Administrasjonsleder

 

 

Nordmørsmusea AS er et kultur- og naturhistorisk museum eid av kommuner og museumslag i Heim, Surnadal, Sunndal, Tingvoll, Smøla, Aure, Kristiansund, Averøy, Hustadvika, samt Møre og Romsdal fylkeskommune. Vi har ansvar for over 100 bygg fordelt i regionen og forvalter dessuten en omfattende gjenstandssamling og et innholdsrikt foto- og papirarkiv. Med våre 30 ansatte er vi til stede i hele regionen og har vårt hovedkontor i Kristiansund.

 

Arbeidet vårt omfatter innsamling, bevaring, forskning, forvaltning og formidling av natur- og kulturhistorie, og bidrar til å ivareta nasjonale og internasjonale oppgaver. Vi har dessuten et spesielt ansvar for handlingsbåren kunnskap knyttet til bygg og båt. Når Normoria – kulturhuset i Kristiansund står ferdig i 2025 flytter vi inn med nytt hovedmagasin, hovedutstillinger og sentraladministrasjon.

 

Administrasjonsleder

Vi ser etter deg som ønsker å være med og bygge fremtidens regionsmuseum sammen med oss. Du vil jobbe i tett samspill med direktør og får en viktig rolle i den strategiske og operative utviklingen av museet. Du vil også være en nøkkelperson i kontakten inn mot gode samarbeidsparter, frivillighet og øvrig kultur- og næringsliv i regionen. Nordmørsmusea står overfor en rekke spennende prosesser for å etablere oss som en faglig sterk og bærekraftig museumsorganisasjon. Dette blir du en viktig del av, som leder av en administrasjonsavdeling som skal ivareta hele museet.

 

Du får ansvar for;

  • Økonomi, ressursforvaltning og administrasjon
  • Personalforvaltning, arbeidsmiljø og HMS
  • IKT, digitalisering og fornyelse
  • Eiendomsforvaltning, drift og vedlikehold
  • Kontrakter og avtaler knyttet til drift og salg av tjenester
  • Kommunikasjon og markedsføring

Administrasjonsleder har fra oppstart personalansvar for to stillinger innen økonomi og administrasjon. Avdelingen vil utvikle seg i takt med organisasjonen, og stillingen vil derfor få økt personalansvar og flere ressurser tilgjengelig også innen de andre fagområdene. Arbeidssted er hele museet, og kontorsted er Kristiansund. Det vil si at du må kunne kjøre og disponere egen bil.’

For å mestre og trives i denne jobben må du ha;

  • Relevant høyere utdanning innen økonomi, administrasjon og/eller jus
  • Gode referanser fra personalledelse og/eller driftsledelse
  • God økonomiforståelse og evne til å analysere tall
  • Interesse for kommunikasjonsarbeid internt og eksternt
  • Flytende norskkunnskaper skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Det er helt vesentlig at du har en interesse for kulturfeltet og ser viktigheten av museenes rolle i samfunnet. Vi krever mye av deg i denne stillingen, og vil til gjengjeld gi deg en karrieremulighet av de sjeldne hos en stor kulturinstitusjon med et viktig samfunnsmandat. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Du får fleksibel arbeidstid, pensjonsordning i KLP og lønn etter avtale. I tillegg får du om to år arbeidsplass i nye Normoria – kulturhuset i Kristiansund.

 

Så hva er det egentlig du venter på?

 

Send søknad med CV til eigunn.stav-satre@nordmorsmusea.no. Og vi sier som Gabrielle – ring meg, eller send oss en e-post om du lurer på om dette er noe for deg. Kontaktperson for stillingen er sjølvaste direktør Eigunn Stav Sætre, og du treffer henne på e-posten over eller på telefon +47 97 65 42 94.

 

Søknadsfrist: 15.03.2023

 

Kontakt Nordmørsmusea:

Storgata 19 (samme bygg som Arnulf Øverlandsgt. 12)
6509 Kristiansund

6501 Kristiansund
715 87 000
post@nordmorsmusea.no

 

Del stillingen

Selskap

Nordmørsmusea

Kontaktinfo

  • Eigunn Stav Sætre
  • Tittel: direktør
  • E-Post: eigunn.stav-satre@nordmorsmusea.no
  • Mobil/Tlf: +47 97 65 42 94

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Mars 15, 2023