
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
Kompetanse, Skoleutvikling – Rådgiver/seniorrådgiver
Vil du være en viktig bidragsyter til utviklingen av videregående opplæring i Innlandet? Vi søker en engasjert rådgiver/seniorrådgiver som vil styrke vårt arbeid med pedagogisk utvikling, læringsmiljø og tett oppfølging av elever. Enhet for skoleutvikling har ledig en fast stilling som rådgiver ved enhet for skoleutvikling. Stillingen er tillagt seksjon for regional kompetanseutvikling, med hovedarbeidsområder innen oppfølging og videreutvikling av systemet for tett oppfølging av elever i videregående opplæring (IKO-arbeidet) samt arbeid med læringsmiljø og analyse. Rollen innebærer et selvstendig ansvar for å veilede skoler i krevende læringsmiljøsaker. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Om enheten
Enheten er en del av seksjon for regional kompetanseutvikling. Seksjonen består også av enhet for voksenopplæring og enhet for elevtjenesten. Enhet for skoleutvikling har til sammen 10 ansatte og skal støtte og følge opp utviklingsarbeidet ved de 21 videregående skolene i Innlandet. Enheten har det faglige ansvaret for blant annet etter- og videreutdanning, utviklingsarbeid og kvalitetsarbeid. Videre jobber enheten blant annet med analysearbeid, individuelt tilrettelagt opplæring, opplæring for minoritetsspråklige og pedagogisk bruk av IKT.
Vi søker deg som er
initiativrik og som evner å arbeide effektivt, strukturert, selvstendig og i team
Vi tilbyr:
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling, med varierte arbeidsoppgaver og stor
- påvirkningskraft
- et spennende og utviklende arbeidsmiljø
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår, herunder gode pensjons- og forsikringsordninger
- fleksibel arbeidstid
- lønn etter avtale
Om stillingen:
- fast stilling
- stillingen er ledig omgående
- arbeidssted Hamar, noe reisevirksomhet må påregnes
- andre oppgaver kan bli lagt til stillingen
Arbeidsoppgaver:
- videreutvikle kvaliteten på systematisk tett oppfølging av elever (IKO-arbeidet) for å sikre økt gjennomføring og trivsel blant elever
- være aktivt med i arbeidet med læringsmiljø og oppfølging av de videregående skolene, med særlig
- vekt på kapittel 12 i opplæringsloven. Kandidaten må ha god kjennskap til regelverket i kapittel 12.
- Stillingen innebærer et selvstendig ansvar for veiledning i krevende læringsmiljøsaker, og det
- forventes at kandidaten bidrar til at skoleeier oppfyller sitt ansvar for at bestemmelsene i kapittel 12 etterleves.
- arbeid med analyse og presentasjon av resultater i videregående opplæring
- oppfølging av kvalitetsarbeid ved de videregående skolene i fylket
- oppfølging av veiledningsordningen
- utarbeide og følge opp politiske saker
Kvalifikasjoner:
- relevant utdanning på masternivå eller tilsvarende innen pedagogikk er ønskelig. Solid relevant
- erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- erfaring fra grunnskole og/eller videregående skole
- erfaring fra offentlig virksomhet og saksbehandling
- gode digitale ferdigheter
Personlig egnethet og egenskaper:
- kreativ og løsningsorientert
- svært gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- strukturert og analytisk
- initiativrik med stor gjennomføringsevne
- evne til å skape tillit og gode relasjoner
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rådgiver
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 02.09.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Hamar
Kontaktpersoner:
Enhetsleder Paal Morken Andersen
mob: 90 67 58 35
Hjemmeside:
/www.innlandetfylke.no/
Adresse: Parkgata 64 2317 Hamar
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!