Gjemnes kommune Utvikling og Drift

 

Daglig leder for Gjemnes frivilligsentral

 

 

Vil du være med å skape framtidas frivillighet i Gjemnes?

Gjemnes kommune får endelig sin egen Frivilligsentral. En frivilligsentral er et bindeledd mellom kommunen og frivillig sektor, ivaretatt av ansatte i samhandling med frivillige, lag og foreninger, næring og kommune. Frivilligsentraler skal stimulere til frivillig innsats, og være åpne og mangfoldige møteplasser bygget på frivillighetens premisser og lokale ønsker.

Gjemnes Frivilligsentral er i oppstartsfasen og vi søker en daglig leder som vil være med å utvikle og forme frivilligsentralen i startfasen og videre framover.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Utvikling og drift av frivilligsentralen i samsvar med sentralens formål og i samarbeid med sentralens styre
  • Legge til rette for økt engasjement og aktivitet i lokalsamfunnet i alle deler av kommunen
  • Jobbe aktivt med å rekruttere og støtte opp under frivilligheten på dens premisser
  • Oppfølging av de frivillige gjennom opplæring og veiledning, feks i å søke midler
  • Medvirke til å skape gode samarbeid mellom kommunen, frivillige organisasjoner, frivillige enkeltpersoner, andre offentlige instanser og næringslivet i Gjemnes
  • Kartlegge behov for frivillig bistand i kommunen
  • Mobilisere frivillige som bl.a. kan bistå når enkeltmennesker trenger assistanse og ved drift av ulike aktiviteter
  • Informasjonsarbeid om sentralens aktiviteter inkl. å utvikle en aktivitetskalender for arrangement og aktivitet i hele kommunen
  • Være styrets sekretær
  • Søknad- og rapporteringsarbeid, med økonomistyring og budsjettarbeid for sentralen
  • Nettverksarbeid med andre frivilligsentraler

 

Kvalifikasjoner:

  • Har minimum 3-årig relevant utdanning fra universitet/høyskole, men relevant realkompetanse kan også vurderes
  • Engasjement og forståelse for frivillighet som en viktig drivkraft i samfunnet vårt
  • Løsningsorientert og omgjengelig med gode samarbeidsevner
  • Drivkraft og gjennomføringsevne
  • Erfaring med IKT generelt og bruk av sosiale medier spesielt
  • Evne til å se muligheter, er løsningsorientert og åpen for andres ideer
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk inkl. på sosiale media
  • Grundig, selvstendig, strukturert og tydelig
  • Evne til å skape trygghet og tilhørighet gjennom en inkluderende holdning

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver med store muligheter til å påvirke egen arbeidshverdag
  • Godt arbeidsmiljø og mange dyktige og hyggelige kolleger
  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Fleksible arbeidstidsordninger. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes
  • Bistand ved ønske om bosetting i kommunen og lån til gunstige betingelser gjennom avtale med husbanken.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Om kommunen

Gjemnes kommune er en organisasjon i utvikling, og nå har vi bruk for din kompetanse. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten. Gjemnes kommune har 2700 innbyggere og ligger sentralt plassert midt imellom Kristiansund og Molde med god bussforbindelse til begge byer. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider. Gjemnes kommune har høy aktivitet av frivillighet i både lag og organisasjoner.

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 24/369
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 02.04.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Batnfjordsøra

 

Kontaktpersoner

Siri Ask Fredriksen
tlf: +47 41900996

Siri Ohren
mob: 47623288

 

Hjemmeside:

/www.gjemnes.kommune.no/

 

Adresse:

Nordmørsvegen 24 6631 Batnfjordsøra

 

 

Gjemnes kommune Utvikling og Drift

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom byene Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal fylke. Gjemnes har ca 2600 innbyggere og et areal på ca 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra.

Del stillingen

Selskap

Gjemnes kommune

Kontaktinfo

  • Siri Ask Fredriksen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 41900996
  • Siri Ohren
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 623288

Lokasjon

  • Batnfjordsøra

Søknadsfrist

April 2, 2024