Økonomirådgiver

 

 

Vil du være med å utvikle Nes kommune?

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som rådgiver i økonomiavdelingen. Som rådgiver vil du jobbe i grenselandet mellom fagområdene økonomi og regnskap, og du vil være en viktig pådriver for utviklingsarbeidet i avdelingen. Du må like å jobbe overordnet med utredning og utvikling av nye arbeidsmetoder og rutiner samtidig som du tar del i det operative arbeidet.

Vi søker deg som er strukturert, har gjennomføringskraft, tar ansvar, tenker innovativt og finner nye løsninger.

Stillingen vil være underlagt økonomisjef.

 

  • Søknadsfrist: 09.08.2023
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Årnes
  • Stillingstittel: Økonomirådgiver
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4683077110

 

Arbeidsoppgaver

Med bakgrunn i din samlede kompetanse, vil du kunne være med på å forme stillingens innhold.

Sentrale oppgaver vil være:

  • Delta i sentrale utrednings- og utviklingsoppgaver
  • Gi opplæring og rådgivning til ledere og andre innenfor kommuneøkonomi
  • Utarbeide og vedlikeholde rutiner for å sikre effektiv drift og god økonomisk internkontroll
  • Delta i arbeidet med å utarbeide budsjett/handlingsprogram og økonomisk rapportering
  • Øvrige oppgaver som ligger til avdelingen

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum på bachelornivå. For særlig kvalifiserte søkere kan deler av utdanningskravet fravikes
  • Det er en fordel om du har erfaring fra kommunal virksomhet
  • Du må ha god økonomi- og regnskapsforståelse
  • Du må ha god kjennskap til relevant lov og avtaleverk
  • Det er ønskelig med erfaring i bruk av ERP-system
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Nyutdannede kan også søke på denne stillingen

 

Personlige egenskaper

  • Strukturert, analytisk og nøyaktig
  • Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt
  • Service- og endringsorientert
  • Gode samarbeidsevner med vekt på god kommunikasjon
  • Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne

 

Vi tilbyr

  • Et hektisk, men trivelig arbeidsmiljø
  • Selvstendige arbeidsoppgaver
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid

 

Om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen..

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Jon Sverre Bråthen
Kommunedirektør
 Telefon:41534358

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Jon Sverre Bråthen
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41534358

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 9, 2023