Fagleder stab og økonomi i 100 % fast stilling i barnevernstjenesten

 

 

Da vår medarbeider går over i annen stilling i tjenesten er stilling som fagleder for stab og økonomi i barnevernet ledig. Som fagleder vil du påvirke kvalitet og utvikling samt være et viktig bindeledd mellom barnevernsledelsen og stabsfunksjoner i tjenesten.

 

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Tjeneste barnevern har ansvar for Gjøvik og Land barnevernstjeneste, Gjøvikregionen fosterhjemstilsyn og Gjøvik interkommunale barnevernsvakt. Vi er organisert som en tjeneste i sektor oppvekst sammen med skole, barnehage og barn og familie. Tjenesten har kontorsted på Gjøvik.

Tjenesten er delt inn i 4 virksomheter, administrasjon, mottak/vakt og barnevernstiltak, undersøkelse og oppfølging og omsorg og ettervern. Tjenesten har 3 virksomhetsledere. Stillingen er en del av tjenestens administrasjon, barnevernsleder er nærmeste overordnede.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Koordinering, oppfølging og kvalitetssikring av oppgaveløsning i eget område.
  • Bistå med og bidra til utvikling av rutineoppgaver i tjenesten.
  • Administrativt og økonomisk arbeid, herunder dokument og bilagshåndtering og regnskapsarbeid.
  • Bistå med og kvalitetssikre økonomirapportering, årsavslutning og budsjett i samarbeid med barnevernsledelsen.
  • Oppfølging av avtaler, samt kontrakter og godtgjøring til oppdragstakere.
  • Bistå i oppfølging av interkommunale ordninger, herunder kvalitetssikre fakturagrunnlag.
  • Være bindeledd mellom barnevernsledelsen og øvrige støttefunksjoner.
  • Bidra med og implementere forbedringstiltak med fokus på kvalitet og digitalisering.
  • Lede interne møter i eget område.
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen etter den enkeltes kompetanse og tjenestens behov.

 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller minimum 1 til 2 års høyere utdanning innen økonomi, administrasjon og ledelse.
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Erfaring fra arbeid med lønn, faktura og regnskapsarbeid samt god tallforståelse.
  • Gode generelle datakunnskaper og ferdigheter i excel vektlegges.
  • Kompetanse og/eller erfaring i bruk av digitale verktøy og arbeidsprosesser.
  • Krav om godkjent politiattest.

 

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter deg som er nysgjerrig på nye utfordringer og som liker å finne gode løsninger sammen med andre.
  • Kan motivere medarbeidere og bidra til utvikling.
  • Kan jobbe strukturert og selvstendig, er fleksibel og med god samarbeids- og formidlingsevne samt innehar evnen til å finne løsninger i en hektisk hverdag.
  • Effektiv med høy grad av nøyaktighet.
  • Evne og vilje til å ta de oppgavene som oppstår i hverdagen.
  • Positiv, engasjert og som liker å arbeide med problemstillinger både internt og eksternt.

 

Vi kan tilby:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver.
  • Engasjerte kollegaer.
  • Fleksitidsordning.
  • Lønn i henhold til utdanning og erfaring.
  • Gode forsikrings og pensjonsordninger.

 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

 

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.

 

 

Søk her

 

 

  • Referansenummer: 24/853
  • Fylke: Innlandet
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 19.02.2024
  • Tiltredelse: Etter avtale
  • Arbeidssted: Gjøvik og Land barnevernstjeneste

 

Kontaktpersoner:

Elin Jøraasen
tlf: 95432980

 

Hjemmeside:

/www.gjovik.kommune.no/

 

Adresse:

Kauffeldts plass 2815 Gjøvik

 

Gjøvik kommune Gjøvik og Land barnevern

Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum.
Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring.
Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen «Universitetsbyen Gjøvik – ledende i bærekraftig vekst og utvikling». Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.

Del stillingen

Selskap

Gjøvik kommune

Kontaktinfo

  • Elin Jøraasen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95432980

Lokasjon

  • Gjøvik

Søknadsfrist

Februar 19, 2024