Avdelingsleder Drift og vedlikehold
Bli en viktig drivkraft i vår avdeling for Drift og vedlikehold!
Vi har ledig 100% fast stilling som avdelingsleder Drift og vedlikehold ved enhet Eiendomsdrift.
Om stillingen
Ønsker du en spennende og utfordrende lederstilling innen eiendomsdrift? Da kan du være den engasjerte avdelingslederen vi søker etter.
Vi søker en leder som tar ansvar og jobber mot mål. Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.
Dersom du ønsker å bli en del av vårt engasjerte team og bidra til utviklingen av enhet Eiendomsdrift, vil vi gjerne høre fra deg. Søk nå og bli en viktig leder innenfor drift og vedlikehold!
Om enheten
Enheten Eiendomsdrift har et omfattende ansvarsområde som inkluderer kjøp og salg av eiendommer, byggherrefunksjon, forvaltning, drift, vedlikehold og service av kommunens bygningsmasse. Vi arbeider med spennende oppgaver som prosjektering, prosjektstyring, byggeledelse, samt renholds- og byggdrifteroppgaver i ulike typer offentlige bygg.
Med en bygningsmasse på ca. 220.000 m2 og 680 boenheter, er det en variert bygningsportefølje som skal driftes og holdes i gang. Du vil lede et dedikert team på rundt 25 medarbeidere med et bredt spekter innen flere fagfelt. Sammen skal dere sikre effektiv drift og vedlikehold av kommunens eiendommer.
Arbeidsområder
- planlegge, organisere, lede og følge opp avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
- oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
- samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- medlem av enhetens ledergruppe
- ansvarlig for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunale bygg
- ENØK-oppfølging (energiledelse/sentral driftskontroll/VVS-anlegg)
- prosjektering og gjennomføring av vedlikeholdsoppgaver
- utarbeide og følge opp vedlikeholdsplaner
Kvalifikasjonskrav
- relevant fagskole- eller høgskoleutdanning innenfor områder som eiendomsforvaltning, byggrelaterte fag, tekniske fag o.l.
- utdanning innen ledelse og/eller erfaring som leder
- god formidlingsevne muntlig og skriftlig
- førerkort kl. B
Ønskede kvalifikasjoner
- erfaring med prosjektledelse
- erfaring med prosjektoppfølging og budsjettering
Personlige egenskaper
- god rolle- og oppgaveforståelse
- strukturert, løsningsorientert og målrettet
- gjennomføringsevne
- dine arbeidskollegaer beskriver deg som en lagspiller
- personlige egenskaper som bidrar til det gode arbeidsmiljøet på enheten vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Eiendomsdrift kan tilby en arbeidsplass med dyktige og engasjerte medarbeidere og ledere, som hver dag gjør sitt beste for å drifte kommunens eiendommer. Det tilbys opplæring og kursing for å ivareta de stadig mer utfordrende og komplette oppgaver en må beherske. Hos oss vil du få en variert og spennende arbeidshverdag!
Dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer.
Gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
- Referansenummer: 23/3385
- Fylke: Møre og Romsdal
- Jobbtype: Fast
- Heltid/Deltid: Heltid
- Arbeidstid: Dag
- Søknadsfrist: 21.08.2023
- Arbeidssted: Kristiansund kommune
Kontaktpersoner:
Tormod Borge Skundberg
tlf: +47 90109699
Hjemmeside:
Adresse:
Vågeveien 4 6501 Kristiansund
Kristiansund kommune
Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker.
Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.