Avdelingsleder rus- og psykisk helsetjenester

 

Har du lyst på en spennende lederstilling i Elverum kommune? Vi er har behov for en avdelingsleder med stort engasjement for arbeid med tjenester innen fagområdet rus- og psykisk helse.

Elverum kommune søker etter avdelingsleder i Enhet for rus- og psykisk helse. Enheten består av samtaletjeneste /rask psykisk helsehjelp, bofellesskap, enetiltak, tilbud til hjemmeboende- og aktiviseringstiltak innen rusomsorgen. Målgruppen er i hovedsak innbyggere over 18 år, men i tett samarbeid med tjenester som gis til barn og unge samt deres familier. Stillingen rapporterer til Enhetsleder for rus- og psykisk helse.

Du er tydelig, kunnskapsrik og inkluderende, og du bidrar til samarbeid og samhandling mellom tjenester internt og eksternt. Du er en stødig leder med god erfaring innen personalledelse, som ønsker å bidra til å utvikle enheten. Vi har dyktige og engasjerte ansatte, og er opptatt av å utvikle lederskap og tjenestene. Gjennom systematisk arbeid skal vi bidra til at innbyggere i størst mulig grad kan mestre eget liv, og få gode helse- og omsorgstjenester når de trenger det. Våre ansatte er den viktigste ressursen for å lykkes med dette.

Avdelingsleder vil ha personal- og driftsansvar, og delegert økonomiansvar. Arbeidsoppgaver vil blant annet bestå av bemanningsplan, turnus, HMS-arbeid og lede avdelingen på en strukturert og målrettet måte.

 

Søknadsfrist: 10.08.2025
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Sted: Elverum
Stillingstittel: Avdelingsleder rus- og psykisk helsetjenester
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100

 

Arbeidsoppgaver

Avdelingsleder skal lede og utvikle tjenesten med fokus på følgende oppgaver: 

  • Personal-, fag- og økonomiansvar.
  • Utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, strategiske planer, gjeldende lov og regelverk, samt øvrige styrende dokumenter.
  • Sikre god tjenestekvalitet.
  • Internkontroll, risikostyring og rapportering.
  • Følge opp vedtatte strategier, handlings- og virksomhetsplaner.
  • Ha en sentral rolle i å sikre helhetlig tenkning og utvikling innenfor fagområdet.
  • Bidra til å gjennomføre gode utviklingsprosesser.
  • Bidra til, og tilrettelegge for, et godt arbeidsmiljø.
  • Sikre nødvendig og godt samarbeid internt og eksternt.
  • Utvikle tjenestetilbudet i tråd med relevante lover, mål og strategier.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Delta aktivt i enhetens ledergruppe.

 

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant helserelatert utdanning på universitets- og/eller høyskolenivå, minimum tre år.
  • Videreutdanning innen ledelse. Relevant ledererfaring som kan dokumenteres kan kompensere for manglende formell kompetanse.
  • Erfaring med fag og kvalitetsarbeid.
  • Ha evne til å motivere, utvikle og lede medarbeidere i endringsprosesser.
  • Gode kommunikasjon og samarbeidsevner.
  • God IKT-kompetanse.
  • Gode skriftlige og muntlige norsk kunnskaper.
  • Førerkort klasse B og disponere egen bil. 

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Dokumentert erfaring fra HR/personalledelse.
  • God økonomiforståelse og kjennskap til turnusarbeid er en fordel.

 

Personlige egenskaper

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:

    • Gode kommunikasjon og samarbeidsevner.
    • Strukturert og detaljorientert, samtidig som man ser helheten.
    • Jobber målrettet og systematisk.
    • God til å skape relasjoner og inspirere medarbeidere.
    • Fremtidsrettet og utviklingsorientert.
    • Tar initiativ og viser fleksibilitet.
    • Har både evne til nytenkning og samtidig gjennomføring av utviklingsprosesser. 
    • Står i utfordrende situasjoner og tåler stor arbeidsmengde.
  • Vi vil benytte en test for personlighetsprofil for aktuelle kandidater etter 1. gangs intervju

 

Vi tilbyr

  • Vi tilbyr en spennende og utfordrende stilling i et aktivt og faglig engasjert miljø, med spennende og
    meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig område i kommunen
  • Mulighet for påvirkning og utvikling, hvor kommunen blant annet har eget lederutviklingsprogram
  • Gode arbeidsvilkår, pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale

Annet:

  • Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider
  • Attester og vitnemål lastes opp i Webcruiter
  • Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
  • Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
  • Politiattest må fremlegges før oppstart i stillingen

 

Sven Morens veg 10, 2408 Elverum, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Maren Tangen Høilund
enhetsleder
 Telefon:+47 938 14 694

 

Elverum er en by og kommune i vekst, og har cirka 21 900 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, universitetet og sykehuset.

I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget vårt? Send oss en søknad da vel!

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

  • Maren Tangen Høilund
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 938 14 694

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

August 10, 2025