Avdelingsleder Renhold og vaskeri
Vil du være med å utvikle gode renhold- og vaskeritjenester?
Virksomhet for Bygg og eiendom søker leder av avdelingen Renhold og vaskeri.
Virksomheten har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer, og består i tillegg til Renhold og vaskeri av avdelingene drift- og vedlikehold, prosjekt- og boligkontoret. Virksomhetsleder har en stab bestående av eiendomsforvalter og jurist. Stillingen som avdelingsleder inngår i virksomhetens ledergruppe som har mange spennende oppgaver fremfor seg.
Avdelingen Renhold og vaskeri består av 35 årsverk og sørver alle kommunens formålbygg med renholdstjenester. Vaskeriet leverer vaskeritjenester til formålsbygg og vasker klær til hjemmeboende.
Vi søker deg som ønsker å være med å utvikle tjenesteområdet gjennom å nytte deg av dyktige kollegaer og ved å ta i bruk ny teknologi.
Søknadsfrist: 29.04.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Avdelingsleder Renhold og vaskeri
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Webcruiter-ID: 4787932637
Arbeidsoppgaver
- Økonomi- og personalansvar for avdelingen
- Rapportering til administrativ ledelse og politisk nivå
- Ansvar for at renholdsplaner er oppdaterte og at avdelingen leverer riktig kvalitet
- Fagansvar, herunder sørge for utvikling av prosedyrer og rutiner som sikrer høy kvalitet i alle ledd
- Legge til rette for kompetanseutvikling, samt sikre god ressursstyring og utnyttelse av kompetanse
- Handlingsprogram og budsjettprosess – leveranse til virksomhetsleder
- Attestering av faktura/reiseregninger innenfor eget ansvar.
- Ansvar for rekruttering av ansatte innen egen avdeling.
- Generell saksbehandling. Herunder utarbeidelse av relevante politiske saker.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra universitets-/høyskolenivå. Realkompetanse kan kompensere for manglende høyskoleutdanning.
- Ønskelig med solid ledererfaring
- Relevant erfaring fra renhold- og vaskerifagene
- God kjennskap til lov- og avtaleverk innen offentlig forvaltning, herunder offentlige anskaffelser, forskrift om helse og miljø i barnehager, skoler og skolefritidsordninger, forskrift om miljørettet helsevern etc.
- God kjennskap, og praktisk erfaring med standardene NS-Insta 800 og NS 6600
- God teknologikompetanse innenfor fagfeltet
- Beherske norsk både muntlig og skriftlig
- Førerkort, minimum klasse B
- Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Du er en synlig og tydelig leder med evne til å motivere, involvere og utvikle dine medarbeidere
- Du er systematisk, effektiv og gjør klare prioriteringer
- Du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner (både skriftlig og muntlig)
- Du er løsningsorientert og nytenkende
- Du er fleksibel og har høy gjennomføringsevne
- Du mener samarbeid og samhandling på tvers av tjenesteområder er et viktig suksesskriterium for å realisere kommunens målsettinger
- Du er opptatt av, – og legger til rette for at dine medarbeidere kan jobbe selvstendig, og for at de skal kunne ta egne avgjørelser
Vi tilbyr
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Godt tverrfaglig og inkluderende arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte kollegaer
- Lønn etter avtale
- Gunstig pensjonsordning i KLP
- Fleksibel arbeidstid
Annet
Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Rådhusgata 1, 2150 Årnes, Norge
Kontaktinformasjon
Hilde Bentstuen Nordby
Virksomhetsleder
Telefon:41102727
E-post:hilde.bentstuen.nordby@nes.kommune.no