Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

 

Kompetanse, Inntak og skoletilbud – Rådgiver

 

Kompetanse har ledig 100 % fast stilling som rådgiver i Enhet for inntak og skoletilbud. Hovedarbeidsområde vil være innenfor inntak til videregående opplæring i Innlandet fylkeskommune.

 

Fylkeskommunen har ansvar for viktige samfunnsoppgaver – drift og utvikling av videregående skoler, fagopplæring i arbeidslivet, voksnes læring, det offentlige tannhelsetilbudet, fylkesvegene og det offentlige kollektivtilbudet gjennom Innlandstrafikk. Fylkeskommunen har også en viktig rolle som utviklingsaktør innenfor kultur, kulturarv og næringsliv i fylket. Partnerskap og dialog er sentrale samhandlings- og arbeidsformer.

 

Om enheten

Stillingen inngår i avdeling for Kompetanse og tannhelse i Innlandet fylkeskommune. Seksjon for Fagopplæring og skoletilbud består av 35 medarbeidere, og er organisert med tre enheter (hhv. Fag og yrkesopplæring, Inntak og skoletilbud, og Eksamen og dokumentasjon). Enheten for inntak og skoletilbud har som hovedoppgave å drifte inntaket til de videregående skolene samt utarbeide tilbudsstrukturen for videregående opplæring i Innlandet fylkeskommune.

 

Vi søker deg som

  • er strukturert og effektiv
  • er initiativrik, engasjert og løsningsorientert
  • er god til å samarbeide med andre, men evner å jobbe selvstendig
  • er utviklingsorientert

 

Vi tilbyr

  • en spennende og faglig utviklende stilling for et viktig samfunnsoppdrag
  • en organisasjon som kjennetegnes av engasjement og høy faglighet
  • mulighet for faglig utvikling innen prioriterte fagområder
  • godt arbeidsmiljø med kvalifiserte medarbeidere
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

100% fast stilling
ledig fra 01.10.24
arbeidssted Hamar

 

Arbeidsoppgaver

  • saksbehandling innen enhetens arbeidsområder, spesielt knyttet til elevinntaket til videregående opplæring
  • kvalitetssikre data i inntakssystemet Vigo og skolenes administrative system Visma In School
  • samarbeide med de videregående skolene, grunnskolene, andre fylkeskommuner og øvrige samarbeidspartnere
  • medvirke aktivt i analyse- og statistikkarbeid
  • andre oppgaver kan bli lagt til stillingen

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant utdanning fra høyskole- eller universitet med bachelor eller tilsvarende
  • gode IKT-ferdigheter med særlig vekt på databasekunnskap, statistikk og analysearbeid
  • erfaring med de administrative systemene Visma In School, Vigo og Elements
  • erfaring fra videregående opplæring og offentlig saksbehandling

 

Ønskede egenskaper

  • åpen og tillitsskapende med gode samarbeidsevner
  • strukturert og løsningsorientert
  • evner å arbeide systematisk og målrettet i endringsprosesser
  • er framoverlent og tar initiativ for å utvikle oppgaver videre
  • stor gjennomførings- og omstillingsevne, resultatorientert
  • gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
  • evne til å jobbe intensivt når det er behov

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rådgiver
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 10.09.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Hamar

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

/www.innlandetfylke.no/

 

Adresse:

Parkgata 64 2317 Hamar

 

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Kasper Tøstiengen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90 12 74 65
  • Jørn Olav Bekkelund
  • Tittel: Seksjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95 75 85 68

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

September 10, 2024