Leder og saksbehandler – plan- og byggesaker – fast 100 % stilling

 

 

Kort oppsummering

Enhet for Plan og Drift i Aure kommune, har nå en spennende 100 % fast stilling ledig, hvor stillingsandelene vil være ca. 70% på ledelse og 30% på saksbehandling byggesak.

Vi søker deg som har gode lederegenskaper og relevant høyere utdanning og/eller erfaring.

Som leder skal du være en motivator og gi støtte til de 7 ansatte i avdeling for plan, byggesak, landbruk, kart og miljø. Du deltar også i et lederteam med ledere for fagområdene FDV Eiendom og FDV Kommunalteknikk.

Personlig egnethet vil bli vektlagt, da arbeidet består i å gi god service til våre innbyggere, sikre et godt arbeidsmiljø internt og samarbeid på tvers av fagområder. Du rapporterer til enhetsleder for plan og drift. Tiltredelse så snart som mulig. Søknadsfrist 16.11.25.

 

Beskrivelse av arbeidsplassen

Enheten Plan og Drift omfatter tre underavdelinger:

  • Eiendomsforvaltning: drift og vedlikehold, vaktmestertjeneste og renhold
  • Kommunalteknikk: vei, anlegg, vann og avløp
  • Avdeling for plan, byggesak, landbruk, kart og miljø

Avdeling for plan, byggesak, landbruk, kart og miljø holder til på Aure rådhus. Tjenesteområdene våre er:

  • Areal- og reguleringsplaner
  • Byggesaker
  • Kart, oppmåling og eiendomsarkiv
  • Landbruk
  • Skogbruk
  • Miljø- og naturforvaltning
  • Viltforvaltning

Avdelingen har 7 ansatte.

 

Nærmere beskrivelse av stillingen

Lederrollen på ca. 70% stilling består av følgende oppgaver:

  • Personalansvar for de ansatte i avdelingen, sikre et godt arbeidsmiljø og kontinuerlig forbedring av tjenestene ved kompetanseheving og samarbeid med fagnettverk internt og eksternt
  • Daglig operativ ledelse av tjenesteområdene
  • Fagansvar på området plan- og byggesak
  • Ansvar for å effektivisere, utvikle og kvalitetssikre tjenestene med digitale løsninger
  • Ansvar for fordeling av ressurser og oppgaver
  • Ansvar for god saksbehandling i avdelingen
  • Økonomisk ansvar / budsjettansvar for tjenesteområdet

Saksbehandler byggesak på ca. 30% stilling består av følgende oppgaver:

  • Saksbehandling innen bygge- og delesaker
  • Være oppdatert på lovverk og digitale verktøy
  • Kundefokus og god service til våre innbyggere

Det tas forbehold om endringer av ansvars- og arbeidsområder.

 

Hvem søker vi etter

Vi søker en engasjert og utviklingsorientert leder til avdeling for plan- og byggesak, kart og oppmåling, landbruk, vilt og miljø. Stillingen kombinerer ledelse og faglig arbeid, og passer for deg som er nysgjerrig, analytisk og god til å lede andre. Dette ser vi etter:

  • Relevant høyere utdanning, minimum 3 år (f.eks. innen bygg, plan, ingeniørfag, naturforvaltning eller offentlig forvaltning). Bred, relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Ledererfaring er en fordel, men vi ser også etter deg med lederpotensial
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og / eller saksbehandling innen plan / bygg er en fordel, men ikke et krav
  • Svært gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter (på norsk)
  • Gode digitale ferdigheter, og evne til å se muligheter i teknologiske løsninger

Personlige egenskaper vil tillegges avgjørende vekt. Med det mener vi:

  • Du er en trygg og tydelig leder som skaper engasjement i avdelingen
  • Du gir god service til innbyggerne
  • Du er analytisk og nysgjerrig, med evne til å se sammenhenger og finne gode løsninger
  • Samarbeider godt, men kan også arbeide alene og ta selvstendige avgjørelser

 

Hva kan vi tilby:

  • En spennende og variert lederstilling med stor påvirkningskraft
  • Dyktige og engasjerte medarbeidere i et tverrfaglig miljø
  • Et godt arbeidsmiljø med fokus på utvikling, faglig støtte og samarbeid
  • Fleksitidsordning
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Nødvendig opplæring vil bli gitt

 

Hvordan søker du på stillingen:

  • Du søker digitalt via vårt rekrutteringssystem ved å følge lenken i annonsen
  • Det er ønskelig at det oppgis 2 referanser
  • Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju
  • Søknadsfrist 16.11.2025

 

Personvern og offentlighet

Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven.

Navn på søkere kan bli offentliggjort. Se offentlighetsloven § 25.

 

Kontaktperson

Marit Berg, enhetsleder for Plan og Drift

Mobil 480 99 229, e-post [email protected]

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 16.11.2025
Tiltredelse: snarlig
Arbeidssted: Aure rådhus

 

Kontaktpersoner:

Marit Berg
mob: 48099229

 

Hjemmeside:

www.aure.kommune.no

 

Adresse:

Aurdalsvegen 9 6690 Aure

 

Aure kommune Plan og drift

Aure kommune har ca. 3.500 innbyggere og ligger nord i Møre og Romsdal på grensa til Trøndelag. Kommunen med sin flotte natur med fjell, skog, hav og skjærgård, ligger sentralt plassert som nabokommune til Kristiansund og ca. 2 timers biltur til Trondheim. Vi har et allsidig næringsliv innen primær-, marin-, maritim-, olje/gass-, reiseliv- og handel/servicenæringen, et aktivt idretts- og kulturliv og gode oppvekst- og levekår for både små og store, bl.a. full barnehagedekning. For ytterligere opplysninger vises til vår hjemmeside: www.aure.kommune.no

Kommunen er organisert etter tonivåmodellen med rådmann, rådgivere i stab / fellestjenester og 6 linjeledere. Kommunen har utstrakt interkommunalt samarbeid på en rekke fagområder

Del stillingen

Selskap

Aure kommune

Kontaktinfo

  • Marit Berg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 480 99 229

Lokasjon

  • Aure

Søknadsfrist

November 16, 2025