Kontaktperson/saksbehandler barnevern, 100% fast stilling
Barneverntjenesten har følgende stilling ledig fra 02.04.24:
- 100% fast stilling som kontaktperson/saksbehandler barnevern
Søknadsfrist: 1. mars 2024.
Arbeidsoppgaver
Hovedansvar for fremdrift i enkeltsaker med saksbehandling og oppfølging etter Lov om barneverntjenester. Arbeidet medfører stor grad av kontakt med barn/ungdom, foreldre/foresatte, private og offentlige samarbeidsparter. Barneverntjenesten satser også på bruk av familieråd for å finne gode løsninger i familiens slekt og nettverk.
Vi søker en person som har:
- Minimum 3-årig sosialfaglig høgskoleutdanning: fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom, alternativt annet relevant høgskoleutdanning/universitetsutdanning – gjerne med utdanning på masternivå jfr oppvekstreformen. Relevante videreutdanninger er ønskelig.
- Gjerne relevant praksis fra barnevernsarbeid i førstelinje, herunder sosialfaglig arbeid og /eller forvaltningserfaring generelt.
- God digital kompetanse
Ønskelig personlige egenskaper:
- Stor grad av selvstendighet
- God norsk muntlig og skriftlig formidlingsevne
- Kunne arbeide strukturert og målrettet
- Kunne samarbeide og jobbe godt i team, har relasjonelle ferdigheter.
- Evne til å håndtere konflikter
- Robust, evne til å håndtere stress på en hensiktsmessig måte
- Evne til å lytte, ha empati, og representerer gode verdier og holdninger
- Kunnskap om barns behov og ulike hjelpebehov- være opptatt av barn og foreldres rettssikkerhet
Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr:
- Et godt og raust arbeidsmiljø.
- Muligheter for fleksibilitet/arbeid hjemmefra ved bruk av digitale løsninger og fullelektronisk arkiv.
- Veiledning på arbeidsoppgaver.
- Lønn etter avtale. Attraktiv pensjonsordning, med 2 % pensjonsinnskudd.
- Gode fleksitids- og overtidsordninger.
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det kreves at ansatte kan benytte egen bil i tjenesten i tillegg til kommunens leiebiler. Reisevirksomhet må påregnes.
Det kreves innlevert politiattest før tiltredelse.
Minimum to referanser må oppgis i søknad.
Bekreftende kopier av vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.
Har du spørsmål til stillingen?
Har du spørsmål om stillingene, kan du kontakte
- Avdelingsleder for Indre Namdal barvern og PPT, Trine Gartland Gåsbakk mob. 926 98 464
- Barnevernleder Bente Jakobsen mob. 481 46 185.