Å (002)Nome

Fagleder lønn

 

 

Vi søker etter en faglig sterk kollega med god tall- og systemforståelse!

Personal- og organisasjon består av 10 ansatte som jobber innen lønn, personal, politisk sekretariat, samt service og arkiv, hvorav to ansatte er knyttet til lønn. Vi gir rådgivning, veiledning, faglig støtte og opplæring innenfor disse fagområdene, og vi kjennetegnes av god faglig kompetanse, bredt samarbeid, høyt tempo og komplekse oppgaver.

Som fagleder for lønn vil du være en viktig pådriver for utvikling av lønnsområdet og dine arbeidsoppgaver vil være varierte og favne bredt. Du vil ha ansvar for lønn, sykepenger- og sykepengerefusjon, pensjonsrapportering, drift og vedlikehold av lønnssystem, samt koordinering av lovpålagt rapportering på fagområdet.

Du skal være en solid støtte og rådgiver for kommunenes ledere, gi opplæring, samt utvikle og implementere rutiner og prosedyrer.

 

  • Søknadsfrist: 04.01.2024
  • Arbeidsgiver: Nome kommune
  • Sted: Ulefoss
  • Stillingstittel: Fagleder lønn
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4740382393

 

Arbeidsoppgaver

  • Løpende lønnsarbeid og lønnsproduksjon
  • Gjennomføring av årsoppgjør, avstemming og kvalitetssikring av data
  • Rapportering av medlemsdata til pensjonsleverandørene
  • Rapportering til alle offentlige etater (Skatteetaten, Statistisk sentralbyrå, NAV etc)
  • All oppfølging av fravær og sykemeldinger
  • Drifte, vedlikeholde og utvikle kommunens lønnssystem, herunder kommunens organisasjonsstruktur og integrasjon mot andre systemer
  • Utvikle og implementere rutiner og prosedyrer på området
  • xGi råd og veiledning, samt opplæring til kommunens ledere i lønnsrelaterte spørsmål

 

Kvalifikasjoner

  • Bachelor fra økonomisk/administrative fag. Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for deler av utdanningskravet
  • Relevant erfaring fra lønnsarbeid, gjerne fra kommunal sektor
  • God IKT-kompetanse og kompetanse om bruk av styringsdata
  • God kjennskap til lov- og avtaleverket innen lønnsområde
  • Erfaring fra Visma HRM og Visma økonomi er en fordel

 

Personlige egenskaper

  • Du må ha tall- og systemforståelse, faglig integritet og motivasjon
  • Du må ha stor arbeidskapasitet, være selvstendig og strukturert
  • Ha gode samarbeidsevner og motiveres av å veilede andre
  • Ha gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig

 

Vi tilbyr

En stilling med mye ansvar, faglige utfordringer og påvirkningsmuligheter
Et trivelig arbeidsmiljø med faglig interesserte og dyktige kolleger
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Fleksitidsordning og sommertid
Lønn etter avtale

 

Ringsevja 30, 3830 Ulefoss, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Benedikte Kirkeberg:
organisasjonssjef
 Telefon:+47 412 32 892

 

Kanalkommunen Nome ligger «midt i smørøyet» og er en kommune med flere vakre steder å bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort veg til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord. Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo.
Sørlandsbanen stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehager, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden).

Del stillingen

Selskap

Nome kommune

Kontaktinfo

  • Benedikte Kirkeberg
  • Tittel: organisasjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 412 32 892

Lokasjon

  • Ulefoss

Søknadsfrist

Januar 4, 2024