
Fagansvarlig miljøterapeut
Er du ut etter en spennende og givende jobb som kan tilby breddkommpetanse innen målrettet miljøarbeid til barn og unge med funksjonsutfordringer og deres pårørende?
Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommunen plassen for deg. Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til barn og unge med funksjonsutfordringer. I takt med utviklingen i samfunet øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggeren våre. Det gir oss en unik mulighet til å utvikle oss og bruke vernepleierfaget til å bygge kompetanse og møte framtida. Vi har et hyggelig arbeidsmiljø, samarbeider tverfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring.
Det har stor verdi å bidra til barn og unges utvikling, tilrettelegge og mestring og trygghet.
Derfor ser vi etter deg som er faglig interessert, har et engasjement for mestring og som vil være med å spre arbeidsglede.
Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune, og er fordelt i 5 avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle alder og i alle livets faser.
I Miljøarbeidertjenesten avd. 1 har vi ledig stilling som fagansvarlig miljøterapeut i 100 % fast stilling.
Fagansvarlig miljøterapeut jobber 50% med fagadministrative oppgaver, og 50 % i miljøet med arbeid dag/kveld og arbeid hver 4. helg.
Avdeling 1 gir tjenester til barn og unge under 18 år, herunder avlastning og pårørendestøtte.
Arbeidsoppgaver
- Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
- Målrettet miljøarbeid rettet mot barn og unge, avlastning og pårørendestøtte
- Sikre faglig forsvarlighet i tjenesten
- Tilrettlegge for barn og pårørendes mestring, ressursmobilisering og utvikling
- Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
- Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgruppene, ansvar og internundervisning
- Kartlegging/vurdering/utarbeide tiltaksplaner
- Samarbeide med foreldre og andre aktuelle instanser, være IP-koordinator
- Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt inn i kommunikasjon, visjon og framdriftsplaner for barn og barnefamilier
Kvalifikasjoner
- Godkjent 3-årig helse- og sosialfaglig- eller annen relevant utdanning (vernepleier, sykepleier, sosionom, barnevernspedagog o.l.)
- God kompetanse innen målrettet miljøarbeid med personer med funksjonsnedsettelser
- Ønskelig med erfaring fra arbeid med barn og unge, utfordrende atferd, ASK (alternativt og supplerende kommunikasjon) og veiledning
- Godt IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer
- Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
- God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
- Søker må ha god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne (norsk på nivå C)
- Førekort kl. B
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. helse og omsorgstjenesteloven.
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt relasjonskompetanse
- Være fleksibel, tilpasningsdyktig og å kunne omstille deg i arbeidsverdagen
- Opptatt av kvalitet i tjenesten og positiv til forbedringsarbeid
- Evne til å kunne lede, inspirere og delegere oppgaver
- Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
- Ha god gjennomføringsevne og beslutningskompetanse
- Engasjement for fagutvikling
- Mestre en hektisk arbeidshverdag
- Positiv bidragsyter til ett godt arbeidsmiljø
- Kreativ og løsningsorientert
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
- Spennende og varierende arbeidsoppgaver
- Organisert opplæring og oppfølging
- Lønn i henhold til tariff
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Referansenummer: 2025/2033
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 09.06.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Årnes
Kontaktpersoner:
Abida Pajic
Stilling: avdelingsleder
mob: +47 45974133
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her