Fagansvarlig politisk sekretariat
Er du opptatt av politikk og administrasjon, og i tillegg god på kommunikasjon?
Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende nøkkelstilling som fagansvarlig for politisk sekretariat. Stillingen er helt sentral i samhandlingen mellom politikk og administrasjon. Du vil være en viktig støttespiller for kommunens politiske og administrative ledelse. Stillingen er organisatorisk plassert i kommunalområdet Administrasjon og styring, avdeling Fellestjenester.
Vi søker en engasjert, tillitsskapende og samfunnsinteressert rådgiver som ønsker å ta ansvar for sekretariatets daglige arbeid og videre utvikling av saksområdet. Du vil jobbe både overordnet med strategier, planer og utviklingsoppgaver og ta del i det operative arbeidet.
Den rette kandidaten er uredd, med et genuint ønske om å løfte eget fagområde, samtidig som du er løsnings- og samarbeidsorientert, og har god rolleforståelse.
- Søknadsfrist: 16.08.2023
- Arbeidsgiver: Nes kommune
- Sted: Årnes
- Stillingstittel: Fagansvarlig politisk sekretariat
- Stillinger: 1
- Heltid/Deltid: Heltid
- Ansettelsesform: Fast
- Stillingsprosent: 100
- Webcruiter-ID: 4691262819
Arbeidsoppgaver
- Fag- og utviklingsansvar for politisk sekretariat
- Sekretariatsfunksjon for ordfører, formannskap, kommunestyre og andre folkevalgte organer i samarbeid med ordfører og kommunedirektør
- Ansvar for oppfølging av politisk møteportal for folkevalgteorganer og tilhørende saksdokumenter, herunder publisering, kunngjøring, innkalling og protokollering
- Ansvarlig for organisering og gjennomføring av kommune- og stortingsvalg
- Være bindeleddet mellom politikere og administrasjon i kommunen
- Generell saksbehandling innenfor fagfeltet
- Politiske møter foregår delvis på kveldstid, og du må derfor påregne noe kveldsarbeid
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole, f.eks. samfunnsvitenskap, humanistiske- eller juridiske fag, minimum på bachelornivå. Særlig lang og relevant erfaring kan veie opp for utdanningskravet
- Erfaring offentlig sektor/forvaltning
- Kjennskap til kommunal virksomhet og politiske prosesser
- Det er en fordel med erfaring fra valggjennomføring og prosjektledelse
- Kjennskap til bruk av elektronisk saksbehandlingsverktøy, gjerne Acos Websak er ønskelig
- Kjennskap til relevant lovverk er ønskelig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Du må kunne arbeide selvstendig, ha stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsegenskaper
- Du må være serviceinnstilt og strukturert, og klare å ha mange baller i lufta på en gang
- Du må ha god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
Vi tilbyr
- Selvstendige arbeidsoppgaver
- Hyggelige kollegaer
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge
Kontaktinformasjon
Hege Holth
Kvalitetssjef
Telefon:90852293
E-post:hege.holth@nes.kommune.no
Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her