Nes kommune Pedagogisk tjeneste

 

PP-rådgiver

 

Pedagogisk tjeneste i Nes kommune er en samordning av pedagogisk-psykologisk tjeneste/PPT, pedagogiske veiledere (lesing og regning) og utøvende spesialpedagogoger. Pedagogisk tjeneste støtter skoler og barnehager i arbeidet med kompetanseutvikling og tilrettelegging slik at opplæringen blir best mulig for alle. Tjenesten skal bidra til at barn, unge og voksne med spesielle behov får hjelp, slik at de sikres tilfredsstillende utviklingsmuligheter.

Våre PP-rådgivere i pedagogisk tjeneste/PPT jobber både på individ- og systemnivå med veiledning og kompetansehevende tiltak. De skal være aktive deltakere i enhetenes utviklingsarbeid, og gi barnehager og skoler veiledning og bistand. De skal også bistå i arbeidet med å tilpasse barnehage- eller skoletilbudet til barn/elever med behov for særskilt tilrettelegging, samt utarbeide sakkyndige vurderinger der loven krever det. PP-rådgivere er fordelt mellom barnehager og skoler, og det er forventet høy tilstedeværelse ute på enheter tett på barn/elever og ansatte.

Vi har nå ledig 100% årsvikariat som PP-rådgiver, fortrinnsvis i arbeid mot grunnskoler. Vikariatet er ledig på grunn av svangerskapspermisjon. I stillingen må det også påregnes at man i perioder må kunne fungere som utøvende spesialpedagog dersom behovet i tjenesten tilsier det.

 

Arbeidsoppgaver

  • Systemrettet arbeid, veiledning og forbedringsarbeid i samarbeid med ansatte i skoler
  • Individrettet arbeid, utredning og sakkyndighetsarbeid der lovverket krever det
  • Deltakelse i tverrfaglig samarbeid
  • Deltakelse i og oppfølging av kommunale utviklingsarbeid og kompetansehevende tiltak
  • Dersom behovet i tjenesten tilsier det kan deler av stillingen kunne bli omdisponert til arbeid som utøvende spesialpedagog, i direkte arbeid med barn.

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning i pedagogikk/spesialpedagogikk eller tilsvarende, fortrinnsvis på masternivå. Eventuelt utdanning som allmennlærer (eller tilsvarende) med videreutdanning i spesialpedagogikk
  • Minimum 2 års erfaring fra arbeid i grunnskole (1. – 10. trinn), både fra arbeid med ordinær opplæring og individuelt tilpasset opplæring
  • Kompetanse og erfaring fra veiledning, pedagogisk analyse og test/utredning vil være en fordel
  • God systemforståelse, og god kunnskap om tilpasset opplæring og spesialpedagogiske tiltak
  • Svært gode norskferdigheter både skriftlig og muntlig, og gode IKT-ferdigheter
  • Førerkort klasse B

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner – du tar ansvar for gode relasjoner
  • Ansvarlig, strukturert og effektiv – du har god egenledelse
  • Fleksibel, og vilje til å strekke deg langt for å støtte ansatte i våre skoler
  • Mestrer høyt arbeidstempo, og har stor arbeidskapasitet

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr 

  • Fleksitid
  • Godt arbeidsmiljø og sterkt fagmiljø
  • Spennende arbeidsoppgaver, og gode muligheter for utvikling
  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

 

Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2025/4321
Fylke: Akershus
Jobbtype: Vikariat
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 01.12.2025
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Pedagogisk tjeneste, Nes kommune

 

Kontaktpersoner:

Jørgen Kristiansen
Stilling: Leder
tlf: +47 41854955

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Pedagogisk tjeneste

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Jørgen Kristiansen
  • Tittel: Leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 418 54 955

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Desember 1, 2025