Vil du være med å utvikle regnskapsarbeidet vårt?

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim søker en dyktig og engasjert regnskapsleder som ønsker å bidra til videreutvikling av økonomifunksjonen i en kompleks og meningsfull organisasjon. Vi har en bevilgningsøkonomi med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner, og fører regnskap for både fellesrådet, menighetsråd, kor og Kirkelig dialogsenter. Kirkelig fellesråd kjøper regnskapstjenester av Aider, herunder avstemming og årsoppgjør.

Som regnskapsleder får du ansvar for regnskapsføringen for fellesrådet og menighetene, og du vil være en sentral ressurs i utviklingen av digitale løsninger og effektive rutiner. Du blir en del av et kompetent økonomiteam, og får jobbe med moderne verktøy som Xledger i et konsernoppsett med 21 regnskapsenheter.

Vi ser etter deg som har solid regnskapskompetanse, god digital forståelse og et sterkt engasjement for forbedring og utvikling.

 

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Ansvar for at regnskapene føres iht. gjeldende lov- og regelverk
  • Løpende samarbeid og dialog med Aider i utførelsen av regnskapsarbeidet
  • Regnskapsføring, herunder bilagsbehandling, inngående og utgående fakturaer, vedlikehold av leverandør- og kunderegister mv.
  • Internkontroll og deltakelse i årsavslutning
  • Rapportering til menigheter, samarbeidspartnere og offentlige instanser
  • Veiledning og opplæring i regnskapsfaglige spørsmål
  • Støttefunksjon for daglig leder menighet i oppfølging av budsjett og regnskap
  • Utvikling og forbedring av rutiner med fokus på digitalisering og automatisering

 

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdanning (minimum bachelor innen økonomi, regnskap eller revisjon)
  • God regnskapsforståelse og erfaring, gjerne fra offentlig eller kirkelig sektor
  • Gode ferdigheter i Excel og generelt høy digital kompetanse
  • Autorisasjon som regnskapsfører er en fordel
  • Erfaring med Xledger er en fordel

 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjonsevner, med evne til å formidle fagstoff på en forståelig måte
  • Strukturert, nøyaktig og planmessig arbeidsform
  • Løsningsorientert og fleksibel
  • Samarbeidsvillig og en god lagspiller
  • Interesse for utvikling og effektivisering av rutiner og prosesser
  • Evne til å jobbe selvstendig og ta ansvar

 

Vi tilbyr

Hos oss får du muligheten til å gjøre en forskjell – både faglig og samfunnsmessig. Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, spennende utfordringer og mulighet for faglig utvikling. I tillegg tilbyr vi:

  • Fleksitid
  • Kontorplass midt i Trondheim sentrum
  • Pensjonsordning i TKP (Trondheims kommunale pensjonskasse)

 

 

Søknadsfrist: 01.08.2025
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: TRONDHEIM
Stillingstittel: Regnskapsleder
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4989814521

 

Kontaktinformasjon

Lena Kongsrud
Avdelingsleder økonomi og servicetjenester
 Telefon:+47 91132969

 

Munkegata 6, 7013 TRONDHEIM, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim har 170 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

Fellesrådet skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdi måte. Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Lena Kongsrud
  • Tittel: Avdelingsleder økonomi og servicetjenester
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 911 32 969

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

August 1, 2025