Søknadsfrist: 21.10.22
Regionene Nord-Gudbrandsdal, Sør-Østerdalen og Valdres har gått inn i et samarbeid der vi har som ambisjon å være i front innen digital hjemmeoppfølging. Vi lyser ut en stilling som prosjektleder for digital hjemmeoppfølging. Prosjektet er en del av nasjonalt velferdsteknologiprogram.
Digital hjemmeoppfølging – Prosjektleder
Prosjektleder for en toårig forsterka satsing på digital hjemmeoppfølging. «Innføring av digital hjemmeoppfølging av kronisk syke i regionene Nord-Gudbrandsdal, Sør- Østerdalen og Valdres” er et samarbeid mellom 18 kommuner i Innlandet, fastleger og Sykehuset Innlandet.
Digitalisering er et satsingsområde, og vi har ambisjoner om at kommunen skal være i front i å utvikle et godt samarbeid med spesialisthelsetjenesten om oppgave- og ansvarsfordeling. I helse- og velferdssektoren vil innføring av e-helseløsninger for å forbedre og effektivisere arbeidsmetoder og implementering av velferdsteknologi være viktige verktøy for å sikre bærekraftige tjenester også i fremtiden. I prosjektet “Økt selvstendighet og bedre helse med digital hjemmeoppfølging for pasienter med kols, hjerte- og karsykdommer, middels/moderat demens og psykisk syke (depresjon)» er det satt som mål at Digital hjemmeoppfølging (DHO) skal være integrert i et helhetlig tilbud til disse pasientgruppene i de tre regionene. Kommunene vil dele erfaringer og samarbeide i prosjektperioden.
Prosjektbeskrivelse (PDF, 270 kB)
Arbeidsoppgaver
Vi søker en prosjektleder med følgende kvalifikasjoner:
Som prosjektleder digital hjemmeoppfølging har du ansvar for å etablere og lede prosjektet gjennom alle prosjektets faser. Det innebærer å
- Foreta en kunnskapsgjennomgang og kartlegge behov og muligheter
- Utrede og prøve ut digital hjemmeoppfølging
- Koordinere tjenesteutvikling- og endringsprosesser internt og i samarbeid med samarbeidsaktørene i prosjektet
- I samarbeid med Nettverkskoordinator VFT i Innlandet, være en pådriver for samarbeid og samhandling mellom aktørene i helsefellesskapet
- Koordinere gevinstplanlegging og realisering
- Utarbeide plan for utprøving og oppstart
Kvalifikasjoner
- Fortrinnsvis bachelorgrad, fortrinnsvis innen helse og sosial
- Erfaring fra prosjektledelse
- Kjennskap til helse- og velferdstjenesten i kommunal sektor
- Kompetanse og erfaring i gjennomføring av ROS og DPIA er en fordel
- God faglig innsikt og erfaring fra ett eller flere av følgende områder; innovasjon, tjenestedesign, e-helse og velferdsteknologi er ønskelig
- Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1. Gjelder ikke søkere med annet skandinavisk språk som morsmål.
Personlige egenskaper
- Du er nytenkende og initiativrik
- Du er god til å samarbeide og bygge nettverk med flerre aktører
- Du er god til å spille andre gode
- Du har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
- Du kan arbeide strukturert og målrettet
Vi tilbyr
- En mulighet til å være en aktiv bidragsyter i videreutviklingen av regionenes helse- og velferdstjenester
- Et godt arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- Fleksitidordning
- Mobiltelefonordning
- Medlemskap i KLP som gir gunstig pensjonsordning.
Kontaktinformasjon: Frode Damstuen, daglig leder, 90915501
Arbeidssted: Skansen 7, 2670 Otta
Søknad sendes elektronisk til e-post@regionkontoret.no
Søknadsfrist: 21.10.2022
Nøkkelinformasjon:
- Arbeidsgiver: Interkommunalt politisk råd for Nord-Gudbrandsdal
- Stillingsprosent: 100%
- 2 årlig engasjement med mulighet for forlengelse
Mer informasjon om stillingen på www.nord-gudbrandsdal.no
Ønsker du å reservere deg mot å stå på den offentlige søkerlisten, må du begrunne det. Du får beskjed fra oss dersom det ikke er mulig, jf. offentliglova § 25.