Kristiansund kommune

 

Administrasjonsleder

 

 

Enhet sykehjem søker etter ny administrasjonsleder i 100 % fast stilling.

Er du en strukturert og resultatorientert leder som trives med varierte oppgaver? Ønsker du å spille en sentral rolle i et viktig helse- og omsorgsmiljø? Vi søker nå en administrasjonsleder til vår enhet, som vil ha ansvar i både administrasjon, økonomi, og drift. Hos oss får du muligheten til å gjøre en forskjell for både våre beboere og medarbeidere!

Enhet sykehjem i Kristiansund består av fire sykehjemsavdelinger, Rokilde omsorgsboliger og dagsenter, samt avdeling for fellestjenester som inneholder vaskeri og kjøkken.

Som administrasjonsleder ved enheten vil du ha en nøkkelrolle i den daglige driften og sørge for at administrative prosesser fungerer optimalt. Du vil ha ansvar for både økonomi, innkjøp, bygg-administrasjon, veiledende turnusplanlegging og administrative systemer – samt ha overordnet ansvar for brannsikkerhet. Du vil jobbe tett med ledergruppen for å sikre at enheten leverer på høyeste nivå av kvalitet og effektivitet.

 

Vi tilbyr

  • en spennende stilling i et godt etablert og hektisk lederteam
  • muligheten til å påvirke og videreutvikle vår virksomhet med fokus på effektivitet og kvalitet
  • et inkluderende og støttende lederteam som verdsetter samarbeid, innovasjon og utvikling
  • muligheter for etter- og videreutdanning, samt personlig utvikling
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP

 

Arbeidsområder

  • delta i planlegging og implementering av nye innovative strategier og prosesser
  • administrasjon av økonomi, regnskap og fakturering
  • administrasjon og koordinering mellom enheten og eiendomsdrift
  • overordnet brannansvar
  • ledelse av merkantilt personell
  • kontrollerfunksjon for lønn og ferie
  • generell administrativ støtte for avdelingsledere
  • turnusveileder, controller og superbruker av verktøy for arbeidstidsplanlegging

 

Kvalifikasjonskrav

  • relevant høyere utdanning, gjerne innen økonomi, ledelse, helseadministrasjon eller annet relevant fagfelt
  • gode formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
  • gode digitale ferdigheter

 

Ønskelige kvalifikasjoner

  • erfaring fra lederrolle, gjerne fra helsesektoren og institusjoner
  • erfaring og kunnskap om økonomi
  • erfaring og kunnskap om turnusplanlegging

 

Vi søker deg som er

  • strukturert, analytisk og har stor gjennomføringsevne.
  • en trygg og synlig leder, med gode samarbeidsevner.
  • handlekraftig, initiativrik og løsningsorientert, og trives med varierte oppgaver

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Spesielle forhold for stillingen

Administrasjonsleder må disponere egen bil.

 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

 

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 24/6419
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.01.2025
Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

Ole Andrè Blom, personalleder
tlf: +47 71573920

Åse Kirstine Jægtvik, enhetsleder
tlf: +47 71573919

 

Hjemmeside:

/www.kristiansund.kommune.no/

 

Adresse:

Vågeveien 4 6509 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker. Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Ole Andrè Blom
  • Tittel: personalleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 71573920
  • Åse Kirstine Jægtvik
  • Tittel: enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 71573919

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Januar 6, 2025