Saksbehandler i 100% fast stilling ved Servicekontoret
Er du klar for en utfordring som virkelig betyr noe?
Vi søker en engasjert og kompetent saksbehandler til vårt team! Hvis du er en person som brenner for å sikre forsvarlig behandling og har en sterk forståelse for lover, regler og saksbehandlingsprinsipper, vil vi gjerne høre fra deg. Hvem er vi: Vi holder til sentralt i Trondheim i Munkegata 6, hvor du vil være en del av et større arbeidsmiljø sammen med Kirkevergens stab og ledergruppe, HR, Økonomi og administrasjon samt Bygg og eiendomsavdeling. Er du klar til å ta steget? Send oss din søknad i dag og bli en del av vårt team! Hva vi tilbyr
- Muligheten til å jobbe i et samarbeidende miljø med andre avdelinger og fagmiljøer
- En sjanse til å bidra med råd, veiledning og opplæring av saksbehandlere.
- Engasjerte kolleger
- Fleksible arbeidstidsordninger
- Gode muligheter til personlig utvikling
- Lønn etter gjeldende avtaleverk
- Offentlig tjenestepensjon
- Arbeidssted i Midtbyen
Dine hovedoppgaver
- Sikre forsvarlig saksbehandling i henhold til gjeldende lover og regler innenfor en rekke området
- Ivareta dialog og samarbeid med andre avdelinger for å sikre nødvendig informasjonsflyt
- Samarbeide med driftsleder ved Servicekontoret og ivareta oppgaver innen arkiv og arkivsystem
- Bidra til utvikling av digitale verktøy og prosesser rundt saksbehandling
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på 3-årig høyskole-/universitetsnivå innen administrative fag, gjerne med juridiske fag innen forvaltningsrett. Særlig relevant kompetanse kan kompensere for utdanningskrav.
- Kompetanse og erfaring fra lov- og regelverk innen forvaltningslov, offentleglova, saksbehandlerregler og arkivteori. I tillegg er Gravferdslov med forskrift vesentlig.
- Det vil være en fordel med erfaring fra digitale løsninger innen post-, arkiv- og saksbehandling, og generelt gode digitale ferdigheter.
Hvem du er:
- En proaktiv og løsningsorientert person med sterk saksbehandlerkompetanse.
- En teamspiller som trives med samarbeid og informasjonsdeling, men som også er selvstendig og trives med å ta ansvar og egne beslutninger
- Trives med å jobbe operativt med både med drift- og utviklingsoppgaver
- Gode evner til kommunikasjon og samhandling, og skaper gode relasjoner
- God systemforståelse og digitale ferdigheter, overordnet og helhetlig blikk på arbeidsprosesser
- Er god på skriftlig framstilling og saksutredning på norsk
*Personlig egnethet blir tillagt vekt.
Søknadsfrist: 12.01.2025
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Saksbehandler i 100% fast stilling ved Servicekontoret
Stillinger:1
Ansettelsesform:Fast
Heltid/Deltid:Heltid
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID:4897094105
Kontaktinformasjon
Lena Kongsrud
Avdelingsleder økonomi og servicetjenester
Telefon:911132969
E-post:lk778@kirken.no
Munkegata 6, 7013 Trondheim, Norge
Kirkelig fellesråd i Trondheim er et folkevalgt organ med representanter fra alle menighetene, samt representanter fra Nidaros biskop og Trondheim kommune, og med kirkevergen som daglig leder. Virksomheten har 170 fast ansatte tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser.
Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 25 kirkebygg og ett krematorium med seremonirom. I tillegg har fellesrådet økonomiske og administrative service- og støttefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.
Fellesrådet er ansvarlig gravferdsmyndighet for hele byens befolkning, uavhengig av tro og livssyn. Fellesrådet har et selvstendig ansvar for å ivareta kulturarven for byens kirkebygg, historiske gravminner og gravplasser.
Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.