms og Finnmark friomsorgskontor har hovedkontor i Tromsø med avdelinger i Kirkenes, Hammerfest og Harstad med til sammen 32 ansatte.

Sektor: Offentlig

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgen Region Nord

Kontaktinfo

  • Tone Paulsen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 957 61 007

Lokasjon

  • Hammerfest

Søknadsfrist

November 10, 2024

100% ledig soknediakon i vakre Varanger og Tana Diakon, Nesseby Sokn (søknadsfrist 30.11.2024)

 

100% ledig soknediakon i vakre Varanger og Tana

 

 

  • Nesseby Sokn
  • Endresens vei 5, 9840 Varangerbotn

 

Om jobben

Nesseby og Tana kommune har ca. 3800 innbyggere, er et flerkulturelt samfunn og har ny bosetning av flyktninger.

Vi søker etter en allsidig og engasjert person i fast 100 % stilling som soknediakon i Polmak, Tana og Nesseby sokn

Stillingstittel: Diakon
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 30. november

Send søknad til: [email protected]

 

Hva vi ser etter

Kvalifikasjonskrav:

Utdanning i samsvar med Tjenesteordning og kvalifikasjonskrav for diakoner i Den norske kirke. Søkere med annen faglig- og relevant utdanning/praksis kan også søke.

 

Vi søker etter en person som:

  • Har evne til å arbeide selvstendig og ta initiativ.
  • Har evne til å motivere og engasjere mennesker.
  • Har gode samarbeidsevner.
  • Har evne til å skape kontakt og bygge relasjoner.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. Under ellers like vilkår vil søkere som kan samisk skriftlig og muntlig bli foretrukket. Søkere må være medlem av Den norske kirke. Politiattest kreves.

 

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver vil blant annet være:

  • Lede menighetens diakonitjeneste i samsvar med gjeldende plan for diakoni i Den norske kirke som sier: <<Diakoni er kirkens omsorgstjeneste>>
  • Rekruttere frivillige til diakonale tjenester i samarbeid med resten av staben og menighetsrådet.
  • Oppsøkende virksomhet.
  • Omsorg for syke og eldre.
  • Sorgarbeid
  • Barne- og ungdomsarbeid.
  • Deltakelse på kirkelige handlinger og gudstjenester med diakonale tema
  • Deltakelse i stabs- og menighetsfellesskap og aktiviteter.

 

Vi tilbyr

Stillingen deles 50/50 i hvert sokn. Nesseby Kirkelig fellesråd er arbeidsgiver for soknediakonen og forvalter stillingen i henhold til lover, regler og avtaleverk. Når soknediakonen tjenestegjør i Polmak og Tana sokn er kirkevergen i Polmak og Tana delegert arbeidsgiveransvar for stillingen og forvalter denne i henhold til lover, regler og avtaleverk. Soknediakonen har kontor i begge sokn. En del kvelds- og helgearbeid inngår i arbeidstiden.

Stillingen lønnes etter Hovedtariffavtalens stillingskode Diakon, alt. Diakonimedarbeider. Pensjonsinnskudd til KLP. Det forutsettes bruk av egen bil i tjenesten. Skyssgodtgjørelse. 6 måneders prøvetid. For Finnmark gjelder regler med nedskriving av studielån i Statens lånekasse med inntil kr. 30 000 pr. år og særskilt skattefradrag. Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid.

 

Kontaktperson for stillingen

Ann Sissel Andersen
Kirkeverge/Daglig leder
91686155
[email protected]

 

Om bedriften

Soknene Nesseby, Polmak og Tana tilhører Indre Finnmark prosti og inngår i samisk språkområde. Soknene betjenes av en sokneprest, en prest under utdanning, kateket, tolk/ menighetssekretær, organister, klokker, kirkegårdsmedarbeidere, kirketjenere, gravere og kirkeverger.

Søknad med CV sendes til Nesseby kirkelig fellesråd på e-post: [email protected]

Ved evt. intervju medbringes vitnemål og attester.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.nessebymenighet.no

Del stillingen

Selskap

Nesseby Sokn

Kontaktinfo

  • Ann Sissel Andersen
  • Tittel: Kirkeverge/Daglig leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 91686155

Lokasjon

  • Varangerbotn

Søknadsfrist

November 30, 2024