
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
Kompetanse, Inntak og skoletilbud – 2 rådgivere
Er du en av våre nye medarbeidere?
Kompetanse har ledig to 100% faste stillinger som rådgiver i Enhet for inntak og skoletilbud. Hovedarbeidsområde vil være innenfor inntak til videregående opplæring i Innlandet fylkeskommune.
Stillingen inngår i en enhet som jobber med driftsoppgaver gjennom året, men tiden fremover vil også preges av spennende utviklingsarbeid som følge av fullføringsreformen og ny opplæringslov.
Om enheten
Stillingene inngår i avdeling for Kompetanse og tannhelse i Innlandet fylkeskommune. Seksjon for Fagopplæring og skoletilbud består av 38 medarbeidere, og er organisert med tre enheter (hhv. Fag og yrkesopplæring, Inntak og skoletilbud, og Eksamen og dokumentasjon). Enheten for inntak og skoletilbud har 9 ansatte, og har som hovedoppgave å drifte inntaket til de videregående skolene, samt utarbeide tilbudsstrukturen for videregående opplæring i Innlandet fylkeskommune.
Vi søker deg som
- er strukturert og effektiv
- er initiativrik, engasjert og løsningsorientert
- er god til å samarbeide med andre, men evner å jobbe selvstendig
- er utviklingsorientert
Vi tilbyr
- en stilling som har direkte positiv innvirkning på ungdoms framtid
- en spennende og faglig utviklende stilling for et viktig samfunnsoppdrag
- en organisasjon som kjennetegnes av engasjement og høy faglighet
- mulighet for faglig utvikling innen prioriterte fagområder
- godt arbeidsmiljø med kvalifiserte medarbeidere
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- moderne lokaler med fasiliteter som treningsrom, kaffebar og god kantine sentralt på Hamar
Om stillingen:
- 100% fast
- ledig fra 01.08.25
- arbeidssted Hamar
Arbeidsoppgaver:
- være aktivt med i prosessen knyttet til inntak til videregående skole, med spesielt ansvar innenfor
- inntak etter individuell vurdering
- utstrakt samarbeid med de videregående skolene, PP-tjenesten, kommunene og andre
- samarbeidspartnere
- saksbehandling innenfor enhetens øvrige ansvarsområde
- aktiv bruk av kommunikasjon via telefon, Teams og e-post/chat
- informasjons- og veiledningsarbeid
- andre oppgaver kan bli lagt til stillingene
Ønskede kvalifikasjoner:
- relevant utdanning fra høyskole- eller universitet med bachelor eller tilsvarende som minimumsnivå,
- fortrinnsvis innen spesialpedagogikk/pedagogikk
- innsikt/erfaring i fagfeltet individuelt tilrettelagt opplæring i videregående skole eller ungdomsskole
- erfaring med rådgiving i forbindelse med innsøking til videregående opplæring
- gode digitale ferdigheter og erfaring med de administrative systemene Visma In School, Vigo og Elements
- erfaring fra videregående opplæring/ungdomsskole og offentlig saksbehandling
Ønskede egenskaper:
- åpen og tillitsskapende med gode samarbeidsevner
- strukturert og løsningsorientert
- evner å arbeide systematisk og målrettet i endringsprosesser
- er framoverlent og tar initiativ for å utvikle oppgaver videre
- stor gjennomførings- og omstillingsevne, resultatorientert
- gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
- evne til å jobbe intensivt når det er behov
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rådgiver
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 02.09.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Hamar
Kontaktpersoner:
Enhetsleder Kasper Tøstiengen
mob: 90 12 74 65
Seksjonssjef Jørn Olav Bekkelund
mob: 95 75 85 68
Hjemmeside:
/www.innlandetfylke.no/
Adresse: Parkgata 64 2317 Hamar
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!