Sykepleier natt, hjemmetjenesten (søknadsfrist 20.02.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Sykepleier/spesialsykepleier natt

 

 

Hjemmetjenesten har ledig 61% fast stilling som sykepleier/spesialsykepleier på natt med arbeid hver 3. helg.

Har du erfaring i yrket, og ønsker en spennende og givende arbeidsplass med gode kollegaer og varierte oppgaver?
Da er hjemmetjenesten i Nes kommune plassen for deg! La oss få ønske deg velkommen til det fineste yrket som er, og bli med på å gi innbyggerne i Nes en verdig og trygg hverdag i eget hjem. Vi ser etter deg som er engasjert, faglig interessert og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humør.

Vi søker deg som er opptatt av god omsorg og kvalitet i tjenestene. Du må like å jobbe selvstendig, samtidig som du bidrar til at hjelp og tjenester til brukerne er koordinert og helhetlig.. Du blir del av et natt-team hvor samarbeid, trygge læringsprosesser og gode relasjoner er i fokus. Arbeidshverdagen er variert og spennende, og som sykepleier får man brukt sin kompetanse bredt.

I takt med utviklingen i samfunnet, øker kompleksiteten i pasientomsorgen i kommunen og det gir en unik mulighet til å bruke hele sykepleiefaget og utvikle breddekompetanse. Vi er opptatt av å jobbe forebyggende og tilpasse tjenestene etter behov. Arbeidshverdagen inkluderer alt ifra oppfølging etter akutt sykdom med mål om rehabilitering og egenmestring, ivaretakelse av basale behov som gir en verdig og god tilværelse, til palliiasjon og hjemmedød. Vi fanger opp akuttsituasjoner og endringer i tilstander, og iverksetter tiltak. Du får brukt observasjons- og vurderingskompetansen din hver dag, og det er dine tiltak som gjør at våre brukere har det trygt og godt i sine egne omgivelser. Vi har et godt arbeidsmiljø hvor latteren sitter løst og vi hjelper hverandre.
Du jobber sammen med en annen sykepleier på natt der dere har det sykepleiefaglige ansvaret for to avdelinger i tillegg til et bemannet bofellesskap. Avdelingene har ulike geografiske områder det leverer helsetjenester til.

 

  • Søknadsfrist: 20.02.2024
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Stillingstittel: Sykepleier natt
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 61
  • Webcruiter-ID: 4758762334
  • Startdato: 01.04.2024

 

Arbeidsoppgaver

  • Utføre sykepleiefaglige oppgaver
  • Ansvar for observasjon, tiltak og oppfølging av pasienter
  • Ansvar for at pasienter får nødvendig medisinsk behandling og medikamenthåndtering etter gjeldende retningslinjer og prosedyrer
  • Veilede innenfor eget arbeids- og ansvarsområde til medarbeidere, brukere, pårørende og elever/lærlinger/studenter
  • Bidra til at tjenesten er koordinert og helhetlig
  • Sikre dokumentasjon etter gjeldende lovverk i journalsystemet Cosdoc

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier/relevant spesialutdanning
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig godt
  • Førerkort klasse B
  • Beherske dataverktøy
  • Personlig egnethet for stillingen vektlegges

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder.

 

Personlige egenskaper

  • Du er en engasjert sykepleier som kan være med å utvikle den faglige sykepleietjenesten vår
  • Du er opptatt av kvalitet og bidrar aktivt i forbedringsarbeid
  • Du er ryddig, strukturert og systematisk
  • Du har gode samarbeidsevner og er engasjert i jobben din
  • Du er trygg i rollen som sykepleier og kan lede og delegere arbeidsoppgaver
  • Du er kreativ og ser løsninger i forhold til arbeidsoppgaver
  • Du skaper arbeidsglede og bidrar til gode endringsprosesser

 

Vi tilbyr

  • En avdeling med godt arbeidsmiljø og egen fadderordning for nyansatte
  • 30 000,- utover tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Katrine Lie Nilsen
Fagleder
 Telefon:+47 66 10 47 62
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Februar 20, 2024

Fagleder vann og avløp (Søknadsfrist 11.02.2024)

1170x300 Galtåsknappen

 

Fagleder vann og avløp – 100 % fast

 

Engerdal kommune søker engasjert og kompetent VA-ingeniør til nyopprettet 100 % fast stilling som fagleder vann og avløp. Vi søker etter en innovativ person med stort faglig engasjement som kan bidra til å utvikle VA-faget i vår kommune.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 11.02.2024
Arbeidsgiver: Engerdal kommune
Sted: Engerdal
Stillingstittel: Fagleder vann og avløp – 100 % fast
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4756219947

Arbeidsoppgaver

Forvaltning av kommunal infrastruktur innen vann og avløp, herunder saksbehandling og vedtak knyttet til VA-tiltak og søknader om tilknytning
Følge opp henvendelser fra innbyggere, næringsliv og private utbyggere
Prosjektledelse og oppfølging av investeringsprosjekter innen VA
Planarbeid (ROS-analyser, temaplaner, plangodkjenning mm)
Oppfølging av krav og rapportering til overordnede myndigheter
Veilede og gi praktisk oppfølging til private utbyggere og deres entreprenører i planlegging og gjennomføring av prosjekter
Sikre at anlegg og infrastruktur oppfyller kommunens standarder og krav
Saksbehandling av pålegg/tilsyn og arbeid med forskrifter, normer og rutiner
Samarbeide med driftsoperatører og andre fagpersoner som jobber med prosjektering og kontraktsoppfølging
Delta i kommunalteknisk saksbehandling innenfor relevante fagområder
Andre oppgaver innen sektoren må påberegnes. Arbeidsoppgavene kan endre seg etter organisering og behov i sektoren

Kvalifikasjoner

Utdanning på master- eller bachelornivå innen vann og avløp. Annen relevant utdanningsbakgrunn kan vurderes. Lang og relevant erfaringsbakgrunn kan kompensere for utdanning
Kompetanse/erfaring fra VA-området
Kjennskap til relevante standarder, forskrifter, lover og regler innenfor fagområdet
Erfaring fra prosjektledelse er ønskelig
Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
Generelt gode datakunnskaper og interesse for digitalisering
Erfaring fra fagsystemer som Gemini VA, Komtek og Elements er en fordel
God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

Du er målrettet, strukturert, løsningsorientert og har gjennomføringsevne
Har gode samarbeidsevner, og bidrar til godt tverrfaglig samarbeid
Du har evne til å jobbe selvstendig og i team
Du er omgjengelig, fleksibel og har godt humør
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi søker en engasjert og selvstendig kandidat som er opptatt av å sikre at vår kommunale infrastruktur er av høy kvalitet og i tråd med gjeldende standarder. Du må være fleksibel, samarbeidsvillig og ha gode kommunikasjonsevner. Hvis du er den vi søker etter, vil du få en spennende og utfordrende stilling som gir deg muligheten til å aktivt bidra til kommunens utvikling samtidig som du spiller en viktig rolle i bevaringen av miljøet. Vi legger vekt på kompetanseutvikling og et godt arbeidsmiljø.

Vi tilbyr

Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
Fleksibel arbeidstid
Lønn etter avtale
Gode pensjons- og forsikringsavtaler
Moderne IKT-løsninger og faglige nettverk med nabokommuner

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Engerdalsveien 1794, 2440 Engerdal, Norge

Kontaktinformasjon

Runa E. Skyrud, Sektorleder Plan, teknikk og miljø
Telefon:  400 24 954
E-post:  [email protected]

 

Opplysninger om søknaden og prosessen videre

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din.

Engerdal kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Offentlig søkerliste

Engerdal kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

 

Del stillingen

Selskap

Engerdal kommune

Kontaktinfo

  • Runa E. Skyrud
  • Tittel: Sektorleder Plan, teknikk og miljø
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 400 24 954

Lokasjon

  • Engerdal

Søknadsfrist

Februar 11, 2024

Ergoterapeut 100% fast stilling (Søknadsfrist 18.02.2024)

Kautokeino kommune – veiviseren i Sápmi

Ergoterapeut- 100 % fast stilling

 

Kautokeino kommune er Norges største kommune med et spennende miljø hvor samisk og norsk går hånd i hånd, innrammet i vakker natur på Finnmarksvidda. Naturen er rik på ressurser med gode muligheter for friluftsliv, jakt og fiske.

Kautokeino-samfunnet har forankring i tradisjonelle samiske verdier, og har mange spennende institusjoner med internasjonal kontaktflate. Kautokeino kommune er en tospråklig kommune, og har et variert kultur- og organisasjonsliv.

Om du har lyst til å lære deg samisk og bo i et komplett samisk samfunn, så har du knapt andre alternativer, enn Kautokeino.

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

Yte ergoterapi med fokus på mestring, forebygging og tidlig innsats for å fremme aktivitet, deltagelse og inkludering.
Boligtilpasninger i hjemmet.
Veilede brukere, pårørende og andre samarbeidspartnere.
Søknad og formidling av hjelpemidler, samt opplæring.
Bidra til å sikre gode overganger mellom sykehus, korttidsavdeling og hjemmet, samt mellom barnehage, skole og arbeid.
Gjøre vurdering av funksjonsevne, tilrettelegging for deltagelse, aktivitet og lek.
Tverrfaglig samarbeid og møtevirksomhet.
Følge tjenestens dokumentasjonsrutiner, p.t journalsystemet Profil.
Bidra til kvalitets- og utviklingsarbeid for barn og unge, hjemmeboende og på institusjon.
20 % av stillingen er tilknyttet hukommelsesteamet i kommunen.

Kvalifikasjoner og utdanning:

Ergoterapeut med norsk autorisasjon
God norsk fremstillingsevne – skriftlig og muntlig
God digital forståelse og erfaring i å benytte seg av digitale hjelpemidler/systemer.
Førerkort klasse B
Erfaring fra arbeid i kommune eller med stilling med tilsvarende oppgaver og ansvarsområder er en fordel.

Personlige egenskaper:

Gode kommunikasjons – og samarbeidsevner, samt evne til å bygge trygge relasjoner
Evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
Fleksibel og løsningsorientert
Engasjert og nytenkende
Personlig egnethet vil vektlegges

Annet

Kommunen er en tospråklig kommune. Kunnskaper i samisk språk vil bli tillagt avgjørende vekt for søkere som ellers er kvalifisert.
Ansettelse i kommunen skjer på de lønns- og arbeidsvilkår som går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Medlemskap i en god pensjonsordning.
Avlønning i stillingskode. Prøvetid 6 måneder.
Ved tilsetting skal det fremlegges gyldig politiattest, jfr. HOL § 5-4. stillinger på helse/omsorg.
Spørsmål om stillingen

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til virksomhetsleder for helse Hilde Hansen, tlf 930 49 520, eller til kommunalleder Kent Ailo Hætta, tlf 906 65 176.

Søknad med CV og bekreftede kopier av vitnemål og attester sendes via www.jobbnorge.no. Det oppgis minst 2 referanser.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 18. februar 2024

 

Arbeidsgiver Guovdageainnu suohkan – Kautokeino kommune

Kommune Guovdageaidnu – Kautokeino

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Kautokeino kommune, 9522 Kautokeino

 

Del stillingen

Selskap

Kautokeino kommune

Kontaktinfo

  • Kent Ailo Hætta
  • Tittel: Kommunalleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 906 65 176

Lokasjon

  • Kautokeino

Søknadsfrist

Februar 18, 2024

Sykepleiere og helsefagarbeider, helse og mestring (forskjellige søknadsfrister)

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

Februar 29, 2024

Hallingdal Renovasjon IKS – Avdelingsleder gjenvinningsavdelingen (søknadsfrist 12.02.2024)

 

Avdelingsleder gjenviningsavdelingen

 

Hallingdal Renovasjon IKS har ansvar for innsamling av avfall fra husholdningar, fritidsbosteder og bedrifter i Hallingdal og Krødsherad.

Vi har ledig stilling som:

Avdelingsleder gjenvinningsavdelingen

Hallingdal Renovasjon IKS er et kommunalt samarbeid for renovasjon, gjenvinning og avfallshåndtering for innbyggere og hytter i Hallingdal og Krødsherad, og betjener i dag ca. 37 000 abonnenter. Selskapet drifter en stor portefølje av næringskunder gjennom Retura Val-Hall AS.

Hovedanlegget vårt ligger i Kleivi næringspark, på kommunegrensen mellom Ål og Hol. Her har vi selskapets administrasjon, sorteringsanlegg, forbrenningsanlegg og mottak for EE-avfall og farlig avfall. I tillegg har selskapet deponi for inert avfall på Breie i Kleivi, slammottak på Hagaskogen (Torpo) og lokale gjenvinningsstasjoner i hver kommune.

Hallingdal Renovasjon er inne i en spennende fase og vi søker nå etter en engasjert og tydelig leder til å drifte vår gjenvinningsavdeling i Kleivi Næringspark. Du vil ha hovedansvaret for resultat, HMSK, personal og kontinuerlig optimalisering av driften i avdelingen. Stillingen rapporterer til daglig leder.

Hvis du interesserer deg for miljø, bærekraft og sirkulærøkonomi, og ønsker å bidra til å løse vårt viktige samfunnsoppdrag, vil vi gjerne høre fra deg

Arbeidsoppgaver

  • Ledelse og drift av gjenvinningsavdelingen, som består av avfallshåndtering, forbrenning (24/7-365) og deponi ved hovedanlegget i Kleivi
  • Være en operativ og motiverende leder, med fokus på dine kollegaer og deres arbeidshverdag
  • Sikre at de ansatte har riktig kompetanse til enhver tid
  • Personal-, resultat- og budsjettansvar for egen avdeling
  • Lede og utvikle fremdrifts- og logistikkplanleggingen
  • Sikre at driften på avdelingen følger regelverk og miljøkrav
  • Planlegging og gjennomføring av nødvendige endringer/krav
  • Ansvarlig for HMSK og kompetanse ved egen avdeling og kontinuerlig forbedring og sikre gjennomføring i alle ledd, i samarbeid med sentrale støttefunksjoner.
  • Være en del av industrivernet

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning og dokumentert erfaring fra drift- og personalledelse
  • Kjennskap til industrielle prosesser
  • Fordel med kjennskap/erfaring fra anleggsdrift
  • Erfaring med HMSK-arbeid
  • Erfaring med bruk av ulike styringssystem, HMS system o.l
  • Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk
  • Minimum førerkort kl.B

Personlige egenskaper

  • Praktisk sans og god teknisk forståelse
  • Selvstendig, strukturert og systematisk med god gjennomføringsevne
  • Inkluderende lederstil med evne til å stille krav
  • Evne til å håndtere sammensatte prosesser og arbeidsoppgaver
  • God økonomisk forståelse

Vi kan tilby:

  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • En meningsfylt hverdag i en bransje i rivende utvikling og med stadig krav til videreutvikling
  • En spennende jobb i en fremtidsrettet bransje med en viktig samfunnsoppgave
  • Forsikringer og pensjon med gunstige kommunale betingelser gjennom KLP

 

Kontaktperson: Daglig leder Eirik Lystrup, tlf: 32086118/91381494, e-post: [email protected]

Søknadsfrist 12/2-24 – søknader vurderes fortløpende

Søknad og CV sendes [email protected], Søkerlisten vil være offentlig tilgjengelig gjennom åpne postlister.

Utskriftvennlig versjon ved å klikke her.

Felles for alle utlysninger:

Søknad og CV sendes til [email protected] 
Merk med hvilken stilling du søker på. 

Søkerlistene vil være offentlig tilgjengelig gjennom åpne postlister. 

Hallingdal Renovasjon IKS er en mannsdominert arbeidsplass og vi oppfordrer kvinner til å søke. 

 

Del stillingen

Selskap

Hallingdal Renovasjon IKS

Kontaktinfo

  • Eirik Lystrup
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf: 32086118 / 91381494

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Februar 12, 2024

Flå skole – Lærer 100% vikariat (søknadsfrist 12.02.2024)

 

Flå skole – Lærer

 

Flå kommune ligger i Hallingdal, sentralt på Østlandet – kun 1,5 times reisetid fra Oslo og Drammen, og 45 min. fra Hønefoss. Kommunen har ca. 1100 innbyggere, og har et godt barnehage- og skoletilbud samt gode tjenester innen kultur, helse og omsorg. Fritids- og friluftstilbudene er gode i kommunen med blant annet idrettsanlegg, flerbrukshall, svømmebasseng, flere skitrekk, tur- og sykkelstier, bilcrossbane m.m. Flå kommune er en av 6 kommuner i Hallingdal, og det foregår et utstrakt samarbeid mellom disse innenfor flere fagområder.

Flå skole har ca. 105 elever totalt i 1.-10. trinn, og er lokalisert i sentrum av kommunen.

Skolens visjon: «Et sted der elever og ansatte realiserer sine evner og muligheter i et lærende fellesskap»

Satsingsområdene for Flå skole er et inkluderende læringsmiljø der alle elever har rett til å ha et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel, inkludering og læring. Flå skole har fokus på tidlig innsats og er en dysleksivennlig skole. I tillegg en Flå skole en trafikksikker skole og en MOT-skole. MOT styrker ungdoms robusthet, livsmestring og mot.

Stillingsbeskrivelse

Vi leter nå etter en ny medarbeider for å fylle et inntil 100% vikariat fram til sommeren, fortrinnsvis på barneskolen. Det blir trolig mulighet for forlengelse og fast stilling.

Vi kan tilby

  • Spennende og meningsfulle oppgaver
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte kolleger
  • Gode pensjonsordninger

Ønskede kvalifikasjoner

  • ha god kompetanse til å undervise i skolen og oppfylle kompetansekravene for lærer
  • være en god klasseleder som skaper gode relasjoner
  • ha god kompetanse på tilpasset opplæring
  • kunne knytte fagmål til tverrfaglighet
  • ha gode og trygge menneskelige egenskaper
  • ha evnen til å se den enkelte elev, skape tillit og gode relasjoner
  • ha god kompetanse på elever med spesielle behov
  • være selvstendig og initiativrik
  • ha god samarbeidsevne
  • ha godt humør og være en miljøbygger
  • være egnet for stillingen

Alle interesserte oppfordres til å søke!

Lønnsopplysninger:

  • lønn i henhold til hovedtariffavtalen

Kontaktpersoner:

  • Rektor Guro Bottolfs Thalerud, tlf. 48042845

Eller

  • Oppvekstsjef Anita Juul Storeli, tlf. 90665135

Søknadsfrist: 12. februar 2024

Søknad sendes: [email protected] og merkes «lærer Flå skole»

Ansettelser forutsetter fremlegging av godkjent politiattest ikke eldre enn 3 måneder.

 

Del stillingen

Selskap

Flå kommune

Kontaktinfo

  • Anita Juul Storeli
  • Tittel: Oppvekstsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 90665135

Lokasjon

  • Flå

Søknadsfrist

Februar 12, 2024

Kontaktpersoner, barnevern (søknadsfrist 08.02.2024)

Barnehage hjelpe hverandre

 

Kontaktperson Mottak/undersøkelse/tiltak

Barnevernet i Gjerdrum kommune
Fast

Søknadsfrist 08.02.2024

 

 

Kontaktperson, Omsorg/ettervern

Barnevernet i Gjerdrum kommune
Fast

Søknadsfrist 08.02.2024

 

Besøk kommunen her:  www.gjerdrum.kommune.no

 

Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, som ligger sentralt på Romerike, midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 6 800 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune ­- 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.

Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.

 

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Helene Emilie Ringvall
  • Tittel: Fagleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 489 56 795
  • Merethe Nyrud Merethe
  • Tittel: Konstituert barnevernleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 911 03 857

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

Februar 8, 2024

Fagleder i PPT (søknadsfrist 01.03.2024)

Skole klatrestativ

PPT, Gjerdrum kommune

Fagleder i PPT

 

Om stillingen

Pedagogisk psykologisk tjeneste i Gjerdrum kommune søker en dyktig og utviklingsorientert fagleder som har et stort engasjement for barn og elever med særlige behov.

PP-tjenesten har to lovfestede oppgaver:

PP-tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering når loven krever det.
PP-tjenesten skal hjelpe barnehager og skoler i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn og elever med særlige behov.
Gjerdrum kommune har stort fokus på inkludering, tilpasset opplæring og mestring samt forebygging og tidlig innsats. Dette sikrer vi gjennom profesjonsfelleskap og et godt tverrfaglig samarbeid på tvers av tjenester i Oppvekst. Gjerdrum kommune deltar på «Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis». Kompetansen til de ansatte i PP-tjenesten og det øvrige laget rundt barna og elevene skal styrkes, slik at vi samlet kan bidra til et inkluderende, likeverdig og tilpasset tilbud for alle. Barns- og foresattes medvirkning står sentralt.

Pedagogisk-psykologisk tjeneste i Gjerdrum kommune består av fire pedagogisk-psykologiske rådgivere, to spesialpedagoger, språkveileder og utviklingsveileder i tillegg til leder, to fagledere og konsulent. Stillingen er plassert i PPTs skoleteam. Fagleder vil medvirke i utforming av tjenesten der forebygging, tidlig innsats og systemrettet arbeid skal vektlegges. Du vil møte kolleger med høy kompetanse som jobber i felleskap, og som er opptatt av et utviklende og inkluderende arbeidsmiljø.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.03.2024
Arbeidsgiver: Gjerdrum kommune
Stillingstittel: Fagleder i PPT
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4758335406

Arbeidsoppgaver

Faglig utviklingsarbeid i tjenesten
Faglig oppfølging og veiledning av PP-rådgivere for å sikre at tjenesten drives i overensstemmelse med gjeldende lovverk
Sakkyndighets-, rådgivnings- og veiledningsarbeid
Ansvar for å fordele og kvalitetssikre sakkyndighetsarbeid
Ansvar for at PPT har nødvendige kartleggingsverktøy/tester
Ansvar for systemer og rutiner som sikrer faglig kvalitet i tjenesten
Faglig opplæring og veiledning av nyansatte
Kompetanse- og organisasjonsutvikling i skoler og barnehager
Samarbeid på tvers av virksomhetsområder i kommunen, og med eksterne samarbeidspartnere
Sammen med leder for PPT delta i ansettelsesprosesser
Stedfortreder for PPTs leder ved leders fravær
Oppgavene er utfordrende og varierte, og gjennomføres på individ, gruppe- og systemnivå.
Det må regnes med endringer i oppgaver, ansvarsområder og organisasjonsmessige tilpasninger som følge av kontinuerlig utvikling av tjenesten fremover.

Kvalifikasjoner

Utdanning på master- eller hovedfagsnivå innenfor spesialpedagogikk, pedagogikk eller psykologi
Erfaring fra PPT i minst 4 år
Erfaring som fagleder i PPT er en fordel
Solid og oppdatert kunnskap innen pedagogikk og spesialpedagogikk
God kjennskap til gjeldende lovverk og forståelse for sakkyndighetsarbeid og systemrettet arbeid i PPT
Utrednings-, rådgivnings- og veiledningskompetanse
Erfaring med organisasjonsutvikling og kompetanseheving
Kjennskap til barnehager og skoler som utdanningssystemer
Gode kommunikasjonsevner på norsk muntlig og skriftlig
God samarbeids- og samhandlingskompetanse
Gode digitale ferdigheter

Personlige egenskaper

Trygg og omsorgsfull person
Kreativ og med godt humør
Positiv, entusiastisk og ser muligheter
Omgjengelig og fleksibel
Relasjonsbygger og støttespiller
En inspirerende, strukturert og målrettet leder
Framtidsrettet og utviklingsorientert
God evne til egenledelse og til å gjøre prioriteringer
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver der du vil utgjøre en forskjell for barn og unge i Gjerdrum kommune
PP-tjeneste med dyktige, samkjørte og hyggelige medarbeidere
Et stort tverrfaglig miljø i kommunen
Muligheter for faglig utvikling
Stor grad av selvstendighet og påvirkningsmulighet
Lønn etter tariff
God pensjonsordning gjennom KLP

Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.

Tilfredsstillende politiattest må fremlegges før tiltredelse.

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Ellen Dahl Vamsæter, Fagleder
Telefon:  479 07 750
E-post: [email protected]

Yuliya Haugland, Leder for Gjerdrum PPT
Telefon:  924 27 971
E-post: [email protected]

 

Besøk kommunen her:  www.gjerdrum.kommune.no

Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, som ligger sentralt på Romerike, midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 6 800 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune ­- 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.

Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.

 

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Ellen Dahl Vamsæter
  • Tittel: Fagleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 479 07 750
  • Yuliya Haugland Yuliya
  • Tittel: Leder for Gjerdrum PPT
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 924 27 971

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

Mars 1, 2024

Undervisningsstillinger – Gjerdrum barneskole – Undervisningsstillinger skoleåret 2024-2025 (søknadsfrist 24.02.2024)

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

 

Hovedutlysning for lærere 2024

 

Bli lærer ved Gjerdrum barneskole!

Er du klar for nye utfordringer, helt ny i læreryrket eller snart ferdigutdannet? – Gjerdrum barneskole er stedet for deg!

Kun 30 minutter unna Oslo ligger Gjerdrum kommune. Gjerdrum er nær byen, men på landet – midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen er liten; det skaper god oversikt og et levende lokalmiljø. Mange av innbyggerne jobber i Oslo, og ser på byens tilbud som en naturlig del av livet her. Det gir Gjerdrum eventyrblandingen av natur og kultur, modernitet og tradisjon.

Denne stillingsannonsen gjelder for ledige, faste og midlertidige lærerstillinger ved Gjerdrum barneskole fra 01.08.2024, som samlet sett skal dekke skolenes fagbehov.
Kommunen er i vekst, og det satses på systematisk og helhetlig skoleutvikling i tråd med felles strategi for skolene i Gjerdrum.

Gjerdrum barneskole ligger midt i sentrum og har store, romslige utearealer, nær tilgang til bibliotek, idrettshall og kunstgressbane. Skolen er en 1-7 skole. Vi har for tiden ca. 300 elever og ca. 45 ansatte, fordelt på skole og SFO. Skolens visjon er «Et trygt og morsomt sted å lære, en inkluderende plass å være», og våre satsningsområder for skoleåret er inkluderende undervisning og læringsmiljø, og i tillegg jobber vi for å oppnå gode grunnleggende lese-, skrive- og matematikkferdigheter hos elevene.

Skolen er i tett samarbeid med professor Thomas Nordahl fra SePU (Senter for Praksisrettet Utdanningsforskning) og vi er med i Læringsmiljøprosjektet pulje 7 for å sikre et inkluderende, trygt og godt skolemiljø. Vi vektlegger arbeid med elevenes psykososiale miljø høyt, vi vil ha gode relasjoner mellom alle parter, og et godt og trygt læringsmiljø for elevene.

FAU og skolen har et meget godt samarbeid, og for tiden jobbes det med å få til et inspirerende uteområde.

Nøkkelopplysninger:

  • Søknadsfrist: 24.02.2024
  • Arbeidsgiver: Gjerdrum kommune
  • Stillingstittel: Hovedutlysning for lærere 2024
  • Stillinger: 4
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4752505552
  • Startdato: 01.08.2024

Arbeidsoppgaver

  • Undervisning i tråd med gjeldende læreplaner
  • Planlegge, gjennomføre og evaluere læringsaktiviteter for elevene i klasserom, gruppe og enkeltvis
  • Følge opp elever med vedtak om spesialundervisning
  • Delta i utarbeidelse av individuelle opplæringsplaner (IOP)
  • Arbeide i tråd med kommunens handlingsplaner
  • Arbeide i henhold til skolens satsningsområder
  • Sørge for et helhetlig, tilrettelagt tilbud for elevene i samarbeid med ledelsen
  • Delta aktivt og være en inspirator for å utvikle et godt og positivt lærings- og arbeidsmiljø
  • Kontaktlæreransvar må påregnes til flere av stillingene

Kvalifikasjoner

Vi søker både deg som har erfaring, og deg som er ny i yrket og er engasjert og lærevillig. Skolen er opptatt av kvaliteten på lærernes undervisning, og at elevenes læringsarbeid er skolens kjerneoppgave. Skolen har primært behov for grunnskolelærere 1-7, men grunnskolelærere 5-10 er velkommen til å søke. Skolenes behov legges til grunn for hvilke fagkombinasjoner som vil bli prioritert ved ansettelse.

  • Du må ha minimum 30 studiepoeng i 1 av basisfagene, norsk, engelsk, matematikk. Det er derfor viktig at du spesifiserer fagene du har (med antall studiepoeng).
  • Erfaring med læring i teknologirike omgivelser er ønskelig
  • Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig

Det er generelt et stort behov for lærere med kompetanse i begynneropplæring, spesialpedagogikk og flerkulturell pedagogikk.

Personlige egenskaper

Vi ønsker oss kollegaer som:

  • Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Trives med å jobbe i team
  • Viser engasjement, stor arbeidskapasitet og godt humør
  • Liker å samarbeide, dele og reflektere i et læringsfellesskap
  • Er tydelig og raus klasseleder
  • Verdsetter og legger innsats i et godt skole-hjem-samarbeid
  • Har et sterkt faglig engasjement
  • Har genuin interesse for å jobbe med barn og unge i et inkluderende klassemiljø
  • Har et positivt elevsyn
  • Har vilje og evne til fornyelse og endring
  • Er opptatt av et trygt og godt skolemiljø
  • Er positiv og ønsker å bidra sosialt blant både elever og ansatte

Vi vektlegger personlig egnethet for stillingen

Vi tilbyr

  • Svært trivelige og dyktige kolleger
  • Tett faglig samarbeid mellom kollegaer
  • Aktiv ansattgruppe med mulighet for å delta på innebandy, yoga og andre sosiale sammenkomster
  • Veiledning for nyutdannede lærere og kommunal onboarding
  • Lønn etter gjeldene tariff
  • Kontaktlærertillegg fra 24.000 – 40.000 kr. pr. år (avhengig av antall elever)
  • Pensjonsordninger i Statens Pensjonskasse
  • Muligheter til videreutdanning i tråd med kompetanseløftet i grunnskolen
  • Engasjert og positivt FAU

Kontaktinformasjon

Therese Peeters
Rektor
 Telefon:94133804
E-post:[email protected]

Borgar Skoveng
Assisterende rektor
 Telefon:99464415
E-post:[email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, sentralt på Romerike og midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 7 000 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune ­- 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.

Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.

 

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

Februar 24, 2024

Kommunalsjef tekniske tjenester (Søknadsfrist 25.02.2024)

Notodden kommune

Seksjon for tekniske tjenester

Kommunalsjef

 

Spennende lederstilling innen kommunalområdet tekniske tjenester

Notodden kommune arbeider kontinuerlig med å forbedre tjeneste- og samfunnsutviklingen slik at Notodden kommune blir et best mulig sted å bo, arbeide og besøke. Du vil som leder av dette kommunalområdet spille en avgjørende rolle i mange av kommunens viktigste utviklingsprosjekter og for mange av kommunens grunnleggende tjenesteleveranser. Kommunen har høye ambisjoner for fagfeltene innen området som består eiendomsdrift, vedlikehold, renhold, vei og anlegg, vann og avløp og brann og redning.

Vi søker en trygg, utviklings- og løsningsorientert leder som evner å inspirere og motivere til effektiv drift og utvikling av fagområdene. Du vil i tillegg til å lede kommunalområdet også være en del av kommunens strategiske ledelse gjennom deltagelse i rådmannens ledergruppe. Du vil også være en del av lederforum i Notodden som er et faglig felleskap bestående av alle ledere i organisasjonen.

Som leder i Notodden kommune forventes det at du har gjennomføringskraft og gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. I denne stillingen er det en fordel at du vil trives i samspillet internt i organisasjonen, men også i samspillet med politikere, næringslivet og innbyggere.

Det er viktig for oss at du kan etterleve og bidra til kommunens verdier «tillit, glede og samskaping».
Tillits- og mestringsbasert ledelse er virkemidler for lederskapet i kommunen. Vi tror det gir de beste resultater og et godt arbeidsmiljø.

Kommunalområdet du skal lede består av mange faglig dyktige ledere og medarbeidere.

Arbeidsoppgaver

Teknisk sjef vil få ansvar for;

  • overordnet strategisk ledelse innen fagområdene
  • lederstøtte til ledere innen ansvarsområdet
  • budsjettplanlegging og økonomistyring
  • dialog og samhandling med øvrige kommunalområder for å klarlegge brukerbehov
  • god samhandling med innbyggere og næringsliv
  • bidrag til kommunens strategiske utviklingsarbeid
  • politiske saksforberedelser og deltagelse i politiske møter
  • prosjektledelse i større samfunnsutviklingsprosjekter og gjennomføring av politiske vedtak.
  • organisasjonsutvikling, ledelse, planlegging og koordinering
  • forvaltning, personalansvar og resultatstyring

Kvalifikasjonskrav

Vi søker en samfunnsengasjert person som har;

  • høyere relevant utdanning på master nivå, erfaring kan kompensere for utdannelseskrav
  • erfaring med budsjett og økonomistyring
  • ledererfaring og erfaring fra endringsprosesser
  • erfaring fra utvikling eller forbedringsprosesser
  • meget god skriftlig og muntlig fremstilling
  • har erfaring med å lede prosjekter
  • erfaring med bruk av IKT verktøy
  • førerkort klasse B

Seksjon for tekniske tjenester

  • erfaring fra en politisk styrt organisasjon i grensesnittet mellom politikk og administrasjon
  • dokumenterbare resultater fra tidligere arbeid

Personlige egenskaper

  • evne å bygge tillit og gode relasjoner
  • strukturert og effektiv
  • evne til å håndtere mange ulike saker samtidig
  • høy arbeidskapasitet
  • kreativ og løsningsorientert
  • positivt innstilt med godt humør
  • gode samarbeidsegenskaper
  • tydelig og trygg i lederrollen

Personlig egnethet vektlegges i utvelgelsen.

Vi tilbyr

  • en spennende og utfordrende lederstilling med store muligheter for å skape resultater
  • et godt og trivelig arbeidsmiljø
  • en stilling plassert i en strategisk ledergruppe som tar et helhetlig og felles ansvar for lokaldemokrati, tjenesteleveranser, tjeneste og samfunnsutvikling
  • mulighet for innflytelse på utvikling av kommunen som helhet så vel som utvikling av egne ansvarsområder
  • mange spennende faglige oppgaver i en kommune i en meget positiv utvikling
  • motiverte, dyktige og trivelige medarbeidere
  • meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • lønn etter avtale

Søknad sendes

Søknad sendes elektronisk. Benytt linken i annonsen. Søkere som ønsker å unntas offentlighet, må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til Offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring.

Link til søknadsskjema: Søk her

Om arbeidsgiveren

  • Arbeidsgiver: Notodden kommune Seksjon for samfunnsutvikling og tekniske tjenester

Notodden ligger idyllisk til ved Heddalsvannet. Vi er Europas blueshovedstad og er på UNESCO’s verdensarvliste med bakgrunn i vår unike industrihistorie. Heddal stavkirke, som er Norges største, ligger i kommunen vår. Kommunen er sentralt plassert i Telemark og har et innovativt og fremtidsrettet næringsliv med gode etableringsmuligheter. Vi har universitet, sykehus og flyplass, og det er kort avstand til hovedstaden og andre byer i regionen. Innbyggertallet i Notodden er passert 13000 og vi ønsker nye innbyggere velkommen. Kommunen har attraktive boligområder og tilbyr gode oppvekstvilkår med et rikt utvalg av kultur- og aktivitetstilbud. Mulighetene er mange for flotte naturopplevelser i nærmiljøet året rundt. Vi søker dyktige og motiverte medarbeidere som vil være med på å videreutvikle Notodden kommune til det beste for innbyggerne.

Om stillingen

  • Stillingstittel: Kommunalsjef
  • Antall stillinger: 1
  • Prosent: 100 %
  • Heltid/deltid: Heltid
  • Sektor: Offentlig

Søk på jobben

 

Kontaktperson for stillingen

Per Sturla Wærnes
+47 90686669
[email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Notodden kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Notodden

Søknadsfrist

Februar 25, 2024