Nes kommune Helsestasjon

Nes kommune Helsestasjon – Familiens hus

Avdelingsleder helsestasjonstjenesten

 

VIL DU LEDE AVDELINGEN VÅR I HELSESTASJONSTJENESTEN?

Vi er en fin gjeng med jordmødre, helsesykepleiere og lege som er ansvarsbevisste, selvstendige og engasjerte i helsefremmende og forebyggende arbeid for innbyggerne i Nes kommune. Vi deltar aktivt i utvikling av nye og spennende prosjekter mot målgruppen vår.

Vi trenger DEG som vår nye leder fordi du er positiv, tydelig, støttende og engasjert. Vi legger stor vekt på nytenkning og utviklingsrettet arbeid og ønsker deg som vil jobbe ut fra et helhetlig perspektiv.

Virksomheten Familiens Hus tilbyr tjenester til gravide, barn og unge og deres familier innen tjenesteområdene svangerskap og barsel, helsestasjonstjenesten, åpen barnehage, skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom ( HFU) barneverntjenesten, psykisk helse og familietjenesten, homestart-Nes og andre forebyggende tiltak. Vi har flotte lokaler i Årnes sentrum og 2 minutter å gå til tog-og bussstasjonen.

Helsestasjonstjenesten er forankret som egen avdeling i Familiens Hus. Avdelingsleder deltar i virksomhetens lederteam.

Nes kommune er opptatt av å være i front av utviklingen av et helhetlig og kvalitativt godt tjenestetilbud for familier. Verdiene til Nes kommune er Nærhet, Engasjement og Synlighet.

Avdelingsleder for helsestasjonstjenesten skal arbeide i tråd med statlige føringer og Mestringstrategien for Nes kommune.

Arbeidsoppgaver

Ansvar for svangerskap/ barselomsorgen og helsestasjonen 0-5 år
Videreutvikle svangerskap/barselomsorgen og helsestasjonen i tråd med statlige og kommunale planer
Delegert økonomi- og personaloppfølging
Videreutvikle internkontrollen i tjenesten
Bidra til en god samhandlingskultur som sikrer helhetlige tjenester
Bidra i virksomhetens tverrfaglige lederteam
Stillingen er tillagt noe utøvende oppgaver

Kvalifikasjoner

Offentlig godkjent sykepleier med videreutdanning som helsesykepleier, jordmor eller andre helserelaterte videreutdanninger
Ønskelig med lederutdanning og erfaring med ledelse
Erfaring fra arbeid med barn, unge og familier
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder

Personlige egenskaper

Gode kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter
Være innovasjons- og utviklingsorientert
Være empatisk og tydelig
Ha stor gjennomføringskraft og arbeidskapasitet
Evne til å skape en kollektiv kultur – VI -følelse

Vi tilbyr

En spennende lederstilling i et tverrfaglig lederteam
Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninge
Gratis parkering
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Praktisk informasjon om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

Referansenummer: 2025/2190

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Sektor: Helse og omsorg

Søknadsfrist: 19.06.2025

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Familiens hus

 

Kontaktpersoner:

Anne- Lise Bruteig, Virksomhetsleder

tlf: 99579363  mob: 99579363

 

Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/
Adresse: Rådhusgata 2 2150 Årnes

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Anne- Lise Bruteig
  • Tittel: Virksomhetsleder t
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 99579363

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 19, 2025