Hadsel kommune Stabsavdeling – Er du vår nye kollega?
Økonomikonsulent/rådgiver
Vi har ledig 100 % fast stilling som økonomikonsulent/rådgiver ved økonomiavdelingen.
Om oss
Økonomiavdelingen er organisert direkte under rådmannen, og består av fakturering/innfordring (2 årsverk), regnskap/økonomi (3 årsverk) og lønn (1,5 årsverk).
Totalt teller økonomiavdelingen pt 8,5 årsverk, inkludert regnskaps- og økonomisjef. Økonomiavdelingen har det formelle regnskapsansvaret for Hadsel kommune, Hadsel Kirkelige fellesråd, Hadsel Boligstiftelse, Hadsel Eiendom KF og Hadsel Havn KF.
Sentrale arbeidsoppgaver
Hovedoppgavene til stillingen er knyttet til fakturering og innfordring. Det vil også være generelle oppgaver knyttet til driften av økonomiområdet i kommunen, slik som regnskapsføring, regnskapsavslutning, elektronisk fakturabehandling, utbetalinger, KOSTRA rapportering, mva-håndtering, vedlikehold av rutiner og årshjul, vedlikehold og administrasjon av regnskapssystem / lønnssystem, veiledningsansvar på regnskapssystem og oppfølging av regnskapsrapportering
Krav til kompetanse
– Minimum 3 års relevant økonomiutdanning fra høyskole eller universitet
– Kommunal regnskapserfaring eller annen relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
– Kunnskap om offentlig forvaltning og/eller erfaring fra kommunal/fylkeskommunal sektor er en fordel
– God kunnskap i word, excel og generell IT-kompetanse
Personlige egenskaper
– Ansvarlig, initiativrik, nøyaktig, systematisk og utviklingsorientert
– Stor arbeidskapasitet
– Evne til å jobbe selvstendig, men også i team
– Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
– Har vilje og evne til å videreutvikle en god økonomiavdeling
– Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Konkurransedyktige betingelser
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Utfordrende arbeidsoppgaver i en spennende organisasjon
Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement
Vi kan være behjelpelig med å skaffe barnehageplass
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
Du må oppgi minimum to referanser i søknaden
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknader sendes via den elektroniske søknadsskjema knyttet til aktuell stilling – se “ledige stillinger” på www.hadsel.kommune.no
Søkere må aldri oppgi Bank- id informasjon i søknadsprosessen
Velkommen som søker!
Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.
Fylke: Nordland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 15.01.2023
Tiltredelse: 01.04.2023
Arbeidssted: Stokmarknes
Kontaktpersoner:
Tommy Løveng
mob: +47 916 24 688
Hjemmeside:
www.hadsel.kommune.no
Adresse: Rådhusgt. 5 8450 Stokmarknes
Hadsel kommune Stabsavdeling
Hadsel kommune ligger helt sør i Vesterålen, som en perle i grenseland mellom Vesterålen og Lofoten.
Kommunens 574 kvadratkilometer er fordelt på fire øyer: Hadseløya, Austvågøya, Langøya og Hinnøya.
Hadsel har i overkant av 8000 innbyggere. Av disse bor om lag tre fjerdedeler på Hadseløya. Her ligger kommunens administrasjonssenter Stokmarknes, og tettstedet Melbu.
Vi er veldig stolte av vår vakre natur, våre bruer, havet og vår kultur. Vi smykker oss med Møysalen, Vesterålens høyeste fjell (1262 meter over havet), Raftsundet og den majestetiske Trollfjorden, Hurtigrutens hus og den landsatte hurtigruta Finnmarken på Stokmarknes, Sildoljefabrikken på Melbu og kommunens mange kulturelle møteplasser gjennom året.