Årnes brua

Avdelingsleder Renhold og vaskeri

 

 

Er du en lagspiller som vil være med å utvikle Nes kommune?

Nes kommune søker etter en proaktiv, engasjert og faglig dyktig leder til avdelingen renhold og vaskeri. Avdelingen består av 35,3 år årsverk og sørver alle kommunens formålsbygg på til sammen 100 000 m2. Vaskeriet leverer vaskeritjenester til formålsbygg og vasker klær til hjemmeboende. Du er opptatt av å kombinere administrative og faglig ledelse, og ser viktigheten av å planlegge kvalitative gode renhold- og vaskeritjenester gjennom å nytte deg av dyktige kollegaer og ny teknologi. Avdelingen har tre teamledere som ivaretar og følger opp daglig drift.

Vi søker deg som har ledererfaring, tar ansvar, har gjennomføringskraft, tenker innovativt og finner nye løsninger.

Du blir en del av ledergruppen for virksomheten Bygg og eiendom. Virksomheten har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer, og består i tillegg til Renhold og vaskeri av avdelingene drift- og vedlikehold, prosjekt- og boligkontoret. Virksomhetsleder har en stab bestående av eiendomsforvalter og jurist. Som avdelingsleder må du ha et ønske om å være med å utvikle ledergruppen og bidra til at vi i fellesskap skaper gode resultater.

 

Søknadsfrist :05.08.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Avdelingsleder Renhold og vaskeri
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4835084107

 

Arbeidsoppgaver

  • Økonomi- og personalansvar for avdelingen.
  • Rapportering til administrativ ledelse og politisk nivå.
  • Ansvar for at renholdsplaner er oppdaterte og at avdelingen leverer riktig kvalitet.
  • Fagansvar, herunder sørge for utvikling av prosedyrer og rutiner som sikrer høy kvalitet i alle ledd.
  • Legge til rette for kompetanseutvikling, samt sikre god ressursstyring og utnyttelse av kompetanse.
  • Handlingsprogram og budsjettprosess – leveranse til virksomhetsleder.
  • Attestering av faktura/reiseregninger innenfor eget ansvar.
  • Ansvar for rekruttering av ansatte innen egen avdeling.
  • Generell saksbehandling. Herunder utarbeidelse av relevante politiske saker.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra universitets-/høyskolenivå. Realkompetanse kan kompensere for manglende høyskoleutdanning.
  • Ønskelig med solid ledererfaring.
  • Relevant erfaring fra renhold- og vaskerifagene.
  • God kjennskap til lov- og avtaleverk innen offentlig forvaltning, herunder offentlige anskaffelser, forskrift om helse og miljø i barnehager, skoler og skolefritidsordninger, forskrift om miljørettet helsevern etc.
  • God kjennskap, og praktisk erfaring med standardene NS-Insta 800 og NS 6600.
  • God teknologikompetanse innenfor fagfeltet.
  • Beherske norsk både muntlig og skriftlig.
  • Førerkort, minimum klasse B.
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

 

Personlige egenskaper

  • Du er en synlig og tydelig leder med evne til å motivere, involvere og utvikle dine medarbeidere
  • Du er systematisk, effektiv og gjør klare prioriteringer
  • Du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner (både skriftlig og muntlig)
  • Du er løsningsorientert og nytenkende
  • Du er fleksibel og har høy gjennomføringsevne
  • Du mener samarbeid og samhandling på tvers av tjenesteområder er et viktig suksesskriterium for å realisere kommunens målsettinger
  • Du er opptatt av, – og legger til rette for at dine medarbeidere kan jobbe selvstendig, og for at de skal kunne ta egne avgjørelser

 

Vi tilbyr

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt tverrfaglig og inkluderende arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte kollegaer
  • Lønn etter avtale
  • Gunstig pensjonsordning i KLP
  • Fleksibel arbeidstid

 

Annet

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Nes kommune, Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Hilde Bentstuen Nordby
virksomhetsleder
 Telefon:41102727

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Bentstuen Nordby
  • Tittel: virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41102727

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 5, 2024